Moottoripyörä?

n00kie sanoi:
mitä sitä koko vehjettä vaihtamaan vaan kunnon tehoputkisto paikalleen niin äänimaailma on bueno.

Ducati ei ole omaan silmään hirveen hyvin kolahtanut, onhan niillä jotain hienoja malleja mutta hinnankin puolesta en ostaisi. CBR tai ninja mielyttää silmää ja tehoputkella ääni on aika miehekäs.

PS. mulla ei ole pyörää mutta haaveena kylläkin olisi saada jokin suht uus.

No voihan se noinkin olla. En osaa sanoa, kun itellä on kiinni Akrapovic, josta ei mitään hirmu ääniä lähde.

Kyllä se 999r ducce olisi aika munakas peli. Toki ninjassa silmä lepää, en sillä, mutta yhden kesän jälkeen rupiaa pieneltä tuntumaan.
Ja jos vahingossa sattuu ajamaan jonkun twinin perässä kaupungilla, niin parempi ajaa sivuun ja odotella, että se on mennyt :D . Sillo meinaan hävettää ajaa, kun ei moposta kuuluu mitään ääntä :lol2:

Clayman sanoi:
Ja jos vahingossa sattuu ajamaan jonkun twinin perässä kaupungilla, niin parempi ajaa sivuun ja odotella, että se on mennyt :D . Sillo meinaan hävettää ajaa, kun ei moposta kuuluu mitään ääntä :lol2:

Olenko minä jotenkin outo, kun en kaipaa pyörääni älytöntä mökää? Toki täytyy myöntää, että entinen 600cc pyörä kuulosti paremmalta leo vincen sliparilla, kuin orkkisputkella, mutta esim tuon nykyisen busan hiljainen hyrinä on jollain kierolla tavalla minusta tyylikäs soundi..

TJJ sanoi:
Olenko minä jotenkin outo, kun en kaipaa pyörääni älytöntä mökää?

En minäkään mitään kovaa mökää pyörääni kaipaa. Yoshimura nyt vaan sattui jo olemaan pyörässä kiinni kun ostin sen...

Isot pojat sanoo että loud pipes save lives. Paskan marjat sanon minä. Ei siinä henkiä säästy jos pikkuihmiset jää katselemaan kovaa ääntä pitävää apinakiikkua ja jäävät toisesta suunnasta tulevan bussin alle.

TJJ sanoi:
Olenko minä jotenkin outo, kun en kaipaa pyörääni älytöntä mökää? Toki täytyy myöntää, että entinen 600cc pyörä kuulosti paremmalta leo vincen sliparilla, kuin orkkisputkella, mutta esim tuon nykyisen busan hiljainen hyrinä on jollain kierolla tavalla minusta tyylikäs soundi..

Niin no, älytön mökä tai selanen murea twinin saundi. Jokainen tykkää eristä.
Harrikka pitää mun mielestä älytöntä mökää, mutta twinien ääni (esim TL1000R tehoputkilla) on jotain aivan mahtavaa :worship:

Mutta siis kyllähän tehoputkella saa paljon paremmat äänet,kuin mitä orkkisputkella. Kyllä omakin putki voittaa alkuperäisen 100-0 :)

TJJ sanoi:

Busassa on kato muutenkin sitä munaa niin saatanasti, kun koko pyörä on legenda. Ei tartte elvistellä sillä, että kuunnelkaas kun mun pyörässä on iso ääni.

Vituttaa ihan sairaasti ne harrikkarunkkarit, jotka kompensoi kyrvättömyyttään poistamalla fillaristaan äänenvaimentimet. Kyloon meinaan niin miähekästä.

Pakko hehkuttaa nyt kun on uus pyörä tallissa. Jammun seiskapuolikas Virago vaihtui tonnisataseen Drag Stariin. :hyper:

Tulis vaan se kesä sieltä!!!

Liitteet

• Jammu4.webp
    Jammu4.webp
    114,9 KB · Katsottu: 198
TJJ sanoi:

Laitahan siihen bussiin kans jotain putkia, niin rupeaa ääni olemaan kohdallaan. Itellä Yoshimuran rs3 -putki, ja täytyy sanoa että NYT ON MUNAA! :hyper:

Onko muuten tuttu tuo kerho mikä mulla tuolla sigussa linkkinä?

gold sanoi:
Laitahan siihen bussiin kans jotain putkia, niin rupeaa ääni olemaan kohdallaan. Itellä Yoshimuran rs3 -putki, ja täytyy sanoa että NYT ON MUNAA! :hyper:

Onko muuten tuttu tuo kerho mikä mulla tuolla sigussa linkkinä?

Mutku siinä on niin ihqut äänet jo nyt.. :haart: ;)

Etsippä kerhon foorumilta tuttua nimimerkkiä.. :)

Ajokamat

Olen rookie näissä pärrähommissa. Ostin kaikki ajokamat enakkoon, kun sain halvalla ennen kesää. Myyjä kehui ostamiani kamoja hyviksi, rookie kun olen, niin omaa kokemusta ei ollut.. Kaveri sanoi, että ainakin hinta ja takki olivat hyviä.

No sitten eilen kävin testaamassa. Lämmintä tosin oli + 2-3 astetta vauhtia aika reilusti. Kuitenkin varpaita ja sormia alkoi kylmää. Ja tietysi kaulaa, kun ei ollut kauluria.

Eli kysymys kuuluu: Päästääkö kaikki saappaat ja hanskat läpi tollasella kelillä kovemmassa vauhdissa, vai onko ostamani kamat vaan keskinkertaiset lämpimän kelin vaattet?

teri sanoi:
Eli kysymys kuuluu: Päästääkö kaikki saappaat ja hanskat läpi tollasella kelillä kovemmassa vauhdissa, vai onko ostamani kamat vaan keskinkertaiset lämpimän kelin vaattet?

100km/h tuuli +2 asteisena tulee kyllä jossain vaiheessa läpi mistä vain. Sormet ainakin mulla jäätyy ekana, kengistä riippuen sitten varpaat seuraavaksi jossain välissä.Tietty kahvanlämppärit auttais, mutta mun ajot on pääasiassa niin lyhyitä kylmänä ajoaikana, että en viitsi vaivautua niiden laittamiseen.

teri sanoi:

Kunnon saappaista tuskin viima tulee kovin helpolla läpi, itsellä ei ole sen suhteen ollut koskaan ongelmaa (saappaina Oxtarin tcs goret). Hanskoina on kylmällä ilmalla käytössä MP-asun viperit. Kyllä niilläkin hetken ajoin kehällä 0-kelissa irvistelemättä. Hanskojen suhteen pärräkäytössä on mielestäni se ongelma, ettei millään paksuilla kelkkailuhanskoilla ole kovinkaan mukana käsitellä kytkin -ja jarrukahvoja joten se vähän rajoittaa sitä, millaisia tumppuja mielellään käyttää. Jotkut ohuet hanskat ajohanskojen alle saattavat auttaa asiaa.

TJJ sanoi:
Tietty kahvanlämppärit auttais, mutta mun ajot on pääasiassa niin lyhyitä kylmänä ajoaikana, että en viitsi vaivautua niiden laittamiseen.
Suuri osa sanoo, että nuo tuo huomattavasti lisää ajomukavuutta varsinkin syksymmällä. Itellä ei ole koskaan ollut käytössä, mutta voin kyllä uskoa. Kädet kohmeessa on todella vittumaista ajella. Käsittääkseni nuo ei myöskään paljoa maksa? This was my 2 cents...

Uncle Sam sanoi:
Suuri osa sanoo, että nuo tuo huomattavasti lisää ajomukavuutta varsinkin syksymmällä. Itellä ei ole koskaan ollut käytössä, mutta voin kyllä uskoa. Kädet kohmeessa on todella vittumaista ajella.

Tuossa ei ole kyseessä pelkkä mukavuusasia. Turvallisuus on mopoillessa aika paljon "sormenpäissä". Kohmeisilla käsillä jarruttaminen ja hallintalaitteiden käsittely muutenkin on erittäin kömpelöä, hidasta ja vaikeaa. Ja überpaksuilla ajokintailla sormet ehkä pysyvät lämpimänä mutta hallintalaitteiden käsittely on silti tolkuttoman hankalaa ja hidasta, varsinkin äkillisissä tilanteissa.

Oma ratkaisuni (kun kahvalämppäreitäkään ei ole) on välttää kelejä, joissa en tarkene kohtuumatkoja maltillisesti topatulla gore- tai nahkahanskalla. Onneksi nykyisin on saatavilla myös ajokäsineitä, joissa selkäpuoli on paksusti topattu ja kämmenpuolella toppausta vaan sen verran, että jonkinlainen tuntuma säilyy. Vuorettomalla race-hanskalla tarkeneekin sitten jo kun lämpötilat alkavat lähennellä 15 astetta ja silloin keli on pidon ja yleisen ajomukavuudenkin kannalta kohdallaan. Tosin rei'itetty nahkapuku vaatii pusakan päälle alle 20 asteen lämmöissä.

Perkele, sais vaan tuo lumentulo pikkuhiljaa loppua...

Ai että ku teki mieli jäädä hämeenkadulle istuskelee ja kattelee pyöriä. :hyper:
Nyt ne ajokelit on tullu tänne Tampereelle! :rock:

Prkl jos en saa niit ajotunteja ens viikolla ni sit ajan vaikka ilman korttia! :itku:
Kypäränki kävin hommaamas tänää. :evil:

Nahkaiset ajokamat edelleen hakusessa.. :jahas:
Ei kukaan sattuisi tietämään, mistä saisi hyvin istuvan takin naiselle, joka on kokoa 32-34? Meinaa olla väljää takissa kuin takissa. Tai pitäisi olla isommat tissit :rolleyes:

Taitaa olla noin pienten takkien valikoima aika heikko. Ei taida lasten kamppeetkaan olla oikein tyylikkäitä. Täytyy vaan sovitella pienimpiä takkeja eri valmistajilta, mitat vaihtelee eri toimittajilla. Oman nahkatakin ostin ulkomailta, usein paremmat valikoimat. (Oma takki on kyllä isompi.) Toinen vaihtoehto ois teettää omien mittojen mukaan nahkaliikkeessä. Voi olla, että goretex-asuja löytyis helpommin pieninäkin kokoina.

Tänään vihoin sain pyörän alle ja 150 km takana. Auringon laskettua piti lopettaa kun alkoi lämpötila laskemaan nollan tienoille. Mutta aijai kun oli mukavaa! :rock:

Toivotaan, että lähipäivinä on myös kivaa keliä.

bikergirl sanoi:
Taitaa olla noin pienten takkien valikoima aika heikko. Ei taida lasten kamppeetkaan olla oikein tyylikkäitä. Täytyy vaan sovitella pienimpiä takkeja eri valmistajilta, mitat vaihtelee eri toimittajilla. Oman nahkatakin ostin ulkomailta, usein paremmat valikoimat. (Oma takki on kyllä isompi.) Toinen vaihtoehto ois teettää omien mittojen mukaan nahkaliikkeessä. Voi olla, että goretex-asuja löytyis helpommin pieninäkin kokoina.
Juu Goretexiä löytyisi huomattavasti helpommin.. Muttakun sen pitää olla nahkaa :D Ulkomailta toki, mutta ei tähän hätään pääse ulkomaailmaan etsimään niitä ja sovittamatta ei uskalla tilailla... Pari melkein hyvää on tosin löytynyt.. Ehkä se tästä...

S-T sanoi:
sovittamatta ei uskalla tilailla...

Joihinkin pyöräliikkeisiin suostuuvat tilaamaan kokeiltavaksi eri asuja. Eli saa testata tuotetta ilman mitään ostopakkoa ja jos ei ole sopiva, niin jää sit liikkeeseen myytäväksi. Asut voi valita kuvastosta niiltä valmistajilta joita ko. liikkeessä myydään. Joskus olen tilannu ihan yksittäisiä takkeja. Kannattaa kysyä tuollaistakin vaihtoehtoa liikkeestä, kaikki eivät kyllä siihen rupea.

Back
Ylös Bottom