Moottoripyörä?

Ai perkele! Tänää ekat teoriat, hyvällä tuurilla enskuussa on taskussa A-kortti. 1000 Giksutinki pitäs parin viikon päästä hakia :D Ei malttais odottaa millään, kelitki on niin sairaan hyvät!

Sama vika. Torstaina alkaa teoriat ja CBR 1000F on maksua vaille itsellä... pääsee sitten kerhoon mukaan :)
 
Osaako kukaan sanoa paljonko maksaa pyörän muutoskatsastus alle 25kW tehoiseksi?

Riippuu varmaan pyörästä, että mitä sille pitää tehdä tehojen alentamiseksi. Varmaa tietoa mulla ei ole, mutta oon käsittänyt, että homma onnistuu niin, että vie pyörän johonkin merkkihuoltoon, ne laittaa kuristukset ja antaa todistuksen hommasta ja sitten se lappu kiikutetaan katsastusasemalle ja sieltä saa uuden rekisteriotteen. Katsastusasema ei varmaan ota hommasta ku jonku 50 kymppiä, jos ei muuta tarvi tehdä ku uusi rekisteriote. Huolto sitten varmaan aika paljon enemmän. Korjatkoon joku, joka tietää tarkemmin.
 
Riippuu varmaan pyörästä, että mitä sille pitää tehdä tehojen alentamiseksi. Varmaa tietoa mulla ei ole, mutta oon käsittänyt, että homma onnistuu niin, että vie pyörän johonkin merkkihuoltoon, ne laittaa kuristukset ja antaa todistuksen hommasta ja sitten se lappu kiikutetaan katsastusasemalle ja sieltä saa uuden rekisteriotteen. Katsastusasema ei varmaan ota hommasta ku jonku 50 kymppiä, jos ei muuta tarvi tehdä ku uusi rekisteriote. Huolto sitten varmaan aika paljon enemmän. Korjatkoon joku, joka tietää tarkemmin.
Vissiin kaasarista pitäis kuristaa ko. pyörä (Suzuki SV650). Vituttaa ku viimeinki sain auton myytyä nii nytte on tosi harvassa alle 25kw papereilla olevat pärrät, ei kiinnostais mihinkään huoltoon viedä kuristettavaksi saati sitten että heti sais olla niitä kuristuksia irrottamassa.. No, olis tuossa sentään tarjolla pari 600cc CBR:ää 25kW lapuilla :)
 
Vissiin kaasarista pitäis kuristaa ko. pyörä (Suzuki SV650). Vituttaa ku viimeinki sain auton myytyä nii nytte on tosi harvassa alle 25kw papereilla olevat pärrät, ei kiinnostais mihinkään huoltoon viedä kuristettavaksi saati sitten että heti sais olla niitä kuristuksia irrottamassa.. No, olis tuossa sentään tarjolla pari 600cc CBR:ää 25kW lapuilla :)

Onko sitä pyörää pakko edes kuristaa? :D

Se voi tosiaan jonkun satasen maksaa, että vie kuristettavaksi plus siihen päälle vielä katsastuskonttorin kulut. Joskushan ne vaatii penkitystäkin vielä. Ite jos lähtisin omaa pyörää kuristamaan niin menisin jonnekin moottoripyöräfoorumille pummimaan kuittia kuristuksesta ja maksaisin sen lainaamisesta jonkin verran. Vois hyväållä lykyllä onnistua.

En tietenkään suosittele lain rikkomista, mutta sanon vaan että pieni riski jäädä kiinni ja sakoilla pääseepi halvemmalla.
 
Onko sitä pyörää pakko edes kuristaa? :D

Se voi tosiaan jonkun satasen maksaa, että vie kuristettavaksi plus siihen päälle vielä katsastuskonttorin kulut. Joskushan ne vaatii penkitystäkin vielä. Ite jos lähtisin omaa pyörää kuristamaan niin menisin jonnekin moottoripyöräfoorumille pummimaan kuittia kuristuksesta ja maksaisin sen lainaamisesta jonkin verran. Vois hyväållä lykyllä onnistua.

En tietenkään suosittele lain rikkomista, mutta sanon vaan että pieni riski jäädä kiinni ja sakoilla pääseepi halvemmalla.
Eihän se pyörä tietenkää kuristettuna pysyis mutta olishan se hyvä rekisteriotteessa lukea se 25kW :)

Oon sen verran laiska että taidan suosiolla käydä katsomassa vaan semmosia mitkä on valmiiksi 25kW papereilla. Nyt olis vaihtoehtoina täyskatettu Suzuki SV650 vuosimallia 1999 (35tkm), vähän riisuttu 600cc CBR vuosimallia -91 (65tkm, rakenneltu, iskeeköhän kätensä paskaan?) ja toinen 600cc CBR, vuosimallia -92 ja 70tkm ajettu.. Tuo Suzuki olis kiinnostavin mutta myös melkein tonnin kalliimpi ku nuo muut..
 
Eihän se pyörä tietenkää kuristettuna pysyis mutta olishan se hyvä rekisteriotteessa lukea se 25kW :)

Oon sen verran laiska että taidan suosiolla käydä katsomassa vaan semmosia mitkä on valmiiksi 25kW papereilla. Nyt olis vaihtoehtoina täyskatettu Suzuki SV650 vuosimallia 1999 (35tkm), vähän riisuttu 600cc CBR vuosimallia -91 (65tkm, rakenneltu, iskeeköhän kätensä paskaan?) ja toinen 600cc CBR, vuosimallia -92 ja 70tkm ajettu.. Tuo Suzuki olis kiinnostavin mutta myös melkein tonnin kalliimpi ku nuo muut..

pelkästään niistä sv:n soundeista maksaa mieluusti sen tonnin lisää...mmmmmm....
 
Kävin juuri muutoskatsastuttamassa pyörän 25kW:stä täysitehoiseksi. Maksoi 48€, eikä vaatinut muuta kuin itse kirjoitetun lapun, että kuristukset on poistettu. Katsastusmies kokeili tyyliin, että kaasukahva kääntyy normaalisti (se oli pyörässäni yksi kuristus; toinen oli ilmanotossa, mutta sitä ei luonnollisesti lähdetty penkomaan).

Luulen kuitenkin, että katsastus toiseen suuntaan voi sisältää hieman tarkemman syynäyksen. Riippuu toki paikasta, jossain voi päästä helpollakin, kannattaa esim. selata foorumeita missä muut ovat ko. operaatioita teettäneet.
 
Eihän se pyörä tietenkää kuristettuna pysyis mutta olishan se hyvä rekisteriotteessa lukea se 25kW :)
Mitenköhän käy jos ajaa kolarin täysitehoisella pyörällä, ilman että siihen on ajo-oikeutta? Eikö se mene silloin kaikki omaan laskuun? Itse meinaan osaksi tuon pelossa ajelin aikani kuristetulla pyörällä.

Tietysti toinen asia on jos ajaa poliisien tutkaan 200km/h. Selviäähän se siitäkin ettei pyörä ole kuristettu :D
Ja napsahtaa aika isot sakot kortitta ajosta.

Nyt olis vaihtoehtoina täyskatettu Suzuki SV650 vuosimallia 1999 (35tkm), vähän riisuttu 600cc CBR vuosimallia -91 (65tkm, rakenneltu, iskeeköhän kätensä paskaan?) ja toinen 600cc CBR, vuosimallia -92 ja 70tkm ajettu.
Ei cebarin kanssa voi iskeä käsiänsä paskaan :D



Kävin juuri muutoskatsastuttamassa pyörän 25kW:stä täysitehoiseksi. Maksoi 48€, eikä vaatinut muuta kuin itse kirjoitetun lapun, että kuristukset on poistettu. Katsastusmies kokeili tyyliin, että kaasukahva kääntyy normaalisti (se oli pyörässäni yksi kuristus; toinen oli ilmanotossa, mutta sitä ei luonnollisesti lähdetty penkomaan).
Itselläni eivät vaatineet muuta kun, että menee pyörällä paikalle. Halusivat vain nähdä, että kyseinen pyörä on olemassa :)
Katsoivat vaan konttorin ovelta, että rekisterinumero täsmää lappuihin.
 
Mitenköhän käy jos ajaa kolarin täysitehoisella pyörällä, ilman että siihen on ajo-oikeutta? Eikö se mene silloin kaikki omaan laskuun? Itse meinaan osaksi tuon pelossa ajelin aikani kuristetulla pyörällä.

Tietysti toinen asia on jos ajaa poliisien tutkaan 200km/h. Selviäähän se siitäkin ettei pyörä ole kuristettu :D
Ja napsahtaa aika isot sakot kortitta ajosta.

Kyllä vakuutus korvaa jos pikku-a -kortilla ajeleva joutuu onnettomuuteen liian tehokkaalla pyörällä. Paljon vakavampaa joutua kolariin 25kW papereissa olevalla vehkeellä, jossa oikeasti tehoa on enemmän. Silloin joutuu maksumieheksi ja voi joutua maksamaan vakuutusyhtiölle vielä takautuvasti vakuutusmaksuja.

Laki on ilmeisesti sitten sanktioiden kanssa aika liukuva jos jää ylitehosella pyörällä kiinni. Poliisista riippuen kuullut juttuja pelkästä varoituksesta/rikesakosta aina kortin menettämiseen ja inssin uudelleen ajamiseen, jos autokortin kakkosvaihetta ei ole vielä suoritettu.

Mä ajelen nyt tuolla 36kW laitoksella ja toivon parasta. Ei nyt kuitenkaan sinällään ole niin vakavaa kuin että ajaisi jotain tonnista täystehoisena 25kW kortilla. Vaikka lakia rikotaan siinäkin yhtä kaikki. Siististi kun ajelee ja ei vittuile poliiseille niin selviää usein helpommalla.
 
Eipä koskaan tarkistaneet minulta/en ole kuullut, että kenenkään pyörää olisi testattu, kun papereissa 25kw ja oikeasti täystehoinen. Hyvin pystyi 2 kesää kikkailemaan. Vaikka sen saisi helposti selville vain kahvaa kääntämällä suurimmissa osissa pyöristä.
 
Itselläni meni kevariaikana kevari lunastukseen, kun autoilija vaihtoi kaistaa suoraan kylkeen. Pyörässä oli tietysti 160cc pytty, kisamäntä, kisakansi ja tehari. Eikä tullut mitään kinaa vakuutusyhtiöiden kanssa, vaikka pyörässä oli varmasti lähes 50hv. Ei vakuutusyhtiöt todellakaan ala onnettomuuksissa olleita pyöriä penkittämään tehojen tarkistamiseksi, mikään kaasukahvan vääntely ei osoita pyörää liian tehokkaaksi.
 
Itselläni meni kevariaikana kevari lunastukseen, kun autoilija vaihtoi kaistaa suoraan kylkeen. Pyörässä oli tietysti 160cc pytty, kisamäntä, kisakansi ja tehari. Eikä tullut mitään kinaa vakuutusyhtiöiden kanssa, vaikka pyörässä oli varmasti lähes 50hv. Ei vakuutusyhtiöt todellakaan ala onnettomuuksissa olleita pyöriä penkittämään tehojen tarkistamiseksi, mikään kaasukahvan vääntely ei osoita pyörää liian tehokkaaksi.

On btw kohtalaisen kovat lukemat kevariksi vaikka olikin ylikokoinen pytty.:D
 
... varmasti lähes 50hv. Ei vakuutusyhtiöt todellakaan ala onnettomuuksissa olleita pyöriä penkittämään tehojen tarkistamiseksi, mikään kaasukahvan vääntely ei osoita pyörää liian tehokkaaksi.

Niin sä olit penkittänyt sen jotta sait noin kovat lukemat 160cc pannulle?
 
valentino.jpg

Valentino Rossin työkalu 125-kuutioisissa eli varhainen Cagiva Mito siis kyseessä. Kaveri jolta sen ostin oli sijoittanut sen virittämiseen kuulemma yli 10t markkaa ja tilannut osaa niin perkeleesti Italiasta. Pärrä kunnon kiertopalkinto ja kylän kovimman kollin merkki:rolleyes: Osat oli ihan kisaosia, eikä mitään arrows tai jollymoto -kamaa joita löytyi kaikkien muidenkin kevareista. 165cc polini tosin ei ollut tehtaan tuotos. En nyt voi muistaa kaikkea mitä siihen oli laitettu, mutta moottorissa ei ollut mitään vakiota. 38mm lortto, ducatin sytytysboksi, vauhtipyörä oli kisamallia, kisaläpät+kehikko, imupuolta oli avarrettu, vapaammin virtaava ilmansuodatin, aito kisaputki ja kansi(oli muuten kaverit niin kateellisia:D). Kansi oli sorvattu pytylle sopivaksi ja mäntää kevennetty vakio tasapainoakselin takia. Sytytyksen, pakoaukonsäätimen ja seokset edellinen omistaja oli käynyt jossain pajalla säädättämässä. Omien sanojensa mukaan siitä oli penkitetty takarenkaalta 43 hepoista(-> kampuralta siis varmasti lähemmäs 50hp), jota en kyllä epäile yhtään, lähti nimittäin ihan pirun rajusti kun saavutti tehopiikin:worship:

e. yli 200km/h mittariin, todellisesta nopeudesta en tiedä, kun geepeeässistä ollut silloin vielä kuullutkaan.

e. Vitttti kyllä kun vakuutusyhtiö maksoi tietysti vastaavilla kilometreillä olevan vakiopyörän mukaan, ei oikein uskaltanut mainostaa kalliita "parannuksia"...
 
Niin ja tuosta 25kw:ksi katsastamisesta, omassa pyörässä homma oli onneksi helppo, yksi pieni palikka tuli kaasuvaijerin eteen. Se sitten asennettiin suoraan liikkeessä ennenkuin pyörän hain, ajoin konttorille, jossa katsastusmies tarkasti, että palikka on paikalla ja että kahva kääntyy sen tietyn astemäärän (silmämääräisesti) ja kirjoitti sitten otteeseen, että tehoa rajoitettu kaasukahvasta. Pieni metalliklipsu maksoi aivan perkeleesti, olisiko ollut 70e ja tuo muutoskatsastus sen muutaman kympin.

Kahdella ruuvilla se oli kiinni, toinen ruuvi auki ja vähän kääntämistä, niin kaasuvaijerin sai normaalisti liikkumaan. Nykyäänhän osassa pyörissä tuo rajoittaminen tapahtuu commanderin tapaisella boksilla, mikä onkin kallista puuhaa.
 
Tietääkö kukaan onko tuota Kawasaki Z1000 (2010->) tyylistä pyörää muilta merkeiltä? Tykästyin helvetisti tuon ulkonnäköön, mutta pirun kallis vehe käytettynäkin.
Pistetään vielä kuva kylkiäiseksi. Nakujahan kyllä löytyy, mutta tuollaine "katetumpi" naku iskee enemmän. Valitettavasti on näköjään noissa katetuimmissa nakuissa tunaajilla tapana pistää joku trollinaama -lamppu eteen jotka on poikkeuksetta helvetin rumia.
2010_Kawasaki_Z1000_DSC_4126-2.jpg
 
Back
Ylös Bottom