Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ajattelin madaltaa golf II:sta kun pistän kesäkiekot alle, onko kokemuksia millasia jousia vois pistää (romuttamolta, jostain toisesta merkistä) tai jos ottais ihan sahan käteen ja ottais kierroksen pois???? vai kuinka monta kiessii kannattais ottaa (suht maltillinen madallus, sellanen ettei poliisit heti vie kilpiä) :D
 
ajattelin madaltaa golf II:sta...

Suosittelen kuitenkin ensin katsomaan paljonko ihan oikeat madallusjouset maksaa. Todennäköisesti kaikenlaisista virityksistä on vaan harmia. Tietty jos jossain sporttimallissa on matalammat jouset jotka käy perusmalliin, niin onnistumisen mahdollisuudet on suuremmat.

Edullisia jousia oli ainakin muistaakseni esim. Weitec
 
Sama se on vakiojousta lyhentää jos pelkkää madallusta kaipaat, jos päät on tiheät niin pysyy kyllä paikallaan kun oikeesta kohdasta nappaa poikki.
 
Kun tuot auton Suomeen ulkomailta, niin tarkistetaanko auton kilometrit pelkästään sen perusteella mitä mittaristossa lukee?
 
Kun tuot auton Suomeen ulkomailta, niin tarkistetaanko auton kilometrit pelkästään sen perusteella mitä mittaristossa lukee?
Uusimmissa autoissa auto osaa kertoa sen itse sieltä dataportin kautta, tosin tuotakin pystyy kusettamaan. Mitään täysin varmaa keinoa noita kilometrejä selvittää ei ole, huoltokirjojakin kun pystyy "tilaamaan" netistä.. Penkkien, ohjauspyörän ym. kunnosta pystyy kyllä jotain päättelemään.
 
Uusimmissa autoissa auto osaa kertoa sen itse sieltä dataportin kautta, tosin tuotakin pystyy kusettamaan. Mitään täysin varmaa keinoa noita kilometrejä selvittää ei ole, huoltokirjojakin kun pystyy "tilaamaan" netistä.. Penkkien, ohjauspyörän ym. kunnosta pystyy kyllä jotain päättelemään.

Joo, mutta lähinnä vaan kiinnostais se, että miten tulli tai Suomen katsastus tsekkaa sen... ;)
 
Joo, mutta lähinnä vaan kiinnostais se, että miten tulli tai Suomen katsastus tsekkaa sen... ;)
Ei kai niillä oo sen ihmeellisempiä mahdollisuuksia tohon tarkastukseen kuin mitä Arsi tuossa ylhäällä mainitsi.

Ei niillä mitään kilometrikoiraa ole joka haistaa kusetuksen. ;)
 
Sama se on vakiojousta lyhentää jos pelkkää madallusta kaipaat, jos päät on tiheät niin pysyy kyllä paikallaan kun oikeesta kohdasta nappaa poikki.

Joo, pysyy kyllä paikallaan, mutta ajo-ominaisuudet menevät sen sileän tien. Madallusjousia saa naurettavan halvalla varsinkin vanhempiin yleisiin autoihin. 2-koppaiseen Golfiin irtoaa esim. Intraxit n. 100 euron sijoituksella...
 
Ei kai niillä oo sen ihmeellisempiä mahdollisuuksia tohon tarkastukseen kuin mitä Arsi tuossa ylhäällä mainitsi.

Ei niillä mitään kilometrikoiraa ole joka haistaa kusetuksen. ;)

Heh, näin ajattelinkin :) Meinasin vaan lähinnä sitä, että vaativatko ne Suomessa esim. viimeisimmän katsatustodistuksen lähtömaasta tms?
 
Minkä helvetin takia kun piti ottaa talvirengas irti niin ruuvattuani mutterit irti ei rengas hievahtanutkaan vaikka kuinka revin sitä? Aika:david: olo nyt
 
Minkä helvetin takia kun piti ottaa talvirengas irti niin ruuvattuani mutterit irti ei rengas hievahtanutkaan vaikka kuinka revin sitä? Aika:david: olo nyt

Äkkiä tulis mieleen, että laitatko renkaiden vaihtamisen yhteydessä keskiöihin ja kierteisiin rasvaa? Jeesaa paljon moniin asioihin. Jos et, niin tulis mieleen, että sulla on ehkä jotain pikeä yms paskaa jysähtänyt sinne renkaan ja keskiön/kierteiden väliin, jonka takia rengas ei irtoa. Anna kunnon tälli "ulospäin" niin pitäisi irrota. Tai sitten oot unohtanut nostaa auton tunkilla ilmaan... ;)
 
Mistä kohtaa Lambda-anturi mittaa? Voiko katsastuksen Lambda-arvot olla ok, vaikka pakoputki hieman vuotaisi? Autona Nissan Almera 1.6 -99.
 
Mistä kohtaa Lambda-anturi mittaa? Voiko katsastuksen Lambda-arvot olla ok, vaikka pakoputki hieman vuotaisi? Autona Nissan Almera 1.6 -99.

Moottorin lambda-anturi on yleensä pakosarjassa kiinni, joten pakoputken vuotaminen ei vaikuta moottorin käyntiin tai saastuttamiseen. Pakoputken vuotaminen kyllä vaikuttaa katsastuksen mittauksiin koska ne suoritetaan pakoputken päästä.

Mulle katsastussetä kerran sanoi pakokaasumittauksen perusteella että kohta mulla menee pakoputki vaihtoon kun mittausarvoissa oli joku arvo (oisko ollu hapen määrä, onko se sitten se lambda-arvo?) kohollaan. Putki meni kuukauden päästä vaihtoon. Autona oli tuolloin -93 Sunny.

Pienessä vuodossa arvot siis voi olla ok, mutta isommassa vuodossa rajat voi ylittyä. 50-60 :)
 
Minkä helvetin takia kun piti ottaa talvirengas irti niin ruuvattuani mutterit irti ei rengas hievahtanutkaan vaikka kuinka revin sitä? Aika:david: olo nyt

Jos sulla on peltivanteet siinä, ni kyllä sille saa antaa monoa eikä mee mikskään. Siihen renkaaseen vaan potkii eri puolille, niin pitäs irrota. (Tietysti kohtuus kaikessa enkä nyt tarkoita, että siihen pitää kolmen metrin vauhdeilla mennä polkupyöräpotkulla monottamaan)
 
Onko jäähdytysnesteellä väliä? Auton huoltokirja ehdottelee ties mitä litkuja... On sinistä ja punaista :D .. Autona peugeot 306 -00..
 
Mun kaara on alkanu oikutteleen tyhjäkäynnissä. Kierrokset saattaa seilata väliä 1000-2000 kier/min (jopa ylikin) sellasta jatkuvaa pomppimista ja loppuu taas yhtäkkiä. Ajossa ei vaikuta mihinkään mut vittumaista tuollanen. Ja autona mitsu lancer 1,6 glxi -94. Kellään tietoa mistä johtuu?
 
Onko jäähdytysnesteellä väliä? Auton huoltokirja ehdottelee ties mitä litkuja... On sinistä ja punaista :D .. Autona peugeot 306 -00..

Jäähdytysnestettä on kahta erilaista. Normaalia mikä on vihertävää ja alumiini kennosille punertavaa. Veikkaan että tarvii tuota jälkinmäistä
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom