Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäs laittaa starlettiin tavaratilaan joku valo ettei tarvitse pimeessä penkoa kamoja sieltä jostain. Hommasin biltemasta sellaisen sopivan katkaisijan ja sellasen ledihässäkän valoksi. Nyt rupesi vaan mietityttään että löytyyköhän auton takapäästä jostain sähköä silloinkin kun ei ole autossa virrat päällä vai mistä sitä kannattaisi virtaa etsiä tuollaista varten.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäs laittaa starlettiin tavaratilaan joku valo ettei tarvitse pimeessä penkoa kamoja sieltä jostain. Hommasin biltemasta sellaisen sopivan katkaisijan ja sellasen ledihässäkän valoksi. Nyt rupesi vaan mietityttään että löytyyköhän auton takapäästä jostain sähköä silloinkin kun ei ole autossa virrat päällä vai mistä sitä kannattaisi virtaa etsiä tuollaista varten.

Olen aika varma, että jos siellä kontissa ei mitään valoa valmiina ollu, niin sitten siellä ei kyllä ole jatkuvaa jännitettäkään missään.
 
Pitäs laittaa starlettiin tavaratilaan joku valo ettei tarvitse pimeessä penkoa kamoja sieltä jostain. Hommasin biltemasta sellaisen sopivan katkaisijan ja sellasen ledihässäkän valoksi. Nyt rupesi vaan mietityttään että löytyyköhän auton takapäästä jostain sähköä silloinkin kun ei ole autossa virrat päällä vai mistä sitä kannattaisi virtaa etsiä tuollaista varten.

Helpommin sitä ledivaloa vanhan auton peräkonttiin saa ihan sellasella klikattavalla patterikäyttösellä valolla.. ei tarvi johtojen kanssa säätää, mut ei se tietenkään ole ihan yhtä siistin olone.. siis vaikka tollasella -> http://www.netab.fi/led-lamppu-dot-it.html
 
Etuoven kun avaa niin kattoon syttyy valo vaikka ei olisi virtoja päällä niin taidan kytkeä siihen samaan systeemin yhden katkasijan ja valon lisää niin onpahan sitte ihan viimesen päälle. Tulee kumminkin melkein puolet ajasta ajeltua takapenkit kaadettuina niin näkeepähän sitten lastata kunnolla romuja kyytiin.
 
Auton (Volvo 850glt vm93) ovet jässähtävät pakkasella satunnaisesti jumiin. Ovet kyllä aukeavat normaalisti, mutta jotkin mekanismit ilmeisesti jässähtävät avaamisen jälkeen jumiin.

Ovia ei nimittäin tällöin saa kiinni, vaan ovi "pompsahtaa" takaisin auki, vaikka sitä kuinka läimäyttäisi kiinni.

5-30min sulattelun jälkeen ne sitten alkavat toimia normaalisti. Mutta oi sitä riemua, kun pitää lähteä ajamaan ja vänkärin puoleinen ovi ei pysy kiinni. Onneksi on pitkät kädet.:rolleyes:

Lukot on hyväisesti kyllästetty aseöljyllä ja tällä pääsi eroon kiinni jäätymisestä, mutta jäljelle jäi tälläinen vaiva.
 
Auton (Volvo 850glt vm93) ovet jässähtävät pakkasella satunnaisesti jumiin. Ovet kyllä aukeavat normaalisti, mutta jotkin mekanismit ilmeisesti jässähtävät avaamisen jälkeen jumiin.

Ovia ei nimittäin tällöin saa kiinni, vaan ovi "pompsahtaa" takaisin auki, vaikka sitä kuinka läimäyttäisi kiinni.

5-30min sulattelun jälkeen ne sitten alkavat toimia normaalisti. Mutta oi sitä riemua, kun pitää lähteä ajamaan ja vänkärin puoleinen ovi ei pysy kiinni. Onneksi on pitkät kädet.:rolleyes:

Lukot on hyväisesti kyllästetty aseöljyllä ja tällä pääsi eroon kiinni jäätymisestä, mutta jäljelle jäi tälläinen vaiva.

Mulla oli sama vaiva vanhassa autossa (vw vento) mutta ruiskuttelin öljyä vähä sinne sun tänne oven mekanismeihin niin loppu.
 
MB W201 190 vm. 92 sammunu muutaman kerran sellaseen runsas sohjoiseen risteykseen/tielle. Pelästyin tokan kerran kun nopeus oli jotain 20+ ja menetin yhtäkkiä hallinnan autosta ja siihen simahti sitten onneksi ei niin noloon paikkaan. Tämän jälkeen auto starttas vasta kolmannella kerralla. Onko tää nyt normaalia?
 
MB W201 190 vm. 92 sammunu muutaman kerran sellaseen runsas sohjoiseen risteykseen/tielle. Pelästyin tokan kerran kun nopeus oli jotain 20+ ja menetin yhtäkkiä hallinnan autosta ja siihen simahti sitten onneksi ei niin noloon paikkaan. Tämän jälkeen auto starttas vasta kolmannella kerralla. Onko tää nyt normaalia?


Sanovat, että polttoainesuodattimen vaihto pitäs tehä aina ennen talvea. Jäätää tai jotain?
Eihän tuo kallis, eikä vaikea operaatio ole, kokeile! :)
 
Viikon ollut lainassa Citroen C4 -08. Miten hitossa tuosta saa ESP:n pois? Juu, on siellä nappi "esp off", ja sitä painamalla kojetauluun syttyyy esp-merkkivalo. Nyt kun autolla sitten leikkii, niin jotenkin prkln ihme tavalla se esp on sitten taas automaattisesti päällä. Kuinkas tuon esp:n saa nyt siis pois päältä. Entä miten tuollainen Citikka muuten, onko kokemuksia? Tämä allaoleva yksilö tuntuu olevan melkoisen aliohjautuvaa mallia, esim. liikenneympyrässä ajettaessa puskee vaan ulkokehälle ojaa kohti... Ja kyllä, renkaat on ihan hyvät & paineet kohdallaan etc...
 
En tuota Citroenia niin tunne, mutta joissakin autoissa ESP kytkeytyy automaattisesti takaisin päälle, kun nopeus nousee tietyn rajan yli, esim 30km/h tai 50km/h.
 
Viikon ollut lainassa Citroen C4 -08. Miten hitossa tuosta saa ESP:n pois? Juu, on siellä nappi "esp off", ja sitä painamalla kojetauluun syttyyy esp-merkkivalo. Nyt kun autolla sitten leikkii, niin jotenkin prkln ihme tavalla se esp on sitten taas automaattisesti päällä. Kuinkas tuon esp:n saa nyt siis pois päältä. Entä miten tuollainen Citikka muuten, onko kokemuksia? Tämä allaoleva yksilö tuntuu olevan melkoisen aliohjautuvaa mallia, esim. liikenneympyrässä ajettaessa puskee vaan ulkokehälle ojaa kohti... Ja kyllä, renkaat on ihan hyvät & paineet kohdallaan etc...
Joissakin autoissa sitä ei saa OLLENKAAN pois päältä. Joissakin kerran nappia painamalla lähtee vetoluiston esto pois (Mutta jos auto luistaa sivuttain niin ESP nappaa kiinni) ja pitempään nappia painamalla osittain pois. Harvassa taitaa olla ne autot joissa se lähtee ihan täysin pois päältä. Omassa autossa (Golf) lähtee sen verran pois päältä, että voi sladittaa huoletta, mutta ääritilanteessa antaa pitoja...
 
Katsoiko kukaan eilisen 45 minuuttia -ohjelman?

Siinä oli juttua suomalaisesta "jobbarista", joka ilmeisesti oli rakennellut Mersuista Carlsson -varusteisia erikoismalleja. Jotenkin jäi vähän hämärä kuva koko pätkästä, kun siinä sanottiin, että tämä heppu oli muuttanut Mersut Carlssoneiksi :rolleyes: Poliisitutkinnat ja pelit oli tästä aloitettu. Tietty jos se on sitä varastetuista osista ja muutenkin pimeänä tehnyt, niin ihan oikeinhan tuo silloin on.

Kuitenkin, eikös Carlsson ole enemmänkin joku paja, joka muuttaa Mersut Carlsson -varusteisiksi, autojen pysyessä edelleenkin Mersuina? Samalla lailla jos viet Porschesi Gemballalle, niin se pysyy edelleenkin Porschena, tosin Gemballa -varusteisena?

Kaikista huvittavinta oli, kun siinä mainittiin asiakkaana olleen myös Jussi Salonoja. Olikohan ihan paskapuhetta, vai onko se kaveri niin käiverö, että ei tunnista aitoa/ei ole varaa ostaa aitoa CLK DTM AMG:tä, joita ei kuitenkaan ole rakennettu kuin se pari sataa kappaletta :david: Vai oliko se sitten koristellut aidon DTM:n nuita kilkkeillä? (raiskausta :david:)
 
Eikös tuo ollut aivan kuin ranta-rolexit, päältä vastaavia mutta sisältä aivan muuta. Eli tehdään nuo carlssonit aivan perusosista, mutta nimi tekee sen loppuhinnan... eli kyllä se auto voi olla teknisesti vastaava kuin aito carlsson, mutta silti se ei ole :) Jos tehossa on eroa muutamakymmentä heppaa aitoon niin se on paha todeta missään ellei konetta avata ja tutkailla mitä se on syönyt.
 
Kuitenkin, eikös Carlsson ole enemmänkin joku paja, joka muuttaa Mersut Carlsson -varusteisiksi, autojen pysyessä edelleenkin Mersuina? Samalla lailla jos viet Porschesi Gemballalle, niin se pysyy edelleenkin Porschena, tosin Gemballa -varusteisena?
yeap, ainaki iteoon käsittänny, että on just paja mikä vaan muokkaa mersun uuteen uskoon mersun kumminki pysyessä mersuna.

[edit] prkl kirjotusvirheet
 
Jossain autolehdessä oli taannoin juttua tuosta Carlsson pajasta,jutussa ollut auto(oli muistaakseni e-mersuna lähtenyt tehtaalta) oli rekisteröity carlssoniksi koska vaihdettujen osien määrä oli niin suuri.
 
Riippunee suuresti mitä öljyä käyttävät. Itse olen V70eeni vaihdattanut Auto-Serviassa Tikkurilassa, ja he suorittavat vaihdon huuhtelemalla eli ei jää wanhaa shittiä laatikkoon. Öljyä muistaakseni kului n.10-12 litraa viimeksi. Kallista tavaraa mutta kyllä laatikko toimiikin mainiosti vaikka kyseessä 400 000 ajettu vanha taksi :) 70 000 välein vaihdettu ölpät uudesta lähtien ja ei vielä väsymisen merkkejä kulussa, kop kop.
 
Riippunee suuresti mitä öljyä käyttävät. Itse olen V70eeni vaihdattanut Auto-Serviassa Tikkurilassa, ja he suorittavat vaihdon huuhtelemalla eli ei jää wanhaa shittiä laatikkoon. Öljyä muistaakseni kului n.10-12 litraa viimeksi. Kallista tavaraa mutta kyllä laatikko toimiikin mainiosti vaikka kyseessä 400 000 ajettu vanha taksi :) 70 000 välein vaihdettu ölpät uudesta lähtien ja ei vielä väsymisen merkkejä kulussa, kop kop.


Muistatko yhtään mitä maksoit siitä öljynvaihdosta?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom