Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä, mutta kovemmalla virralla kierrosten noustessa. Jos on paljon sähkölaitteita päällä niin voi olla että laturin virrantuotto ei riitä kattamaan kulutusta.
 
Selvä. Siis ideana olis pitää autoo tyhjäkäynnil aina välil että pysyy aukus virta ku ei oo erillistä laturia, kun kortin saa vasta kuukauden päästä. Eli ei mitää muita laitteita päällä. Ja sitten vielä semmosta kysymystä että paljon maksaa nelipyöräsuuntaus? Auto on s40 volvo 1998 jos se mitään vaikuttaa. Ja yks tyhmä kysymys löytys vielä. Nyt on alla 16 tuumaset aluvanteet ja siin pääl 205/55 kesäkumit,eiks siihen saa näppärästi laitettuu vaik 185/55 talvikumit tilalle helposti vai meneekö vituiks? Eiks toi 185/55 oo hyvä talvirenkaan koko?
 
Kannattaako sitä akkua nyt kuukauden takia irrottaa? Käyt vaikka kerran viikossa starttaamassa ja vähän kaasuttelemassa, eiköhän se sillä hengissä pysy, jos ei täysin finaalissa ole.
 
Kenties, pakkaset vain kun on niin akun varaustila putoaa jo lämpötilan mukana vaikkei virtaa mikään kuluttaisikaan. Pistää äitin ajamaan sillä kauppareissun niin sillä tuo ratkeaa.
 
Uusi akku kyseessä. Auto on lämpimässä tallissa joten ei kylmästä pelkoa. Muuten vois antaa mutsin ajella mutta auto ei ole viel rekisterissä. Alkaa tulla pikkanen kiirus tässä :D
 
Selvä. Siis ideana olis pitää autoo tyhjäkäynnil aina välil että pysyy aukus virta ku ei oo erillistä laturia, kun kortin saa vasta kuukauden päästä. Eli ei mitää muita laitteita päällä. Ja sitten vielä semmosta kysymystä että paljon maksaa nelipyöräsuuntaus? Auto on s40 volvo 1998 jos se mitään vaikuttaa. Ja yks tyhmä kysymys löytys vielä. Nyt on alla 16 tuumaset aluvanteet ja siin pääl 205/55 kesäkumit,eiks siihen saa näppärästi laitettuu vaik 185/55 talvikumit tilalle helposti vai meneekö vituiks? Eiks toi 185/55 oo hyvä talvirenkaan koko?

Koko on hyvä mutta sitä ei ole juuri olemassa.....
 
Uusi akku kyseessä. Auto on lämpimässä tallissa joten ei kylmästä pelkoa. Muuten vois antaa mutsin ajella mutta auto ei ole viel rekisterissä. Alkaa tulla pikkanen kiirus tässä :D

Nappaa vain miinuskaapeli irti ja unohda koko homma, ei ehjä akku kuukaudessa mihinkään tyhjene. Olen kesäautoakin pitänyt pariin otteeseen kylmässä ladossa koko talven yli akku paikallaan autossa ja keväällä miinuskaapeli paikalleen, käännös avaimesta ja auto käyntiin. Tuossa kuukaudessa se ei luultavasti tyhjene edes kaapelit paikallaan.
 
Auto meni katsastuksesta läpi mutta alustasta kuuluu kolinaa ja pauketta pikku töyssyissä, puslat kai päreinä mutta onko tuolla väliä jos autolla ei ole tarkoitus ajaa kuin ensi kevääseen saakka???
 
En jaksanut tästä ruveta uutta threadia tekemään lakiosastolle, joten kysytään tässä:

Onko kuski väistämisvelvollinen, jos takapuskurissa on heti kiinni autoja ja tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tuleva vasemmalle kääntyvä bussi leikkaa kääntyessään tälle kaistalle? Kuulemma tästä joitain oikeustapauksia ollut ja ne on hävitty, koska oikealta tulevaa pitäisi väistää? Urbaanilegendoja vai faktaa?
 
Itsellä on kerran käynyt mersun kanssa samoin eikä se kässärin laitto niinkään vaikeaa ole mutta etenkin jos samat kamat on ollu kauan siellä niin voivat olla vitullisen tiukassa. Ja etenkin jos se pultti on niitä vielä ruhjonut
 
Miten saan jumitettua BMW E60/E61 lampunpesimet ettei sieltä tule vettä tai ei toimi koko paska? Ottaa päähän kun tuulilasia hieman pesee niin nuo pesimet oksentavat monta litraa paskavettä konepellille ja kylkiin. Kaikissa bemareissa sama tyyppivika.
 
En jaksanut tästä ruveta uutta threadia tekemään lakiosastolle, joten kysytään tässä:

Onko kuski väistämisvelvollinen, jos takapuskurissa on heti kiinni autoja ja tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tuleva vasemmalle kääntyvä bussi leikkaa kääntyessään tälle kaistalle? Kuulemma tästä joitain oikeustapauksia ollut ja ne on hävitty, koska oikealta tulevaa pitäisi väistää? Urbaanilegendoja vai faktaa?
Jos auto leikkaa selkeästi ajolinjan ulkopuolelle, sanoisin että leikkaavan ajoneuvon kuljettaja on velvollinen huolehtimaan ettei kolise. Jos muut autot on paikallaan, on aina liikkuva ajoneuvo aina väistämisvelvollinen. Noin niinkuin lähtökohtaiseksi.
 
Onko kuski väistämisvelvollinen, jos takapuskurissa on heti kiinni autoja ja tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tuleva vasemmalle kääntyvä bussi leikkaa kääntyessään tälle kaistalle? Kuulemma tästä joitain oikeustapauksia ollut ja ne on hävitty, koska oikealta tulevaa pitäisi väistää? Urbaanilegendoja vai faktaa?

No se on faktaa ettei mutkaa voi oikaista, kysymys lienee mihin kohtaan väistämisvelvollinen on pysähtänyt, risteysalueelle vai aikaisemmin. Eli jos menee liian pitkälle voitaisiin todeta että on ollut kääntyvän "kaistalla", toisaalta se ei oikeuta silti ajamaan päin. Tämä on asia johon ei voi suoraan sanoa syyllistä, vaan tilannekohtaisesti.


Jos ajovaloissa on xenonit niin pesureita ei saa kytkettyä pois päältä, säädöksissä määrätty että xenonien kanssa pesurien on toimittava joka kerta kun lasia pestään. Ominaisuuden pystyy kiertämään sillä että kytkee joko pesurien oman pumpun pois päältä, tai sitten letkut irti riippuen vähän miten on toteutettu. Tyyppivika siis koskee kaikkia xenonautoja 2000 luvun puolelta.
 
Jos ajovaloissa on xenonit niin pesureita ei saa kytkettyä pois päältä, säädöksissä määrätty että xenonien kanssa pesurien on toimittava joka kerta kun lasia pestään. Ominaisuuden pystyy kiertämään sillä että kytkee joko pesurien oman pumpun pois päältä, tai sitten letkut irti riippuen vähän miten on toteutettu. Tyyppivika siis koskee kaikkia xenonautoja 2000 luvun puolelta.
Miksi moinen typeryys on säädetty? Bi-Xenonit toki on, ei muilla tee mitään ;)
Onkos pesureissa oma pumppu vai yhdistetty tuulilasin pumppuun? Tuohan olisi helppo ratkaisu. Letkuja en tahtoisi irti kun sitten ne pitäisi tukkia jne. Noh, voisihan senkin tehdä jos tonne pääsee helposti ryömimään.
 
Mitään hajua ei ole bemarin toteutuksesta. Ja toiminto on pakollinen koska xenonien valoteho on sitä luokkaa että häikäisevät helposti, kun paskaa kertyy ajovaloihin niin häikäisy lisääntyy^2. Että ihan vain vastaantulijoiden takia.

Letkuja en välttämättä tukkisi, usein pesurit toimivat "korkeapaineella" eli voi olla että hajoaa joko pumppu tai jokin muu pettää. Sanoisin että jos erillinen pumppu niin sen hiljentäminen, jos ei onnistu niin pesurin letkut kierrätetään niin että aina kun ruiskasee niin suihku menee takaisin säiliöön. Tai jos pesuneste on halpaa niin vedet kadulle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom