Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Hyviä ehdotuksia, miten Vw Caddy mk1:n lavalle saisi asennettua matalammalla olevia kiinnityspisteitä. Nykyiset lavan yläreunassa, tarve olisi saada mopojen lisäksi kyytiin ajoramppi ja pari varustelaatikkoa. Hitsaaminen olisi varmaan se helpoin, mutta ei ole hitsivehkeitä tässä käsillä.

Mistä takalaidan tilalle lavaverkko?
Jos ei hitsaan pysty niin eikös hyvä vaihtoehto ole silloin liimaaminen ja / tai ruuvaaminen? Noi kunnon liimathan on sellaista tavaraa, että sillä kun liimaa kaksi auton pellin vahvuista peltilevyä yhteen ja repii voimalla x niin pelti repeää ennen kuin liima pettää. Ja autoissahan käytetään paljon osien liimaamista, eli se ei ole ollenkaan huono vaihtoehto.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Liiman kera asentaessa voi harkita myös järeitä popniittejä, aivan varmasti ajavat asiansa. Viimeistään silloin kun jättää sen halvimman popparisarjan sinne kauppaan.
 
Mulla on autossa vakionopeudensäätimen lisäksi nopeuden rajoitin, eli voin säätää vaikka 75km/h max. nopeudeksi jonka yli ei mene vaikka kuinka painaisi kaasua. Mielestäni turha varuste tai ominaisuus vai käyttääkö joku moista oikeasti? Ehkä ruuhkassa tai ohitustilanteissa jos niissäkään tarpeellinen.
 
Mulla on autossa vakionopeudensäätimen lisäksi nopeuden rajoitin, eli voin säätää vaikka 75km/h max. nopeudeksi jonka yli ei mene vaikka kuinka painaisi kaasua. Mielestäni turha varuste tai ominaisuus vai käyttääkö joku moista oikeasti? Ehkä ruuhkassa tai ohitustilanteissa jos niissäkään tarpeellinen.

Minä olen käyttänyt! ihan vittuillakseni säädin sen johonkin 40km/h kun tiesin että emäntä menee aamulla töihin :D muuta järkevää käyttötarkoitusta en ole vielä keksinyt.

Siinä vaiheessa kun juniorit ovat niin vanhoja että alkavat autoilemaan niin toivottavasti nämä lukittavat rajoittimet ovat yleistyneet.
 
Mulla on autossa vakionopeudensäätimen lisäksi nopeuden rajoitin, eli voin säätää vaikka 75km/h max. nopeudeksi jonka yli ei mene vaikka kuinka painaisi kaasua. Mielestäni turha varuste tai ominaisuus vai käyttääkö joku moista oikeasti? Ehkä ruuhkassa tai ohitustilanteissa jos niissäkään tarpeellinen.

Itse tykkään kovasti, tuolla on hyvä välttää tahattomat ylinopeudet esim. työmatkaliikenteessä, jossa liikenteen sujuvuus vaihtelee kovasti eikä tasaista nopeutta voi ylläpitää ja ruuhkattomissa paikoissa kaasujalka alkaa välillä painaa liikaakin. Ainakin minulla täyskaasu lisäksi ohittaa nopeudenrajoittimen, joten äkkitilanteissa tai ohituksissa pääsee tarvittaessa liikkeelle ratin nappuloita räpläämättäkin.

Ja joo, tiedän että ilmankin elää, minäkin olen elänyt ilman sellaista viime kevääseen asti aivan ongelmitta, mutta käytän kyllä tällaisia pikkujuttuja mielelläni, kun kerran tarjolla on. En kuulu siihen porukkaan, jonka pitää periaatteesta ajaa ilman mitään muita varusteita kuin rattia, vaihdekeppiä ja polkimia vain todistaakseen itselleen tai ties kenelle, että on mestarikuski joka ei mitään turhia apuvälineitä tarvitse tai käytä.
 
Itse tykkään kovasti, tuolla on hyvä välttää tahattomat ylinopeudet esim. työmatkaliikenteessä, jossa liikenteen sujuvuus vaihtelee kovasti eikä tasaista nopeutta voi ylläpitää ja ruuhkattomissa paikoissa kaasujalka alkaa välillä painaa liikaakin. Ainakin minulla täyskaasu lisäksi ohittaa nopeudenrajoittimen, joten äkkitilanteissa tai ohituksissa pääsee tarvittaessa liikkeelle ratin nappuloita räpläämättäkin.

Ja joo, tiedän että ilmankin elää, minäkin olen elänyt ilman sellaista viime kevääseen asti aivan ongelmitta, mutta käytän kyllä tällaisia pikkujuttuja mielelläni, kun kerran tarjolla on. En kuulu siihen porukkaan, jonka pitää periaatteesta ajaa ilman mitään muita varusteita kuin rattia, vaihdekeppiä ja polkimia vain todistaakseen itselleen tai ties kenelle, että on mestarikuski joka ei mitään turhia apuvälineitä tarvitse tai käytä.

Löysin kyseisen ominaisuuden vasta eilen autostani joten pitänee testailla sitä vielä. Tosiaan ruuhkassa varmaan ihan kätevä kuten mieteinkin mutta onneksi itse en joudu ihan hirveissä ruuhkissa ajelemaan.
 
Ehkä laskureitakin on helpompi käyttää, jos ymmärtää miten lasketaan:

225/55R17 => Renkaan leveys 225 mm, korkeus 55% leveydestä ja sisähalkaisija (vanteen halkaisija) 17 tuumaa. Koska renkaan kokonaiskorkeus on 2x rengasprofiilin korkeus + sisähalkaisija, saadaan korkeudeksi 225mm x 0,55 x 2 + 17 in x 25,4 mm/in = 679,3mm

Ja vastaavasti 255/35R18-renkaan korkeus 255 mm x 0,35 x 2 + 18 in x 25,4 mm/in = 635,7mm

Ja erotus tosiaan tuo laskureidenkin antama 679,3-635,7 = 43,6mm.
 
Noniin, autossa on kiva pikku ongelma: apukuskin ovi ei aukea.

Ei aukea kaukolukituksesta, ei sisältä kahvasta, ei ulkoa kahvasta. Avainpesää ei tietenkään sillä puolella autoa ole. Ovipahveja on hitusen vaikea saada auki, mutta sen verran sain availtua, että vaijerit ovat paikallaan, niistä kiskomalla ei tapahdu sen kummempia. Oven kahvasta pääsin siihen tappiin, joka menee auton varsinaiseen lukkoon, siis siihen keskellä ovea - sekin liikkuu normaalisti ja siitä saa kahvaa nostettua jne. Eli itse lukko auton keskellä on ilmeisesti paskana ja jäänyt pelkästään lukkoon ja sinnehän ei tietenkään pääse vittu mistään käsiksi. Revin b pilarin verhoilutkin vittuun, mutta ei sieltäkään mihinkään pulteille pääse, kun on pokkaukset edessä.

Onko mitään ideoita? Jos joku tuntee virolaisia autovarkaita, jotka ovat päteviä avaamaan ovia, niin saa antaa yhteystietoja...
 
Noniin, autossa on kiva pikku ongelma: apukuskin ovi ei aukea.

Ei aukea kaukolukituksesta, ei sisältä kahvasta, ei ulkoa kahvasta. Avainpesää ei tietenkään sillä puolella autoa ole. Ovipahveja on hitusen vaikea saada auki, mutta sen verran sain availtua, että vaijerit ovat paikallaan, niistä kiskomalla ei tapahdu sen kummempia. Oven kahvasta pääsin siihen tappiin, joka menee auton varsinaiseen lukkoon, siis siihen keskellä ovea - sekin liikkuu normaalisti ja siitä saa kahvaa nostettua jne. Eli itse lukko auton keskellä on ilmeisesti paskana ja jäänyt pelkästään lukkoon ja sinnehän ei tietenkään pääse vittu mistään käsiksi. Revin b pilarin verhoilutkin vittuun, mutta ei sieltäkään mihinkään pulteille pääse, kun on pokkaukset edessä.

Onko mitään ideoita? Jos joku tuntee virolaisia autovarkaita, jotka ovat päteviä avaamaan ovia, niin saa antaa yhteystietoja...

Auton merkki?
 
Jaguar X-type on kyseessä. Ei vissiin ole kovin harvinaista nämä ovi viat näissä :D Mutta yleensä aukeavat kyllä sisältä tai ulkoa, eivätkä ollenkaan.
 
Eli itse lukko auton keskellä on ilmeisesti paskana ja jäänyt pelkästään lukkoon ja sinnehän ei tietenkään pääse vittu mistään käsiksi. Revin b pilarin verhoilutkin vittuun, mutta ei sieltäkään mihinkään pulteille pääse, kun on pokkaukset edessä.

Yrittäisin suihkutella sen lukkohässäkän niin täyteen wd-40:stä kuin vaan pystyy.
 
Jaguar X-type on kyseessä. Ei vissiin ole kovin harvinaista nämä ovi viat näissä :D Mutta yleensä aukeavat kyllä sisältä tai ulkoa, eivätkä ollenkaan.

Onko x typessä sähköinen lapsilukko? Jos on niin napauttelehan sitä muutamaan kertaan ja yritä availla ovea sisältä.
 
Lämmitän autoa ennen kotoa lähtemistä vaikka tunnin tai kaksi. Ajan viisi kilometria salille ja teen tunnin treenin, jonka jälkeen lähden ajamaan töihin. Onko auto ehtiny tuossa ajassa jo kylmentymään alkupisteeseen?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom