Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
mitenkähän on mahdollista että öljyn sekaan pääsee bensaa.
syksyllä öljyt vaihdettu ja auto on toiminu ihan hyvin koko ajan, paitsi tänään tuntu hetken että sais liikaa bensaa ja hyytyy. alko kuitenkin heti käymään normaalisti.
sitten ku kattelin konepellin alle niin huomasin että öljy oli juoksevaa ja haisi selvästi bensalle.
todennäköisesti suutin paskana mikä valuttaa bensaa parkissa pyttyyn
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen nyt muutaman kerran törmännyt uudehkoon Audi A4 avanttiin joka on muuten valkonen, mutta kyljissä on punasia ja musta/harmaita raitoja tms. Onko tää joku Audin erikoinen, sillä ihan kun jossain autopelissä olisi myös ollut Audeja noilla samoilla raidoilla?

Onhan sekin mahdollista, että noi on ite maalautettu mutta vähän epäilen. Mahdollista sekin, että se on jonku firman auto missä firman värit.:lol2:
 
Olen nyt muutaman kerran törmännyt uudehkoon Audi A4 avanttiin joka on muuten valkonen, mutta kyljissä on punasia ja musta/harmaita raitoja tms. Onko tää joku Audin erikoinen, sillä ihan kun jossain autopelissä olisi myös ollut Audeja noilla samoilla raidoilla?

Onhan sekin mahdollista, että noi on ite maalautettu mutta vähän epäilen. Mahdollista sekin, että se on jonku firman auto missä firman värit.:lol2:

Nuo on Audi Sportin (rallitouhuja yms.) teemateippaukset. Joku aika sitten myytiin ainakin sedania DTM-spesiaalina jossa oli samanmoinen raidoitus. Muistaakseni Suomen maahantuoja vastas tuosta.
 
Eilen ei auto käynnistyny noin 11 päivän seisomisen jälkeen. Pääsin lomille intistä ja ei auto reagoinu ollenkaan käynnistykseen. Mittariston valot oli helvetin heikot eli akku oli tyhjä. Näköjään jokin autossa käyttää akkua sammuksissakin. Onneksi yhdellä hepulla oli starttijohdot ja saatiin auto käyntiin. Moottori kävi helvetin heikosti ekat 10 min enkä viittiny viel lähtee ajamaan kun ei oikee kierroksia saanu korkeelle. Noh siitä sitten pari minuuttia eteenpäin ni läksin ajaa ja auto lämpeni ja kulki normisti.

Mikä avuksi? Huoltoon tarkastamaan voltit? Kertokaas yleisimmät syyt akun tyhjentymiseen, en ole mikään moottorispesialisti. Kiitos etukäteen.
 
Eilen ei auto käynnistyny noin 11 päivän seisomisen jälkeen. Pääsin lomille intistä ja ei auto reagoinu ollenkaan käynnistykseen. Mittariston valot oli helvetin heikot eli akku oli tyhjä. Näköjään jokin autossa käyttää akkua sammuksissakin. Onneksi yhdellä hepulla oli starttijohdot ja saatiin auto käyntiin. Moottori kävi helvetin heikosti ekat 10 min enkä viittiny viel lähtee ajamaan kun ei oikee kierroksia saanu korkeelle. Noh siitä sitten pari minuuttia eteenpäin ni läksin ajaa ja auto lämpeni ja kulki normisti.

Mikä avuksi? Huoltoon tarkastamaan voltit? Kertokaas yleisimmät syyt akun tyhjentymiseen, en ole mikään moottorispesialisti. Kiitos etukäteen.
onk akku kui vanha? jos on kovin vanha ni vanhuuttaan purkaa tai sitte johtua myös pakkasistakki jos o ollu kovia pakkasia.
 
onk akku kui vanha? jos on kovin vanha ni vanhuuttaan purkaa tai sitte johtua myös pakkasistakki jos o ollu kovia pakkasia.
Pakkasia on ollu, yks päivä tais olla -18. Myös plussa asteita joinakin päivinä joten lämpötilat heitelly aika mukavasti. Akku ei ole kovin vanha, puol vuotta sitte hankittu.
 
Pakkasia on ollu, yks päivä tais olla -18. Myös plussa asteita joinakin päivinä joten lämpötilat heitelly aika mukavasti. Akku ei ole kovin vanha, puol vuotta sitte hankittu.
voiha tuo olla kovista pakkasistaki, tosin vähä epäilen noin uutta akkua. kannattaa vaikka mitata paljo on virtaa ku auto sammuksissa, jos mahollista ni sit viel parin päivän päästä, jos on paljo muuttunnu eli hävinny virtaa ni sit käyä ettii että mistä purkaa.
 
Mulla on vanha -91 Kadetti 1.8i. Todella hyvä tekniikka ja moottori. Ei ole tarvinnu tehdä mitään korjauksia yli vuoteen. Mutta mutta.. katsastus maaliskuussa. Joku urpo on potkassut sivupeilin pois, enkä löytänt sitä mistään, keskuslukitus häröilee ja pelkääjänpuolen ovea ei saa auki. Eli tommosia vikoja täytyisi korjata ennenkuin menee läpi. Kysymys siis kuuluu (en autoista paljoa tiedä), että onko sen arvoista alkaa korjata tommosia vikoja? Kuitenkin vanha auto ja semmosta. Varmasti tyhmä kysymys.
 
Mulla on vanha -91 Kadetti 1.8i. Todella hyvä tekniikka ja moottori. Ei ole tarvinnu tehdä mitään korjauksia yli vuoteen. Mutta mutta.. katsastus maaliskuussa. Joku urpo on potkassut sivupeilin pois, enkä löytänt sitä mistään, keskuslukitus häröilee ja pelkääjänpuolen ovea ei saa auki. Eli tommosia vikoja täytyisi korjata ennenkuin menee läpi. Kysymys siis kuuluu (en autoista paljoa tiedä), että onko sen arvoista alkaa korjata tommosia vikoja? Kuitenkin vanha auto ja semmosta. Varmasti tyhmä kysymys.

Kyllä mä noi laittasin kuntoon, jos peli vaan muuten kuljettaa perille. Keskuslukko on vähän tympeempi, voi olla et joutuu sähköjohtoja liittään uudestaan.. (Tai ilmaletkua, jos on alipainetoiminen, en tiedä ooppeleista mitään). Kustannusarvio kustannuksista maks. 50€, jos peilin hommaa vaikka romikselta.

Korjatkaa jos olen väärässä, mut eikös kahdella peilillä mene auto läpi, eli taustapeili ja kuskin puoleinen sivupeili? Kaks niitä vähintään pitää olla, mut lasketaanko taustapeili siihen? Takaikkunanhan saa vaikka spreijata mustaks jos on kummatkin sivupeilit tallessa.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mut eikös kahdella peilillä mene auto läpi, eli taustapeili ja kuskin puoleinen sivupeili? Kaks niitä vähintään pitää olla, mut lasketaanko taustapeili siihen? Takaikkunanhan saa vaikka spreijata mustaks jos on kummatkin sivupeilit tallessa.

Onko muka näin? Saakohan tohon jotain vahvistusta jostain? Ainakin luulisi, että kuuluu vankasti turvallisuusvaatimuksiin olla molemmat sivupeilit autossa.
 
Onko muka näin? Saakohan tohon jotain vahvistusta jostain? Ainakin luulisi, että kuuluu vankasti turvallisuusvaatimuksiin olla molemmat sivupeilit autossa.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 Täältä löytys, luku 4, korimuutokset artikla 16.

Tuota tuota, en osaa ihan varmaksi sanoa. AKE tai katsastuskonttorihan sen virallisen kannan kertoo.

Sullahan on kaksi peiliä taaksepäin, tausta ja toinen sivu. Jos siis takaikkunassa ei ole tummennuksia.

Tuossa kappeleessa puhutaan juuri siitä taustapeilin näkymän huonontamisesta, silloin vasta laki vaatii oikeanpuoleisen peilin..

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/1992/19921256 tuolta löytyy sitten ihan kappale aiheesta taustapeilit, artikla 97.

Itse käsittäisin näiden perusteella, että yksi sivupeili riittäisi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muka näin? Saakohan tohon jotain vahvistusta jostain? Ainakin luulisi, että kuuluu vankasti turvallisuusvaatimuksiin olla molemmat sivupeilit autossa.

Soita vaikka konttorille ja kysy tosta peilihommasta. Mun käsityksen mukaan ei kanssa välttämättä kaikkia peilejä tarvii olla, mutta kysymällähän sen varmistuksen saat. Keskuslukon ei tarvitse toimia, mutta ymmärsin, ettet saa ollenkaan auki sitä ovea? Runkonumero sijaitsee (ainakin F-Astrassa) siinä vänkärin penkin vieressä ja voi olla hankala tarkistaa, jos ei ovea saa auki eli sikäli pitäisi kuntoon saada. Ei paha homma pitäisi olla ovipahvia purkaa, jos ruuvari pysyy kädessä, mutta jos se runkonumero on Kadetissa jossain muualla, niin eihän sillä inssillä välttämättä ole sitten mitään asiaa edes sinne vänkärin puolelle... :)
 
mistä kannattaisi lähteä selvittelemään vaihteiston välityssuhteita? löytyiskö peräti ohjekirjasta? ku ei jaksais lähtee autosta hakemaan :D
 
Monesti löytyy ihan ohjekirjasta, google auttaa kans. Ja samaan hintaan kysyessäs jos laitat autosi kaikki oleelliset tiedot tänne niin saattaa sekin auttaa ;)
 
Eilen ei auto käynnistyny noin 11 päivän seisomisen jälkeen. Pääsin lomille intistä ja ei auto reagoinu ollenkaan käynnistykseen. Mittariston valot oli helvetin heikot eli akku oli tyhjä. Näköjään jokin autossa käyttää akkua sammuksissakin. Onneksi yhdellä hepulla oli starttijohdot ja saatiin auto käyntiin. Moottori kävi helvetin heikosti ekat 10 min enkä viittiny viel lähtee ajamaan kun ei oikee kierroksia saanu korkeelle. Noh siitä sitten pari minuuttia eteenpäin ni läksin ajaa ja auto lämpeni ja kulki normisti.

Mikä avuksi? Huoltoon tarkastamaan voltit? Kertokaas yleisimmät syyt akun tyhjentymiseen, en ole mikään moottorispesialisti. Kiitos etukäteen.

Systerillä tyhjentyi akku viikon seisomisen jälkeen. Syyksi paljastui automankkari. Se oli joku 100€ soitin mihin sopii usb tikku. Eli nämä halppissoittimet kannattaa kiertää kaukaa, vaikka ne on kivoja kun niihin sopii usb tikku tai muistikortti. Soittimesta virrat katkaistuna se vei virtaa "valmiustilassa" oikeen perkeleesti kun sitä mittailin. Muistaakseni se tais olla lähelle 0,5A mitä se vei. Joten se mankkari meni vaihtoon, ja sen jälkeen akun tyhjenemisongelma häipyi.
 
Soita vaikka konttorille ja kysy tosta peilihommasta. Mun käsityksen mukaan ei kanssa välttämättä kaikkia peilejä tarvii olla, mutta kysymällähän sen varmistuksen saat. Keskuslukon ei tarvitse toimia, mutta ymmärsin, ettet saa ollenkaan auki sitä ovea? Runkonumero sijaitsee (ainakin F-Astrassa) siinä vänkärin penkin vieressä ja voi olla hankala tarkistaa, jos ei ovea saa auki eli sikäli pitäisi kuntoon saada. Ei paha homma pitäisi olla ovipahvia purkaa, jos ruuvari pysyy kädessä, mutta jos se runkonumero on Kadetissa jossain muualla, niin eihän sillä inssillä välttämättä ole sitten mitään asiaa edes sinne vänkärin puolelle... :)[/QUOTE

Näin on näppylät. 2 peiliä riittää. Soitin ja varmistin. Thanks ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom