Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Kauppakassi on Peugeot 307 SW 2003.

Vika: jarrut rupesivat "kolisemaan" pintajarrulla ja ABS Fault valo syttyi mittaristoon. OBD antoi vasemman takapyörän ABS-anturin vikakoodin.
Korjaus: ABS-anturi vaihdettiin.
Lopputulos: Vikailmoitus ei kadonnut OBD:stä (tosin vaihtui nyt, että virheellinen nopeusdata vasen takarengas) ja valo edelleen palaa.

Mikä voisi olla vialla?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Putsaa sen anturin kiinnityksen ympäristö ruosteesta. ja hammaskehä liasta. ja putsaa vielä se liitin kunnolla. joku recall löytyy tuosta liitimen hapettumisesta. tosin anturin puoli pitäisi olla kunnossa jos se on jo vaihdettu mutta putsaa vielä se toinen puoliskokin.
Aika yleinen vika 307:ssa Peugeot 307 ABS fault - Page 2
peugeot 307 wheel speed sensor niin löytyy googlesta aika hyvin vaihtoehtoja
 
Tuota tuota. Opelin jarrut rohisee. Kaksi viikkoa sitten ei ollut mitään ääniä/kolinoita. Täysin ajamatta oli tuon kaksi viikkoa ja lauantaina sitten lähdin ajamaan. Jarrut piti ihan hirveää rohinaa. Luulin vain ensin, että kosteutta jossain ja häipyy kun pumppailee jarrua ja ajaa vaan. Tänään sit jo hävetti ihan helvetisti kun jarruttaessa kauhee rohina. Kuuluu mielestäni vain kuskin puolelta edestä. Jyrkissä kaarteissa (esim.liikenneympyrät) laahaava rohina kuuluu myös.

Mitähän ton kahden viikon aikana on tapahtunu ja pitääks täs ny ruveta aukoon tuo koko paska? Katsastettu kesäkuussa ja silloin ei ainakaan tullu jarruista mitään sanomista.
 
Mikä Opel? Yleinen vika noissa on just seisonnan jälkeen liukutapin jumiminen etujarruissa. Kauan toi vika on ollut? Käy jossain hiekkatiellä polkemassa jarruja ihan tosissaan. Jos ei lähde, tai pahenee, niin pyydä jotain ottamaan rengas irti ja katsomaan että miltä palat näyttää kun poljet jarrua :D

Edit. Toi laahaava rohina viittaa just tohon jumineeseen liukutappiin ja sitä myöten ulompi jarrupala on kulunut loppuun.

Mun Opel seisoi viikon remontin takia ja jarrulevyt oli ilman sadettakin umpiruosteessa :lol2:
 
Mikä Opel? Yleinen vika noissa on just seisonnan jälkeen liukutapin jumiminen etujarruissa. Kauan toi vika on ollut? Käy jossain hiekkatiellä polkemassa jarruja ihan tosissaan. Jos ei lähde, tai pahenee, niin pyydä jotain ottamaan rengas irti ja katsomaan että miltä palat näyttää kun poljet jarrua :D

Edit. Toi laahaava rohina viittaa just tohon jumineeseen liukutappiin ja sitä myöten ulompi jarrupala on kulunut loppuun.

Mun Opel seisoi viikon remontin takia ja jarrulevyt oli ilman sadettakin umpiruosteessa :lol2:

1.6 16V G Astra Caravan, vuosimallia 2001. Joskus ennenkin vähän jääny laahaamaan, mutta loppunut jo ekassa ajossa. Katotaan ny tän päivän jälkeen mitä tapahtuu, pitääkö vkoloppuna rueta avaamaan toi.
 
Mulla on Nissan Primera visia 1,6l vm 2005,ajettu 190 000km.4000km taaksepäin tarkastin moottoriöljyn joka oli vähissä.Lisäsin 1l öljyä.Nyt tänään,siis 4000 km jälkeen öljyt oli taas matalalla ja lisäsin taas 1l öljyä.Auto ei tiputa öljyä ja alan tutkimaan asiaa tarkemmin.Jos jollain on heittää jotain neuvon tapaista niin olen kiitollinen.
 
Käy jossain hiekkatiellä polkemassa jarruja ihan tosissaan.

Ei mitään hiekkatietä vaan motarille ja sopivalla poistumisrampilla (=ei ketään takana) jarrua niin perkeleesti, se on paras tapa saada jarrutukseen oikeasti voimaa taakse ja paikat liikkeelle. Saman kun toistaa muutaman kerran, niin hyvä tulee jos on tullakseen.
 
Suoritin ajokortin uudestaan, inssi meni läpi ja sain paperisen lapun joka oikeuttaa ajamaan suomessa kuukauden ajan.Se kuukausi on kuitenkin jo mennyt, enkä ole saanut uutta korttia.Kenelle asiasta pitää valittaa vai ajanko vain ilman muovista korttia ja mitkä seuraukset jos jää kiinni?
 
Voi vitun vitun vittu! Ei lähde skodasta öljynsuodatin irti mitenkään. Kumpaan suuntaan sitä pitää keulasta katsottuna vääntää?
Ihan vitun ärsyttävässä paikassa vielä. Ei mitään apua öljynsuodattimen avaamiseen tarkoitetuista työkaluista. 2 läpilyötyä ruuvimeisseliä vääntänyt jo poikki. Nyt on sellainen 1cm paksu metallitappi siitä läpi ja siihen kun laitoin vitunmoisen jakoavaimen vielä momenttia tuomaan niin eikös sekin vääntynyt ihan vituiksi.
 
Ei mitään hiekkatietä vaan motarille ja sopivalla poistumisrampilla (=ei ketään takana) jarrua niin perkeleesti, se on paras tapa saada jarrutukseen oikeasti voimaa taakse ja paikat liikkeelle. Saman kun toistaa muutaman kerran, niin hyvä tulee jos on tullakseen.

Huomattavasti vaimentunut äänet kun oon ajanu ja jarrutellu välillä oikeen kunnolla. Vähän oli eilen vielä rahinoita. Vois varmaan avata ton koslan kun Suomeen pääsee ja tsekata jarrupalojen tilanne.
 
Voi vitun vitun vittu! Ei lähde skodasta öljynsuodatin irti mitenkään. Kumpaan suuntaan sitä pitää keulasta katsottuna vääntää?
Ihan vitun ärsyttävässä paikassa vielä. Ei mitään apua öljynsuodattimen avaamiseen tarkoitetuista työkaluista. 2 läpilyötyä ruuvimeisseliä vääntänyt jo poikki. Nyt on sellainen 1cm paksu metallitappi siitä läpi ja siihen kun laitoin vitunmoisen jakoavaimen vielä momenttia tuomaan niin eikös sekin vääntynyt ihan vituiksi.

Vastapäivään kiertämällä se irtoaa. Joskus isoilla putkitongeilla olen avannut suodattimen tilanteessa jossa on tilaa tongeilla vääntää ja suodattimesta on vielä edes jotain jäljellä. Yli kaksikymmentä vuotta pitänyt ostaa suodattimenavain mutta ostamatta on jäänyt.
 
Pitää huomenna kokeilla. Suodattimenavaaja (ketjulla ja hihnalla testasin) oli käytössä, ei sitten niin mitään apua.

e: eikun joo vastapäiväänhän oon sitä vääntänytkin. Ei vaan aukea saatana. Sain sitä jo jonku 3/4 kierrosta kääntymään ja nyt tuntuu että tuli totaalinen stoppi.
 
Pitää huomenna kokeilla. Suodattimenavaaja (ketjulla ja hihnalla testasin) oli käytössä, ei sitten niin mitään apua.

e: eikun joo vastapäiväänhän oon sitä vääntänytkin. Ei vaan aukea saatana. Sain sitä jo jonku 3/4 kierrosta kääntymään ja nyt tuntuu että tuli totaalinen stoppi.

Väännä vähän takasin myötäpäivään ja kokeile uudestaan.Jos alkaa olla liian hankalaa niin toinen käsipari ja aivot ei olis pahitteeks eli pyydä joku pätevä kaveri mukaan.
 
Väännä vähän takasin myötäpäivään ja kokeile uudestaan.Jos alkaa olla liian hankalaa niin toinen käsipari ja aivot ei olis pahitteeks eli pyydä joku pätevä kaveri mukaan.

CHING CHING CHING!!! haluatko lukita vastauksen?
Vittu, eipä tullutkaan tuo mieleen, ihan yhtä jäykkä on punoa myötäpäiväänkin.

Kävin lainaan huoltoasemalta sellaisen hi tech suodatinavaimen jonka sai ihan helvetin hyvin siihen kiinni ja väännettyä = koko paska (suodatin) repesi keskeltä kahtia. Eli semmonen sitten. Vittu mitä paskaa. Mitäpä tuolle nyt teet. Vaihtanut öljyt ja suodattimet itse 40+ autoon eikä ikinä ole ollut suodattimen irroittaminen noin vaikeaa.
 
Kukahan mulkku tuon filtterin on viimeksi asentanut? Rivien välistä päättelen, että et sinä itse, joten luultavasti joku korjaamoalan ammattilainen. Niillä on varmaan käytössä jokin adapteri, jolla suodattimetkin saa kiinni pulttipyssyyn että sen voi ampua jumiin ja jengat paskaksi, kuten alalla on tapana kaikki ruuvit kiristää.

Eipä tuossa enää taida auttaa muu kuin paskoa koko suodatin palasiksi ja laikalla tai paineilmataltalla tai jollain yrittää lopuksi rikkoa kierteellinen osa kuitenkaan suodattimen jalan kierrettä tuhoamatta. Vittumaista muutenkin ja ahtaassa paikassa täyttä paskaa.
 
Suoritin ajokortin uudestaan, inssi meni läpi ja sain paperisen lapun joka oikeuttaa ajamaan suomessa kuukauden ajan.Se kuukausi on kuitenkin jo mennyt, enkä ole saanut uutta korttia.Kenelle asiasta pitää valittaa vai ajanko vain ilman muovista korttia ja mitkä seuraukset jos jää kiinni?
Saanut?
Kai olet koittanut ees sitä hakea? Ei sitä kukaan sulle kotiin tuo. Se haetaan kyttikseltä.
Ilmeisesti olet kuitenkin ajokorttihakemuksen ees jättänyt (sitävartenhan se kuukausi on että siinä ajassa hakemus ehditään tehdä ja käsitellä ja valmistaa kortti)? Vai hoitiko autokoulu tuon lupahakemusasian ja toimitit mm. passikuvat ja maksun sinne?
Silti se pitää ite hakea.
 
Mun autosta oli huoltoliike paskonut pyörän navasta yhdet kierteet täysin, toiset osittain. Saavutus kai sinänsä, kun itselle ei ole niin käynyt vaikka on jos minkänäkösellä pyssyllä laitettu kiinni ja parhaimmillaan 97-kiloisella ruholla hypäten.

Vittu kun ois ajoissa älynnyt myyneeseen liikkeeseen ottaa yhteyttä. No, eihän tuo paha rasti ois vaihtaa kunhan vaan jaksais/kerkeäis muilta rempoilta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom