Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä nuo hylkäyksen syyt päivitetään trafiin, ja näkyvät siellä kunnes auto tuodaan uudestaan katsastukseen, jolloin poistuvat jos auto pääsee läpi. Ja itselläni on mahdollisuus nähdä kys. tietoja atj järjestelmästä.

OK. Osaatko vielä kertoa, koska tällainen systeemi on kehitetty ja näkyvätkö tiedot automaattisesti katsurille, jos hylättyä autoa käytetään uudessa katsastuksessa eri konttorilla vai pitääkö leimamiehen itse epäillä jotakin ja aktiivisesti kaivaa ajoneuvon tiedot esiin?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka iskareista voi sanoa onko ne vielä käyttökelposet vai ei? Useamman vuoden varastossa olleet iskarit olis ylimääräisenä, mutta miten voisi todeta että kannattaako harkita käyttöä vai ei?
 
Koita painaa (pumpata) laattiaa vasten niitä, siitä tiedät pian että onko käyttökunnossa.

En usko jos hyvin on säilötty että olisivat menneet miksikään.
 
Kenen ja mistä vakuutuksesta saa mahdollisesti vuokra-auton käyttöönsä kolarin syytön osapuoli?
t.nimim. kerkesi sentään ensimmäinen katsastuskutsu tulla ennenkuin ajoin auton neljättä kertaa korikorjaamon pihaan...
 
Kenen ja mistä vakuutuksesta saa mahdollisesti vuokra-auton käyttöönsä kolarin syytön osapuoli?
t.nimim. kerkesi sentään ensimmäinen katsastuskutsu tulla ennenkuin ajoin auton neljättä kertaa korikorjaamon pihaan...

Soitat syyllisen osapuolen vakuutusyhtiöön ja sanot että tarvitset työn takia autoa, ei pitäisi olla muuta. Kunhan syyllinen osapuoli vain myöntää syyllisyytensä. Eikä kannata odottaa että toinen osapuoli lähettää ensin vahinkoilmoituksen, sillähän saattaa mennä siihen useampi viikko vaan soita suoraan sen vakuutusyhtiöön. Kyllä ne soittaa toiselle osapuolelle ja kysyy myöntääkö se syyllisyytensä.
Muistaa vaan että noissa maksimi aika minkä saa pitää ilmaiseksi kannattaa varmistaa puhelimessa kauan saa pitää jos oman auton korjaus venyy.
ja oma autohan pitää olla siinä kunnossa ettei sillä saa/voi ajaa.
 
Soitat syyllisen osapuolen vakuutusyhtiöön ja sanot että tarvitset työn takia autoa, ei pitäisi olla muuta. Kunhan syyllinen osapuoli vain myöntää syyllisyytensä. Eikä kannata odottaa että toinen osapuoli lähettää ensin vahinkoilmoituksen, sillähän saattaa mennä siihen useampi viikko vaan soita suoraan sen vakuutusyhtiöön. Kyllä ne soittaa toiselle osapuolelle ja kysyy myöntääkö se syyllisyytensä.
Muistaa vaan että noissa maksimi aika minkä saa pitää ilmaiseksi kannattaa varmistaa puhelimessa kauan saa pitää jos oman auton korjaus venyy.
ja oma autohan pitää olla siinä kunnossa ettei sillä saa/voi ajaa.

kiitti tiedosta. kai se pitää soitella tuonne 24/7 hätälinjalle kun oli surkein aika ikinä mällätä auto: perjantaina about 15:40 eli ei kerennyt korjaamon aukioloaikana viedä autoa arvioitavaksi ja sit kun soitti vasta 16 jälkeen autoliikkeestä vakuutusyhtiöön kun oli eka hölmönä jahdannut huollon jannua joka sanoi että ota yhteys autovuokraamon jannuun joka sanoi että soita vakuutusyhtiöön. puoli tuntia ennen asiakaspalvelun sulkemista ei päässyt enää läpi tapiolalle, hölmönä vielä kesken kaiken jonottamisen vaihdoin yrityspuolen numeroon mutta samat jonot oli sielläkin.

vastapuoli tosiaan soitti samantien vakuutusyhtiöönsä (yritysasiakas) ja myönsi syyllisyytensä kuten myös silminnäkijälle jne.

tämäkin tieto helpottaa jo maanantain järjestelyjen tekemistä oleellisesti niin voi jo vähän sopia kyydityksiä sun muita.

eipä tuo auto ainakaan katsastuksesta varmasti läpi menisi kun kuskinpuolen ajovalo sojottaa ties minne, umpiosta löytyy muovimurua ja peltiä on siinä määrin rutussa ettei renkaat käännettynä uskalla ajaa töyssyyn renkaiden takia jne. ja pulleampi kaveri ei mahdu sisälle kun kuskin ovi aukeaa vaan puoliksi :D
 
Toyota Avensiksessa (2008) on lisälämmitin, jolla moottoria voi lämmittää sen ollessa käynnissä. Onko tähän mahdollista asentaa kellosarjaa / vast., jolla lämmittimen saisi toimimaan myös auton moottorin ollessa sammutettuna. Ja mitä tämä lysti tulisi suurinpiirtein maksamaan?
 
Vähän olen miettinyt jos vaihtaisin nykyisen autoni johonkin pieniruokaisempaan.
Nykinen bensiini Volvo s40 kuluttaa keskimäärin noin 9-10litraa/100km. Mielestäni tuo on melko paljon. Kun äidin autolla (joku dieseli Skoda en muista tarkemmin) niin kulutus on noin 4-5 litran pinnassa.
Paljonko suurinpiirtein pitää vuodessa tulla kilometrejä mittariin että diiseli auton kannattaa hankkia? itse ajelen tällä hetkellä noin 15000km vuodessa, joka näillä bensahinnoilla teke jo 2100€ vuodessa. Esim tuolla skodalla selviäisi noin 1000€ vuodessa. En osaa yhtään arvioida että paljonko dieselivero on missäkin autossa, tästä asiasta olisi kiva saada joku linkki mistä nuo dieselvero hinnat näkisi.
Eli jos ajelee noin 15000-20000km vuodessa niin onko järkeä hankkia dieseli autoa? vai kannattaako katsella mielummin pieniruokaisempaa bensiini autoa?
 
Kyllä perkele vituttaa taas noi katsastusasemien pelleilyt. Katsastusmies hylkäsi Relluni, ja sanoi "ihan vaan tällainen pikkuvika", eli taka-akselissa oli joku pikku häikkä. Vein auton korjaukseen, ja kuulemma joku pusla on kulunut. Korjaaja ainakin sanoi että minkäänlaista vaaraa tuosta ei ole eikä tule, mutta korjaus maksaa sen 300-400e. Eli pistän taas perkeleesti rahaa menemään että saan tyydytettyä katsastusmiehen perversiot, mutta autoa se ei paranna tai tee turvallisemmaksi.
 
Kyllähän jos puslissa on väljää niin kuuluukin tulla hylkäys/korjauskehotus, ja jos puslissa on väljää niin vaikuttaahan se ajettavuuteen, pyöränkulmiin yms. ja kyllä sieltä jotain hajoaa jos pusla on tarpeeksi kauan väljä.
 
Soitat syyllisen osapuolen vakuutusyhtiöön ja sanot että tarvitset työn takia autoa, ei pitäisi olla muuta. Kunhan syyllinen osapuoli vain myöntää syyllisyytensä. Eikä kannata odottaa että toinen osapuoli lähettää ensin vahinkoilmoituksen, sillähän saattaa mennä siihen useampi viikko vaan soita suoraan sen vakuutusyhtiöön. Kyllä ne soittaa toiselle osapuolelle ja kysyy myöntääkö se syyllisyytensä.
Muistaa vaan että noissa maksimi aika minkä saa pitää ilmaiseksi kannattaa varmistaa puhelimessa kauan saa pitää jos oman auton korjaus venyy.
ja oma autohan pitää olla siinä kunnossa ettei sillä saa/voi ajaa.

Just hoidin nämä asiat itse. Eli hommahan menee juurikin noin.
- Kolaripaikalle soitetaan aina poliisi, jolle syyllinen myöntää syyllisyytensä. Ei siis pääse perumaan jälkeen päin.
- Soitin omalle vakuutusfirmalle, joka lähetti hinauksen -> auto lähimmän merkkiliikkeen pihaan ja avaimet postiluukusta sisään
- Heti konttoreiden auettua menin vastapuolen vakuutusfirmaan ja tein oman vahinkoilmoituksen + soitin kaksi kertaa vastapuolelle että sai tehtyä omansa
- Samalla teet sijaisauton tarveselvityksen. Siihen merkkaat tarvitsevasi auto töihin. Sillä ei ole mitään merkitystä asutko mörön perseessä ja kuskaat kehitysvammaisia lapsiasia terapiaan päivittäin autolla. Vakuutusfirmaa kiinnostaa vain se työajo.
- Saat allesi litraisen Fiestan, josta teet heti valituksen. Sanot tarvitsevasi isompaa autoa koska kuljetat pakastimia töiksesi. Saat Mazda3:n tai pienen Focuksen.
- Maksat 6% sijaisauton vuokrasta itse, ellei oma vakuutus kata sitä
- Ajat vuokra-autolla niin kauan, että oma autosi tulee pajalta.
- Myyt oman autosi kolariautona puoleen hintaan sen arvosta. Vakuutus ei kata perseelleen mennyttä autoasi. Tai sitten et kerro kolariautosta myydessä, ja joku mustalainen tulee myöhemmin puukottamaan.

Sijaisautonhan pitäisi olla "omaa autoa vastaava", mutta sen hankkimishetkellä muoto on "korkeintaan omaa autoa vastaava". Eli ts. minun tapauksessani diesel DSG Passattia ei tullut pihaan, vaan ensin Nissan Note ja väännön jälkeen Mazda 3. Bensakoneena tietty. Niillä ajoin 3000km ja maksoi itse kalliimmat polttoaineet ja selkäkivut paskoista penkeistä. Ja vitutus menee myös omaan piikkiin.

p.s. ai niin, unohdin sanoa: soita vakuutusfirmaan pari kertaa päivässä. Muuten homma ei etene. Hoida itse autojen vuokrat, kysy sijaisautoista ym. Vakuutusyhtiö ei ala sinulle hankkimaan paskaakaan omatoimisesti. Siinähän raha menisi väärään suuntaan, firmalta asiakkaalle. Ota kaikki kirjallisena ja pistä päivät ja nimet muistiin.
 
Kyllähän jos puslissa on väljää niin kuuluukin tulla hylkäys/korjauskehotus, ja jos puslissa on väljää niin vaikuttaahan se ajettavuuteen, pyöränkulmiin yms. ja kyllä sieltä jotain hajoaa jos pusla on tarpeeksi kauan väljä.

Selvä. Paikallinen korjausmies puhui siis läpiä päähänsä.
 
Onko jollain tietoa miten saisi estettyä ikkunoiden jäätymisen kiinni? Sen verran paskat nuo Hondan systeemit, että aina jäässä ja kiiinni.
 
Vanhan liiton keino on laittaa sanomalehtiä auton jalkatilaan. Se kerää kosteuden autosta, niin varmaan vähentää jäätymistä.
 
Bilhelvetestä, Motonetistä tai mistä vaan saa astetta sofistikoituneempana keinoja myös suolapusseilla toimivia kosteudensyöjäpönttöjä. Yhdenkin sellaisen kun virittelee jonnekin päin autoa niin pitäisi auttaa. Eipä sellaista taikatemppua tosin taida ollakaan, millä ikkunat eivät otollisella kelillä jäätyisi kiinni.
 
Eli siis lasin ulkopuolella tai minnekkään väleihin ei saa mitään tököttiä joka estäisi tätä? Minusta tuntuu että lasi on ulkopuolelta jumissa eikä sisäpuolelta. Taitaa vain olla paskasti tehty auto.

Kiitos vastauksista.
 
Vedä tiivisteet silikonilla/kumin hoitoaineella ja puhtaaseen lasiin ei kosteus tartu samallalailla kuin paskaseen. Lasin voi myös vahata ihan autovahalla niin jää ei tartu kiinni.
 
Bilhelvetestä, Motonetistä tai mistä vaan saa astetta sofistikoituneempana keinoja myös suolapusseilla toimivia kosteudensyöjäpönttöjä. Yhdenkin sellaisen kun virittelee jonnekin päin autoa niin pitäisi auttaa. Eipä sellaista taikatemppua tosin taida ollakaan, millä ikkunat eivät otollisella kelillä jäätyisi kiinni.

Käsin veivattava ikkuna ja tarpeeks kestävä veivausmekanismi :D
 
Onko jollain tietoa miten saisi estettyä ikkunoiden jäätymisen kiinni? Sen verran paskat nuo Hondan systeemit, että aina jäässä ja kiiinni.

oviverhoilut auki ja nostomekanismin rasvaus/voitelu esim. aseöljyllä...sama lukkomenkanismille...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom