Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millainen auto tarvitaan että sen kiihtymisen voi oikeasti tuntea, niin että painuu penkkiin?
Ainakaan S60 2.4T ei tuollaista aikaan saanut ja muutenkin olin vähän pettynyt suorityskykyyn, vaikkein mitään 130hp tehokkaampaa ole aiemmin ajanut.
Myöskään 4.2-litran koneella oleva V8-bemari ei tuottanut muuta kuin vitutuksen. Helvetin painava ja tais osa hepoista jo olla ihan jossain muualla..
Ominaisuuksien valossa tuon voi jo hyvinkin uskoa En vaan tiedä että vaikka tuollaisen itsekin tuurilla bongais jostain autoliikkeestä, niin antaisivatko koeajaa jos jollain vanhalla avensikselle pihalle saapuu :DAudi RS6sen kyydissä painaa penkkii johonkin 140km/h asti imo ihan kunnolla. En kyllä oo ajanut, mutta vieressä oon istunut. Kyl se repsikanpaikalla 260km/h rajottimet poistetulla rs6sella on iha asiafiilistä;) Parasta mitä oon kyllä kokenut ikinä. By far..
Millainen auto tarvitaan että sen kiihtymisen voi oikeasti tuntea, niin että painuu penkkiin?
Toimii "siltana" sähkövirralle pyörivän roottorin ja kiinteiden johdotusten välillä (johdot voisivat parin kierroksen jälkeen olla aika solmussa, jos suoraan niillä yrittäisi pyörivään roottoriin virtaa kuljettaa :D ).Mitä on "hiilet" ja mitä ne tekee? Löytyy ilmeisesti ainakin laturista, startista ja lämmityslaitteesta... Usein noista puhutaan, mutta ei ole vielä selvinnyt mitä ne itse asiassa on
Pitkälti totta tuo äänen tuoma tunne. Yritinkin etsiä jotain tehokasta bemaria johonkin 20k€ hintaluokkaan, mutta ei sattunut sellaista vastaan muutaman autoliikkeen satunnaisotannalla.Kylläpä se siinä 0-100 6s tai alle on vaatimus tuohon. Kokonaisvaltaisesti kiihtymisen tunteeseen vaikuttaa moni muukin asia, kuten mm. ääni ja se, kuinka lähellä tietä autossa istutaan. Esim. BMW:n Z4 M Coupe tuntui kiihtyvän nopeammin kuin Audin S5, vaikka numeroissa mitattuna pitäisi mennä aika lähelle samoihin. Ja yleensä vielä kyydissä ollessa kiihtyvyys tuntuu kovemmalta kuin itse ajaessa.
Pitkälti totta tuo äänen tuoma tunne. Yritinkin etsiä jotain tehokasta bemaria johonkin 20k€ hintaluokkaan, mutta ei sattunut sellaista vastaan muutaman autoliikkeen satunnaisotannalla.
Niin ja kiihtyihän se S60 toki hyvin ja sai jarrutella ettei korttia polta, MUTTA täysin puuttui se fiilis siitä touhusta ja tunne tehokkaasta autosta.
Pitkälti totta tuo äänen tuoma tunne. Yritinkin etsiä jotain tehokasta bemaria johonkin 20k€ hintaluokkaan, mutta ei sattunut sellaista vastaan muutaman autoliikkeen satunnaisotannalla.
Niin ja kiihtyihän se S60 toki hyvin ja sai jarrutella ettei korttia polta, MUTTA täysin puuttui se fiilis siitä touhusta ja tunne tehokkaasta autosta.
Heh, ei nyt ainakaan pariin vuoteen. Ihan täysin huvin vuoksi vain käytiin koeajamassa sen hintaluokan autoja, johon voisi realistisesti ajatellen seuraavaksi vaihtaa. Eihän tuossa nykyisessä kulkineessa ole mitään varsinaista vikaa, se nyt vain on lähinnä tylsä. Sinänsä harvinaista että mitä nyt vaihtoarvoa kyselin, niin se olisi enemmän mitä itse on tuosta autosta maksettu.Taasko on tiedossa auton vaihtaminen?
No aina uudempi kuin vanha auto, mikä nyt on -98 Avensis. Siihen nähden ei taida vielä ainakaan M3 saada, mutta kyllähän tollanen olis silti hyvä päästä koeajamaan ihan vain kokemuksen vuoksi.Kuinka uus tarttis olla? E36 M3 ainakin mahtuu tuohon hintaluokkaan.
Heh, ei nyt ainakaan pariin vuoteen. Ihan täysin huvin vuoksi vain käytiin koeajamassa sen hintaluokan autoja, johon voisi realistisesti ajatellen seuraavaksi vaihtaa. Eihän tuossa nykyisessä kulkineessa ole mitään varsinaista vikaa, se nyt vain on lähinnä tylsä. Sinänsä harvinaista että mitä nyt vaihtoarvoa kyselin, niin se olisi enemmän mitä itse on tuosta autosta maksettu.
Ps. Tunnetaanko me, vai ihanko joku muistaa noin tarkkaan mun jutut tällä palstalla? :jahas:.
Varoituksen sana tästä harrastuksesta, autokuume voi yllättää. ;) Harmi vain kun tuo S60 on johonkin toyotaan nähden huomattavan kallis ylläpidettävä, mutta niin toista maata ominaisuuksissa... Pitää se joku sporttimalli seuraavaksi laittaa, niin ei tarvitse sitten vanhana olla katkera ettei sitä tullut tehtyä.Selvä juttu sitten. Itsekin voisi ruveta huvin vuoksi harrastelemaan samaa, tosin kalleimmista autoista :D.
Itse olen vaan seurannut tätä (moto ja tekniikka) puolta sen verta paljon, että jäänyt jostain kumman syystä tuo mieleen.
-80 luvun nostalgia vanteet eli hunajakennotOnko tollasilla kuvan vanteilla jotain oikeaa nimeä? On meinaan päheet, ei mitkään perus amis-alut.
http://www.tomant.net/kuvat/MB190E_01.jpg
Miksi kytkin täristää?
Levy voi olla kulunut epätasaisesti, sille on saattanut joutua kytkinnestettä, kytkinlevyn tai kaksoismassavauhtipyörän (kumpi autossa onkaan) jouset voivat olla kuoleentuneet. Lievä täristys harvoin esiintyvänä ei aiheuta syytä huoleen.