Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uskaltaako ostaa halvan Mazda 626, missä venttiilinnostimet kilkattaa?
Kuinka kauan minimissään pitäisi tuota moottorinlämmitintä pitää päällä? Ihan tämmönen johdollinen versio. Pidin tunnin -20 pakkasessa ja silti hieman wongahti auto. Eikö sen pitäisi lähteä käyntiin kuin kesällä? Kertokaa nyt että vähintään 2 tuntia niin saan sydärin... :jahas:
Kuinka kauan minimissään pitäisi tuota moottorinlämmitintä pitää päällä? Ihan tämmönen johdollinen versio. Pidin tunnin -20 pakkasessa ja silti hieman wongahti auto. Eikö sen pitäisi lähteä käyntiin kuin kesällä? Kertokaa nyt että vähintään 2 tuntia niin saan sydärin... :jahas:
Ja se auto voi olla siinä roikassa, jos vain rahat riittää? Eli roikattamisesta ei ole haittaa pidemässäkään sessiossa?
Liian pitkä aika saa moottorin yläosasta valumaan kaikki öljyt alas, joka ei tee niiin kovin hyvää moottorille kun käy hetken ilman öljyä käynnistäessä.
Tai kun lämpimän koneen sammuttaa ja käynnistää hetken päästä? Luulisi, että ne öljyt valahtaa aika nopsaan. Ja onhan joissakin autoissa ihan "ominaisuus", että nostimet rallattaa pari sekuntia käynnistyksen jälkeen, ennen kuin öljynpaine ehtii nousta, oli sitten lämmin tai kylmä kone. Toi juttu kuulostaa kyllä pahasti tornarilta. Tosin paha mennä suorilta tuomitsemaan, kun ei tarkempaa tietoa ole. Kuulostaa vain aika kaukaa haetulta.Mites kesällä? Onko koneen yläosa pidemmän seisomisen jälkeen startatessa aina ilman öljyjä?
nyt taisit ymmärtää mun kysymyksen väärin
tarkoitin siis että tuleeko venttiilikoneiston ja kannen väliin jotain tiivistettä niinkuin esim. venakopan tiiviste tai kannentiiviste...