Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pitäs ostaa uuet ajohousut, vanhat narmuttaa tankkia. Ostanko nahkaset vai tekstiilit? Kumminkin tulee ajettua kovaa ja mutkapätkiä yms. Pärjääkö pelkillä nahkoilla, vai suosiolla tekstiilit? Miten nahkat ja vesisade/nahkahousut ja kesä/helteet? Huomenna pitäs ostaa, joten nopeet vastaukset plussaa :)
 
Osta semmoset nahkagoretex yhistelmät jos vaan vyffee riittää. Bike-lehden kertoman mukaan ois aika muikee valinta.
 
Tollasella 250e budjetilla ei taida saada :D
 
Nahkahousut tekis itekki mieli hommata, mutta en oo vielä toistaseks raaskinu ostaa ku noi tekstiilitki on asiansa ajanu.
 
Pärjääkö pelkillä nahkoilla, vai suosiolla tekstiilit? Miten nahkat ja vesisade/nahkahousut ja kesä/helteet? Huomenna pitäs ostaa, joten nopeet vastaukset plussaa :)

Pärjää jos et kaatosateessa aja. Pieni tihku vielä menee, kunnon sateessa nahkoista tulee vesi läpi. Helteellä nahka selvästi viileämpi ja mukavampi kuin muovihousut.

Nahka aika ylivoimainen suojaavuudeltaan ja hengittävyydeltään. Jos sateenpitävyyttä tarvii niin sitten voi reissussa vetää nahkojen päälle sadehaalarin.
 
Itsellä on toistaiseksi jäänyt nahkapökät ostamamatta kun olen ajatellut ettei tässä niin kovaa kuitenkaan ajella...eh. Lisäksi olen kuvitellut, että ei niitä nakupyörällä tarvi :D No kaupungissa ja pikkusiirtymät on kiva tehdä kyllä kevlar-farkuilla mutta pitemmillä/kylmemmillä reissuilla sitten käyttänyt noita tix-tex-pöksyjä. En vaan ole yhtään tyytyväinen niiden hankauskestävyyteen (käytännössä ei vielä testattu) vaikka suojat onkin ihan ok niin pieni aavistus persuuksissa, että voi kärähtää aika pahasti.
 
Pakko suositella SV:tä, varsinkin jos tarkotus on vaan hymy kypärässä cruisailla kivoja mutkapätkiä eikä oo tarvetta kelata 300km/h jokaisella suoralla niin se V2-kone väännön ja äänien kanssa on siihen mitä parhain. Itsellä toistaseksi vielä sv650s. Mahtava peli!

Suzuki kutkuttelee itseäkin tällä hetkellä ison valmistajan oletettavan varmatoimisena pelinä. Lisäksi pyörän ulkonäkö vetoaa omaan silmään, varsinkin takaapäin pyörä on todella hyvännäköinen.

Triumph on jonkinlainen musta hevonen. Sen ajoasennosta/ajettavuudesta, huoltovapaudesta/vioista ja muista kokemuksista olisi myös mukava kuulla, koska kolmemukinen kone +147hv kuulostaa sekin aika mielenkiintoiselta yhdistelmältä. Jotain olen netistä ollut lukevinani ettei ajoasento olisi yhtä äärimmäinen kuin japsikyykyissä (mikä on siis hyvä asia) ja toisaalta ettei koneen luonne ei kaikkiin vetoa, mutta jokin pyörässä silti kiehtoo. Mutta entä jälleenmyynti, huoltovapaus jne jne.

Yamaha nyt selkeästi tuorein pyörä noista vaikka joutuisikin ottamaan enemmän ajetun yksilön (30.000 vs. 10.000). Kilometrit ei varmasti missään tunnu, mutta pyörästä ei ole itsellä oikein minkäänlaista kuvaa. Jonkin nettitestin luin vastaavasta katteellisesta mallista ja ilmeisesti moottori toimii ja ihan kelpo pyörä kyseessä.

Koeajot kertoo varmaan aika nopeasti mihin suuntaan valinta kallistuu :)
 
BMW:lla on mielenkiintoisia pyöriä ja tuo K1200S vaikuttaa nimenomaan hyvältä pyörältä ajaa ja olla kyydissä. Ulkonäkökin miellyttää omaa silmää. Tuo pyörä pitää käydä koeajamassa vaikka hintahaarukka onkin aika laaja ja hinnat nousee tarjolla olevissa muutamissa yksilöissä nopeasti kymppitonniin. Kilometrejä tietenkin kertynyt 60.000 vs. esim. Suzuki SV:n 10.000, mutta on kai tuossa vielä pyörää jäljellä :) Kiitos TLP!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voin kyllä itekin suositella tuota SV1000:sta ite suhailin S mallilla viime kesän ja talven aikana rakennellut siitä nakua. Kevyt ja tarpeeksi tehokas ja tietenkin luotettava :) Matkaa pystyy suht hyvin ajamaan ja radallakin toimii ihan ok. Hyvä yleispyörä.
 
Jos Sv:llä on yhtään TL:n "ominaisuuksia" niin kiertäisin kaukaa.. Tosin voi olla, että kaikki ominaisuudet hävinneet myöhemmässä vaiheessa. Väittäähän ne 6xxtriple trumppaa myös vääntöhirviöksi :)
 
Jos Sv:llä on yhtään TL:n "ominaisuuksia" niin kiertäisin kaukaa.. Tosin voi olla, että kaikki ominaisuudet hävinneet myöhemmässä vaiheessa. Väittäähän ne 6xxtriple trumppaa myös vääntöhirviöksi :)

SV on joka tavalla paljon miedompi ja tasaisempi peli kuin Widowmaker-TL. Siinä missä TL oli rataraketti kadulle, tunnettu mm wobblaus-ominaisuuksistaan, niin SV vaivattomalla ja vääntävällä moottorilla toteutettu pyörä joka antaa maksimaalisen nautinnon mutkapätkiä ajellessa. Eli en lähtisi yhdistämään tellun "ominaisuuksia" sv:hen, enkä ole kuullut/lukenut että joku olisi valittanut samoista ongelmista sv:n kanssa kuin tl:n.
 
Mihin kohtaa sulla tulee toi polvipala ja se polvi kuppi? Itellä se polvikupin yläreuna tulee nippanappa polvii asti, eli tuntuu et se on vähän alhaalla. Mutta kun nostaa housut normaali korkeutee ja menee kyykky asentoo, nii tuntuu istuvan.
 
Täytyy kattoa tarkemmin huomenna miten ne asettuu, mutta muistelisin että ne polvikupit osuu kyllä ihan kohdilleen ainakin kun pitää housuja kiinni vetoketjulla takissa. Sillon housut nousee aika korkealle ja polvikupit on sopivalla kohdalla.

Se polvipala on vähän alempana ja sojottaa sinne sivulle sopivasti kanttailua varten. Saas nähä pääseekö sitä kunnolla kulutaan tänä vuonna radalla :evil:
 
Lopulta käyn ajaa kortin ja täytyis joku pyörä löytää kesäkuun alkuun. Todennäköisesti Suzuki intruder 800 tai Kawasaki VN 900. Onko kellään kokemuksia noista? Noin 7 tonniin sais mielellään löytyä. Ja omaa silmää miellyttäis kovasti nettimoton ID1300250 ...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom