Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se kone voi mennä huonoon kuntoon jos vesipumppu ei pelaa ja lämmöt nousee. Jos mylly pääsee keittämään niin männänrenkaat menettää kimmoisuutensa ja pahimmassa tapauksessa sylinterin kansi menee mutkalle. Kannentiivisteen vaihto ja kannen suoraksi hiottaminen ei ole halpaa lystiä. Männänrenkaiden vaihtokaan ei ole halpaa ja autolla on v-mäinen ajaa, jos puristuspaineet on tipotiessään.

Mulle on käyny noin kahdesti. Been there, fuck that. Kannattaa siis olla TODELLA tarkkana lämpöjen kans ja huolehtia riittävästä veden määrästä. :thumbs:
Tuli jo sitten kuitenkin käytettyä jo auto tuon takia korjaamolla, kun jäähdytysnestettä alkoi mennä se 4 desiä päivä ja aina auton alla ihan oikea rapakko.. Niin ja vikana oli että vesipumpusta stefat menny, eli vesi lirui pikkuhiljaa läpi. Yllättävän halpaa muuten teetättää jakopään remppa + vesipumpun vaihto avensikseen, vain 245€ töineen päivineen :wtf:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tekeekö moottoripyöräliikkeet pyöriin myös kuristuksia(tehon pienennyksiä. 33KW pitäis saada 25KW)?
 
Muistaakseni se riippuu auton vuosimallista, korjatkaa jos olen väärässä.

Ake:

"Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto muutoskatsastaa. Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on muutoskatsastettava, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä. Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei edellytetä muutoskatsastettavaksi, vaan niihin sovelletaan normaaleja määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita."


Edit: Äääh, siis on se näköjään joka tapauksessa muutoskatsastettava. Melkein...

E2: Siis, jos nyt madallat autoasi riittävästi, on se muutoskatsastettava, oli auton vm. mikä tahansa.
 
Vikaa pukkaa:

Auto tärisee pysähdyksissä. Tärinän huomaa selvästi. Tärinä alkaa vasta ajon aikana. Kun auton käynnistää, tärinää ei ole tai se on mitätön. 10km ajoa ja esim. valoissa taas saa ilmaisen hieronnan. Auto surullisen kuuluisa Opel Vectra 2.0 -98. Ajossa ei tärinöitä tunnu olevan.
 
Vikaa pukkaa:

Auto tärisee pysähdyksissä. Tärinän huomaa selvästi. Tärinä alkaa vasta ajon aikana. Kun auton käynnistää, tärinää ei ole tai se on mitätön. 10km ajoa ja esim. valoissa taas saa ilmaisen hieronnan. Auto surullisen kuuluisa Opel Vectra 2.0 -98. Ajossa ei tärinöitä tunnu olevan.

Veikkaisin ilmavuotoa imupuolella. Tarkista letkut ja liitokset, varsinkin se paksu letku joka menee ilmanputsarin kotelolle.
 
Pitää muutoskatsastaa. Aika hanakasti nykyään puuttuvat noihin.
Juu, ja jos auto on E-tyyppihyväksytty tai 1.1.1998 jälkeen käyttöönotettu, on alustasetti oltava myös E-hyväksytty (jota käytännössä juuri mikään alustasarja ei ole)
 
Mutta puuttukos tuohon E-hyväksyntään käytännössä kukaan?
Aika tarkasti se nykyisin katsotaan... riippuu tietysti konttorista, kyllähän noita hyväksymättömiä alustoja saa hyvällä tsägällä leimaan uudempiin autoihin.
 
Onkos CPI SM mallisessa mopossa kuristin hitsattu, vai saako sen pois ihan kuusjokolalla? Aattelin virittää sepon, en jaksa enää autojen ohittelua :D
 
Onkos CPI SM mallisessa mopossa kuristin hitsattu, vai saako sen pois ihan kuusjokolalla? Aattelin virittää sepon, en jaksa enää autojen ohittelua :D

Ei aavistustakaan tähän sun kysymykseen, mutta pakko nussia pilkkua.

Mikä helvetti on kuusjokola? Tarkoitatko kuusiokoloa eli kuusiokoloavainta?
 
Ei aavistustakaan tähän sun kysymykseen, mutta pakko nussia pilkkua.

Mikä helvetti on kuusjokola? Tarkoitatko kuusiokoloa eli kuusiokoloavainta?


:D joo kuusjokola on vaan lyhenne :D
 
Millainen auto tarvitaan että sen kiihtymisen voi oikeasti tuntea, niin että painuu penkkiin?
Ainakaan S60 2.4T ei tuollaista aikaan saanut ja muutenkin olin vähän pettynyt suorityskykyyn, vaikkein mitään 130hp tehokkaampaa ole aiemmin ajanut.
Myöskään 4.2-litran koneella oleva V8-bemari ei tuottanut muuta kuin vitutuksen. Helvetin painava ja tais osa hepoista jo olla ihan jossain muualla..
 
Millainen auto tarvitaan että sen kiihtymisen voi oikeasti tuntea, niin että painuu penkkiin?
Ainakaan S60 2.4T ei tuollaista aikaan saanut ja muutenkin olin vähän pettynyt suorityskykyyn, vaikkein mitään 130hp tehokkaampaa ole aiemmin ajanut.
Myöskään 4.2-litran koneella oleva V8-bemari ei tuottanut muuta kuin vitutuksen. Helvetin painava ja tais osa hepoista jo olla ihan jossain muualla..

audi a4 2.8 :D itellä tuommonen
 
tuo olikin vitsiä. harvemmassa autossa tuota "penkkiin painautumista" tosiaan tapahtuu, mutta monessa virityksessä niskat notkahtaa. Lähinna omat kiihtyvyys kiksit on saatu moottori pyörän kyydissä, se 80 km/h:sta - 220km/h:tiin on niin nopee repäsy että pahalta (lue:HYVÄLTÄ) tuntuu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom