Moottoripyörä?

Odu sanoi:
Paljonkos muuten tulis vakuutusmaksut olemaan 600 cbr ja vuosimalli olis noin -01. Ilman mitään boonuksia?

Oon meinaa vähän miettiny et menis puoleks vuodeks duuniin...

Jos ostat pyörän edes osittain rahoituksella niin GE Capitalin liikenne+kasko 600 kuutioiselle maksaa 924 eur/vuosi tai 77 eur/kk. Vakuutus voimassa siis ympäri vuoden.

Itse otettuna tavallisesta vakuutusyhtiöstä nollabonuksilla vakuutus on seisonta-aikoineenkin huomattavasti enemmän, kuinka paljon niin se selvinnee kilauttamalla omaan riistoyhtiöön.

kgb sanoi:
650 Yamaha dragstar classic tuli tossa viime vuonna ostettua. Osaako joku sanoa kuinka paljon maksaa 12000km määräaikaishuolto tollaselle vehkelle.

Määräaikaishuolto?? Öljyn, suodattimen ja ehkä tulppien vaihto. No joo tarkistaa ne silmämääräisesti jotain pikkujuttuja lisäksi. Miksipä et tekisi itse? Korjaamolla tuntiveloitus on 40-50 euroa ja parisen tuntia laskevat tuohon menevän. Tarkista jostain kuuluuko venojen tarkistus/säätö ohjelmaan, jos kuuluu niin se lisää jonkun tunnin aikaa ja siten veloitusta. Venatkin on helppo katsoa itse, kun aina ei tartte säätää.

IronMind sanoi:
Jos ostat pyörän edes osittain rahoituksella niin GE Capitalin liikenne+kasko 600 kuutioiselle maksaa 924 eur/vuosi tai 77 eur/kk. Vakuutus voimassa siis ympäri vuoden.

Itse otettuna tavallisesta vakuutusyhtiöstä nollabonuksilla vakuutus on seisonta-aikoineenkin huomattavasti enemmän, kuinka paljon niin se selvinnee kilauttamalla omaan riistoyhtiöön.

Hä? Siis 77 euroa/kk ja maksettava ympäri vuoden, WTF. Niin no on siinä tuo kasko, jos sen katsoo tarpeelliseksi. Pelkkä liikennevakuutus on kuitenkin edullisempi vaihtoehto, jos ei osta osamaksulla. Itsellä tonnisesta noin 80 euroa kuukausi ja saa seisontaan, eli kesältä noin 400 euroa. Bonuksia on se 20. Mulla ei ole ollut ikinä kaskoa, eikä tule, se piristää kummasti seuraamaan ympäristöä ja rauhoittaa kahvan kiertoa..

Kime76 sanoi:
Määräaikaishuolto?? Öljyn, suodattimen ja ehkä tulppien vaihto. No joo tarkistaa ne silmämääräisesti jotain pikkujuttuja lisäksi. Miksipä et tekisi itse? Korjaamolla tuntiveloitus on 40-50 euroa ja parisen tuntia laskevat tuohon menevän. Tarkista jostain kuuluuko venojen tarkistus/säätö ohjelmaan, jos kuuluu niin se lisää jonkun tunnin aikaa ja siten veloitusta. Venatkin on helppo katsoa itse, kun aina ei tartte säätää.
Tosin kun on 12000 ajettu fillari onko takuuta? menee heti jos huolto on tekemättä.
:D ostan aina fillarin takuun loputtua :D ja teen kaikki itse

Kime76 sanoi:
Hä? Siis 77 euroa/kk ja maksettava ympäri vuoden, WTF. Niin no on siinä tuo kasko, jos sen katsoo tarpeelliseksi. Pelkkä liikennevakuutus on kuitenkin edullisempi vaihtoehto, jos ei osta osamaksulla. Itsellä tonnisesta noin 80 euroa kuukausi ja saa seisontaan, eli kesältä noin 400 euroa. Bonuksia on se 20. Mulla ei ole ollut ikinä kaskoa, eikä tule, se piristää kummasti seuraamaan ympäristöä ja rauhoittaa kahvan kiertoa..

Niin no, kaskohan se yleensä noissa yhdistelmissä enemmän maksaa. Toki riippuu pyörästä kannattaako kaskoa ottaa vai ei, henk.koht. olen kokenut tähänastiset ajokkini tarpeeksi arvokkaiksi, jotta kaskossa on mieltä.

Taitaisi alahuuli aika pahasti alkaa meikäläisellä väpättää, jos esim. lippaisin jostain irtosoralta pyörän lunastukseen, eikä fillarissa olisi kaskoa.

Kyllä tuo kasko kannattaa ottaa jos uusi pyörä on. Itse en edes uskaltaisi pyörää jättää parkkiin kun saisi pelätä jos joku kaataa sen ilkeyttään tai vaikka peruttaa päälle, kokemusta on, kaskoa ei.

IronMind sanoi:
Niin no, kaskohan se yleensä noissa yhdistelmissä enemmän maksaa. Toki riippuu pyörästä kannattaako kaskoa ottaa vai ei, henk.koht. olen kokenut tähänastiset ajokkini tarpeeksi arvokkaiksi, jotta kaskossa on mieltä.

Taitaisi alahuuli aika pahasti alkaa meikäläisellä väpättää, jos esim. lippaisin jostain irtosoralta pyörän lunastukseen, eikä fillarissa olisi kaskoa.

Niin no. Mut ei kai se nyt lunastukseen mene lippauksesta.. Moponi hinta oli 60000 markkaa ostaessani. Yhtä kalliita ne muovin palaset on ostaa siihenkin kuin yli sadantuhannenmarkan pyöriin. Ja tiedän, että ne on sikakalliita. Mut eihän siinä mahdollisessa lippauksessa sitten muuta menekkään, ku muovin palasia. Yhdesti olen auton alle jäänyt ja pyörä meni kyljelleen. Uutta osaa laitettiin noin 40000 markan edestä. Pelkästä lippauksesta, jos olis ollu oma moka, ois selvinny alle viiden tonnin. Mut kun vakuutusyhtiö laittaa niin laittaa sitten kans kaikki. Sillä 500 euron vuosi säästöllä kestää kerran parissa vuodessa lipatakki. Olen ajellut pyörällä viitisen kesää ja kertaakaan en ole lipannut. Tämä siis vain minun näkemykseni asiaan.

Edit: screwdriver, ei tuohon kaskoa tartte (Siis kaskohan = Kaikenvara). Palo, varkaus, ilkivalta, hirvivahinko riittää (=osakasko), maksaa noin 100 euroa vuosi.

Kime76 sanoi:
Edit: screwdriver, ei tuohon kaskoa tartte (Siis kaskohan = Kaikenvara). Palo, varkaus, ilkivalta, hirvivahinko riittää (=osakasko), maksaa noin 100 euroa vuosi.

Juu, kyllä tuo osakaskokin nimenomaan riittää. Ilmaisin vähän huonosti asian.
Vanhoihin pyöriin ei taida saada joka vak.yhtiöstä. No itsellä kuitenkin on nyt ns. harrastepyörävakuutus/museopyörävakuutus joka on periaatteessa juuri osakasko. Eikä ole pahanhintainen, eli kannattaa ottaa vanhaankin pyörään. Niihinkin ne osat maksaa ihan liikaa.

Kime76 sanoi:
Niin no. Mut ei kai se nyt lunastukseen mene lippauksesta...

Riippuu mihin se pyörä pysähtyy sen lippauksen jälkeen. Pienillä maalaisteillä kun reuna-alueet eivät ole mitään turhan leveitä niin meikäläinen ainakin pelaa varman päälle, vaikka tähän asti en minäkään kyllä ole onnistunut saaman kaksi- enkä nelipyöräisiä vehkeitä lunastuskuntoon.

Joku aika sitten kaveri tosin onnistui kaatumisen jälkeen lipsauttamaan pyöränsä ojaa myöten betoniseen ojarumpuun - aika valmista kamaa siitä näytti tulleen, onneksi tosin ukko ei ollut enää stoppivaiheessa satulassa.

Jees nyt löytyy pyörä kesäksi. Suzuki DR650 supermoto tuli hankittua. Tulis jo ajokelit!

IronMind sanoi:
Eikös tohtorille sopivat ajokelit ole aina?

No joo, olisihan sitä, mutta ei noilla moto varusteilla viitsi näillä keleillä ajaa. Tosin löytyyhän noi vakiokamat tuolta kellarista, mutta siitä tulee viel niin saatanan ruman näköinen.
Nyt kuiteskin toi pyörä kiiltää ja on lämpimässä hallissa, niin olkoon siel vielä pari kuukautta.

rafael30 sanoi:
Offtopic: Ei pahalla, mutta on siulla Pate83 muuten mauton avatar.

Ei sitä ole pakko tuijottaa..

PattiPete sanoi:
Isona on haaveena ostaa Suzuki GSX 1300R Hayabusa. :worship:

Hähää.. Meilläpä on moinen menopeli.. :evil: Vm. 2000-> jotakin.
Aivan mahtava rakkine.. Tosin kuljetuksesta on tähän saakka huolehtinut tuo herrahenkilö meidän perheestä, ja niin tekee vastakin.. Meikäläisen kokoinen busan ohjuksissa, hmm... Mut kyydissä on hyvä olla!

Olen kanssa hankkimassa pyörää tässä parin kuukauden sisään. Tarkkailussa ollut parin vuoden ikäiset tai uudet CBR:t ja R6:t. Uusia sais hieman halvemmalla ns. harmaatuojilta, mutta mitenköhän takuut toimii. Onko kokemuksia?

Tämän viikon sääennuste näyttää sen verran hyvältä että saattaa päästä jo lenkin ajamaan viikonloppuna jos pysyy aurinkoisena.
Tulee vielä kiire kasata pyörä ajokuntoon. Se on kyllä tiedossa että sitä lunta tulee vielä ainakin kerran vielä. Mutta kun yhden päivän pääsisi ajamaan..

Maso sanoi:
Itselläni on ollut mp jo muutaman vuoden. Tällä hetkellä Yamaha xj600. Isompaan pitaisi vaihtaa, kun vain tipahtais jostain eetuja lompsaan.

Tuosta edellisestä postauksesta on jo aikaa. Tällä viikolla pyörä on päivitetty Suzuki GSX 750 F:n. Nyt vain rukoilemaan ajokelejä :D

Pate83 sanoi:
Jees nyt löytyy pyörä kesäksi. Suzuki DR650 supermoto tuli hankittua. Tulis jo ajokelit!

Mäkin talutin just tohtorin ulos tallista, ja poljin käyntii! Kohta vois lähtee heittää rinkiä! :hyper:
Ja muuten kuva mun dr:stä...

Liitteet

• mun.webp
    mun.webp
    68 KB · Katsottu: 493
Maso sanoi:
Tuosta edellisestä postauksesta on jo aikaa. Tällä viikolla pyörä on päivitetty Suzuki GSX 750 F:n. Nyt vain rukoilemaan ajokelejä :D

Laitoit sitte venttiilivikasen.. No on kai niitä joku perjantai kappalekki suomenmaahan eksynyt, jossa ei olis venavikoja. No ei vaan, tarkista venat useesti ja huolehdi, että voitelu ja jäähdytys riittää.

Kime76 sanoi:
Laitoit sitte venttiilivikasen.. No on kai niitä joku perjantai kappalekki suomenmaahan eksynyt, jossa ei olis venavikoja. No ei vaan, tarkista venat useesti ja huolehdi, että voitelu ja jäähdytys riittää.

No ainakin kaverilla on perjantaimalli, jolla on ajettu 90tkm ilman venttiiliongelmia.

Back
Ylös Bottom