Moottoripyörä?

Delmonte sanoi:
Muistithan, että jatkossa pohjolan prätkävakuutus pitää sitten maksaa koko vuodelta, eikä vain ajokuukausilta (=ei seisontaa...) että 12x54e=648e/vuosi...

No enhän mä tollasesta ollut tietonen :( Eli kallistuu sitten aika reilusti vakuutus. Taas keino vakuutusyhtiöille nostaa hintoja. No pohjola onkin paskin vakuutusyhtiö. Toivottavasti tuo teho/paino-suhde kusetus ei tule kaikille vakuutusyhtiöille.
 
Inska sanoi:
No enhän mä tollasesta ollut tietonen :( Eli kallistuu sitten aika reilusti vakuutus. Taas keino vakuutusyhtiöille nostaa hintoja. No pohjola onkin paskin vakuutusyhtiö. Toivottavasti tuo teho/paino-suhde kusetus ei tule kaikille vakuutusyhtiöille.

Vakuutusyhtiöiden hinnat ei ole apteekin hintoja, eli yhteydenotoilla ja vakuutusten irtisanomisilla (tai sillä uhkaamisella) voi saada ihmeitä aikaan...
 
Mitä helvetin järkeä tuossa ympärivuotisessa liikennevakuutuksessa oikein on? Onhan se Pohjolan kannalta kätevää, kun ei tarvitse noita seisonta-aikajuttuja käsitellä, mutta kuluttajaa kusetetaan taas oikein kunnolla. :curs:

Lisäksi tuo on "hieman" epäoikeudenmukaista pohjoisessa asuvia kohtaan, joissa ajokausi saattaa kestää helposti puolet vähemään aikaa kuin kehä-3 sisällä...

Minkä takia ei voisi olla sellainen systeemi, että saisi vakuutusta hakiessa päättää montako kuukautta tahtoo vakuutuksissa pyörää pitää. Tätä ei sitten voisi kesken kauden muutella. Pohjola välttyisi lisähommilta, ja kuluttajan ei tarvitsisi maksaa turhasta. Tuossa voisi olla sitten vielä jotkin kiinteät vaihtoehdotkin, esim. 3kk, 6kk tai 8kk. Ei varmasti tuottasi hirveästi vaivaa Pohjolalle, onhan niitä vakuutustyyppejä muutenkin miljoonia.
 
Arsi sanoi:
Mitä helvetin järkeä tuossa ympärivuotisessa liikennevakuutuksessa oikein on? Onhan se Pohjolan kannalta kätevää, kun ei tarvitse noita seisonta-aikajuttuja käsitellä, mutta kuluttajaa kusetetaan taas oikein kunnolla. :curs:

Lisäksi tuo on "hieman" epäoikeudenmukaista pohjoisessa asuvia kohtaan, joissa ajokausi saattaa kestää helposti puolet vähemään aikaa kuin kehä-3 sisällä...

Minkä takia ei voisi olla sellainen systeemi, että saisi vakuutusta hakiessa päättää montako kuukautta tahtoo vakuutuksissa pyörää pitää. Tätä ei sitten voisi kesken kauden muutella. Pohjola välttyisi lisähommilta, ja kuluttajan ei tarvitsisi maksaa turhasta. Tuossa voisi olla sitten vielä jotkin kiinteät vaihtoehdotkin, esim. 3kk, 6kk tai 8kk. Ei varmasti tuottasi hirveästi vaivaa Pohjolalle, onhan niitä vakuutustyyppejä muutenkin miljoonia.
Eipä tossa mun mielestä juuri kuluttajaa kuseteta, sillä laskuri antoi mun fillarille liikenne+kasko hinnaksi n. 100e enemmän kuin nykyisin on liikenne+osakasko puolelta vuodelta Iffissä. Ei paha mun mielestä. Ehkä meitä vanhojen romujen omistajia halutaan jollain tavalla lohduttaa, ja se tapa on näemmä vakuutusten hinnat.
 
Joo kyllä ne selkeesti edullisemmat hinnat mitenpäin vaan on.

paitsi ehkä uusille kilokyykyille.

siis ainakin minä saan 400€ halvemmalla KOKO vuoden kuin ennen 8kk
saa kevään ensimmäiset ja syksyn viimeiset ns."haja-ajopäivät"(?) hyödynnettyä.
 
On taas kunnon kusetusta. Pitää keväällä miettiä mihin vakuutusyhtiöön rahansa kantaa, tällä hetkellä on vakuutukset pohjolassa. Fennia vaikutti halvalta..
 
Arsi sanoi:
Mitä helvetin järkeä tuossa ympärivuotisessa liikennevakuutuksessa oikein on? Onhan se Pohjolan kannalta kätevää, kun ei tarvitse noita seisonta-aikajuttuja käsitellä, mutta kuluttajaa kusetetaan taas oikein kunnolla. :curs:

Järki oletettavasti on siinä, että vahinkoja on sattunut enemmän niille joilla on tehokas pyörä ja jotkka ajavat vain ehkä kaksi kuukautta kesässä. Tällöin vakuutus on suosinut niitä, jotka maksavat vähän ja joille sattuu suhteessa enemmän onnettomuuksia. Samalla vanhassa systeemissä on ollut ihan älytöntä se, että +100hv kyykyn ja 30hv customin vakuutusmaksut on olleet samat, vaikka pyörien arvot ja varsinkin korjaushinnat ovat täysin erilaiset.

Joten kokonaisuutena, ihan tervetullut uudistus. Ja ei sinne Pohjolaan ole pakko vaihtaa, jos niiden hinnoittelu ei kelpaa...
 
Meikän alotusbudjetti meni näin

ZX-6R -04:10000e
Varusteet: (varattu 1000e)
Kortti: 450e
Vakuutus: 740e? (touk-syys)

Pyörästä en maksanut kuin puolet, koska ukkokin haluaa sillä ajella! Elikkäs ostan tuon pyörän ukolta pois ensi kesänä, jos hän ei innostu pahasti.. :) Näin pääsee vähän kalliimpaan pyörään kiinni, ja ei tarvi heti maksaa itseään kipeäksi! Loppuosuuden pyörästä saan varmaan jollain 4000e:llä? Vakuutus maksetaan puoliksi..

Elikkäs yhteensä 7000e on mennyt rahaa. Ja korttikin pitää ajaa vasta ensi kesänä ja intti on välissä, ihan niinkuin siulla Arsi!! Voi vittu, ukko pääsee ajelemaan ja meikä kykkii metässä.. :) prkl..
 
Delmonte sanoi:
Järki oletettavasti on siinä, että vahinkoja on sattunut enemmän niille joilla on tehokas pyörä ja jotkka ajavat vain ehkä kaksi kuukautta kesässä. Tällöin vakuutus on suosinut niitä, jotka maksavat vähän ja joille sattuu suhteessa enemmän onnettomuuksia. Samalla vanhassa systeemissä on ollut ihan älytöntä se, että +100hv kyykyn ja 30hv customin vakuutusmaksut on olleet samat, vaikka pyörien arvot ja varsinkin korjaushinnat ovat täysin erilaiset.

Joten kokonaisuutena, ihan tervetullut uudistus. Ja ei sinne Pohjolaan ole pakko vaihtaa, jos niiden hinnoittelu ei kelpaa...

Tuossa tulee kyllä seuraaman muut perässä. Ja tervetullut uudistus IMO (Paitsi jos omistaa 1/1:n pyörän :kuola: )
 
Aika paska toi Pohjolan systeemi on. Mitäs sitten jos haluaa ajaa vaan 2-3 kuukautta kaudessa? Ei millään klassikkopyörällä viitti kuitenkaan ajella kun kauniina päivänä. Jos pyörää ei voi seisottaa niin tuo systeemi on helvetin epäoikeudenmukainen. Ei prkl, ois pitänyt jättää toinen museofillari myymättä vaan niin ei tarttis miettiä näitäkään.
Mutta vakuutusyhtiöiden kartelli vaan pyörii täällä suomessa.
 
Inska sanoi:
Aika paska toi Pohjolan systeemi on. Mitäs sitten jos haluaa ajaa vaan 2-3 kuukautta kaudessa?

Tällaiselle pentti peruspentille, joka ajaa 5-6kk suht uudella keskitehoisella pyörällä uusi systeemi on kyllä parempi. Vakuutusmaksu nousee meikäläisellä ehkä 50-100eur mitä laskurilla testailin, mutta nyt voi hyödyntää myös kevään ja syksyn kelien sallimat ajopäivät, eikä ole sitä iänikuista seisontakikkailua mietittävänä.

Tuon hinnannousunkin saanee puhuttua pois. Ainakin aiemmin vakuutusmaksut ovat olleet hyvinkin joustavia, kun vaan jaksaa lätistä sen tiskin mamman kanssa eli bonuksissa on ainakin 20% puhumisvaraa siihen mitä ensin tarjoavat ja sitten kerran vuodessa saa puhumalla sen 10+% kertaluontoista alea jne.

Vielä kun jostain saisi pyöräkohtaisen vakuutuksen sijasta henkilökohtaisen vakuutuksen niin homma olisi todella hyvällä mallilla. Jo muutaman vuoden on himottanut tuoda kakkospyöräksi joku entisöity museopyörä, joka seisoisi pääasiassa olkkarissa ja jolla käytäisiin muutamana sunnuntaina per kesä nahkamyssy lepattaen Kaivarissa kääntymässä.
 
Tanu sanoi:
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=319897 Arsi tuossa siulle pyörä! Mites ootko siis -86? Jos ens kesänä ajaa kortin, joutuu oottamaan 22-vuotiaaksi ennen kuin saa ajaa isoa pyörää!! Mut onneks on rek. 25kw... :)
:kuola:

Pitää nyt se intti käydä ainakin alta pois, ja katsoa sitten kuinka paljon jäi rahaa kaikelta siltä ryyppäämiseltä tähteeksi. :D Se ikäraja on muuten 21-v, tai vaihtoehtoisesti 2v ajan ollut a-kortti (=20v, jos olisi ajanut a-kortin heti täytettyään 18)..
 
Inska sanoi:
Aika paska toi Pohjolan systeemi on. Mitäs sitten jos haluaa ajaa vaan 2-3 kuukautta kaudessa? Ei millään klassikkopyörällä viitti kuitenkaan ajella kun kauniina päivänä. Jos pyörää ei voi seisottaa niin tuo systeemi on helvetin epäoikeudenmukainen. Ei prkl, ois pitänyt jättää toinen museofillari myymättä vaan niin ei tarttis miettiä näitäkään.
Mutta vakuutusyhtiöiden kartelli vaan pyörii täällä suomessa.

Mun mielestä tää Pohjolan systeemi on erittäin hyvä. Monta kuukautta ajaville tämä on selkeästi halvempi kuin muiden vakuutusyhtiöiden systeemit. Jos se tuntuu epäreilulta niin kukaanhan ei pakota pistämään rahojaan Pohjolan vakuutuksiin.

Lisäksi tuo uusi järjestelmä todistaa että se kartelli on ehkä pikkuhiljaa kaatumassa, koska hinnoittelussa on lähdetty täysin eri linjoille muiden yhtiöiden kanssa ;)
 
TeHo sanoi:
Mun mielestä tää Pohjolan systeemi on erittäin hyvä. Monta kuukautta ajaville tämä on selkeästi halvempi kuin muiden vakuutusyhtiöiden systeemit. Jos se tuntuu epäreilulta niin kukaanhan ei pakota pistämään rahojaan Pohjolan vakuutuksiin.

Lisäksi tuo uusi järjestelmä todistaa että se kartelli on ehkä pikkuhiljaa kaatumassa, koska hinnoittelussa on lähdetty täysin eri linjoille muiden yhtiöiden kanssa ;)

Hyvä systeemi jos ajaa paljon, sitä en kiellä. Ja tuo teho-painosuhde on mun mielestä järkeenkäypää ottaa huomioon vakuutusmaksujen suuruudessa. Kuulosta hyvältä mutta kuitenkin saattaa syrjiä vähän ajavia, eli ei kovin tasapuolista ja sen takia ei niin loppuunasti mietitty juttu. Täytyy toivoa ettei muut vakuutusyhtiöt seuraa mukana jos seisonta mahdollisuutta ei tosiaan ole.

En tiedä noista vakuutusehdoista, mutta mitenköhän tuossa on ajateltu tilanne jos pyörä menee rikki, tulee kaato, kortti hyllylle, omistat 2 pyörää jne. Liikennevakuutushan on pakko pitää koko ajan ajoneuvossa. Ja jos seisonta aikaa ei kerran ole, niin systeemi on vähän vaajaavainen mun mielestä.

Kokeilemisen arvoista olisi korottaa niiden vakuutusmaksuja joilla ei se pyörä pysy liikenteessa pystyssä.

No, tätä asiaa on varmasti puitu MP-keskustelupalstoilla jo pitkään ja varmasti keskustelu tästä aiheesta jatkuu ja tulee jakamaan harrastajien mielipiteet. Muutosta pitää noihin vakuutuksiin saada, joten jotain positiivista tässä kuitenki on :)
 
Nonii nyt olis moottoripyörän hankinta edessä... :hyper:
Tuttu tarjosi minulle Suzuki GS500E 1998 nätti pyörähän se on mitä oon sen pari kertaa nähnyt. Eikös tuo ole ihan sopivan kokoinenkin "aloittelijalle"? (muutaman kerran koittanu tuttujen pyöriä mutta en liikenteessä) Nyt pitää sen verta kysellä et paljonkos se kortti maksaa ja minkälaiset on ne paljon puhutut kalliit vakuutusmaksut?

Edit: nii ja hintoja/linkkejä asuista + kypäristä
 
Katoppas vaikka edellinen sivu! Hyvät asut löytyy varmaan MP-asu.com:sta tai Allright.fi vai com? Itse ajattelin ainakin hommata mp-asun kamppeet..

Ja sitten kyssäri: Mitä tarkoittaa noilla myyntisivuilla, kun porukka kyselee että onko kaksikilpinen? Mitä kaksikilpinen tarkoittaa..??
 
Tanu sanoi:
Ja sitten kyssäri: Mitä tarkoittaa noilla myyntisivuilla, kun porukka kyselee että onko kaksikilpinen? Mitä kaksikilpinen tarkoittaa..??

Kilvet vaihdettu jossakin vaiheessa eli kielii siitä että saattaa olla esim. kolaroitu lunariin, joka puolestaan on joidenkin mielestä ostointoa laimentava tekijä.
 
talvella pyörän myynti melko kitkusta joutas pois tallin nurkasta seisomasta! tai sais myytyä mut ilman pitäs antaa!:)
 
Jasba sanoi:
Kilvet vaihdettu jossakin vaiheessa eli kielii siitä että saattaa olla esim. kolaroitu lunariin, joka puolestaan on joidenkin mielestä ostointoa laimentava tekijä.

Yleensä toi kaksi kilpi juttu tarkoittaa että pyörä on tuotu ulkomailta.
 
Back
Ylös Bottom