Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kenelläkään käytössä autossa liikennekamera? Kiinnostais hankkia semmoinen, ku joka päivä näkee niin uskomattomia juttuja liikenteessä. :D

Ebaysta tilaamalla riittävälaatuiset automaattinauhotuksella ei muutamia kymppejä enempää maksa, worth of trying?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paljonkohan maksais tupakansytyttimen huolto? Yritin huoltoliikkeestä kysellä sähköpostitse mutteivat vastaa. Liikkuukohan hinta kympeissä vai satkuissa?

Missä se vika on? Hinta riippuu hyvin pitkälti, onko vika tupakansytkärin johtojen liitoksissa vai jossain muualla. En kyllä keksi missä muualla se vois olla, ku tupakansytyttimen tinauksissa.
 
Menin sitten ronkkimaan jääraapalla paskaksi tuulilasin ja konepellin reunan välissä olevan muovisen suojaritilän (ks. kuva). Onko tuon ritilän alla ainoastaan kanavat valumavedelle, vai meneekö jotkut raitisilman sisääntulot tms. aikanaan tukkoon lehdistä jos tuon vaan jättää fiksaamatta?

Onko käryä mitä tuollaisen vaihdattaminen mahtaisi maksaa?

Audi A4 (B7) vm -05
 

Liitteet

  • Audi.JPG
    Audi.JPG
    154,1 KB · Katsottu: 958
Liikkeiden hinnoista en osaa sanoa mutta vaikka avk:lta osa varmaan max. muutaman kympin ja yleensä tuo ritilä irtoaa helposti muutaman ruuvin ja mahdollisesti pyyhkijät irroittamalla.
 
Liikkeiden hinnoista en osaa sanoa mutta vaikka avk:lta osa varmaan max. muutaman kympin ja yleensä tuo ritilä irtoaa helposti muutaman ruuvin ja mahdollisesti pyyhkijät irroittamalla.

Kiitos vinkistä. 45€ + rahdit tuli ritilälle hintaa Autovahinkokeskuksesta tilattuna
 
Nyt napsahti. Moottorinohjainlaite valmis. Päässyt kuulemma vettä sisälle. Minustahan se kuulostaa ihan suunnitteluvirheeltä jos sinne vettä pääsee, mutta luulenpa, että valmistajaa kiinnostaa varmaan ihan vitusti. Onko kokemusta kannattaako tuollaisesta edes lähteä tappelemaan? Opel Sorsa 1.3 cdti -07, eli ihan nuori se ei ole enää, mutta mä nyt tietysti olen sitä mieltä että sinne ei kuuluisi vettä päästä vaikka sen ajaisi järveen. Voin tietysti katsella tätä asiaa vähän puolueellisten lasien läpi kun ihan hirveästi ei kiinnostaisi omasta pussista ohjainlaitetta laittaa kun syyllinen on selvästi saksalainen insinööri.
 
Joissakin malleissa tais olla ongelma juuri virheellisen tiivistetyksen takia. Kuulostas vähän siltä koska eihän sinne vettä kuuluisi päästä?
 
Nyt napsahti. Moottorinohjainlaite valmis. Päässyt kuulemma vettä sisälle. Minustahan se kuulostaa ihan suunnitteluvirheeltä jos sinne vettä pääsee, mutta luulenpa, että valmistajaa kiinnostaa varmaan ihan vitusti. Onko kokemusta kannattaako tuollaisesta edes lähteä tappelemaan? Opel Sorsa 1.3 cdti -07, eli ihan nuori se ei ole enää, mutta mä nyt tietysti olen sitä mieltä että sinne ei kuuluisi vettä päästä vaikka sen ajaisi järveen. Voin tietysti katsella tätä asiaa vähän puolueellisten lasien läpi kun ihan hirveästi ei kiinnostaisi omasta pussista ohjainlaitetta laittaa kun syyllinen on selvästi saksalainen insinööri.

Paljonko ne siitä vaihdosta haluaa rahaa?

Moottorinohjaimet | Sercap Huoltopalvelut Oy
 
Mä en oo mikään ohjainboksien ekspertti, mutta olen kuullut juttua, että nuo boksit pitää vielä koodata oikein juuri sille autolle ja avaimille jne. Ja jos toi on täysin kuollut niin voi olla, että vaikka se kuntoon saataisiinkin, niin sen joutuu vetään ns. sileeks. Sit kun sen korjatun boksin toimittaa marmoritiskille niin ne alkaa kiukutteleen ettei me näitä ihan näin vaan koodailla että laitetaanko uutta tilaukseen? Jos meneekin vaikeeksi niin se vituttaa vielä enemmän.
 
Helpoinhan se varmasti on jos viet sen liikkeeseen ja haet toimivana(ehkä) "isolla" rahalla. Tai sitten Ebay:stä muutamalla kympillä varaosaa ja omatoimista askartelua + koodaus, mitä se sitten ikinä maksaakaan...


Oma kysymys, aiemminkin kysynyt mutta ei oikein ole selvinnyt:
Joissain autoissa on pyyhkijät lepotilassa a-pilarissa eli pyyhkäisee ensin alas ja siten nousee takaisin ylös niin miten tällainen ratkaisu voi toimia?
Ensin pyyhkii paskat ja vedet alas josta ajoviima nostaa ne takaisin lasille? Onko kellään tuommoista vempelettä?
 
Kattelin että kai tuollaiseen boksiin löytyy korjausohjeita, mutta olikin vähän hankalampi homma. Siellä on bare die komponentteja, wirebondausta ja muuta mystistä. Tiedä sitten mikä noista hajoaa, aika robustin oloisesti ne valetaan silikoniin ym. Konkkien vaihto ja homma skulaa? :D

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä en oo mikään ohjainboksien ekspertti, mutta olen kuullut juttua, että nuo boksit pitää vielä koodata oikein juuri sille autolle ja avaimille jne. Ja jos toi on täysin kuollut niin voi olla, että vaikka se kuntoon saataisiinkin, niin sen joutuu vetään ns. sileeks. Sit kun sen korjatun boksin toimittaa marmoritiskille niin ne alkaa kiukutteleen ettei me näitä ihan näin vaan koodailla että laitetaanko uutta tilaukseen? Jos meneekin vaikeeksi niin se vituttaa vielä enemmän.
Ai näitä ongelmia on vielä noinkin uusissa Opeleissa. :) Selvittelin vuosia sitten samanlaista tapausta, kun tutulla oli sama tilanne 2000vm autossa. Paras vaihtoehto on nuo Ecuja korjaavat pajat. Ehdotetusta Sercap paikasta ei ole kokemusta, mutta kun kyselin briteistä vastaavanlaisesta paikasta, sanoivat ettei kustannuksia tule, jos eivät saa kuntoon. Tosin täydellistä varmuutta ecun toiminasta/korjauksesta ne ei saa, jos sinne ei lähetä virtalukosta ajoneston lukijaa, avainta ja ecua. Tietääkseni tuollaista skenaariota noissa ei voi tulla, että se vanha saataisiin kuntoon, mutta se softa pitäisi vetää sileeksi. Itse suosittelen kysymään tuolta suomalaisesta pajasta saako asialle tehtyä jotain, jos sinne lähettää pelkän ecun.

Joskus tuli itse kolvailtua ecuun komponentteja. En suosittele kokeilemaan, jos laitteet ja tilat ei ole samanlaiset valkoista takkia myöten, kun tuossa ecun korjaus videossa. Ecuissa siinä piirilevyn päällä on sellainen lakkaus, että homma on todella hankala.
 
Muutama päivä ennen joulua sain kolarikorjaamolta autoni takaisin. Peräänajajan vakuutuksen piikkiin tehtiin useita päiviä remppaa autoon. Koska käytin laina-autoa näiden päivien ajan, niin vakuutuksesta luvattiin x euroa rahaa. Eipä ole rahoja kuulunut. Samoin tuossa Loppiaisen tienoilla tehdyn tuulilasirempan yhteydessä luvattu keskeytysturvan korvaus; rahoja ei ole kuulunut. Onko ihan normaalia, että moisia korvauksia odotellaan jopa kuukausi... vai onko tässä syytä jo soitella puheluita huolestuneena?
 
Mun pitäs otaa uudet talvi- ja kesärenkaat. Mistä kannattaa ostaa ja kun minulle ne renkaissa olevat mysteerilukemat on täyttä hepreaa. Onko kumminkin helpois (ja kallein) tapa mennä rengasliikkeeseen tekemään kauppoja?

Kesärenkaissa on Volvon omat vanteet, mutta talvirenkaat vois tulla vaikka uusilla vanteilla, olkoon vaikka mallia pelti.
 
Mun pitäs otaa uudet talvi- ja kesärenkaat. Mistä kannattaa ostaa ja kun minulle ne renkaissa olevat mysteerilukemat on täyttä hepreaa. Onko kumminkin helpois (ja kallein) tapa mennä rengasliikkeeseen tekemään kauppoja?

Kesärenkaissa on Volvon omat vanteet, mutta talvirenkaat vois tulla vaikka uusilla vanteilla, olkoon vaikka mallia pelti.

Renkaatvaihtoon.fi löytyy sopivat vanteet suoraan automallin perusteella, samoin kuin tiedot alkuperäisestä rengaskoosta, joka varmaan täsmää noihin Volvon orkkisvanteisiin. Tuolta varmaan saa ainakin kaiveltua kokotiedot vaikka tilaisikin muualta, mutta itse kyllä totesin tuon syksyllä ihan kilpailukykyiseksi ja tilasin talvirengaspaketin, nopeasti tuli ja sopi alle kuten pitikin. Peltivanteita tuolta ei taida saada, mutta halvimmat alutkaan ei välttämättä ole kovin kalliita.
 
Itse oon ollut Euromasterilla sesonkiapulaisena, ja en voi kuin suositella. Periaatteessa riittää että kävelet liikkeeseen ja sanot että haluat volvoon talvirenkaat ja vanteet, niin ne kokoaa sulle paketin. Tarvikealuvanteet (BBS, Enzo, Brock) on semmoisen 350-400e sarjalta, ja kahdet aluvanteet on ihan hyvä juttu jälleenmyyntiäkin ajatellen.

minulle ne renkaissa olevat mysteerilukemat on täyttä hepreaa
Leveys milleinä / Korkeus milleinä / Vanteen koko tuumina, eli esimerkiksi 225/60/R17 :)
 
Leveys milleinä / Korkeus milleinä / Vanteen koko tuumina, eli esimerkiksi 225/60/R17 :)
Tuo toinen luku (60) ei ole korkeus milleinä. Se on profiilisuhde, eli ilmaisee kyllä korkeuden, mutta se tarkoittaa kuinka monta prosenttia renkaan profiili (korkeus) on renkaan leveydestä.
Eli tuon 225/60 R17 renkaan profiili on 135mm.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom