Mkv leffat nykii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja midor
  • Aloitettu Aloitettu
Moro.

Eli esim 720p.bluray.x264 leffat nykii koko leffan ajan aika kiivaasti.
Olen koittanut playereitä vlc,mpc,kmp, mutta mikään ei toista nykimättä.
Läppäristä hdmi piuhalla lcd telkkuun ja myös itse läppärissä tekee saman.
koneen kokoonpano: intel p6100 prossu,atin hd 5650 näyttis.
Eikös näitten pitäis riittää ihan hyvin?
Aattelin htpc:een laittaa, mutta jos tää kuva on tällästa kuraa niin taitaa jäädä väliin..

Ps: ja pahoittelen jos löytyy jo, mutten ite ainakaan löytäny.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muusta en tiedä, mutta kokeilepa vielä BS Playeria. Ainakin mulla pyörii mkv:t tuon playerin avulla, kun joskus niitä katselen.

Kuinka pitkä piuha? Jos on tosi pitkä ja halpa piuha, voi olla ongelmia tiedostonsiirron kanssa, suurimmat bluerayt lähettää 10megaa sekunnissa minkä pitäisi päästä sieltä läpi. Jaa laitoit että koneen näytölläkin tekee, paljon sulla on muistia koneessa?

Itellä mediaplayer home classic BR leffojen katseluun VLC ei oikeen toimi niillä aina, toi Mediaplayer osaa purkaa ne oikein.

Seuraava vaihe: poista kaikki soittimet ja kodekit koneelta. Asenna vaan yksi soitin esim VLC tai KMP (noi kaksi toiminut parhaiten mun nuhapumpussa).

Gom player on kans kokeilemisen arvoinen softa. Mikäli jokin codekki puuttuu niin ohjelma ilmoittaa siitä ja ehdottaa lataamista automaattisesti. Eli tosiaan kaikki codekit koneelta pois ja pelkästään gom player tai vlc player käyttöön. Mikäli ei toimi niin kannataa sitten kokeilla vielä tuota coreavc codekkia, jos jonkin codekin asentamisen tarvetta on.

Itte en saanu vlc:llä toimimaan noita mkv-filuja, mutta media player classicilla pyöri ihan nätisti.

Ihan sama, millä playerilla noita videoita pyörittää. Jos graffakortista ei ole apua, niin ainoa tuplaydin prossun toistakin ydintä hyödyntää osaava H.264 dekooderi on CoreAVC.

Mulla tuntuu että tuo coreavc vaan pahensi nykimistä. Tai sit joku ruksi on väärin.
No mutta poistin kaikki kodekit ja laitoin vahingossa normi windowsin media playerin pyörimään ja kas kummaa ei nykimistä ollenkaan.
Mikäs tässä media playerissä oikeen on mitä muissa ei ole? Muuten kyllä huono playeri, mutta kai se on tohon tyydyttävä ku ei muukaan toimi..

Itellä samaa ongelmaa erit. suurikokoiset 1080p-.mkv-tiedostojen kanssa. VLCplayeria ja media player classicia yritin ruuvailla jos mitenkä päin, mutta nykimistä esiintyi aina enemmän tai vähemmän. Zoomplayerilla oon päässy parhaisiin tuloksiin, suosittelen testaamaan.

No mutta poistin kaikki kodekit ja laitoin vahingossa normi windowsin media playerin pyörimään ja kas kummaa ei nykimistä ollenkaan.
Mikäs tässä media playerissä oikeen on mitä muissa ei ole? Muuten kyllä huono playeri, mutta kai se on tohon tyydyttävä ku ei muukaan toimi..
Olen pari päivää myöhässä, mutta miksi et heti kokeillut mediaplayeria, kun moni sanoi sen toimivan? Et halunnut edes kokeilla, koska se on huono? Itse huomasin ihan saman joskus aikoinaan, kun taistelin saman asian kanssa. VLC:llä en saanut millään toimimaan nykimättä. En vaikka mitä tein. Päätin kokeilla mediaplayeriä hetken mielijohteesta ja sehän pelitti oikein hyvin. Nykyään katson kaikki MKV:t tietysti mediaplayerillä, koska se on ainoa, joka toimii.

Eikä siinä loppupeleissä mitään huonompaa ole kuin muissakaan. Mitä muuta mä tarvitsen kuin kuvan joka näkyy nykimättä, äänet ja ehkä tekstit? Tekstit ulkoisesta tekstitiedostosta, eli nämä ns. divx-tekstit saa näkymään vobsubilla. Ei tartte muuta kuin asentaa koneelle ja siellä se on ja hoitaa homman. Voi unohtaa sen jälkeen.

Itsellä myös läppärissä P6100 ja HD5650 ja tuli tapeltua noiden nykimisten kanssa ja kokeiltua eri soittimia ja codec paketteja huonolla menestyksellä.
Nykimiset poistui kun muutti ohjauspaneelista virranhallinta-asetuksia niin että käytössä on paras suorituskyky, nuo nykykannettavat kun yrittää säästää virtaa lähes väkisin joka tilanteessa...

Kokeilin alunperin tietenkin mpc:tä ja en sillä saanut mitään parannusta.
Ei täällä mun mielestä missään kehoteta käyttämään normi media playeriä.
No pääasia on että kuva toimii nykimättä ja tekstit näkyy.

Olen pari päivää myöhässä, mutta miksi et heti kokeillut mediaplayeria, kun moni sanoi sen toimivan? Et halunnut edes kokeilla, koska se on huono? Itse huomasin ihan saman joskus aikoinaan, kun taistelin saman asian kanssa. VLC:llä en saanut millään toimimaan nykimättä. En vaikka mitä tein. Päätin kokeilla mediaplayeriä hetken mielijohteesta ja sehän pelitti oikein hyvin. Nykyään katson kaikki MKV:t tietysti mediaplayerillä, koska se on ainoa, joka toimii.

Eikä siinä loppupeleissä mitään huonompaa ole kuin muissakaan. Mitä muuta mä tarvitsen kuin kuvan joka näkyy nykimättä, äänet ja ehkä tekstit? Tekstit ulkoisesta tekstitiedostosta, eli nämä ns. divx-tekstit saa näkymään vobsubilla. Ei tartte muuta kuin asentaa koneelle ja siellä se on ja hoitaa homman. Voi unohtaa sen jälkeen.

Media Player Classicissa on sisäänrakennettuna dekoodereita. Jos haluaa sen kanssa käyttää esim. CoreAVC:ta, niin pitää asetuksista käydä sanomassa playerille, ettei käytä omaa dekooderia AVC videoitten purkuun. Muilla tavoin noilla playereilla ei ole merkittäviä eroja suorituskyvyssä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom