Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tiiättekö millanen osa tarjonnasta löytyy noista autotalleista ja nettiautoista? Eli kääntäen kannattaako kiertää autoliikkeitä "uusien löytöjen toivossa" vai joko liki kaikki verkossa?

Vähä autokuume päällä ja ~50k pirssiä hommaamassa niin ei viitti tehdä hätiköityjä ratkasuja :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiiättekö millanen osa tarjonnasta löytyy noista autotalleista ja nettiautoista? Eli kääntäen kannattaako kiertää autoliikkeitä "uusien löytöjen toivossa" vai joko liki kaikki verkossa?

Vähä autokuume päällä ja ~50k pirssiä hommaamassa niin ei viitti tehdä hätiköityjä ratkasuja :)
Kyllä kaikki suuremmat autoliikkeet ilmoittaa autonsa netissä nettiautossa tai autotallissa ja toinen ääripää on sitten nää jobbarifirmat, jotka myöskin ilmoittaa joka kinnerinsä netissä. Itse ainakin olen huomannut, että nettiautossa pysyy aika pitkään kuitenkin myydyt autot myytävinä eli ne ei ihan heti sieltä poistu ja hintoja päivitellään vähän laiskasti niihin. Autoliikkeessä tai sen nettisivuilla saattaa siis olla samasta autosta alempi tarjoushinta kuin nettiautossa. Tuskin autoliikkeistä mitään löytöjä löytää, koska vähintäänkin liikkeen nettisivuilta ne autot löytyy, mutta live-vertailu avaa monesti silmiä sekä hyvässä että pahassa.

Jos autossa on vakiona lisäjarruvalo, saako sen poistaa? Tossa omassa vessassa se nimittäin rämisee oikein huolella musiikin tahtiin, eikä mikään perinteinen vaimennuskeino tunnu toimivan. Ajattelin, että revin sieltä kotelosta jarruvalon helvettiin ja valan sen suunnilleen betonia täyteen, niin eiköhän tokene.

Jos autossa on vakiona lisäjarruvalo, saako sen poistaa? Tossa omassa vessassa se nimittäin rämisee oikein huolella musiikin tahtiin, eikä mikään perinteinen vaimennuskeino tunnu toimivan. Ajattelin, että revin sieltä kotelosta jarruvalon helvettiin ja valan sen suunnilleen betonia täyteen, niin eiköhän tokene.

1.10.2000 ja sen jälkeen rekisteröidyissä henkilöautoissa lisäjarruvalo on pakollinen.

Mopoautoa muuten ei sitten saakaan ajaa ilman korttia (mutu).

Ei edes ennen -85 syntyneet.

Ei kai se nyt niin voi olla, mopo kun mopo vai onko mopoautoa varten tehty uusi ajoneuvoluokka, epäilen:D Niin siis ilman mitä korttia ei saa ajaa? Tietenkään mitään kulkuneuvoa ei saa ilman ajokorttia ajaa:jahas:

Edit. Eihän se mopoauto nyt ihan mopo ole, kevyt nelipyörä virallisesti. AKE:ltahan nuo kaikki selviää http://www.ake.fi/Ake/index.aspx?ID=321

Ei kai se nyt niin voi olla, mopo kun mopo vai onko mopoautoa varten tehty uusi ajoneuvoluokka, epäilen:D Niin siis ilman mitä korttia ei saa ajaa? Tietenkään mitään kulkuneuvoa ei saa ilman ajokorttia ajaa:jahas:

Edit. Eihän se mopoauto nyt ihan mopo ole, kevyt nelipyörä virallisesti. AKE:ltahan nuo kaikki selviää http://www.ake.fi/Ake/index.aspx?ID=321

Siinähän vastasitkin jo omaan kysymykseesi :D Eli on oma ajoneuvoluokkansa.

Mopoa kyllä saa ajaa ilman korttia, jos on syntynyt ennen vuotta -85.

Toisin sanoen jos kesällä saa ajeltua korttinsa hyllylle, niin pappatunturi tallin perältä esille ja taas pääsee ainakin kaljaa hakemaan kaupasta.. :D

En tidä meneekö oikeaan ketjuun, mutta mitä papereita minun pitää hommata ja täyttää kun myyn omaa mopoani? Ja mitä asioita minun pitää ottaa huomioon?

En tidä meneekö oikeaan ketjuun, mutta mitä papereita minun pitää hommata ja täyttää kun myyn omaa mopoani? Ja mitä asioita minun pitää ottaa huomioon?
Luovutuskirja täytä toi ostajankaa AINA muuten tulee onkelmia jos ostaja tekee vittumaiset. Myyjän vakuutushan katkeaa mun muistaakseni luovutuspäivänä ja ostajalla on aikaa 7vrk hankkia osto hetkestä uusi vakuutus.

Toisin sanoen jos kesällä saa ajeltua korttinsa hyllylle, niin pappatunturi tallin perältä esille ja taas pääsee ainakin kaljaa hakemaan kaupasta.. :D
Eiköhän se ajokielto koske kaikenlaisilla ajoneuvoilla liikkumista... Eivät vaan välttämättä tiedä ajokiellosta mutta mutta...

tiedän erään vanhemman henkilön ketä toimi näin, kunnes kunnes tuli ajettua vähän isompi mälli kännissä...

Eiköhän se ajokielto koske kaikenlaisilla ajoneuvoilla liikkumista... Eivät vaan välttämättä tiedä ajokiellosta mutta mutta...
Tämä nyt on sitten ihan täyttä mutua, mutta eikös ennen -85 syntyneillä ole jokaisella oikeus ajaa mopoa ilman korttia? Ja kun tämä oikeus kerran on kaikilla, niin mites sellaiselta edes vaadit korttia, mikäli on vain syntynyt ennen tuota vuotta?
Löytyi näköjään ihan vastauskin tuohon:

"Edellisessä vastauksessa todettiin, että rattijuopumukseen syyllistynyt on määrättävä ajokieltoon, eli myös mopolla ajo on kiellettyä. Mopolla ajoa koskee kuitenkin eräs poikkeus. Mopokortti otettiin käyttöön 1.1. 2000. Kuitenkin henkilöiltä, jotka ovat ennen 1.1.2000 täyttäneet 15-vuotta, ei vaadita erillistä ajokorttia mopon kuljettamiseen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että 1.1.1985 jälkeen syntyneet eivät saa ajaa millään moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajokiellon aikana. Ennen vuotta 1985 syntyneet vastaavasti voivat kuljettaa mopoa ilman ajokorttia."

Lähde:
http://www.turunsanomat.fi/erikoiss...0:0:0;4:109:0:0:0,104:108:402671,1:0:0:0:0:0:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom