Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Eivät ole pakolliset halogeenivaloissa. Sen sijaan Xenon-valoissa (E-hyväksytyissä) ovat pakolliset ja niiden pitää myös toimia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli MINULLA on Nissan Primera ja siinä on lohkolämmitin,mutta en ole yhtään varma toimiiko se.Eli kun kytken sen tolppaan niin pitäiskö siellä tuntea selvästi lämpöä kun koklailee kädellä jostain sieltäpäin?
 
Eli MINULLA on Nissan Primera ja siinä on lohkolämmitin,mutta en ole yhtään varma toimiiko se.Eli kun kytken sen tolppaan niin pitäiskö siellä tuntea selvästi lämpöä kun koklailee kädellä jostain sieltäpäin?



Eikös sen voi kattoa myös, kun pistät lämmityksen päälle pariks tunniks, ja sitten katot mittarista, onko lämmöt noussu yhtään?
 
Eli MINULLA on Nissan Primera ja siinä on lohkolämmitin,mutta en ole yhtään varma toimiiko se.Eli kun kytken sen tolppaan niin pitäiskö siellä tuntea selvästi lämpöä kun koklailee kädellä jostain sieltäpäin?
Pistät tolppaan ja konepelti auki, yleensä alkaa kuulua vajaassa minuutissa porina kun alkaa nesteet lämmetä. Vaatii tietysti hiljaisen ja taustamelusta vapaan paikan, jotta toimii tämä keino.
 
Eli MINULLA on Nissan Primera ja siinä on lohkolämmitin,mutta en ole yhtään varma toimiiko se.Eli kun kytken sen tolppaan niin pitäiskö siellä tuntea selvästi lämpöä kun koklailee kädellä jostain sieltäpäin?
Kyllä tuntuu esim venttiilikopasta. On ihan selkeästi lämpimämpi.
Kato vielä ettei oo tolpasta palanu sulake:D
edittiä:Lämpöä ei ehkä tunne jos on kovin muovilla koteloitu konehuone
 
Parantaa käynnistymistä ja polttoainetaloutta. Miksi olisi? Toooooosin se vaiva saavutettuun hyötyyn nähden on sitten arvioitava tapauskohtaisesti.

-k
Eihän se iso vaiva ole edes jos laittaa edes paremmin kohilleen kuin alkuperäinen.

Oli muuten Motonetin tulpanjohdot ehkä maailman paskimmat. Pakko ostaa sellaiset mistä vois edes kuvitella, että ne on kohillaan.
 
Oli muuten Motonetin tulpanjohdot ehkä maailman paskimmat. Pakko ostaa sellaiset mistä vois edes kuvitella, että ne on kohillaan.

Löytyy aika paljon varoittavia esimerkkejä Motonetin sytytysosista eri autofoorumeilta. Saa olla tarkkana muutenkin mitä sieltä ostaa.
Eipä tuo sinäänsä mikään yllätys ole, kun yleensä hinta ja laatu kulkevat käsikädessä.

Itsekin sorruin ostamaan syttyjohdot sieltä.
Täyttä paskaahan ne olivat ja eikun hakemaan alkuperäiset johdot tilalle.
 
Mitä mahtaa maksaa autoon uudet etupään muoviosat. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi Toyota Corolla vm.98. Siis tosiaan kaveri käski kysellä, koska itsehän en omaan autoon sellaista tarvetta ole voinut saada aikaan ;)
 
Mitä mahtaa maksaa autoon uudet etupään muoviosat. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi Toyota Corolla vm.98. Siis tosiaan kaveri käski kysellä, koska itsehän en omaan autoon sellaista tarvetta ole voinut saada aikaan ;)

Motonetin sivuilta:
Corolla 110-sarja 97-- Sedan/FX-HatchBack/Wagon
Etupuskuri -- 99 (musta, vain muoviosa, myös LiftBack). . 81-14900 29.90

Käsite "muoviosat" on aika mitänsanomaton, muovia siellä edessä on paljon ja alla lisää peltiä. Lisäksi jos puskurin pinta pitää maalata niin siihen saa sitten varata ison kourallisen rahaa.
 
Motonetin sivuilta:
Corolla 110-sarja 97-- Sedan/FX-HatchBack/Wagon
Etupuskuri -- 99 (musta, vain muoviosa, myös LiftBack). . 81-14900 29.90

Käsite "muoviosat" on aika mitänsanomaton, muovia siellä edessä on paljon ja alla lisää peltiä. Lisäksi jos puskurin pinta pitää maalata niin siihen saa sitten varata ison kourallisen rahaa.

Tosiaan Etupuskuri kokonaisuudessa, etupuskurin keskellä oleva verkkohöskä, Etupuskurissa oleva pohjan muovi"panssari" menee uusiksi. Ja vanhaki ollu pelkkä musta jossa ei maalia ollenkaan eli ei tarvitse maalata :D
 
mahtaako joku tietää miten säädetään b-vectran(vm 97) käsijarru:confused: siis takaakselilta, ei kahvasta?
kyseessä siis levyjarrut
Todennäköisesti auton alla joudut konttaamaan.. Käsijarrun kiristys mekanismi löytyy aikalailla heti vaijerin lähdettyä käsijarrulta.. Voit varautua siihen että saattaa olla hyvästi juminut ja ruosteessa.
 
B-Vectrassa on käsijarruvaijerin kiristys kahvan alapuolella auton sisäpuolla.
Itse levyn sisälle integroitu käsijarrurumpu säädetään irroittamalla rengas ja ruuvimeisselillä tökkimällä siitä "ylimääräisestä" pultinreiästä säätöruuvia.

Melkeinpä kannattaa irroittaa satula ja levy ja puhdistaa jarru samointein. Varsin helppo homma jos yhtään pysyy tuokalut kädessä... Ja tuo käsijarru on sitten tosiaan vain paikallaan pitämiseen! Ei oikein kestä vauhdissa nykimistä.

Nimim. Edellispäivänä säätöoperaation suorittanut... ;)
 
B-Vectrassa on käsijarruvaijerin kiristys kahvan alapuolella auton sisäpuolla.
Itse levyn sisälle integroitu käsijarrurumpu säädetään irroittamalla rengas ja ruuvimeisselillä tökkimällä siitä "ylimääräisestä" pultinreiästä säätöruuvia.

Melkeinpä kannattaa irroittaa satula ja levy ja puhdistaa jarru samointein. Varsin helppo homma jos yhtään pysyy tuokalut kädessä... Ja tuo käsijarru on sitten tosiaan vain paikallaan pitämiseen! Ei oikein kestä vauhdissa nykimistä.

Nimim. Edellispäivänä säätöoperaation suorittanut... ;)
voi vittu, just vaihdoin palat taakse, olis voinu samalla säätää kun olis tienny:evil: ei muuten kestä juu, kauhea pauke kuuluu jos vauhdista vetää päälle:)
 
Miksi minun autoni oli tänäkin aamuna SISÄpuolelta umpijäässä kaikista ikkunoista, mutta naapureilla vain juuri ja juuri kuuran tynkää ulkopuolella? :itku:

Sulattelin päivällä ajaessani kaikki jäät ikkunoista ja yritin pyyhkiä vedet pois, mutta voiko kyse olla vain auton sisäpuolella olevasta kosteudesta? Entä miksi se ei lähde jotain kautta pois?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom