Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ai perkele! Tänää ekat teoriat, hyvällä tuurilla enskuussa on taskussa A-kortti. 1000 Giksutinki pitäs parin viikon päästä hakia :D Ei malttais odottaa millään, kelitki on niin sairaan hyvät!

Osaako kukaan sanoa paljonko maksaa pyörän muutoskatsastus alle 25kW tehoiseksi?
Vissiin kaasarista pitäis kuristaa ko. pyörä (Suzuki SV650). Vituttaa ku viimeinki sain auton myytyä nii nytte on tosi harvassa alle 25kw papereilla olevat pärrät, ei kiinnostais mihinkään huoltoon viedä kuristettavaksi saati sitten että heti sais olla niitä kuristuksia irrottamassa.. No, olis tuossa sentään tarjolla pari 600cc CBR:ää 25kW lapuillaRiippuu varmaan pyörästä, että mitä sille pitää tehdä tehojen alentamiseksi. Varmaa tietoa mulla ei ole, mutta oon käsittänyt, että homma onnistuu niin, että vie pyörän johonkin merkkihuoltoon, ne laittaa kuristukset ja antaa todistuksen hommasta ja sitten se lappu kiikutetaan katsastusasemalle ja sieltä saa uuden rekisteriotteen. Katsastusasema ei varmaan ota hommasta ku jonku 50 kymppiä, jos ei muuta tarvi tehdä ku uusi rekisteriote. Huolto sitten varmaan aika paljon enemmän. Korjatkoon joku, joka tietää tarkemmin.

Vissiin kaasarista pitäis kuristaa ko. pyörä (Suzuki SV650). Vituttaa ku viimeinki sain auton myytyä nii nytte on tosi harvassa alle 25kw papereilla olevat pärrät, ei kiinnostais mihinkään huoltoon viedä kuristettavaksi saati sitten että heti sais olla niitä kuristuksia irrottamassa.. No, olis tuossa sentään tarjolla pari 600cc CBR:ää 25kW lapuilla![]()
Eihän se pyörä tietenkää kuristettuna pysyis mutta olishan se hyvä rekisteriotteessa lukea se 25kWOnko sitä pyörää pakko edes kuristaa? :D
Se voi tosiaan jonkun satasen maksaa, että vie kuristettavaksi plus siihen päälle vielä katsastuskonttorin kulut. Joskushan ne vaatii penkitystäkin vielä. Ite jos lähtisin omaa pyörää kuristamaan niin menisin jonnekin moottoripyöräfoorumille pummimaan kuittia kuristuksesta ja maksaisin sen lainaamisesta jonkin verran. Vois hyväållä lykyllä onnistua.
En tietenkään suosittele lain rikkomista, mutta sanon vaan että pieni riski jäädä kiinni ja sakoilla pääseepi halvemmalla.

Eihän se pyörä tietenkää kuristettuna pysyis mutta olishan se hyvä rekisteriotteessa lukea se 25kW
Oon sen verran laiska että taidan suosiolla käydä katsomassa vaan semmosia mitkä on valmiiksi 25kW papereilla. Nyt olis vaihtoehtoina täyskatettu Suzuki SV650 vuosimallia 1999 (35tkm), vähän riisuttu 600cc CBR vuosimallia -91 (65tkm, rakenneltu, iskeeköhän kätensä paskaan?) ja toinen 600cc CBR, vuosimallia -92 ja 70tkm ajettu.. Tuo Suzuki olis kiinnostavin mutta myös melkein tonnin kalliimpi ku nuo muut..
Mitenköhän käy jos ajaa kolarin täysitehoisella pyörällä, ilman että siihen on ajo-oikeutta? Eikö se mene silloin kaikki omaan laskuun? Itse meinaan osaksi tuon pelossa ajelin aikani kuristetulla pyörällä.Eihän se pyörä tietenkää kuristettuna pysyis mutta olishan se hyvä rekisteriotteessa lukea se 25kW![]()
Ei cebarin kanssa voi iskeä käsiänsä paskaan :DNyt olis vaihtoehtoina täyskatettu Suzuki SV650 vuosimallia 1999 (35tkm), vähän riisuttu 600cc CBR vuosimallia -91 (65tkm, rakenneltu, iskeeköhän kätensä paskaan?) ja toinen 600cc CBR, vuosimallia -92 ja 70tkm ajettu.
Itselläni eivät vaatineet muuta kun, että menee pyörällä paikalle. Halusivat vain nähdä, että kyseinen pyörä on olemassaKävin juuri muutoskatsastuttamassa pyörän 25kW:stä täysitehoiseksi. Maksoi 48€, eikä vaatinut muuta kuin itse kirjoitetun lapun, että kuristukset on poistettu. Katsastusmies kokeili tyyliin, että kaasukahva kääntyy normaalisti (se oli pyörässäni yksi kuristus; toinen oli ilmanotossa, mutta sitä ei luonnollisesti lähdetty penkomaan).

Mitenköhän käy jos ajaa kolarin täysitehoisella pyörällä, ilman että siihen on ajo-oikeutta? Eikö se mene silloin kaikki omaan laskuun? Itse meinaan osaksi tuon pelossa ajelin aikani kuristetulla pyörällä.
Tietysti toinen asia on jos ajaa poliisien tutkaan 200km/h. Selviäähän se siitäkin ettei pyörä ole kuristettu :D
Ja napsahtaa aika isot sakot kortitta ajosta.
Itselläni meni kevariaikana kevari lunastukseen, kun autoilija vaihtoi kaistaa suoraan kylkeen. Pyörässä oli tietysti 160cc pytty, kisamäntä, kisakansi ja tehari. Eikä tullut mitään kinaa vakuutusyhtiöiden kanssa, vaikka pyörässä oli varmasti lähes 50hv. Ei vakuutusyhtiöt todellakaan ala onnettomuuksissa olleita pyöriä penkittämään tehojen tarkistamiseksi, mikään kaasukahvan vääntely ei osoita pyörää liian tehokkaaksi.
... varmasti lähes 50hv. Ei vakuutusyhtiöt todellakaan ala onnettomuuksissa olleita pyöriä penkittämään tehojen tarkistamiseksi, mikään kaasukahvan vääntely ei osoita pyörää liian tehokkaaksi.
On kyllä kovat tehot tosiaan. Eikö Motogp:n 125cc pyörissä ole joku 50-60hv?
Osat oli ihan kisaosia, eikä mitään arrows tai jollymoto -kamaa joita löytyi kaikkien muidenkin kevareista. 165cc polini tosin ei ollut tehtaan tuotos. En nyt voi muistaa kaikkea mitä siihen oli laitettu, mutta moottorissa ei ollut mitään vakiota. 38mm lortto, ducatin sytytysboksi, vauhtipyörä oli kisamallia, kisaläpät+kehikko, imupuolta oli avarrettu, vapaammin virtaava ilmansuodatin, aito kisaputki ja kansi(oli muuten kaverit niin kateellisia:D). Kansi oli sorvattu pytylle sopivaksi ja mäntää kevennetty vakio tasapainoakselin takia. Sytytyksen, pakoaukonsäätimen ja seokset edellinen omistaja oli käynyt jossain pajalla säädättämässä. Omien sanojensa mukaan siitä oli penkitetty takarenkaalta 43 hepoista(-> kampuralta siis varmasti lähemmäs 50hp), jota en kyllä epäile yhtään, lähti nimittäin ihan pirun rajusti kun saavutti tehopiikin