Mitsubishi Outlander 2.2 HDI

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Menee jo hieman metsään, mutta niin menee Pajerokin, eli onko uudempia Pajeroita kukaan käynyt kokemassa? Omaan silmään hienon näköinen, mitään kokemuksia ei ole alle 20v vanhoista Pajeroista.
Moottorivalikoima taisi olla niinkin laaja kuin 1kpl (nokivasara 3,2L, 200hv/400Nm).

Yhden 90km ajoin joulukuussa pakasta vedetyllä automaatti-Pajerolla, tuolla koneella oli. Maastoon ei hirveästi kehäIII sisällä ollut asiaa, eikä ollu edes kunnolla liukasta silloin, mutta yhdellä liukkaalla pätkällä tuli leikittyä nelivedon ja lukkojen kanssa. Ohjaus vaatii ainakin totuttelua, rattia saa pyörittää 2x normaaliin verrattuna kaupunkipyörittelyssä. En tiedä onko muissa oikeissa isoissa maastureissa noin, mutta tuon huomasi ensimmäisenä normaalin henkilöauton ratista tuohon hypätessä.
Yllättävän mukavasti se meni kaupunkiliikenteessä, näkyvyydestä on tietty apua. Ei se tuolla koneella+automaatilla mitenkään tykin suusta lähtenyt, mutta ihan riittävästi tuommoiseksi kivikirkoksi. Kulutusta en nyt muista, mutta eipä se alle 100km ajetussa autossa välttämättä kohdillaan vielä oliskaan ollut...

Emmä siitä mitään vikaa osannut äkkiseltään löytää, mustana ja tummilla ikkunoilla ihan äijjän näkönenkin :).


Ensinnäkin hohkasi kylmää talvella ja kesällä muksut valitti, kun aurinko paistaa silmiin;)
Toki on valoisa, mutta ei lukkua/lasikattoa enään, jos saa valita!

Hölmöä suunnittelua jos lasikattoa ei saa verhojen taakse piiloon. Lasikatto ja kattoluukku on vähän samanlainen "mukava kun on olemassa"-keksintö kuin neliveto ja peruutuskamerakin; ilman pystyy elämään, mutta kun sellainen on saatavilla niin onhan ne mukavia ja helvetin käteviä :).
 
Zone-sarja -42%
Yhden 90km ajoin joulukuussa pakasta vedetyllä automaatti-Pajerolla, tuolla koneella oli. Maastoon ei hirveästi kehäIII sisällä ollut asiaa, eikä ollu edes kunnolla liukasta silloin, mutta yhdellä liukkaalla pätkällä tuli leikittyä nelivedon ja lukkojen kanssa. Ohjaus vaatii ainakin totuttelua, rattia saa pyörittää 2x normaaliin verrattuna kaupunkipyörittelyssä. En tiedä onko muissa oikeissa isoissa maastureissa noin, mutta tuon huomasi ensimmäisenä normaalin henkilöauton ratista tuohon hypätessä.
Yllättävän mukavasti se meni kaupunkiliikenteessä, näkyvyydestä on tietty apua. Ei se tuolla koneella+automaatilla mitenkään tykin suusta lähtenyt, mutta ihan riittävästi tuommoiseksi kivikirkoksi. Kulutusta en nyt muista, mutta eipä se alle 100km ajetussa autossa välttämättä kohdillaan vielä oliskaan ollut...

Emmä siitä mitään vikaa osannut äkkiseltään löytää, mustana ja tummilla ikkunoilla ihan äijjän näkönenkin :).




Hölmöä suunnittelua jos lasikattoa ei saa verhojen taakse piiloon. Lasikatto ja kattoluukku on vähän samanlainen "mukava kun on olemassa"-keksintö kuin neliveto ja peruutuskamerakin; ilman pystyy elämään, mutta kun sellainen on saatavilla niin onhan ne mukavia ja helvetin käteviä :).
Miten joku lasikatto voi olla mukava???
S-Maxi:ssa oli joku ohut verho minkä sai vedettyä eteen, mutta edelleenkin se hönki niskaan kylmää ja kesällä muksut valitti, kun aurinko häikäisee silmiin!
En tiedä haetaanko tuolla jotain "köyhänmiehen" avoautoa, mutta mua ei noi lasikatot/kattoluukut sytytä, kun nykyään on keksitty ilmastointi;)
Jos oikein spekuloidaan, niin en kyllä haluaisi tuollaisen lasikatollisen auton kanssa joutua kolariin, missä auto joutuu katolleen:jahas:
 
Muijalla on 3008:ssa lasikatto, ja IMHO se on todella mukava. Tulee paljon lisää valoa ja avaruuttaa ohjaamoon. Nappia painamalla verho tulee eteen, jos taivas alkaa ahdistamaan.

Lasikatto on sitäpaitsi peltikattoa paljon turvallisempi esim. jos tulee tulivuorenpurkaus ja laavaa lentää auton päälle. Pelti sulaa ja valuu ikävästi niskaan.
 
Muijalla on 3008:ssa lasikatto, ja IMHO se on todella mukava. Tulee paljon lisää valoa ja avaruuttaa ohjaamoon. Nappia painamalla verho tulee eteen, jos taivas alkaa ahdistamaan.

Lasikatto on sitäpaitsi peltikattoa paljon turvallisempi esim. jos tulee tulivuorenpurkaus ja laavaa lentää auton päälle. Pelti sulaa ja valuu ikävästi niskaan.

Mutta lasihan on nestemäistä jo NTP:ssä;)
 
Eli jatkossa maailman paras auto onkin sitten Mitsu Outlander? ;)

Pitää toivoa etten hupeta mitsua hyvin pärjänneenä tilastoissa ;)
Paljon huonompihan tuo on kuin bemari, mutta tarjoaa jotain myös bemarin lisäksi. Eli ei sentäs joka akselilla mennä huonompaan suuntaan.
 
Muutama video, osa varmasti maksettuja:





 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniin. Semmonen 500km nyt ajokokemusta. Meteliähän tuossa autossa on huikea määrä mutta siihen pitää tottua, tai sitten ostaa Bemari/Mersu tai ehkä Volvo.
Näkyvyys on erinomainen joka suuntaan ja omassa Instyle-mallissa varustelistauskin on "riittävä". Plussaa varusteista ja erityismaininta:
-nahkapenkit ovat upeat + hyvät. Sähkösäätöjä tosin ei ole kuin parin hassun napin verran, oikea ajoasento löytyi kuitenkin ja se on tärkeintä
-moottorissa (2.2 PSA HDI) tuntuisi olevan kivasti potkua, heppoja kaipaisi lisää mutta vääntöä on ihan riittävästi normaaliin ajoon.
-Navigaattori (MMSC) on tosi nopea ja helppo käyttää, päihittää bemarin dvd-viritelmät täysin suvereenisti 6-0. Miinusta sitten se ettei päivityksiä saa netistä eikä kameroita näy.
-Tilaa on loistavasti neljälle. Mutta ei useammalle. Ei edes tilapäisesti. Auto on aivan oikeasti 4 hengen auto vaikka on rekisteröity 7:lle.
-peräkontissa hyvät tilat
-Valot nyt ovat mitä ovat, kai nuo suhteellisen hyvät valot ovat (xenonit) "normaaleihin" verrattuna mutta Bemarin (E61 Adaptiiviset bi-Xenonit) valot ovat niin monta pykälää paremmat ettei noista voi puhua edes samana päivänä. Hyvin noilla kuitenkin näki.

Kannattaa muistaa että kokemukseni ja vertailuni kohdistuvat BMW E61 530da -autoon, joten olen kai hieman jäävi haukkumaan Mitsua "huonommaksi".

Hyvä auto se siis on, vaikea keksiä mitään moitittavaa paitsi hieman kova meteli sisällä jopa normaalinopeuksissa. Halvat vakuutukset.

Rahaa jos olisi ollut enempi niin olisin ehdottomasti pistänyt automaattina tuon. Tosin sillä rahalla en olisi pistänytkään sitten Mitsua.

EDIT: Ainiin ja se neliveto tosiaan MÄÄRÄÄ! Varsinkin tuolla Helsinki-Vantaa seudulla missä pääsi oikeasti testailemaan :D :D :D
 
Vielä ei ole hajonnut mitään? Kyllä se viikon sisään Hupella jotenkin kippaa. Veikkaan, että ainakin iskarit pettää.

Takaiskari/jousi näyttää jo tuossa kuvassakin jotenkin painuneelta?

Eniwei, toinen sähköavain (KEYLESS) on paskana tai patteri loppu.
 
Jaa Mitsuhan tuli yllättäjänä ihan taka vasemmalta. No tuskin tuosta sellaiset asiat hajoaa kuin bemarista kun ei siinä ole niitä :)

Ps voi autokauppias parkaa kun meni auton hupelle myymään :D
 
Ps voi autokauppias parkaa kun meni auton hupelle myymään :D
Jos yhtään Pakkotoistoa sattuu lukemaan, niin on jo vaihtanut nimensä, numeronsa, asettanut osoitteen salaiseksi ja hommannut lähestymiskiellon. Kusetetuksi tuulleeksi luullessaan Huppe koostaan huolimatta on äärimmäisen vaarallinen etenkin verbaalisesti.
 
Kauankos tossa nyt on sit liikkeen puolesta takuuta? veikkaan että viimeistään vuoden päästä on mitsu jossain liikkeessä vaihdossa, on muuten jännä homma että tuolla on pellin alla HDI. voih voih..
 
Eikai noissa PSAn hdi myllyissä vikaa ole? Tehtaantakuuta on n. 3v jäljellä.
Vaihtoehtona ois ollu Vagin mylly, jossa myös omat vikansa. Tuntuu ettei mikään kone ole hyvä kun nettiä lukee. Tai sanokaapa yksi 1.6-1.8 Toyotan lisäksi? Miken freelander autoissakin muuten on ainakin joskus käytetty samaa hdi myllyä sekä esim fordeissa.

Avasin threadin ajat sitten ja nyt jälkiviisaat nousevat koloistaan haukkumaan. Tää auton ostaminen on vähän sama homma kuin talonrakentaminen. Eli vituiks män, jos muilta kysyy.
 
Luvattu kulutus matka-ajossa 6.0L/100km, manuaalina siis. Itse pääsin nippanappa 7.5L/100km kulutukseen n. 500km matkalla, tosin tuon saisi varmasti hieman pienemmäksi kun oppisi ajamaan manuaaliaskilla. Eihän tuo vähäruokainen ole, mutta toisaalta ei ole aivan virtaviivaisin saatavilla oleva autokaan. Jos tahtoo vähäruokaisen niin pitää ostaa 1.6d golffi.

Tuo kovin hyväksi mainostettu äänentoistojärjestelmä (Rockford Fosgate) ei vakuuttanut lainkaan, onhan se keskivertoa parempi ja subbari antaa kivasti potkua mutta äänenlaadusta ei näin hifistinä voi edes puhua. Ajaa kuitenkin asiansa autolla ajaessa, eli ääntä kuuluu, aika pitkälti tulee vain radiota kuunneltua kuitenkin. V70 Volvon perusgrammarit on mielestäni kuitenkin laadukkaammat äänenlaadultaan.

Hieman epäilyttää tuo manuaali, vaimo sammutti tuon tänään liikenneympyrään kun unohti sekoitella vaihdelaatikon öljyjä. ;) Itselleni tuo nyt ei ole niin merkittävä asia mikä loota autossa on, vaikka olisi voinut ennakkoon kuvitella toisin automaagiin tottuneena.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom