- Liittynyt
- 11.11.2003
- Viestejä
- 1 908
Autosanastosta tyhmäkysymys, eli mitä tarkoittaa kun huoltovihkossa on merkintä "kynttilät vaihdettu"?
Tässä tapauksessa epäilyni kohdistuisi lähinnä ajovaloihin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Autosanastosta tyhmäkysymys, eli mitä tarkoittaa kun huoltovihkossa on merkintä "kynttilät vaihdettu"?
Autosanastosta tyhmäkysymys, eli mitä tarkoittaa kun huoltovihkossa on merkintä "kynttilät vaihdettu"?
Autosanastosta tyhmäkysymys, eli mitä tarkoittaa kun huoltovihkossa on merkintä "kynttilät vaihdettu"?
Tulpat. Hehku- tai tavalliset. Ollut "vanhan liiton" asentaja töissä.
Ford Mondeo vm.99.
Rengaspaineet kunnossa ja ohjauskulmat käyty säätämässä liikkeessä. Ratti silti hieman vinossa oikealle ja auto vetää ihan pikkusen vasemmalle. Ei iso pulma mut häiritsee:( Mitä ois tehtävissä?
Auto ei suinkaan mene automaattisesti lunastukseen turvavarusteiden lauettua, vain jos korjauksen hinta ylittää tietyn prosenttiosuuden lunastusarvosta. Turvavarusteiden korjaaminen on aina aika kallista, menee bägit antureineen ja ohjaimineen, turvavöiden kiristimet, mahdollisesti verhoilupaneeleita ym. ym. joten pahoissa mälleissä tuo lunastusraja ylittyy auton muiden korjausten kanssa helpostikin. Itse kerran hieraisin leukaa vähän bägiin, pelkkien uusittavien turvallisuusvarusteiden (kaksi etubägiä ja -turvavyötä kiristimineen, anturit ja muu elektroniikka) hinta oli 4000e luokkaa.Miksi auto on niin kallis korjata, että se menee lunastukseen, mikäli airbag laukeaa?
jos korjauksen hinta ylittää tietyn prosenttiosuuden lunastusarvosta.
1. Milläs tavoin kannattaisi piristää oman auton suorituskykyä?
Tarkoituksena ei ole vaihtaa konetta eikä asentaa turboa jne.
Onko esim. vapaavirtaussuodattimen vaihdolla mitään iloa vai onko se vain piste i:n päälle näissä viritushommissa?
Oletetaan että on kyse 4-syl. vapaasti hengittävästä koneesta.
2. Millä moottori kannattaa pestä? lika on aika tiukassa eikä bensallakaan lähde veke
3. kuinka auton koria öljytään? katsastusaseman jeppe suositteli jousien yläpäiden öljyämistä ettei lähde ruostumaan/ruostuminen saataisiin pysähtymään
1. Milläs tavoin kannattaisi piristää oman auton suorituskykyä?
Tarkoituksena ei ole vaihtaa konetta eikä asentaa turboa jne.
Onko esim. vapaavirtaussuodattimen vaihdolla mitään iloa vai onko se vain piste i:n päälle näissä viritushommissa?
Oletetaan että on kyse 4-syl. vapaasti hengittävästä koneesta.
2. Millä moottori kannattaa pestä? lika on aika tiukassa eikä bensallakaan lähde veke
3. kuinka auton koria öljytään? katsastusaseman jeppe suositteli jousien yläpäiden öljyämistä ettei lähde ruostumaan/ruostuminen saataisiin pysähtymään
2. Kysymys on enemmänkin, kannattaako edes pestä? tekee siistimmän näköisen mutta usein se hyöty jääkin siihen, vastapainona voi huonossa tapauksessa saada lisää sähköongelmia.
3. Vanhaan aikaan kun ei ollut kunnon ruosteenestoaineita niin laitettiin öljyä, nykyään on sitten tectyl ja muut vastaavat aineet. Oikeaa ainetta oikeaan kohtaan niin ruosteen eteneminen saattaa pysähtyä, tai ainakin hidastua.
2. Itseä ainakin vituttaa että jos haluaa vilkaista vain jäähyveden määrän tai vaihtaa polttimon niin on kädet aivan kurassa ku vähänki sattuu. Mä oon siivousintoilija :hyvä:
3. mitäs tuo tectyl on? Mikä se oikea aine olis sitte?
4. kuinkas auton kiillotus, kantsiiko hommata sellanen kiillotuskone (halpiksesta 15€) vai onko ihan paska?
Kohtuullisesti ainekin meillä toiminut tuollainen honkkarin kiilotusvehje. Jos auton väri on ihan tummimasta päästä kannattaa miettiä 2 kertaa ennen kuin itse aloittaa myllytyksen(esim. mustaan jää helposti paljon hologrammijälkiä)
Jep, ja muutenkin kannattaa ensin harjoitella johonkin muuhun kuin siihen ykkösautoon, ettei esim. polta maalipintaa puhki.
edit2 eihän kaikissa autoissa kyllä ole välttämättä lakkapintaa:DTai lakkapinta varmaan palaa;)