Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten ne sen edes on koittanut että nyt tapeissa on luistoo, jos rengasta ei ole pyöritelty tai muuten ajettu metriäkään.
katso liitettä 102572
Lambdan johtosarjan liittimestä nipsuja tarttisi ostaa.
Millä kauppanimellä löydän tämän esim. Clasulta, Motonetistä tai Bebekiltä?
Tuskin on erillisinä muuta ku eletroniikkaliikkeissä ja niissäkin varmasti ns. tarvikekamaa eli täsmälleen samanlaista et varmasti saa muualta ku katkomalla koko pätkän toisesta autosta. Motonetistä ainaki joutuu ostamaan koko liittimen urospuoliskon (pari euroa, nimeä en muista mutta löytyy muun autoelektroniikan hyllystä releiden, johtojen ja sulakkeiden seasta) ja sopivuus on sitten kyseenalainen koska tarvikkeesta kyse. Monessa autossa Lambda ei myöskään toimi oikein jos johtosarjan joutuu kolvaamaan jostain kohtaa...
Toyota vaihteeksi saanut ravata pajalla, mikään ikinä toimi.
Nyt viimeisin ongelma on ollut järkyttävää kirskuntaa pitävät etujarrut. Palat vaihdettiin, mutta mitään vaikutusta ei ollut vinkunaan. Kiviä ei ole missään välissä. Mikä ihme voi aiheuttaa?
Nyt uudet palat ja levyt = vinkuu silti. Nyt myös pakittaessa jos rämpyttää jarrua niin kuuluu ihmeellisiä kovia napsahduksia.
Nyt ollaan jännän äärellä. Ei mahdu meikäläisen kaaliin. Hankin vuonna nakki ja papu autoon säädettävän alustasarjan. Siitä hetkestä alkoi takapää kolisemaan pienissä töyssyissä. Vaihdoinpa puslat sinne kun ajattelin että jospa ne otti itseensä kun jousitus jäykistyi. No ei, vaan kolina jatkui ja ajattelin että antaa kolista sitten kun mitään vikaa ei mistään löytynyt. Kävi mielessä että jos iskarit siellä vaikka kolisee, että josko olisi joku valmistusvika, mutta ihan toimivilta ne tuntui ja katsastuksesta meni monena vuotena läpi ihan helposti.
No, nyt taannoin etuiskari antautui ja jouduin ostamaan uuden alustasarjan. Takapäähän vaihdoin siis myös uudet kilkkeet ja kolina lakkasi kuten oli odotettu. MUTTA, samalla tilalle tuli isommissa töyssyissä kamala pamaus. Pienissä töyssyissä ei mitään, mutta isoissa töyssyissä paukkui siihen malliin että luulin että sieltä on tulossa jotain läpi. Taas kerran mitään vikaa ei mistään löytynyt ja ajattelin, että se on jumalauta jousi mikä pitää sen äänen. Aina kun se joustaa tarpeeksi, se kiertyy samalla ja napsahtaa uuteen asentoon. Ajattelin vaihtaa sinne vanhat jouset takaisin, mutta jättää uudet iskarit. Ja kas kummaa kun paukkuminen lakkasi, mutta kolina tuli takaisin.
Miten voi kaksissa näennäisesti samanlaissa jousissa olla tuollainen ero? Toiset paukkuu ja toiset kolisee? Vittu mitä meininkiä. Samapa se mulle siinä mielessä, että siihen on jo sen verran tottunut ettei haittaa. Ja kohtapuoliin taitaa autokin vaihtua. Ihmetyttää vain että jousilla voi olla taipumus pitää mitä ihmeellisempiä ääniä.