- Liittynyt
- 30.4.2008
- Viestejä
- 35 145
Alkoihan se kausi taas.. Kesti sitä 40km ja kiinnileikkaus ilmeisesti.. Noh tätä se on toisinaan..
WTF?? Hieman lisää valotusta asiaan..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Alkoihan se kausi taas.. Kesti sitä 40km ja kiinnileikkaus ilmeisesti.. Noh tätä se on toisinaan..
Alkoihan se kausi taas.. Kesti sitä 40km ja kiinnileikkaus ilmeisesti.. Noh tätä se on toisinaan..
Joskus jonkun puolituntia kaverin jollain 600cc 2-t pelillä kokeillut. Ei oikeen kolahtanut vähän liikaa sellainen skootteri/homosohva fiilis. Todennäköisesti se on tuo paino joka pilaa lajin. Eteläsuomalaisessa metsässä missä on talvella keskimäärin 20cm lunta on kiva puikkelehtia 110kg enskalla jossa on se +50hp ei 300kg ja 100hp josta tela ja variaattorihukkaa puolet ja leveyttä on saman verran kuin pienellä autolla. Ehkä jossain lapissa syvässälumessa jollain pitkätelaisella olisi hauskempi laji mutta toisaalta sekin on varmaan suksilla/laudalla hauskempaa.
Mutta ahdin määrää tahdin. Minuutin kohdalla alkaa.
http://www.youtube.com/watch?v=8sdF7c2jcbc&feature=related
jamppax on sikäli oikeassa, että ainakin mun kelkka on sellainen möhkö, että näillä etelä-karjalan metsäpatikkotaipaleilla kun joutuu puuta kiertämään melkein koko ajan, ei tuolla muskeli -jammulla kovaa pääse. Sähkölinjojen kohdilla sitten voi vähän jo laulattaa ja ottaa ilmaloikkia. Meillä on järvi tuossa melkein vieressä (Saimaa) missä asutaan, eli omasta pihasta pääsen ottamaan Jammusta tehot irti. Kyllä se naamaa naurattaa kun tela pyörii 180 km/h ja sohjo roiskuu. Eilen kävin sähkölinjataipaleella vähän hyppyyttämässä ja kaivuhommiksihan se meni kun liikaa innostuin. Warrior on raskas kelkka ja sen nykiminen yksin irti kiinni jäädessä on todellista kuntoilua.
Aika monet ovat todellakin turbottaneet noita jammun koneita (sama kone kun R1:ssä) ja ahtamalla vehkeestä saa helposti 250 hp. Tuo 140 hp vakionakin kyllä tuntuu. Jamppax kritisoi variaattoria, että se syö tehoa. Paskapuhetta, kun variaattori on kunnossa on käytettävissä aina paras teho ja vääntö. Eikä aikaa tuhraannu vaihteen vaihtoihin. Tuommonen muskelikelkka on prätkään verrattuna todellinen ranteenvenytin nimittäin veto on hurjaa ja se ei lopu.
Tuosta vähän tunnelmaa niille jotka eivät ole itse ajaneet. Videon kelkka on sama kun mulla mutta lyhyellä telalla. Mulla on puolipitkä, jotta pääsen umpihangessa järvellä vähän paremmin.
R1-koneessa on ihan kivat äänet:
http://www.youtube.com/watch?v=iJ2Fc3CrCXw
Mutta ahdin määrää tahdin. Minuutin kohdalla alkaa.
http://www.youtube.com/watch?v=8sdF7c2jcbc&feature=related
Huh huh, nyt o poijat sellanen keli, että katotaan kuka hallitsee umpisen ajon. Kotona nyt lomalla käymässä niin pääsi tuota lynx 3900 vanhusta ukoiluttamaan. Yleensä sillä o näillä kuopion seudun lumilla päässy lähes mistä vaan, mutta nytten vetää kelkan suoraan pohjaan asti, kun pinnassa on tuota kosteeta lunta ~20cm + ei kerroksia.
Hiki valuu ja pitää miettiä reitit tarkkaan mistä menee ummessa. Ruokaa välistä naamaan ja kikkailu jatkuu! On se kelkkailu vaa laji, vaikka 20v vanhalla laitteella mennäänki :dance:
Paljonko tuo RX Warrior painaa?
Eikä ole omankaan Yamahan kanssa vielä tullut tilannetta, että veto olisi tuntunut loppuvan. Voimaa on enemmän kuin kapealla reitillä puiden välissä on järkevää käyttää.
moottorikelkkailu on erinomainen esimerkki siitä.luonnonlaista että hauskimmat harrastukset on kalleimpia.
onneks serkku ei ole enää aktiivisin ajelija niin "joutunut" tänä talvena käyttämään konetta ettei täysin jäykisty. kirosin etteii lähde mihinkään jäällä puuterissa mutta mieli muuttui heti kun kuulin että vehkeessä on mailimittari :D
harmi ettei pelimerkit ja/tai vapaa-aika tule koskaan riittämään oman kelkan ostoon.
e: ja elkää tosiaan miettikö moposkoottereita kun variaattori mainitaan. tuolla mun tyyppäämällä 750 -kuutioisella matosta loppuu pito yleensä ennen kun tehot loppuu
Totta kyllä sekin, kyllähän noi isot mountainit menee 5cm harjalla mistä tahansa kun vauhtia piisaa. Tuossa kun ei tosiaan niitä tehoja liikaa ole, niin on pakko keskittyä tuohon metsä / aukku / polku, missä vauhtia ei muutenkaan voisi kerätä paljoa. Tuon samaisen vehkeen päällä viihtynä ihan pikku nassikasta lähtiin, eikä tuu yhtä upottavaa keliä mieleen.
Itsellä taas on aina kiehtonut toi kelkkaenduro. Tollasella isolla nelitahdilla ei oikein vaan tee mitään pienemmällä reitillä ja puunkierrossa. Siihen tarvitaan jotain tämänkaltaista:
http://www.youtube.com/watch?v=jk7St-GUV5k 135hv kuivapaino 204kg
Kyl neste-kuussatanen on mulle se ainut oikee.. Puhallinvehkeet ei oikein suorilla kulje.
Oisko tässä huono kelkka?
http://www.nettimoto.com/ski-doo/mx-z/893396
Kai ihan hyvä alusta tossa ainaskin, mites muuten?