Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kävin laittamassa akun paikalleen bussiin. Eka töräyksellä käyntiin, kaikki vaikuttaa olevan kondiksessa ajokauden aloittamiseen. Paitsi että hallilta lähtiessä satoi lunta kuin sanonkomämitä..
 
^
Roadit o täyspäiväsiä matkarenkaita. Vaikka siinä sitä samaa 2CT teknologiaa onkin, niin se pehmeämpi osuus alkaa vasta ihan sieltä reunan tuntumasta. Pitoa löytyy ihan varmasti, mutta ton profiili ei ole "kiilamainen", eli ei sovi sellaseen kallisteluun niin hyvin kun vaikka Powerit. Ja sittenku noi sattuu vielä olemaan niin hyvät ja pitkäikäiset renkaat, niin en lähtis radalle niitä turhaan kuluttamaan.

Sitä kovempaa osiota on noin 4cm leveydeltä siinä keskellä ainakin 180/55R17 koossa, eri kumikomponenttien rajat erottuvat kohtuu hyvin hyvässä valossa. On kyllä noin muuten hyvä rengas, kestää kilometrejä ja pito tuntuu olevan kelin kosteudesta tai lämpötilasta riippumatta hyvä. Engl. Bike-lehden testissä ajelivat isolla Banditilla ko. renkaalla vesikelissä polvi maassa radalla :)
 
Joo kyllä baikissa kehuvatne pilotteja niin perkeleesti. Vertasivat johonkin sadekelin kisarenkaisiin melkein. Muutenkin pitoa pitäis vissiin olla! Ite en oo kokeillu eikä ne kyllä omassa ajossa niin kovaan koetukseen renkaat joudukkaan :)
 
Googlettamalla en löytäny mitää hyödyllistä tietoo eikä jaksa minnekkää Trafii ruveta soittelee ni kertokaapas, että jos hommaan enne sitä 2013 ajokortti uudistusta moottoripyöräkortin ku pohjalla vaa b-kortti ja ikää 19v ni koskeeko ne uudistukset sit mitekää minuu?

Tuo "A2-luokka: Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi.
Ikäraja: 18 vuotta." rajottaa aika paljo pyörän ostamista ku saa olla täys tehosena vaa 70kw.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokortit_ja_tutkinnot/ajokorttien_uudistukset_2013/moottoripyora
 
Meillä sanovat tolla A1 kurssilla, että mikäli on täyttänyt 16, tai ilmoittautunut kurssille (en oo ihan varma) ennen viimevuoden tammikuun 26(?) päivää, niin ei koske ajokorttiuudistus. Eli ilmeisesti 17 vuotiaita, jotka hakevat kevarikorttia, ei koske vielä ajokorttiuudistus. Tiedä sitten noista isommista korteista.
 
Sitä kovempaa osiota on noin 4cm leveydeltä siinä keskellä ainakin 180/55R17 koossa, eri kumikomponenttien rajat erottuvat kohtuu hyvin hyvässä valossa. On kyllä noin muuten hyvä rengas, kestää kilometrejä ja pito tuntuu olevan kelin kosteudesta tai lämpötilasta riippumatta hyvä. Engl. Bike-lehden testissä ajelivat isolla Banditilla ko. renkaalla vesikelissä polvi maassa radalla :)

PR3.webp

Tuossapa vielä kuva aiheesta, keskustan kovempi kumi erottuu vähän tummempana. Ko. kuvassa renkaalla on ajettu ehkä 5tkm.
 
Itse olen ostanut varusteeni seuraavilla hinnoilla:
Kypärä 100€ ovh. about 300€ marushin rs999
Takki 100€ ovh. 180€
Housut 15€ ovh n,170
Hanskat 15€ ovh, 49,90
Kengät on vielä ostamatta, mutta ajattelin 80-100€ niihin panostaa, joten kyllä "halvallakin" saa laadukkaat kamat, kun vähän viitsii etsiä eikä osta heti kevään kuumimpia uutuus tuotteita 8)
 
Itseä kyllä suunnattomasti ihan periaatteessa vituttaa tyypit jotka yrittää päästä kaikesta mahdollisimman halvalla. Sinänsä ihan ok juttu, mutta kun puhutaan turvavarusteista esim. kypärästä niin siinä säästäminen on jo suhteellisen tyhmää. Itse kyllä ajattelin sen 600e kypärän olevan erittäin halpa henkivakuutus. Ei mulla muuta..

Ei ollut tuo sitten kenellekkään mitään vittuilua tjsp.. Tuli vaan mieleen kun tässä on kuunnellut paikallisten lahopää "motoristien" keskustelua :(
 
Itseä kyllä suunnattomasti ihan periaatteessa vituttaa tyypit jotka yrittää päästä kaikesta mahdollisimman halvalla. Sinänsä ihan ok juttu, mutta kun puhutaan turvavarusteista esim. kypärästä niin siinä säästäminen on jo suhteellisen tyhmää. Itse kyllä ajattelin sen 600e kypärän olevan erittäin halpa henkivakuutus. Ei mulla muuta..

Ei ollut tuo sitten kenellekkään mitään vittuilua tjsp.. Tuli vaan mieleen kun tässä on kuunnellut paikallisten lahopää "motoristien" keskustelua :(

Lähtökohdat harrastamiseen on ihmisillä erilaisia, mun lähtökohta on aloitella harrastusta 470e/kk tienaavana opiskelijana. Törkeän hyvää kamaa saa käytettynä halvalla, joten en henkilökohtaisesti näe järkeväksi ostaa kamoja uutena. Tässä harrastuksessa kun porukalla vaihtuu ajovaatteet, kypärät jne uuden pyörän värimaailman tai ihan huvin vuoksi, joten jatkuvasti on vähän käytettyä tai uutta kamaa myynnissä foorumeilla pilkkahintaan. Kukaan ei kadulla näe, onko mun kamat ostettu uutena vai käytettynä ja nuo varmasti tulevassa mällissäkin suojaa paremmin kuin t-paita, shortsit ja tennarit. Toki itsekin varmaan harkitsisin uusia kamoja jos olisin työelämässä, muttei tällä hetkellä budjetti sitä kestä. Tollaset kamat oon siis hommannut eri foorumeilta, osalla ajettu muutaman kerran, osassa oli hintalaput vielä kiinni:

-HJC FG-15 potta parilla visiirillä
-Dainese wave selkäpanssari
-Oxtar TCS Evo rx kengät
-Alpinestars T-RC-1 takki
-Arlen Ness 2494 nahkarotsi
-IXS tekstiilihousut
-Richa magma hanskat

Hintaa kertynyt kaikille kamoille yhteensä 620e postikuluineen. Sanoisin että mulla on aika hyvät kamat kasassa, vaikkei niihin ole rahaa paljon mennytkään. Ei se raha ole mikään turvallisuuden mittari välttämättä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itseä kyllä suunnattomasti ihan periaatteessa vituttaa tyypit jotka yrittää päästä kaikesta mahdollisimman halvalla. Sinänsä ihan ok juttu, mutta kun puhutaan turvavarusteista esim. kypärästä niin siinä säästäminen on jo suhteellisen tyhmää. Itse kyllä ajattelin sen 600e kypärän olevan erittäin halpa henkivakuutus. Ei mulla muuta..

Ei ollut tuo sitten kenellekkään mitään vittuilua tjsp.. Tuli vaan mieleen kun tässä on kuunnellut paikallisten lahopää "motoristien" keskustelua :(

Niin no, parempi ostaa alkuun kuitenkin kaikki varusteet, vaikka sitten halvat, kuin esim. helvetillisen kallis kypärä ja säästää sitten muissa varusteissa ja ajella farkut jalassa. Käytössä olevien direktiivien mukaiset umpikypärät nyt suurin osa suojaa jollain vaihteluvälillä yhtälaisen hyvin törmäystilanteessa. Esim. kypärässä sitten saa lisärahalla lähinnä ulkonäköä ja aktiivista turvallisuutta (käyttömukavuutta, hiljaisuutta jne). Varusteita voi kuitenkin hankkia pikkuhiljaa lisää/parempia.
 
Yleensä kun mällää pyörällä kunnolla niin ei ole mitään väliä onko varusteisiin laittanut 300 euroa vaiko 3000 euroa,henki lähtee molemmilla ...
 
Yleensä kun mällää pyörällä kunnolla niin ei ole mitään väliä onko varusteisiin laittanut 300 euroa vaiko 3000 euroa,henki lähtee molemmilla ...

No on sillä merkitystä.
mällänny pyörän ja hengissä vieläkin..
ja sattunu olis enemmän jos ei kunnon kamoja olis ollu päällä.
 
Niin kauan kun ei törmää kovaa johonkin, niin tottakai kunnon kamat auttaa. Eli kunnon ajopuku on varmasti paras pepantteeni asvaltti-ihottumaa vastaan. Jos taas mennään vaikka +100km/h metsähallituksen puolelle, niin varmaan aika sama vaikka ajais munasillaan..
 
Niin kauan kun ei törmää kovaa johonkin, niin tottakai kunnon kamat auttaa. Eli kunnon ajopuku on varmasti paras pepantteeni asvaltti-ihottumaa vastaan. Jos taas mennään vaikka +100km/h metsähallituksen puolelle, niin varmaan aika sama vaikka ajais munasillaan..

No ei kyllä iha sama oo.. oha se ny selvä et mitä enemmä sulla on suojaa ympärillä sitä vähemmällä pääset. Kyllä tollasen satasen + vauhista voi vielä iha nousta pystyy sieltä metsästä jos hyvi käy..
 
Monentmoista kommenttia on tullut, mutta selvennän nyt sen verran että jos on varaa ostaa kallis pyörä ja maksella vakuutuksia (jotka on aina kalliita) niin miksei voisi samalla panostaa siihen itsensä vakuuttamiseen. Ja kyllä vain niillä kiinankypärillä ja oikeasti laaduikkailla kypärillä on eroa siinä kolari/kaatumis tilanteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Itseä kyllä suunnattomasti ihan periaatteessa vituttaa tyypit jotka yrittää päästä kaikesta mahdollisimman halvalla. Sinänsä ihan ok juttu, mutta kun puhutaan turvavarusteista esim. kypärästä niin siinä säästäminen on jo suhteellisen tyhmää. Itse kyllä ajattelin sen 600e kypärän olevan erittäin halpa henkivakuutus. Ei mulla muuta..

Ei ollut tuo sitten kenellekkään mitään vittuilua tjsp.. Tuli vaan mieleen kun tässä on kuunnellut paikallisten lahopää "motoristien" keskustelua :(

Vaikka ei olisikaan minulle tarkoitettu tämä niin pakko sen verran kommentoida, että kuten sanoin niin ei sitä tarvitse aina sitä kaupan hienointa ja kalleinta tuotetta ostaa että saisi laatua. Ihan OIKEASTI edullisemminkin voi löytää ihan yhtä turvallisia ajokamoja enkä puhu nyt mistään 50€uron honkkarin mopokypäristä yms. Kuten Cartmannin viestistä selvisi niin tuollaisia löytöjä tekemällä voi säästää satoja euroja huippukamoistakin. Itsekin ostin syksyllä noita varusteitani, jolloin on varaston tyhjennyksiä monisssa mp-liikkeissä jolloin alennukset ovat tuntuvia ja tinkiähän kannattaa aina. Ja tuo kypärä mikä minulla on niin siinä ei ole todellakaan tingitty turvallisuudesta eikä laadusta vaikka en siitä 600€uroa maksanutkaan. :)
 
No ei kyllä iha sama oo.. oha se ny selvä et mitä enemmä sulla on suojaa ympärillä sitä vähemmällä pääset. Kyllä tollasen satasen + vauhista voi vielä iha nousta pystyy sieltä metsästä jos hyvi käy..

Tottakai suojat auttaa, mutta JOS lasken vaikka 100km/h päin puuta, niin mielummin kuolen, kun jään puhaltelemaan itteäni tänne lopun iäks. Keskustelua vois jatkaa loputtomii, mutta nyt riitti jossittelu. Itellä on kyllä hyvät ja kalliit suojat ja ajan aina täysissä kamppeissa. Kaikki kamani oon ostanu jostain -50% alennuksesta. Pikasesti laskettuna ajokamoihin on menny tonni vaikka normihinnoissa ois menny 2.
 
Eli kunnon ajopuku on varmasti paras pepantteeni asvaltti-ihottumaa vastaan.
Juu, nahkainen kyllä. Laadukasta tarpeeksi paksua nahkaa.
Goret taas sulavat kun liukuvat asvalttia pitkin, eivätkä ne yleensä ole edes niin tiukat että niissä olevat suojat pysyisivät sielläpäinkään kuin pitäisi. Toki moisen alle voi laittaa jotain suoja-asua etc, jotka sitten yleensä toimivat kuten pitäisi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom