Moottoripyörä?

Tape sanoi:
Kellään kokemuksia Yamaha XT660R (tai vaikka 660X) 2004 eteenpäin mallista? Nyt lähtee Fazeri vaihtoon, loppusuoralla XT, KTM LC4 (E/Adventure)sekä BMW F650GS D.

En kaipaa mitää kommentteja "vittu mitä mopoja..." tms. Kaipaan lähinnä käyttökokemuksia. Tiedän, että ykspyttynen nelarienska ei ole mikään raketti, mutta hiekkatielle ja polulle potkua piisaa liikaakin ja 90% muustakin ajosta on kaikea muuta, kuin rpm 10 000 + kierroksilla ajamista.

Itellä tuo LC4 640 supermotona. Helvetin hauska laite, mutta noilla pitää tykätä tärinästä :D Silloin, kun ite etin sopivaa, niin jätin nuo japsit suosiolla pois smoto vaihtoehdoista. Omaan silmään nuo on ainakin paljon rumempia, kuin kotari ja tehoa noissa muistaakseni myös vähemmän.

Mä en nyt tiedä ootko varsinaisesti supermotoa hankkimassa, mutta tässä omia kokemuksia KTM LC4 640 Supermoto:

+ Erittäin ketterä kaupungissa
+ Pirteä
+ Miehekäs pörinä (4-tahti, yksimukinen) :kuola:
+ Paukkuu!
+ Yksinkertainen perustekniikka (lue: halpa)
+ Mutkapätkällä elementissä

- Moottoritiet (kaikilla katteettomilla laitteilla)
- Pieni tankki (LC4 supermotossa 9,2L), saatavana 18L

Katso myös:

http://www.nettimoto.com/viewArticle.php?id=36&content=file

Mitäs mieltä olette tuollaisesta adressista?
http://adressit.com/keitto

Juu ei noilla ole mitään merkitystä jne, vaan kysyn tätä ihan yleisesti. Haluisiko pakkislaiset korottaa nopeuksia?
Itse en ikinä laittaisi tuollaiseen nimeä. Tuskin koskaan kukaan pystyy niin hyvin perustelemaan korotusta, että mieltäni muuttaisin.

Clayman sanoi:
Itse en ikinä laittaisi tuollaiseen nimeä. Tuskin koskaan kukaan pystyy niin hyvin perustelemaan korotusta, että mieltäni muuttaisin.
Mä en oikein tiedä. Olishan se mukava jos korotettaisiin toi 20km/h, mutta tulee siitä ongelmiakin. Nopeus erot rekkoihin kasvaa entisestään, eikä se ole yhtään hauskaa. Ohitukset siis lisääntynee, ja se ei ikinä ainakaan vähennä onnettomuusriskiä. Parempi mun mielestä olisi korottaa se rekkojen maksiminopeus sinne sataseen. Ihan idioottimaista, että ne joutuu päästelemään sitä yhdeksääkymppiä. Kerää vaan jonoja taakseen, joka taas aiheuttaa jonossa ohittelua ja muita vaaratilanteita.

Hyvä kohta tossa perustelussa muuten: "Liikenneministeriö voisi kokeiluluontoisesti testata tätä vuoden ajan"

Juu, hyvä idea. Testataan kuoleeko ihmisiä vai ei. Sama kun lisättäisiin juomaveteen arsenikkia ja testataan kuoleeko ihmisiä enemmän.

Clayman sanoi:
Juu ei noilla ole mitään merkitystä jne, vaan kysyn tätä ihan yleisesti. Haluisiko pakkislaiset korottaa nopeuksia?

Kyllä. Onnettomuuksien ja kuolonuhrien minimoinnin pakkomielle on Suomessa mennyt jo liian pitkälle. Vielä hieman kun jatketaan epärealistisilla nollatavoitelinjoilla niin kohta ajellaan kaikki uretaanilla vuoratuissa kouruissa styroksisilla polkuautoilla ja pumpattavat sumopuvut päällä.

Jos liikenteen yleinen sujuvuus lisääntyy nostamalla 80->100, 100->120 ja 120->140 niin hyvältä kuulostaa. Ei haittaa vaikka muutama raato tuosta tulisikin lisää. Sanotaan nyt vaikka että joku 50+ liikennekuolemaa vuodessa ei kuulosta vielä mitenkään kovalta.

[Kukkahattuensisynnyttäjä: "Niin mutta miltäs susta sitten tuntuu kun joku läheisesi kuolee tai vammautuu liikenteessä?"

IronMind: "No varmaan ihan samalta kuin jos joku läheinen kuolee tai vammautuu jäisellä lenkkipolulla tai saippuaisessa uimahallin suihkussa. Riskin nousu on niin pieni että se on hyvinkin hyväksyttävissä."

Kukkahattuensisynnyttäjä: "Niin mutta entäs lapset?"

IronMind: "Mitä niistä?"

Kukkahattuensisynnyttäjä, itkuisella äänellä omaa 2v Jarna-Petteriään ajatellen: "What aboooout the chiiildreeen!!!?"

...alusta uudelleen loputtomassa silmukassa...tällä tasolla liikennepoliittinen keskustelu Suomessa yleensä liikkuu. Ainoa hyväksyttävä tavoite on turvallisuuden nosto, kustannuksista tai muista seurannaisvaikutuksista välittämättä.]

IronMind sanoi:
Ainoa hyväksyttävä tavoite on turvallisuuden nosto, kustannuksista tai muista seurannaisvaikutuksista välittämättä.

Sinällään kaunis ajatus nostataa turvallisuustasoa, mutta aika epärealistista kun puhutaan liikenteestä. Lisäksi keinot ei palvele tarkoitusta. Ainakaan minä en koe, että joka paikassa olevat automaattikamerat mitenkään nostaisivat turvallisuutta. Lähinnä ne aiheuttavat sen, että ihmiset lähtevät painamaan täysillä heti tolpan jälkeen. Noh, tähänkin keksitään varmaan tulevaisuudessa kokonaisvaltainen satelliittijärjestelmä, jossa sakon saa "onlinessa" pakollisen kojelautaan asennettavan tulostimen kautta. "Turvallisuutta" on mielestäni tähän asti yritetty nostaa lähinnä pitämällä tiellä liikkujia pahimpina rikollisina Suomen maalla.

Vähän on kaksipiippuinen juttu tuo nopeusrajoitusten nostaminen. Ihan hyvä pointti tuo nopeusero rekkoihin, joka taas aiheuttaa lisää ohituksia. Mä ehkä kannattaisin nykyisten ja korotettujen rajoitusten kompromissia, eli muuttuvia nopeusrajoituksia tuolla välillä kelin ja tilanteen mukaan. Tähän tosin tuskin ikinä tullaan täällä menemään tässä maassa.

Mun mielestä täällä ei vaan haluta uskoa, että tuo nollalinja ei ole realistinen ja ihan perverssiä on pyrkiä sinne keinolla millä hyvänsä.

Sain juuri kuulla, että eräs kaverini kuoli mp-onnettomuudessa. Laski mopokuume kyllä aika nolliin.

Olkaa varovaisia niiden pyörienne kanssa.

NATO sanoi:
se on ruotsalaista laatua. :lol2: ja kilvissä toki :evil:

Husqvarna? :D:D:D:D

noniin nyt on kortti hankittu viimein parin vuoden miettimisen jälkeen... :D
Ja nyt kysyisin että mitäs mieltä pakkislaiset on kumpi näistä kahdesta nakusta kannattaisi valita kawa z 750 vai hornet 600 ??

*RIISI sanoi:
noniin nyt on kortti hankittu viimein parin vuoden miettimisen jälkeen... :D
Ja nyt kysyisin että mitäs mieltä pakkislaiset on kumpi näistä kahdesta nakusta kannattaisi valita kawa z 750 vai hornet 600 ??
se kumpaa on huollettu paremmin eli kumpi on paremmassa kunnossa, se ratkaisee. niin ja tietty se kummasta pidät enemmän :)

Kawan mä ottasin noista vaikka Hondamies olenkin, eikä tarttis edes miettiä.
Samantyyppisiä pyöriä molemmat, mutta kawa ominaisuuksiltaan parempi lähes joka osa-alueella.

Inska sanoi:
Kawan mä ottasin noista vaikka Hondamies olenkin, eikä tarttis edes miettiä.
Samantyyppisiä pyöriä molemmat, mutta kawa ominaisuuksiltaan parempi lähes joka osa-alueella.

Mä kattoisin mielummin käytettyä Kawan tonnista Zetaa tai ysisatasta Hornettia, jos lompsa vaan mitenkään venyy. Nuo pikkuveljet ovat vähän sellaisia halpispainoksia jousituspuolen ja muiden oheiskikkuloiden osalta.

Jos pienistä olisi pakko valita niin ehkä se olisi Kawi. Hondassa alkaa jo vähän muotoilussa ikä pahemman kerran painaa ja Kawassa on kuitenkin se 150cc enempi, joten väännön luulisi olevan parempi (käppyröitä en oo kyllä nähnyt ja koeajostakin on jo yli vuosi). Suosittelen koeajelemaan mahdollisimman monta vaihtoehtoa ennen ostopäätöstä, molemmat ovat varmasti ensimopoksi hyviä vehkeitä. 750 Kawasta jäi ainakin mieleen yleinen keveys ja luonteva polkupyörämäinen ajoasento eli sarvissa oli heti kotonaan.

no niin, nyt on kortti taskussa. kävin ajaan 20-30km, nyt on alaselkä hieman kipeenä ja ojentajat turrana. toivottavasti nuo on tottumis kysymyksiä, muuten ei meikäläisestä taida tulla motoristia :)

IronMind sanoi:
Mä kattoisin mielummin käytettyä Kawan tonnista Zetaa tai ysisatasta Hornettia, jos lompsa vaan mitenkään venyy. Nuo pikkuveljet ovat vähän sellaisia halpispainoksia jousituspuolen ja muiden oheiskikkuloiden osalta.

Jos pienistä olisi pakko valita niin ehkä se olisi Kawi. Hondassa alkaa jo vähän muotoilussa ikä pahemman kerran painaa ja Kawassa on kuitenkin se 150cc enempi, joten väännön luulisi olevan parempi (käppyröitä en oo kyllä nähnyt ja koeajostakin on jo yli vuosi). Suosittelen koeajelemaan mahdollisimman monta vaihtoehtoa ennen ostopäätöstä, molemmat ovat varmasti ensimopoksi hyviä vehkeitä. 750 Kawasta jäi ainakin mieleen yleinen keveys ja luonteva polkupyörämäinen ajoasento eli sarvissa oli heti kotonaan.

juu on mielessä myös toi 900 hornetti ollut.. no täytyy käydä ajelemassa ja ihmettelemässä.. :)

neutraali sanoi:
no niin, nyt on kortti taskussa. kävin ajaan 20-30km, nyt on alaselkä hieman kipeenä ja ojentajat turrana. toivottavasti nuo on tottumis kysymyksiä, muuten ei meikäläisestä taida tulla motoristia :)

Moni on luopunut kyykyistä justiin sen takia ettei pysty ajamaan niillä.

Temp Human sanoi:

Itselläni taas kipeytyi selkä ja puutui perse jo 30 km jälkeen kun kokeilin kaverin kustomia, entisellä omalla -03 6R kawalla pystyi ajamaan ilman rampautumista yli 800 km päivämatkoja, vaikka ekoina ajokertoina ajoasento tuntui aika extremeltä.

Nykyinen Speed Triple on hyvä kompromissi näiden kahden ääripään välillä :)

Temp Human sanoi:
mulla on tuo alaselkä niin kummallinen, että se tulee kipiäksi kawan er-6:sellakin:( ja se ei oo kyllä kyykkyä nähnytkään, ojentajat siinä ei nyt sentään mennyt juntturaan. kummallinen selkä, reenata kärsii semmosia liikkeitä missä ei kovin hirveästi alaselkä rasitu, mutta pelkkä istuminen pärrän selässä saa selän kipiäksi. toivottavasti tuohon tosiaan tottuu.

neutraali sanoi:
kummallinen selkä, reenata kärsii semmosia liikkeitä missä ei kovin hirveästi alaselkä rasitu, mutta pelkkä istuminen pärrän selässä saa selän kipiäksi. toivottavasti tuohon tosiaan tottuu.

Kyllä siihen aika paljon tottuu. Tai "oppii". Oppii siis ajamaan jännittämättä turhia, sillai rennosti, juu nou?

Oli mullakin ekojen lenkkien jälkeen paikat jumissa, nyt on tehty 750km istuntoja vain pakollisilla tankkaustauoilla. Toki siinä jumiin alkaa menemään, mutta pahemmin melkein selkäni kyrvähtää autossa istumisesta.

Päivitin pärrän 13 vuotta vanhempaan.. :D

Liitteet

• Turbo.webp
    Turbo.webp
    68 KB · Katsottu: 531
Back
Ylös Bottom