Moottoripyörä?

Nyt on uus r6:nen pihassa, ai juma et on siisti peli!!!Akran sliparilla ja minivilkuilla, kyllä lähtee:D Vielä on ajokautta jäljellä..

Äh, mopo ;) . Mut jos kerta minivilkut on vaihdettu, niin kyllä se lähtee :D
 
Äänet on aivan mahtavat ja kyllä mulle toi reilu 130kaakkii riittää, lähtee keula kyllä hyvin helposti maasta;) ja tietenki pyörän ainoalla oikealla värillä, midnight black:rock:

Ehkäpä tuollaiset 110 kaakkia on kuitenkin vähän lähempänä totuutta ;)

Hieno pyörä silti. Itseäni kutkuttaisi varsinkin jousituksen muita kilpailijoita monipuolisemmat säätömahdollisuudet (tosin ihan perinteiselläkin preload/compression/rebound -kombollakin saa jo pään ja jousituksen helposti sekaisin), eikä niinkään tuo koko keskiluokan eniten ylärekisterin tehoon väännön kustannuksella painottuva moottori :)

Ja ettei olisi pelkkää mutuilua niin tuossapa kuussatasten 2006 dynolukemia @ sportrider.com
 
susuki gs500

Nonni, kaveri sanoi että ei ole kone leikannut kiinni vaan sulla kolisee päässä... :) Öljyt vaihdettiin eikä tullut mitään erikoista öljyn/suodattimen mukana.
Ongelmana tällähetkellä on siis bensan saanti. Otimme jo kerran kaasarit irti (2kpl), siinä samalla huomattiin että bensahanan alipaineletku oli irti (saattoi irrota huomaamattamme myös kun purimme sitä) ja luulimme että siinähän se ongelma olikin sit. Pistimme kaasarit takaisin kiinni ja sehän lähti heti ekalla käyntiin.
Sitten kaveri sanoi että säädetään tuota tyhjäkäyntiä hieman ja käänsi tyhjäkäyntiruuvia puoli kierrosta. No siihen se sitten taas sammui eikä lähtenyt enää käyntiin. Tulpat olivat ihan kuivat. Seuraavaks hänen mielestään pitäis puhaltaa kompressorilla ne kaasarit ja sit koittaa uusiks... Viel kerran suostun itse koittaa sitä korjata ja sen jälkee saa kyl mennä rm heinon syleilyyn jos ei toimi :jahas: .

Taikka sit jos myis tuon pois kun keväällä olisi kuitenkin myynti edessä. Paljokohan tuosta kehtaa pyytää jos sen arvo toimivana olisi n.3000e?
 
Ja ettei olisi pelkkää mutuilua niin tuossapa kuussatasten 2006 dynolukemia @ sportrider.com

:eek: Kahdeksassatonnissa hikisesti 50hp? Noitahan saa vinguttaa ihan homona.

Joku tonninen perusvanilja keskitason nakupyörä polkee 6000 rpm kantturoissa 80-90 hp ja ~120 tehotkin ovat pihalla jo 9000 rpm taulussa. Kuussatasten käppyröissä näyttäisi että 11000-13000 on ainoa alue jossa konit ovat töissä ja muualla on melko hiljaista. Alta 8000 jopa huopatossuosastoa.

Kaasukäsi ja vaihtotöppönen pitäisi kyllä kalibroida ihan uudelleen että saisi tuommoisen laitteen pysymään tehoalueella.
 
Kyllä uuden R6:n moottori sen reilu 130 hevosvoimaa tuottaa, eri asia sitten kun puhutaan suoraan takarenkaalta mitatusta tehosta..

niinpä, ainahan sitä kone tehosta puhutaan. hävikki sitten renkaalle tultaessa on 10-15% luokkaa.


vähän sama ku huippuja ajetaan niin kyllä se mittari lukema yleensä ilmoitetaan vaikka totuus on aivan muuta kun nopeus katotaan gepsillä:)
 
niinpä, ainahan sitä kone tehosta puhutaan. hävikki sitten renkaalle tultaessa on 10-15% luokkaa.


vähän sama ku huippuja ajetaan niin kyllä se mittari lukema yleensä ilmoitetaan vaikka totuus on aivan muuta kun nopeus katotaan gepsillä:)

Aika harvoin puhutaan konetehosta, tai sitten liikun täysin väärässä porukassa :) . Ketään kiinnosta koneteho, vaan se, mitä takanakki antaa. Tosin snäkärillä on äijempää ilmoittaa konetehot, antaa lussusta moposta paremman kuvan :D .
 
Aika harvoin puhutaan konetehosta, tai sitten liikun täysin väärässä porukassa :) . Ketään kiinnosta koneteho, vaan se, mitä takanakki antaa. Tosin snäkärillä on äijempää ilmoittaa konetehot, antaa lussusta moposta paremman kuvan :D .

siis eikö valmistajat ilmoita nimenomaan konetehon? monet näin ollen puhuvat niistä ja ilmoittavat ne tehoinaan. tiedetään että se on väärin:hyper:


ilmoitetaanhan huippunopeuskin sen mitä mopon mittari näyttää.tosimiehet ilmoittaa sen mitä gepsi näyttää:D
 
siis eikö valmistajat ilmoita nimenomaan konetehon? monet näin ollen puhuvat niistä ja ilmoittavat ne tehoinaan. tiedetään että se on väärin:hyper:


ilmoitetaanhan huippunopeuskin sen mitä mopon mittari näyttää.tosimiehet ilmoittaa sen mitä gepsi näyttää:D

No prkl, luulin, että tarkoitit, että matti meikäläiset ilmoittavat konetehon. Se on totta, että valmistajat ilmoittaa konetehon, mutta motoristit yleensä ilmoittaa tehot takarenkaasta, ne kuitenkin loppupeleissä meinaa jotain :)
Ja kyllä myös toiseen, eli gepsillä vetomiehet ilmoittaa nopeudet, ei mittarin mukaan, nehän näyttää mitä sattuu :)
 
siis eikö valmistajat ilmoita nimenomaan konetehon?
...
ilmoitetaanhan huippunopeuskin sen mitä mopon mittari näyttää.

Taitaapi valmistajien ilmoittamat suoritusarvot kiertää ennen julkaisua markkinointiosaston kautta eli eivät välttämättä ole edes laskennallisia konetehoja tai todellisia kuivapainoja jne. vaan hieman luovasti pyöristeltyjä sen mukaan mitä kilpailija ilmoittaa.

Jossakin Performance Bikesin numerossa kiusasivat tehtaita juuri tällä asialla eli oli saman luokan kilpailevat mopot mitattu penkissä, ajettu huiput ja punnittu paino+laskettu nesteiden painot pois.

Tulos: tehot brosyyrissä olivat yli laskennallisenkin kampuratehon ja kun mopon painosta oli laskettu nesteet pois niin oli parhailla merkeillä punnitusta vielä 10+ kiloa eroa ilmoitettuun kuivapainoon.

Pikkuisen huvittavia oli tehtaiden edustajien selitykset. Yleisin taisi olla että ilmoitetut suoritusarvot ja painot olivat toleranssien rajoissa optimaaliselle laitteelle. Eli tehoa ajatellen arvo joka saataisiin jos joku tuunausgurupappa käsin blueprinttaisi tehtaalla optimiosat koneeseen ja paino taas siten jos joku tehtaalla toleranssien rajoissa valkkaisi linjalta joka osasta sen toleranssin kevyimmällä rajalla olevan palikan.

Eli käytännössä tuotantolinjalta ei tuollaista mielikuvituskokonaisuutta tule koskaan ulos.
 
Aika harvoin puhutaan konetehosta, tai sitten liikun täysin väärässä porukassa :) . Ketään kiinnosta koneteho, vaan se, mitä takanakki antaa. Tosin snäkärillä on äijempää ilmoittaa konetehot, antaa lussusta moposta paremman kuvan :D .

Näinhän se on. Ja dynolukematkin ovat ainoastaan suuntaa antavia. Pyörätestit, joissa testataan useita pyörämalleja (jotka ovat myös yksilöitä samanmallistenkin kesken) samaan aikaan samoissa olosuhteissa, tuottavat vertailukelpoista tietoa eri mallien kesken.

Dynojakin on sitten erilaisia, joten eri dynoissa samasta laitteesta otetut ajot eivät todellakaan ole vertailukelpoisia. Heittoa voi olla hyvin toistakymmentä prosenttia pahimmillaan (tai parhaimmillaan ;))

Parasta käyttöä dynoajalle on mielestäni viritysten testaus, esim. kisapyörää kehitettäessä. Tällöin perstuntuman tueksi saadaan kylmää numerotietoa ja teho- sekä vääntökäyrät, joista näkee ollaanko menossa oikeaan suuntaan.

Vaaka on myös aika lahjomaton mittari, varsinkin jos pyörät punnitaan ajokuntoisina ja tankit täynnä. Tehopainosuhde kertoo kuitenkin jotain, paras ja halvin viritys olisikin yleensä kuskin painonpudotus :)

Lopuksi kun vielä kaivelee suoritusarvot vaikkapa 0-100km/h, 0-200km/h ja varttimaili sekä jarrutusmatkat (tosin nykypyörissä jarrutusmatkoissa ei kauheita eroja enää ole ja jarrujen tuntuma ja muut ominaisuudet ovat tärkeämpiä) niin alkaakin olla kartalla. Ja tietty nuo suoritusarvotkin täytyisi mitata samaan aikaan, samoissa olosuhteissa ja saman kuskin ollessa puikoissa.

Kierrosajat joidenkin master bike-testien puitteissa ovat sellaista "kiva tietää" huttua, koska todella paljon on kiinni jousituksen säädöistä, renkaista ja siitä, kuinka välitykset sattuvat ko. radalle sopimaan.
 
No helvata..Lussu mikä lussu, mut kyl toi kemolassa pätkis teiän turbotetut tonni gixxerit koska vaan:D

kemola? Kemoraa taidat tarkoittaa, keimolassa ei ajeta lujaa kuin korkeintaan enskapyörällä :)

Itse jos joku kaunis päivä hankin ratalelun, tulee se olemaan max 750-kuutioinen :) Tosin tällä hetkellä kiinnostais tuo Trumpan 675 Daytona. Uusi R6 lienee ratapyöräksikin kompromissittomin ja moottoriluonteelta eniten kaksitahtista muistuttava vaihtoehto.

Katuajelussa ja nakupyörissä yleensäkin isomman padan tarjoama vääntö on plussaa... Edesmennyt -03 6R Kawani oli kadullakin kiva laite mutta paremmin elementissään radalla. Ja siinä sentään oli keskiluokan pyöräksi varsin reippaasti keskikierrostehoakin. Silti todellinen hauskanpito edellytti kierrättämistä ja myös kortille epäterveellisiä nopeuksia aina ja kaikkialla :)
 
Keulin piikin eilen ympäri. :(
 
Et vaan osaa ;).

Oikeesti, mulla oli kerran tänä kesänä lähellä prätkän ylikeuliminen - onneksi ei kipannut. Voin kertoa, että siinä pelästyy ihan kiitettävästi.
 
Noh, ei tälläisistä lannistuta, rapatessa roiskuu! Nyt opettelen ton takajarrun käytön 100% ennenkuin aletaan mennä uhkarohkeisiin kulmiin... :evil:
 
Konetehollahan on hyvä brassailla jos on porukassa joka ei paljoa tiedä ;)
 
Back
Ylös Bottom