MMA - Väittelyketju

Kun ajattelee minkä kokoinen normaali mies on niin mun mielestä suurin kilpailu kohdistuu tohon 77-84kg välille mikä tekee GSP:stä heittämällä parhaan. Mighty Mouse saa puolustaa vyötä vaikka 100 kertaa mutta kilpailu ei siellä sarjassa ole niin kova.

Edit. Tai oikeastaan 70-84kg välille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
84kg ottelupaino ei ole todellakaan mikään "normaalikokoisen" miehen paino. -84kg ottelijat painavat "rantakunnossa" jo yli 90 kiloa ja normaalissa "taviksen" rasvoissa paljon yli sata kiloa ilman että näyttävät lihavilta.
56kg vai mikä onkaan niin täytyy olla todella pieni että sinne saa painot.
Vapaaottelun painoluokista keskikokoisten (länsimaalaisten) miesten luokkia ovat -65,8kg ja -70,3kg.

En tiedä mitä nyt näissä mun postauksissa tapahtuu ku puhelimella laittelen. Joka tapauksessa 56kg on todella pieni jos sinne painot saa.

Potkinyrkkeilyssä tuntuu ainakin olevan näin. Tiedät varmaan yhden miehen joka on about 185cm pitkä ja otteli kai jossain 63kg sarjassa alimmillaan tai Ihmettelen miten pystyy edes.

Edit. Olen seisonut vieressä ja oon itse vaan 171cm ja semmoinen perus 77kg ja aika pienen kokoinen oli mun mielestä vaikka olen lyhyt itse.

Silander on sinua sentin lyhyempi ja onhan tuossa lihastakin. https://www.tapology.com/fightcenter/fighters/31425-mikael-silander-hulk

Mikael-Silander.jpg

Tuo mainitsemasi 185cm/63,5kg mies painaa nykyään jotain 80kg näyttämättä mitenkään lihavalta. Häntä varmaan kuvailisi sanoilla "melko kookas".

Mun mielestä on lähinnä Aleksi Toivonen pituinen joka taitaa olla 165cm. Toki voin olla väärässä koska tilanne oli ihan satunnainen mutta mitä katsoo heidän yhteisiä treeni kuvia. Luulen että ollaan samassa ihmisessä Andys sun kanssa mutta onko liian henkilökohtaista kysyä että oletko asunut Vaasassa joskus?

mutta onko liian henkilökohtaista kysyä että oletko asunut Vaasassa joskus?

Ei ole, joskaan minun asumiseni ei kai liity aiheeseen kovin kiinteästi, kun en ole kovin korkealla vapaaottelun GOAT-listalla... Mutta asuin vuonna 2011 Vaasassa ja edustinkin Vaasan Budokania/Wasa FightSportia. Treenailin jonkun kerran myös Glenn Sparvin kanssa.

Mutta jotta pysyttäisiin aiheessa, niin itsekin nostaisin nyt GSP:n GOAT:iksi tämän 4v tauon jälkeen tehdyn mestariksi paluun ansiosta vaikka lopettaisi nyt. Ainutlaatuinen saavutus.

Joo, GSP teki sellaisen tempun, että itsekin nostaisin GOAT:iksi tai ainakin ihan Fedorin rinnalle. Ei ehkä niinkään se, että voitti ottelun vähän isompaa vastustajaa vastaan, mutta se, että kykeni voittamaan Bispingin tasoisen ja kokoisen ottelijan 4 v tauon jälkeen tuossa iässä on melkoisen huima saavutus. Tämä oli vain yksittäinen ottelu ja voitto, mutta niin moni seikka oli ennakkoon GSP:ta vastaan, että se nostaa suorituksen arvoa paljon.

Ja myöskin kun vertaa GSPn paluuta ja Fedorin paluuta niin.. Ja kun ainoat tappiot on kahdelle Matille ja nekin tuli uralla hienosti kuitattua.

Historiallinen temppu GSP:lta. Kylla se alkaa olla aika kiistattomasti ykkonen nyt. GSP:lle pitaa viela antaa propseja siita etta on kovaan aaneen vaatinut tiukempia testeja. Jones ja Silva eivat pahemmin ole, minkahan takia... :) GSP on muuten testattu 12 kertaa nyt USADA:n toimesta. Ja kruununa viela se etta molemmat tappiot on kuitattu myohemmin voitoilla. GSP on siis voittanut kaikki kohtaamansa vastustajat jossain vaiheessa.

1 GSP
2. DJ
3. Fedor

Historiallinen temppu GSP:lta. Kylla se alkaa olla aika kiistattomasti ykkonen nyt. GSP:lle pitaa viela antaa propseja siita etta on kovaan aaneen vaatinut tiukempia testeja. Jones ja Silva eivat pahemmin ole, minkahan takia... :) GSP on muuten testattu 12 kertaa nyt USADA:n toimesta. Ja kruununa viela se etta molemmat tappiot on kuitattu myohemmin voitoilla. GSP on siis voittanut kaikki kohtaamansa vastustajat jossain vaiheessa.

GSP:ta voi hehkuttaa monista eri syistä, mutta todella monen silmissä mies on niin epäillyttävä kiellettyjen aineiden käytön suhteen, kuin vain voi ilman selviä todisteita olla. Fedor on imo ainoa GOAT - kandidaateista, joka on ikääntynyt natulle uskottavalla tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom