Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi tätä tyhmyyttä; mikä on tässä kuvassa näkyvän moottorin ylimmäisenä oleva osa? Ilman sisäänotto?

Virallinen nimi taitaa olla "(blower) injector", myös ns "bug catcher", "bird catcher" tai "buzzard catcher" koosta riippuen. Käytännössä imuilmakotelo, jossa on usein (kisakäytössä kai lähes aina) myös polttoaineen suihkutusjärjestelmä mukana. Ja kyllä, ilmaahan siitä sisään horitaan, joten ilman sisäänotto(kotelo) on ihan käypäinen nimitys.

Jos alla on kaasuttimet, niin sitten se tosiaankin on pelkkä kotelo (scoop). Injektorityyppisenä tekee siis myös kaasuttimen virkaa.

Odotellaas, että joku drägsteripakkislainen kertoo miksi sitä ihan oikeasti kutsutaan.

-k
 
tosi tyhmä kysymys joka alkaa olla ajankohtainen:

saako 15" peltivanteilla olevat nakit (185/55 R15) kammettua 16" aluille?
vai pitääkö ostaa uudet kumit jos tahtoo 16" vanteet?

oletan ainakin että toi R15 kertoo vanteen koon jolle rengas on suunniteltu
 
tosi tyhmä kysymys joka alkaa olla ajankohtainen:

saako 15" peltivanteilla olevat nakit (185/55 R15) kammettua 16" aluille?
vai pitääkö ostaa uudet kumit jos tahtoo 16" vanteet?

oletan ainakin että toi R15 kertoo vanteen koon jolle rengas on suunniteltu

Onnistuu mutta tuossa on järkeä yhtä paljon kuin siinä jos käyt ajamassa autollasi sataa koivuun.
Heh, miksi helkkarissa haluaisit laittaa nuo noille vanteille?
Ymmärrät kai riskit. R15 on 15 tuumainen ja R16 on 16 tuumainen.
Vanteetkin ovat ilmeisesti 7" leveät niin aina paranee jos 185 rengas pannaan 7 leveälle vanteelle..

Ei järkeä, oikeasti, älä:D Riski sille että rengas+vanne hajoaa asentaessa on nimittäin järjettömän suuri.
Sehän on jo selvää että se on laitontakin. Edes R15,5 vanteelle ei saa laittaa.
 
Onnistuu mutta tuossa on järkeä yhtä paljon kuin siinä jos käyt ajamassa autollasi sataa koivuun.
Heh, miksi helkkarissa haluaisit laittaa nuo noille vanteille?
Ymmärrät kai riskit. R15 on 15 tuumainen ja R16 on 16 tuumainen.
Vanteetkin ovat ilmeisesti 7" leveät niin aina paranee jos 185 rengas pannaan 7 leveälle vanteelle..

Ei järkeä, oikeasti, älä:D Riski sille että rengas+vanne hajoaa asentaessa on nimittäin järjettömän suuri.
Sehän on jo selvää että se on laitontakin. Edes R15,5 vanteelle ei saa laittaa.
ok kiitti tiedosta.

näin vähän uumoilinkin. no kai se pitää ajella noi vakiokumit eka elämänsä ehtoopuolelle ja harkita sit isompia vanteita kun pitää kumit uusia..
 
Prayerilla on näin rengasammattilaisena mielenkiintoiset kirjoitusasut erikoon vanteille ja rengasmerkinnöille :)

Mikä on R16 vanne? Eikös merkinnän kuuluisi olla ihan perinteinen 16, tuolla R merkinnällä kun kerrotaan kyseessä olevan vyörengas, eli se ei kuulu vannekoon ilmoittamiseen.

Entäs tämä 205/45x16 ? Tuossa alussa on rengaskoko 205/45 mutta sitten R tilalle on ilmestynyt x joka taas kertoo vanteesta löytyvän keskiuoman... Oikea merkintä olisi 205/45 R 16

Tarkkuutta! ;)
 
No voi helvetin helvetti.
Onko tuolla väliä miten kukakin on TOTTUNUT kirjoittamaan/merkitsemään.
Olen aina käyttänyt tuota tapaa ja alalla näkee vaikka millaisia tapoja ilmoittaa nuo luvut.
205-45-16. 205/45/16 205.45.16 jne jne. Hauskin oli 205&45&16.

Ei takerruta pikkuasioihin.. En ainakaan henkilökohtaisesti ilmaisia neuvoja jaellessani koe tarvetta todistella mitään..
 
Mitä on perän öljyt? Siis kun puhutaan perän öljyjen vaihdosta niin minne ne vaihdetaan ja mitä ne öljyt voitelee?
 
Peräksi sanotaan yleensä akselin tasauspyörästöä ja välitysta kuorineen. Peräöljyt siis voitelevat tasauspyörästöä. Ja 4x4 autoissa on sekä etuperä, että takaperä.
 
toivottavasti ei ole jo kysytty mutta mitä tarkoittaa moottorin ryntäyttäminen?

liittyy sisäänajoon (eli ei saa ryntäyttää moottoria)

lisäks dieselmallissa ryntäytyksen esto heti starttqqmisen jälkeen kylmällä säällä.
 
toivottavasti ei ole jo kysytty mutta mitä tarkoittaa moottorin ryntäyttäminen?

liittyy sisäänajoon (eli ei saa ryntäyttää moottoria)

lisäks dieselmallissa ryntäytyksen esto heti starttqqmisen jälkeen kylmällä säällä.

Eikös se ole moottorin kierrättämistä ilman vastusta, eli vapaalla ja kytkin pohjassa.
 
Eikös se ole moottorin kierrättämistä ilman vastusta, eli vapaalla ja kytkin pohjassa.
joo tuota minäkin ajattelin, ei ainakaan mitään muuta tullut mieleen tuosta sanasta.
 
Kädessä on subaru legacyn starttimoottori. Tässä on 2 isoa napaa ja yksi abiko-liitin. Onko toi abiko solenoidin napa vai onko tässä rele itsessään?

Onko jollain tieto kytkennästä?

suunnilleen ton näkönen mötikkä:
si_UEw80h80_2-1206-ND.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom