Moottoripyörä?

Jotkut valehtelee :D

No, ehkä siitä voi jossain pyörässä olla hyötyäkin. Itselläni ei ainakaan ollut muuta hyötyä kuin ulkonäkö :)
Omalla kohdalla oli sekä CBR900:ssa että 1000RR:ssä se hyöty että 190 cm pitkällä kuskilla orkkispleksin kanssa ei mittariston yläosa näkynyt normaalissa ajoasennossa. Ei ehkä ihan se ensimmäiseksi mieleen tuleva hyöty...

Törkeää, etten sanoisi.
Heh, joo paljastettakoon nyt kun se on varmaa. CB1000R on siis kyseinen laitos. Eilen välittömästi pärräsin Stormille hakemaan "hieman" siromman kilpitelineen ja virittelinkin sen samantein kiinni, nuo orkkikset kun ovat...no, melko massiivisia. Pari tuntia siinä meni ahertaessa, mutta hienosti istuu. Tuskinpa teen muita modauksia, ainakaan vielä, ei vaan yksinkertaisesti ole tarvis. Putken varmaankin joutuu tosin jossakin vaiheessa vaihtamaan, kunhan löytyy joku asiallinen.

Mahtava laite.

Heh, joo paljastettakoon nyt kun se on varmaa. CB1000R on siis kyseinen laitos. Eilen välittömästi pärräsin Stormille hakemaan "hieman" siromman kilpitelineen ja virittelinkin sen samantein kiinni, nuo orkkikset kun ovat...no, melko massiivisia. Pari tuntia siinä meni ahertaessa, mutta hienosti istuu. Tuskinpa teen muita modauksia, ainakaan vielä, ei vaan yksinkertaisesti ole tarvis. Putken varmaankin joutuu tosin jossakin vaiheessa vaihtamaan, kunhan löytyy joku asiallinen.

Mahtava laite.

Onneksi olkoon loistovalinnasta! Itsellä nyt reilu 3tkm takana ja pyörä tuntuu aina vaan paremmalta ja paremmalta. Putki kannattaa kyllä vaihtaa koska orkkis painaa ihan järjettömästi ja rajoittaa kallistusvaraa aikapaljon. Itse laitoin ixilin "äänenvaimentimen" katalysaattorin jatkoksi ja äänistä tuli aika sopivat sellainen sporttinen pörinä mutta ei kumminkaan korkeillakaan kierroksilla liian kova. Ja onhan tuo nyt helvetin hyvän näköinen .
30824_2408047039688_1206546387_100556525_1878122_n.jpg

auttakees vähän.

tähtäimessä ois 20+ hevosvoimainen 2-tahti enduro/supermotard -tyylinen (eli ei selällään röhnöttelyä eikä myöskään mahallaan tankin päällä makaamista) pärrä joka on kilvissä ja laillinen.

ja kyllä, olen ajanut 2-tahtisella vehkeellä ennen eli tiedän ainakin suunnilleen menon luonteen.

125- kuutioisia supermotardeja ois vaikka millä mitalla mutta yksikään ei "jostain syystä" taivu 20+hv -spekseihin.. löytyykö poikkeuksia jotka saadaan ihan rekisteriotteeseen asti kirjattua?

entä oisko jossain tyhjentävästi selitetty että minkä enduron miltäkin valmistajalta saa kilpiin? aikamoista salapoliisityötä kaivaa mallikohtaisesti myyntipalstoilta että onko valkoiset kilvet vaiko eikö...

ktm exc 250 vaikuttaisi ainakin ihan hyvän hintaluokan peliltä, onko siitä kokemuksia?

entä miten noita 2-tahtivehkeitä saa olla huoltamassa keskimäärin? huoltamisessa en näe mitään ongelmaa kunhan sen määrä olisi järkevissä rajoissa eikä mitään rc-auton 1h ajoa ja 1pv huoltoa -tyylistä...

Whotwhot! Melkein jokainen 125cc 2-tahtipärrä omaa yli 20 heppaa täystehoisena ja sellaisena ne yleensä liikenteessä liikkuukin. Joku Yamaha DT taitaa olla siinä rajoilla, että onko 20hv vai ei, mutta esimerkiksi nuo suosituimmat supermotardipiikkiset on niitä tehokkaampia ~30hv yksilöitä.

Tuohon rekisteriin saamisessa on sellainen nyrkkisääntö, että jos löytyy valot, saa rekisteriin. Ja kyllä, 125cc:t voi rekisteröidä 11kw:ksi tai yli 11kw:ksi (~25kw:sta yleensä puhutaan). Jälkimmäiseen tarvii aikuisten moottoripyöräkortin.

Ei ole järkeä rekisteröidä piikkistä yli 11kw. Ossipenan tekstissä on muutenkin ristiriitaisuuksia: haet +20hp vehjettä ja ehdotat 2-tahtista 250cc kotaria? Eiköhän tuosta kotarista irtoa hieman enemmän..

Whotwhot! Melkein jokainen 125cc 2-tahtipärrä omaa yli 20 heppaa täystehoisena ja sellaisena ne yleensä liikenteessä liikkuukin. Joku Yamaha DT taitaa olla siinä rajoilla, että onko 20hv vai ei, mutta esimerkiksi nuo suosituimmat supermotardipiikkiset on niitä tehokkaampia ~30hv yksilöitä.

Tuohon rekisteriin saamisessa on sellainen nyrkkisääntö, että jos löytyy valot, saa rekisteriin. Ja kyllä, 125cc:t voi rekisteröidä 11kw:ksi tai yli 11kw:ksi (~25kw:sta yleensä puhutaan). Jälkimmäiseen tarvii aikuisten moottoripyöräkortin.

ookko tosissas?

Onneksi olkoon loistovalinnasta! Itsellä nyt reilu 3tkm takana ja pyörä tuntuu aina vaan paremmalta ja paremmalta. Putki kannattaa kyllä vaihtaa koska orkkis painaa ihan järjettömästi ja rajoittaa kallistusvaraa aikapaljon. Itse laitoin ixilin "äänenvaimentimen" katalysaattorin jatkoksi ja äänistä tuli aika sopivat sellainen sporttinen pörinä mutta ei kumminkaan korkeillakaan kierroksilla liian kova. Ja onhan tuo nyt helvetin hyvän näköinen .
Ainoa "moittimisen" arvoinen seikka (joka on usean koeajoraportinkin mukaan ainut) on näkyvyys peileistä. Niistä kun saa hyvin pitkälti katsella omia käsivarsiaan. Tuo on tosin monen muunkin pyörän ongelma, eikä ainakaan itseäni haittaa. Ja todellakin, mitä enemmän tuolla ajaa niin sitä paremmalta se tuntuu. Putkenvaihtoa olen kyllä harkinnut, mutten ihan vielä. Ihan jo senkin takia, etten ole löytänyt miellyttävää mallia. Mutta aika näyttää.

ookko tosissas?

Yleensä valoilla varustetut "kisaenskat" saa rekisteriin. En itseasiassa tiedä yhtään sellaista, jota ei sais rekisteriin. Tietysti löytyy näitä jonkun omia virityksiä, mutta ne on kuitenkin harvassa.

Tulipas tänään vähän ehostettua tuota omaa pärrää.. Jospa se jo ens viikonloppuna olis myyntikunnossa :) Verestin vähän maalaustaitojani, ihan hyvää jälkeä tuli ku takalokarin maalasin, mitä nyt lakan kuivumisvaiheessa pääsi vittumaisesti pölyä laskeutumaan ja siihen ne hiukkaset sit jäi mutta parempi se nyt on ku aikasemmin.. Taitaa huomispäivä sitten kulua takasivukatteita hioessa :)

kävinpäs koeajamassa nakuriumppeja vähän tänään. Speedtriple oli odotettu pettymys koska vanhaan malliin ei hirveästi näytä eroa olevan, kankea ja painavan oloinen. Streettriple sen sijaan istui käteen loistavasti muuten paitsi kuussatanen on yllättäen aivan nuhapumppu kun on kilosella tottunut kurvailemaan :D

Olen tässä ajansaatossa huomannut, että on täysin samantekevää minkä/minkälaisen auton/moottoripyörän hankkii, on aina joku sankari mutisemassa vastaavaa...
Niinhän se on varsinkin jos ostaa kyykyn, jossa nyt on 4hv vähemmän kuin toisessa... Tosin yleensä ne mussuttajat ovat itse pyörättömiä.

Niinhän se on varsinkin jos ostaa kyykyn, jossa nyt on 4hv vähemmän kuin toisessa... Tosin yleensä ne mussuttajat ovat itse pyörättömiä.

Näin on, ja kuitenkin asia on niin, että noilla luvuilla on hyvin harvoin mitään merkitystä - varsinkaan ns. normaaliajossa. Hyvin, hyvin harvoin tarvitaan edes sitä koko tehoreserviä, jos ikinä (siis normaaliajossa). Ratatouhut ovat asia erikseen. Pääasia kuitenkin lienee, että itse on tyytyväinen.

Kyllä Hondamies on Hondamies. Ei siinä silloin auta Kawoja kattella vaikka niissä ois houkuttaviakin ominaisuuksia :D Eiköhän se nimenomaan ole se pointti että itse on tyytyväinen omaan pyöräänsä. Mutta eipä täällä muitakaan pyöriä kohtaan ole mitään vastaan :)

Back
Ylös Bottom