Mitsubishi Outlander 2.2 HDI

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
0 vikaa ja 10tkm takana. Onpas rattoisaa ajella kun tarvitsee miettiä vain että missä avaimet ja onko tankissa löböä.
Pitäs ostaa kesärenkaat. Takalasin pyyhkimenkin joutui vaihtamaan, sen kaukosäätimen patterin lisäksi. 60tkm huolto tuli tehtyä merkkikorjaamolla, koska autossa on vielä melkein 3v takuuta jäljellä. Maksoi muistaakseni 340 euroa.
Jarrupalat kehoittivat vaihtamaan eteen, olisi maksanut 80e + 100e työtä. Ostin Motonetiltä palat 20 eurolla. Pitää vaihtaa kun ehtii.
 
0 vikaa ja 10tkm takana.
Jarrupalat kehoittivat vaihtamaan eteen, olisi maksanut 80e + 100e työtä. Ostin Motonetiltä palat 20 eurolla. Pitää vaihtaa kun ehtii.

Hieno homma, että peli kukkuu kuten pitää.

Muttamutta, tuntuu hirveän vähäiseltä ajomäärältä jarrupalojen vaihtoa varten. Oliko syynä vain kuluminen? Ajo on ilmeisesti melko stop-and-go -tyyppistä?

E: Ai niin, eihän tuo sulle uutena tullutkaan. Ilmeisesti nyt siis n. 60 tkm ajettu (?), eli ei mitn. En viitsi poistaa tekstiä, napatkoon mode pois jos katsoo tarpeelliseksi.
 
Menee vähän ot mutta tuo ASX on kait jotenki tuon Outlanderin pikkuveli, sisusta on aika lailla samanlainen mittaristoa myöten ja taitaa olla aika pitkälle samat "herkut" kuin Outlanderissa. Nyt reilu 1500 km mittarissa ja täytyy sanoa et kiva auto on. Samalla rahalla olis saanu monen muun merkin vastaavia mutta jotenki nuo mitsut toiminu niin hyvin et mitäpä tuota merkkiä vaihtamaan, vaikka ei läheskään kaikki autot ole ollu mitsuja mutta monta niitä on ollu eikä ikinä mitään mainittavaa vikaa ydessäkään ole ollu.
 
Otti ja hyytyi tien poskeen mokoma, lähti buutilla käyntiin. Pari kertaa tehnyt nyt tuota. Vikakoodit kertoi jotta EGR rikki, tilattiin uutta sisään, vaihto on kiva 3h operaatio. Onneksi on vielä melkein 3v takuuta, eikä mun kannata takuuttomilla autoilla ajella muutenkaan.
 
Otti ja hyytyi tien poskeen mokoma, lähti buutilla käyntiin. Pari kertaa tehnyt nyt tuota. Vikakoodit kertoi jotta EGR rikki, tilattiin uutta sisään, vaihto on kiva 3h operaatio. Onneksi on vielä melkein 3v takuuta, eikä mun kannata takuuttomilla autoilla ajella muutenkaan.

Jättikö bemari koskaan tien varteen:)?
 
Zone-sarja -42%
Työkaveri Vaihtoi Volvon samanlaiseen... katsotaan. Itselläni jo toinen Citroen Berlingo. Ei vian vikaa ja aina katsatuksesta heti läpi. Pienellä rahalla tuunaa tostakin nätin. Kivasti kulkeekin tämmöinen koppi tehokkaimmalla koneella, eli 1.6 16v, Berlingo vm.2001

Tosta maksoin 1500e ja nyt tarjottu 3000. Hyvin on tila-autojen arvo noussut
 
Jättikö bemari koskaan tien varteen:)?

Joo, EGR hajos, nyki ja piiputti.

Sitten johtosarjat katkes itsestään ja piti hinata pajalle. 14vrk kesti merkkikorjaamolla korjaus.

Sitten Jätti käynnistymättä muuten vain ehkä noin 100 kertaa.
Mutta tämä ei ole Bemariketju, en lue enää sitä.

Mitsu pitäs nyt katsastaa, katsotaan sitten mistä se on tehty.
 
Joo, EGR hajos, nyki ja piiputti.

Sitten johtosarjat katkes itsestään ja piti hinata pajalle. 14vrk kesti merkkikorjaamolla korjaus.

Sitten Jätti käynnistymättä muuten vain ehkä noin 100 kertaa.
Mutta tämä ei ole Bemariketju, en lue enää sitä.

Mitsu pitäs nyt katsastaa, katsotaan sitten mistä se on tehty.

Hitaita asentajia, et kai maksanut tunteja siitä ajasta XD
 
...Vikakoodit kertoi jotta EGR rikki...

Tätä nähdään usein nykyisissä dieselautoissa. EGR-venttiili ei välttämättä ole varsinaisesti rikki, mutta se ei "karstan" takia sulkeudu. Tästä aiheutuu vikatila, jonka moottorinohjaus mukavasti vikavalolla ilmoittaa. Harrastelijalle helpohko toimenpide putsata, mutta paskaista settiä tulee olemaan. Merkkikorjaamolla ko. venttiiliä ei useimmiten putsata, vaan laitetaan surutta uusi. Tämähän ei takuunalaisen auton omistajaa kosketa, mutta helposti puhutaan 300-600 euron rempasta töineen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä nähdään usein nykyisissä dieselautoissa. EGR-venttiili ei välttämättä ole varsinaisesti rikki, mutta se ei "karstan" takia sulkeudu. Tästä aiheutuu vikatila, jonka moottorinohjaus mukavasti vikavalolla ilmoittaa. Harrastelijalle helpohko toimenpide putsata, mutta paskaista settiä tulee olemaan. Merkkikorjaamolla ko. venttiiliä ei useimmiten putsata, vaan laitetaan surutta uusi. Tämähän ei takuunalaisen auton omistajaa kosketa, mutta helposti puhutaan 300-600 euron rempasta töineen.

Joo, sama homma Bemarissa. Pitää pyytää noi takuun aikana vaihdetut EGR:t itselle niin voi sitten putsailla ne kun takuu loppuu ja uusia kerran vuoteen.
 
Otti ja hyytyi tien poskeen mokoma, lähti buutilla käyntiin. Pari kertaa tehnyt nyt tuota. Vikakoodit kertoi jotta EGR rikki, tilattiin uutta sisään, vaihto on kiva 3h operaatio. Onneksi on vielä melkein 3v takuuta, eikä mun kannata takuuttomilla autoilla ajella muutenkaan.

Hajos samat osat uusiks. Eiku uudelleen vaihtoon. Kesti toi uusi EGR 2 päivää. Eli siinä on kyljessä ohjausmoduuli (jonka sähköt siis varmasti meni paskaks), kaasuläppäkotelo jne.
 
Joissakin autoisa tuon egr-venttiilin pystyi tulppaamaan ja silti auto toimi ok. Onko näissä uusissa niin että sen häiriö jättää suoraan tien varteen?
 
Joissakin autoisa tuon egr-venttiilin pystyi tulppaamaan ja silti auto toimi ok. Onko näissä uusissa niin että sen häiriö jättää suoraan tien varteen?

Sähköt siitä meni, ei venassa mitään vikaa ole. Ohjausyksikkö siinä samassa. Joo, auto hyytyy tien varteen, mutta lähtee taas kun buuttaa. Vähän ku Windows siis.
 
Joo, sama homma Bemarissa. Pitää pyytää noi takuun aikana vaihdetut EGR:t itselle niin voi sitten putsailla ne kun takuu loppuu ja uusia kerran vuoteen.

Takuuosia et kyllä itsellesi ilmaiseksi saa, ovat ns. maahantuojan/tehtaan omaisuutta. Varmaan myyvät mielellään jos haluat ostaa.

Jos käyttää autoa vaikka juuri EGR:än vaihdossa ja maksaa koko lystin itse niin sitten tottakai vanhan saa ja pitää saada myös itselle.
 
Takuuosia et kyllä itsellesi ilmaiseksi saa, ovat ns. maahantuojan/tehtaan omaisuutta. Varmaan myyvät mielellään jos haluat ostaa.

Jos käyttää autoa vaikka juuri EGR:än vaihdossa ja maksaa koko lystin itse niin sitten tottakai vanhan saa ja pitää saada myös itselle.

Joo, noi pakkas osat pahvilootaan ja teippas kiinni. Lie lähettivät jonnekin. Varmaan putsaavat ja pistävät taas kiertoon.
 
Voi Huppe sua, ja sun maaginen kosketus: kaikki hajoaa. :hyper: Ei vaan, jätät mitsun vaimon käyttöön ja ostat itselle kakkosautoksi 90-luvun sorollan. Sillä ajat onnellisena työmatkat. Olipa yllätys, että piinatun rellun tekniikka meinaa vastustaa. Mutta eiköhän kaasuläppä/egr-hässäkässä lue jotain muuta kuin Mitsusippi/PSA...
 
Huppe - Mies jonka käsissä japanilainenkin muuttuu ranskalaiseksi :D

Onko Huppe toi sun kärry manuaalilla vai automaagilla?
 
Huppe - Mies jonka käsissä japanilainenkin muuttuu ranskalaiseksi :D

Nusnus, mutta tuo 2.2 HDI on PSA:n kone eli kyl se ihan ranskalainen olin alunperinkin. ;) Mutta EGR ja diesel (tai suoraruiskubensa) on kyllä helvetin huono yhdistelmä. Tosin Hupen tapauksessahan tässä petti taas elektroniikka, eikä siis ole kyse karstoittumisesta eli Hupen magic touch toimii...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom