Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Näin mäkin sitä ajattelin. Jos 20l on bensaa ja käytännössä tyhjä jerrykannu, niin ei siitä varmaan suurempaa haittaa ole. On vaan tällä kertaa lainavene niin pitää olla tarkkana.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Niin siis diesel ja pö on pitkälti ihan samaa tavaraa, että ei sieltä mitään savuja tule, mutta polttoöljy on kevyemmin verotettua ja sisältää väriainetta mikä jää tankkiin hyvin pitkäksi aikaa. Eli pienikin määrä riittää värjäämään koko tankillisen ja siksi puhdistaisin sen kannun ennen kuin lykkään sinne dieseliä tai voi tulla huonossa lykyssä aivan saatanan kallis lasku. Turha lähteä leikkimään.
 
siis tarkoitus on laittaa polttoöljyastiaan bensaa joka tankataan veneeseen. Ei PÖ --> Diesel huolia
No luinpas huolimattomasti. Tuo bensan ja pö:n sekoittaminen tuntui kai niin vähäpätöiseltä ongelmalta että se kääntyi päässä isommaksi ongelmaksi. Toisin sanoen en usko että tuolle kannattaa uhrata edes ajatusta. En usko että huomaa missään.
 
Autossani ei ole takajarrupaloille kulumisenilmaisinsysteemiä, mutta voinen silti ostaa siihen sellaiset palat, jossa on ne johtimet ja pätkäistä vaan ne piuhat poikki? Rekkarin perusteella pitäisi ne johtimellisetkin käydä eli luulen, että ainoa eroa on tosiaan se ilmaisinsysteemi..
 
Dodii, Autossani on oikean takarenkaan kohdalta alkanut kuulumaan pientä kolinaa/narinaa. Ääni kuuluu pienissä töyssyissä, etenkin kaupunkiajossa. Olisiko koiranluu menossa vaihtoon? Onko kuinka vaikeata vaihtaa, että onnistuukohan ihan omassa kerrostalon parkkipaikalla vaihto vai vienkö pajalle suosiolla?

Citroen xsara 2001 vm bensa
 
Onnistuu ite vaihtaa, tarvitset lenkkiavaimen ja kuusiokoloavaimen.

Ei mene aina ihan näin yksioikoisesti, aika usein tavitaan lämpöä ja toisinaan talttavasaraa tai pikkurälläkkää.
Suosittelen joka tapauksessa ainakin 1-2 vrk ennen aiottua vaihtoa yrittämään ruikkia RostOffia, WD40:ä tai vastaavaa, joka vähän tunkeutuisi kierteeseen.
 
Ai niin, jos ja kun joudut ottamaan renkaan irti, kannattaa sitten toisella tunkilla nostaa tukivartta sen verran ilmaan, että kallistuksenvakaaja on "suorassa".
 
Onnistuu samassa paikassa kuin toisella tunkilla tukivarren tunkkaaminen

Tarkoitin, jos autosta löytyy sopiva nostokohta, josta saa tavallisella hallitunkilla koko perän kerralla ilmaan.

- - - Updated - - -

Mutta tämä tästä, joka tapauksessa koiranluuta vaihtaessa tulisi saada kallistuksenvakain "suoraan", jotteivat koiranluut olisi jännittyneinä.
 
Onko kuinka normaalia että bensakoneen öljyt haisee hieman bensalle? 2.0l TSI kone jos sillä nyt merkitystä on. Aloin vain ihmettelemään kun öljyt tarkastin ja tikku vähän tuoksii bensiinille. Muutenkin noi on saatanan paskaiset 20tkm ajetuiksi öljyiksi, tosin verrokkina on ollu dieselkoneita joten en osaa sanoa sotkeutuuko noi bensakoneessa nopeammin. Lähinnä mietin jos tuo ei normaalia ole niin tuon öljyn voitelukykyhän laskee kuin lehmän häntä jos sinne bensaa vuotaa sekaan.
 
Dodii, Autossani on oikean takarenkaan kohdalta alkanut kuulumaan pientä kolinaa/narinaa. Ääni kuuluu pienissä töyssyissä, etenkin kaupunkiajossa. Olisiko koiranluu menossa vaihtoon? Onko kuinka vaikeata vaihtaa, että onnistuukohan ihan omassa kerrostalon parkkipaikalla vaihto vai vienkö pajalle suosiolla?

Citroen xsara 2001 vm bensa

Suht simppeli on Xsaraan vaihdella alustan hilppeitä, kannattaa kuitenkin pitää mielessä että Xsarassa takapään narinat voi johtua myös vääntösauvajousituksesta joka kunnolla jumittaessaan on todela työläs fiksailla varsinkin parkkipaikalla tunkin varassa.... Ja Xsaran surullisen kuuluisa taka-akseli saattaa myös aiheuttaa nuo narinat/kolinat, suosittelen kääntymään citikkafoorumin puoleen jos itse ajattelit korjailla ja Ranskalaisten pikkuautojen sielunelämä ei ole aiemmin tuttu takapään rakenteen osalta.
 
Alkaapi pikkuhiljaa tulemaan moottoriöljyjen vaihtoa autooni. Uskallanko laittaa tähän 15W-40 öljyä? Halvinta mahdollista mitä löysin. Tarkoituksena ei olekkaan laittaa mitään kallista, koska auton hinta pyörii 1000e.

Kuinka paljon tuota öljyä menee? Riittääkö 5l purkki vai täytyykö ostaa kaksi?

Kyseessä Citroen Xsara 2.0i bensa vm 2001.
 
Alkaapi pikkuhiljaa tulemaan moottoriöljyjen vaihtoa autooni. Uskallanko laittaa tähän 15W-40 öljyä? Halvinta mahdollista mitä löysin. Tarkoituksena ei olekkaan laittaa mitään kallista, koska auton hinta pyörii 1000e.

Kuinka paljon tuota öljyä menee? Riittääkö 5l purkki vai täytyykö ostaa kaksi?

Kyseessä Citroen Xsara 2.0i bensa vm 2001.

Castrol
 
10W-40 suosittelee, onko tuolla merkillä niinkää väliä? Motoxin öljyt irtoisi puolet halvemalla. Vaihto kumminki tapahtuu 10-12tkm välein.
 
Tärkeempi on että siellä jotain öljyä vatkaa ja joskus niitä myös vaihdetaan. Voit aika huoletta venyttää öljyn ja suodattimen vaihtoväliä vaikka 15tkm ja lisäät öljyä tarpeen tullen. Moottori tuskin leipoo sen takia kiinni, kyllä ne on muut ongelmat mitkä nykyään auton vievät romutuskuntoon. En tiedä muiden öljyjen hinnoista, mutta oman auton öjypurkin hinta on laskenut vuodessa 10€.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom