Moottoripyörä?

Sellainen kysymys että, kurssilta saatiin tunnukset ajonettiin jossa voi käydä harjottelemassa teoriakoetta, niin muodostuuko sen oikean kokeen kysymykset noista ajonetin kysymyksistä? Näin oli mielestäni ainakin autokoulussa..

En nyt ihan saletti ole, mutta muistaakseni meidän nettiharjotus jutussa oli jotain kuviakin ja itse kokeessa 10 melko maalaisjärjellä pääteltävää kysymystä. Esimerkiksi yksi kysymys oli, että kumpi rekisteriotteen osa pitää olla ajossa mukana ja tätä rataa.
 
Mulla on aika montakin postausta tässä ketjussa, mutta parin viimeisen perusteella voi tosiaan vetää jo jotain johtopäätöksiä. :lol2: Ja miksi muuten ilmaisu "ei kai vaan"?

Olen tässä ajansaatossa huomannut, että on täysin samantekevää minkä/minkälaisen auton/moottoripyörän hankkii, on aina joku sankari mutisemassa vastaavaa...

Oli vähän huono ilmaisu :D ja itsekin olen kyllä tuollaista CB1000R:ää kuolannut :D
 
Derbin nelarimoto. Tai jos itse alkaisin nelaripiikkiä katsomaan, se olisi luultavasti tuo.
Joo ei kiitos. Olen montaa sellaista pyörää ajanut missä on tuo perus pystypyttyinen ilmakone, en tykkää yhtään. Kauhea vehje vakiona. Virityspotentiaali on huono niinku kaikissa nelareissa, tai siis virittäminen vaatii rahaa ja paljon, joten aion etsiä kulkevampia vehkeitä.. 100km/h matkavauhti olisi kiva juttu.

BTW, tulipa heitettyä 100km lenkki Dalttonilla. Kivaa hommaa :)
 
En nyt ihan saletti ole, mutta muistaakseni meidän nettiharjotus jutussa oli jotain kuviakin ja itse kokeessa 10 melko maalaisjärjellä pääteltävää kysymystä. Esimerkiksi yksi kysymys oli, että kumpi rekisteriotteen osa pitää olla ajossa mukana ja tätä rataa.

Noniin, nyt on koe suoritettu. Ei ollut kuin 10 helppoa kysymystä, eikä kuvia ollenkaan..:wtf:
 
auttakees vähän.

tähtäimessä ois 20+ hevosvoimainen 2-tahti enduro/supermotard -tyylinen (eli ei selällään röhnöttelyä eikä myöskään mahallaan tankin päällä makaamista) pärrä joka on kilvissä ja laillinen.

ja kyllä, olen ajanut 2-tahtisella vehkeellä ennen eli tiedän ainakin suunnilleen menon luonteen.

125- kuutioisia supermotardeja ois vaikka millä mitalla mutta yksikään ei "jostain syystä" taivu 20+hv -spekseihin.. löytyykö poikkeuksia jotka saadaan ihan rekisteriotteeseen asti kirjattua?

entä oisko jossain tyhjentävästi selitetty että minkä enduron miltäkin valmistajalta saa kilpiin? aikamoista salapoliisityötä kaivaa mallikohtaisesti myyntipalstoilta että onko valkoiset kilvet vaiko eikö...

ktm exc 250 vaikuttaisi ainakin ihan hyvän hintaluokan peliltä, onko siitä kokemuksia?

entä miten noita 2-tahtivehkeitä saa olla huoltamassa keskimäärin? huoltamisessa en näe mitään ongelmaa kunhan sen määrä olisi järkevissä rajoissa eikä mitään rc-auton 1h ajoa ja 1pv huoltoa -tyylistä...
 
auttakees vähän.

tähtäimessä ois 20+ hevosvoimainen 2-tahti enduro/supermotard -tyylinen (eli ei selällään röhnöttelyä eikä myöskään mahallaan tankin päällä makaamista) pärrä joka on kilvissä ja laillinen.

ja kyllä, olen ajanut 2-tahtisella vehkeellä ennen eli tiedän ainakin suunnilleen menon luonteen.

125- kuutioisia supermotardeja ois vaikka millä mitalla mutta yksikään ei "jostain syystä" taivu 20+hv -spekseihin.. löytyykö poikkeuksia jotka saadaan ihan rekisteriotteeseen asti kirjattua?

entä oisko jossain tyhjentävästi selitetty että minkä enduron miltäkin valmistajalta saa kilpiin? aikamoista salapoliisityötä kaivaa mallikohtaisesti myyntipalstoilta että onko valkoiset kilvet vaiko eikö...

ktm exc 250 vaikuttaisi ainakin ihan hyvän hintaluokan peliltä, onko siitä kokemuksia?

entä miten noita 2-tahtivehkeitä saa olla huoltamassa keskimäärin? huoltamisessa en näe mitään ongelmaa kunhan sen määrä olisi järkevissä rajoissa eikä mitään rc-auton 1h ajoa ja 1pv huoltoa -tyylistä...

Jos pärrän on oltava kilvissä niin haetaan vissiin kadulle pyörää? Ja kadulle ei ole mitään järkeä ostaa 2-t räpätintä. 125 vehkeet eivät kulje ainakaan laillisina mihinkään ja isommissakin lukee rekisteriotteessa jotain 8kw luokkaa eli ei niilläkään laillisina kukaan aja. Jos tahtoo kadulle supermoton eikä tehoa tarvitse olla ihan hirveästi niin Suzuki DR-Z 400 SM on loistopeli tehoa vakiona 40hp ja todella huoltovapaa peli.
 
Jos pärrän on oltava kilvissä niin haetaan vissiin kadulle pyörää? Ja kadulle ei ole mitään järkeä ostaa 2-t räpätintä. 125 vehkeet eivät kulje ainakaan laillisina mihinkään ja isommissakin lukee rekisteriotteessa jotain 8kw luokkaa eli ei niilläkään laillisina kukaan aja. Jos tahtoo kadulle supermoton eikä tehoa tarvitse olla ihan hirveästi niin Suzuki DR-Z 400 SM on loistopeli tehoa vakiona 40hp ja todella huoltovapaa peli.

kiitti vinkistä. joo etupäässä pitäisi kaduilla päästä menemään. ei kai se auta kuin rueta säästämään tosissaan, pärräkuume tulee muuten joka huhti-elokuuksi päälle.

ja kakstahtia katon ihan sen takia että ajaminen ois jännempää. no kai sitä voi rällätä pikkuvelin 80-kuutioisella aina kun sitä tahtoo... ja onhan sille syynsä että supermotoja ei piikkien jälkeen 2t-vehkeinä ole.
 
kiitti vinkistä. joo etupäässä pitäisi kaduilla päästä menemään. ei kai se auta kuin rueta säästämään tosissaan, pärräkuume tulee muuten joka huhti-elokuuksi päälle.

ja kakstahtia katon ihan sen takia että ajaminen ois jännempää. no kai sitä voi rällätä pikkuvelin 80-kuutioisella aina kun sitä tahtoo... ja onhan sille syynsä että supermotoja ei piikkien jälkeen 2t-vehkeinä ole.
Rupeas katselemaan Yamaha DT200WR:ää. Siinä olis meikäläisen unelmalelu, luotettava kone mutta potkua enemmän ku piikissä ja virityspotentiaalia löytyy :)

Mainostetaanpa nyt omaa pärrää ku laitoin myyntiin. http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/950783 Pakkislaisille alennusta. Siitä kevari-ikäiselle hyvä pyörä.

Niin ku tekstistä voi lukea, pyörä on vähän kesken mutta luultavasti viimeistään ens viikon viikonloppuna saan valmiiksi. Tuossa lukee että ei vaihtoja muuhun kuin rahaan mutta kerron nyt tässä että nelitahtipiikkiin vois vaihto onnistua, ei kuitenkaan hirveän kalliiseen. Kesätöissä joudun kulkemaan toisella paikkakunnalla niin sen takia bensapihi mopedi voisi tulla tarpeeseen. Nettimotoon jos laittaa että vaihto onnistuu semmoseen niin mopopojat luulee että niitten mopot kävis vaihdossa niin siks laitoin tuossa että ei vaihtoa.
 
auttakees vähän.

tähtäimessä ois 20+ hevosvoimainen 2-tahti enduro/supermotard -tyylinen (eli ei selällään röhnöttelyä eikä myöskään mahallaan tankin päällä makaamista) pärrä joka on kilvissä ja laillinen.

ja kyllä, olen ajanut 2-tahtisella vehkeellä ennen eli tiedän ainakin suunnilleen menon luonteen.

125- kuutioisia supermotardeja ois vaikka millä mitalla mutta yksikään ei "jostain syystä" taivu 20+hv -spekseihin.. löytyykö poikkeuksia jotka saadaan ihan rekisteriotteeseen asti kirjattua?

entä oisko jossain tyhjentävästi selitetty että minkä enduron miltäkin valmistajalta saa kilpiin? aikamoista salapoliisityötä kaivaa mallikohtaisesti myyntipalstoilta että onko valkoiset kilvet vaiko eikö...

ktm exc 250 vaikuttaisi ainakin ihan hyvän hintaluokan peliltä, onko siitä kokemuksia?

entä miten noita 2-tahtivehkeitä saa olla huoltamassa keskimäärin? huoltamisessa en näe mitään ongelmaa kunhan sen määrä olisi järkevissä rajoissa eikä mitään rc-auton 1h ajoa ja 1pv huoltoa -tyylistä...

http://www.youtube.com/watch?v=OIUz4wMjnBk&feature=related

itellä oli tollanen, siis ihan crossipeli. Noita on jossainpäin ilmeisesti ollu ihan kilvissäkin muttei kyllä varmaan suomessa

http://www.youtube.com/watch?v=MmG3T5nFnQA&feature=related
 
Tuli eilen koeajettua BikeWorldissa Polaris Victory. Oli Banditin eturengas vaihdatettavana, niin piti jotain tekemistä keksiä sille ajalle. Ikinä ennen en oo customia edes kokeillut, joten siksi ihan mielenkiinnosta halusin kokeilla. Kuitenkin jotakuinkin kaikkia muita mahdollisia moottoripyörätyyppejä tullut kokeiltua. Ei toi Victory kyllä mitenkään herättänyt kiinnostusta customeihin -oikeastaan juuri päinvastoin. Ajaminen jäykkää, tuntuu kuin jollain junalla yrittäisi mutkissa kääntyä. Äänikin oli aika rasittava. Hirveä meteli, mutta mihinkään ei kuitenkaan lähde, vaikka varsin matalilla kierroksilla jaksoikin vääntää.
 
Korkeampi pleksi, yleensä täyskatteisessa kyykyhkössä pyörässä. Jotku tykkää että ilmavirrat menee paremmin ja ajaminen on mukavampaa.

Jotkut valehtelee :D

No, ehkä siitä voi jossain pyörässä olla hyötyäkin. Itselläni ei ainakaan ollut muuta hyötyä kuin ulkonäkö :)
 
Jotkut valehtelee :D

No, ehkä siitä voi jossain pyörässä olla hyötyäkin. Itselläni ei ainakaan ollut muuta hyötyä kuin ulkonäkö :)

Niin valehtelee. Ja kyllähän siitä on hyötyä ulkonäköön joo. Kun vaihtaa takaisin orkkispleksiin niin tajuaa kuinka paljon paremman näköinen orkkispleksi on.. ;)
 
Back
Ylös Bottom