Mitsubishi Outlander 2.2 HDI

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Isoin vika tuossakin taitaa olla lähinnä se, että siinä on dpf.

Missäs ei? EGR on noiden (kaikkien) diisseleiden murheenkryyni myös.

Yksi moitteenkohde muuten tuli mieleen. Tankki on aivan onnettoman pieni. Tankillisella pääsee ajotietokoneen mukaan 600km. Bemarilla pääsi 1200km.
 
Missäs ei? EGR on noiden (kaikkien) diisseleiden murheenkryyni myös.

No niinhän sen on.. Hiukkaspäästöt kun on meillä suomessa niin valtava ongelma, että jokaista uudehkon dieselin omistajaa pitää tuollakin paskatekniikalla kiusata.

Mulla taitaa olla freelanderissa tuo sama moottori, ja hyvin se on toiminut kunhan ei ole pahemmin pakkasta. Yli -20C pakkasilla tuntuu aina jokin saatanan sähkövika ilmestyvän, tosin tuskin noita samoja ongelmia Mitsussa on..

Tuolla 3v takuullahan ei pahemmin tarvi maksuista stressata.
 
Eikai noissa PSAn hdi myllyissä vikaa ole? Tehtaantakuuta on n. 3v jäljellä.
Vaihtoehtona ois ollu Vagin mylly, jossa myös omat vikansa. Tuntuu ettei mikään kone ole hyvä kun nettiä lukee. Tai sanokaapa yksi 1.6-1.8 Toyotan lisäksi? Miken freelander autoissakin muuten on ainakin joskus käytetty samaa hdi myllyä sekä esim fordeissa.

Avasin threadin ajat sitten ja nyt jälkiviisaat nousevat koloistaan haukkumaan. Tää auton ostaminen on vähän sama homma kuin talonrakentaminen. Eli vituiks män, jos muilta kysyy.
Totta joka sana. Varsinkin jos yhdistää foorumeilta saadun tiedon kavereiden tuttujen kokemuksiin, niin kait se pitäisi ajaa 90-luvun Toyotalla tai w124 90-luvun alun/80-luvun lopun diesel mersulla.
Toyota mieluiten 1.6(tai 1.8) litraisella koneella. Mersukin sillä varauksella, että ottaa sen 2.0 litran koneen, jossa eiole Lucaksen pumppua, sillä sehän vasta murheenkryyni on..

Ei noista moottoreista nykyään tiedä. Vittumaisia vikoja niihin kaikkiin voi tulla, ja monet moottorit kuitenkin sisältää paljolti samoja osia mitä kaikissa muissakin autoissa on. Boschia löytyy sähköpuolen & dieseljärjestelmistä moottorista kuin moottorista merkkiin katsomatta. EGR-venttiilit ja dpf:t on joka autossa samankaltaisia.
Parempi kuin ostaa sellainen auto, joka tuntuu hyvältä ja ei ole nyt ihan paskan auton maineessa, ja pitää pari tonnia tilillä ihan vain korjauksia varten kun jotain tulee kuitenkin joskus..

Takavasemmalta toisten autoja moittivat ajaa itse todennäköisesti paskoilla ja vanhoilla autoilla vain sen takia, ettei ole rahaa ostaa parempaa.
Eri asia tietty ne tyypit, jotka osaa pitää naamansa kiinni kun toinen on laittanut uudemman ja paremman auton kuin itsellä on.
 
Tyyppivikana tässä voisi olla DPF:n liittyvä joku säiliö, ureasäiliöksi taisivat sanoa. Eli vasemman takarenkaan vieressä auton pohjassa on muovinen "kotelo" johon menee pari letkua. Tuo on ERITTÄIN VAARALLISESSA paikassa jos ajaa maastossa ja kilahtaa helposti paskaksi. Tuon kertoi siis Mitsun huoltomies, että kyseinen värkki kannattaa tarkistaa kun on autoa ostamassa. Yhden kaupan Mitsussa tuolta valuikin jo nesteet autokaupan lattialle tuolla Tampereella. Varaosan saaminen on kai aika hankalaa, ovat jotain 3vk jo odotelleet osia.
 
Zone-sarja -42%
Eikai noissa PSAn hdi myllyissä vikaa ole? Tehtaantakuuta on n. 3v jäljellä.
Vaihtoehtona ois ollu Vagin mylly, jossa myös omat vikansa. Tuntuu ettei mikään kone ole hyvä kun nettiä lukee. Tai sanokaapa yksi 1.6-1.8 Toyotan lisäksi? Miken freelander autoissakin muuten on ainakin joskus käytetty samaa hdi myllyä sekä esim fordeissa.

Avasin threadin ajat sitten ja nyt jälkiviisaat nousevat koloistaan haukkumaan. Tää auton ostaminen on vähän sama homma kuin talonrakentaminen. Eli vituiks män, jos muilta kysyy.

Hyvämaineisia koneita noi HDI:t on. PSA-konserni on muutenkin johtava diesel-koneiden valmistaja.
 
Takalasinpyyhkimensulkaa ei saa tähän autoon kai muualta kuin marmoritiskiltä... hintakin varmaan sen mukainen.
 
Koskahan tosta tulee uus korimalli? Mietin vain että aika pitkään ovat tehneet tota 2005 esiteltyä koria.

edit. eiku onhan tuosta ainakin joku facelift tehty, mitähän muuttu valojen lisäksi?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muutama miinus:
-kulutus lyhyessä kaupunkiajossa on aika kova, en ole jaksanut vielä mitata miten kova mutta tuntuis soppa kelpaavan, veikkaisin semmosta 15L kulutusta. Eli saman kuin 3-litrainen BMW. Yllätys oli taas että tuon luvatun sai tuplata.
-ISOFIX-kiinnitykset takapenkillä. Nehän ovat kyllä siellä, mikä olikin yksi valintakriteereistämme kun autoa valittiin. Ne ovat, varsinkin nahkapenkeillä (nahka on jäykkää) niin äärimmäisen vaikeasti tavoitettavissa niillä turvaistuinten isofix-karoilla että penkin asennukseen saattaa mennä helposti varttikin. Tästä lähinnä ongelmia jos penkkiä tarvitsee irroitella esim. siirtääkseen sen toiseen autoon tai kumotakseen takakonttiin enemmän tilaa. Tuo on tuskastuttavan raivostuttavaa, kun esim. Bemariin isofix-jakkarat menevät alle 5:ssä sekunnissa paikoilleen muovisia johdattimia pitkin. Isofix-jakkaroiden mukana tulee ne muoviset aihiot, mutta kun Mitsussa tila on niin ahdas, ettei niitä ole toivoakaan saada paikoilleen, aina jää nahka tai sormi väliin ja se ei yksinkertaisesti mahdu siihen.

Kannattaa huomioida lapsiperheessä tuo seikka. Takaistuimet ovat myös sen verran "tasaiset" istumaosaltaan, että turvaistuimen alle on käytännössä pakko pistää esim. tyyny tai superloonin pala jotta istuin kestää paikoillaan, isofix-istuin siis.

Plussaa:
-Käynnistyvyys -23 asteen pakkasessa ilman lämmitystä tuntuisi olevan hyvä, ilman ongelmia lähtee käyntiin ja mikä tärkeintä: lähtee käyntiin ja tekee sen vieläpä ilman vikakoodeja.
 
Muutama miinus:
-kulutus lyhyessä kaupunkiajossa on aika kova, en ole jaksanut vielä mitata miten kova mutta tuntuis soppa kelpaavan, veikkaisin semmosta 15L kulutusta. Eli saman kuin 3-litrainen BMW. Yllätys oli taas että tuon luvatun sai tuplata.

Itsellä 04 vuoden avensis farkku 2.0 d4d koneella ja huomannut vastaavaa, tuollaista kaupunkipyörityksen kulutusta en uskalla lähteä edes laskemaan. Aina kun lähtee liikkeelle ja jossain nurkalla käy niin mittari laskee. Maantiellä menee kyllä todella vähällä.
 
Onko toi Oultander takatiloiltaan miten pieni? Huppekohan se kirjoitti, että todella pieni. Mun työkaveri taas kehui, että tilaa riittää.

Kerran olen tollasen kyydissä ollut niin, että oli 3 aikuista takana. Kyllähän se menetteli, mutta ei se hirmu tilavalle vaikuttanut.

Olisiko mitään mahkuja saada kolmea turvaistuinta taakse tähän, tai ylipäätään mihinkään citymaasturiin? Millaiset ne paikat 6. ja 7. ovat. Muksuthan varmaan tykkäisivät istua takakontissa? Tosin sinne ei taida turvaistuinta saada kiinni.
 
Onko toi Oultander takatiloiltaan miten pieni? Huppekohan se kirjoitti, että todella pieni. Mun työkaveri taas kehui, että tilaa riittää.

Kerran olen tollasen kyydissä ollut niin, että oli 3 aikuista takana. Kyllähän se menetteli, mutta ei se hirmu tilavalle vaikuttanut.

Olisiko mitään mahkuja saada kolmea turvaistuinta taakse tähän, tai ylipäätään mihinkään citymaasturiin? Millaiset ne paikat 6. ja 7. ovat. Muksuthan varmaan tykkäisivät istua takakontissa? Tosin sinne ei taida turvaistuinta saada kiinni.

Lasketaanko Commander citymaasturiksi :) Turvaistuimet mahtuvat heittämällä takapenkille.
 
Se alkaa olee siinä rajoilla. Sinne varmasti mahtuu.

Oletko ollut muuten tyytyväinen Commanderiin? Vähän OT tähän ketjuun, mutta menköön.

Toistaiseksi, tosin eipä tuosta nyt paljoa kokemusta ole.

Pari valituksenkin aihetta löytyy. Sisusta on mulla tuossa kangas sisusta ja kun kahdessa edellisessä oli nahkaa ja kyllähän tuo kangas sisusta hirvittää. Varsinkin kun penkin takaosatkin ovat kangasta eikä muovia yms mitä monessa muussa autossa. Täytynee ostaa jotku penkin päälliset.

Toinen on auton korkeus. Pari sataa ekeä maksaa parin tuuman korotuspalat ja ne on laitettava kyllä alle. Auto on vakiona liian matala. Matalampi kuin esim ML on eikä sovi auton luonteeseen.

e: kehuttavaa löytyy sitten tietysti vaikka mitä mutta suurin positiivinen yllätys on ajo-ominaisuudet. Paremmat kuin esim ML:ssä ja se on todella hyvin :)
 
Töissä on kahdella Outlander, molemmat kehunut pirusti, niin pakko tutkia itsekkin tätä seuraavaksi autoksi. Etenkin Outlanderin nelikko ja tilat ovat kuulemma hyvät. Nykyisin perheautona Audi A6 vm 2006, tuskin sen ajo-ominaisuuksiin Outlander yltää, mutta ilmeisesti kuitenkin citymaasturiksi ominaisuudet ovat hyvät?

Käytätkö Jami paljon autoa maastossa, kun pitää olla korkeutta?
 
Käytätkö Jami paljon autoa maastossa, kun pitää olla korkeutta?

No yhtä paljon kuin muutkin maastoauton omistajat :D

Eli ei tuo nykyiselläkään ongelma ole. Mutta tuo Commanderi on matalampi vakiona mitä perus maastoautot ja mielestäni hieman hölmön näköinen. Joo tyhmää tietysti tuolla perusteella korotella mutta kun maastoauton yksi pointti on korkeus josta näkee hyvin eikä tarvitse pelätä että maha raapii tiehen niin saisi sitten olla sen vakiomaasturin korkuinen imo.
 
Ei missään nimessä mahdu kolmea jakkaraa taakse. Meillä on kaksi römerin kidfixiä isofixillä ja väliin jää 15cm tilaa. Kuten aiemmin sanoin, auto on ehdottomasti neljän hengen auto, vaikka on rekisteröity seitsemälle. Neljälle se kuitenkin tarjoaa aivan ruhtinaalliset tilat. Viides henkilö ei kulje mukana edes tilapäisesti jos turvaistuimia joutuu pitämään. Takimmainen penkkirivi on mielestäni täysin käyttökelvoton, penkitkin ovat vain kangaspussit metallikehikossa vailla pehmusteita jne. 5 vuotias tyttö istui kerran takana eikä mahtunut.

Hyvä neliveto, huono maavara. Kivasti tehoja tässä otsikon myllyssä. Tosin kuulostaa bemarin jälkeen traktorilta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom