Mitkä ovat hyviä lisäravinteita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Älkää tuomitko minua kun en käyttänyt searchia. :itku:

En ole koskaan käyttänyt mitään lisäravinteita ja treeniä on takana noin 1,5 vuotta ja käyn kuntosalilla kolme kertaa viikossa. Treeni on tällaista perustreeniä eli rinta, hauis, selkä, jalat, olkapäät ja ojentajat. Mitkä lisäravinteet ja valmistajat ovat parhaita vaihtoehtoja hinta/laatusuhteeltaan kun tämä voimanosto on harrastelijatasoa? Siis ne kaikkein välttämättömät, jos haluaa jotain hyötyjä kun ei ole vara pistää paljoa rahaa likoon niihin kuukaudessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Energia
Älkää tuomitko minua kun en käyttänyt searchia.
En ymmärrä tätäkään, kyllä tuohon kysymykseen olisi pienellä vaivalla FAQ tai search antanut vastauksia.

Välttämättömimmät
-Monivitamiini/mineraali
-Palautusjuoma
-Lisäproteiini

Palautusjuoman voi itse sekoittaa halvasta perusheraproteiinista ja maltosta / dextroosista. Lisäproteiiniksi kelpaa mikä tahansa halpa proteiinijauhe.

Seuraavaksi hyödyllisimmät
-Kreatiini
-Glutamiini

Kreatiini toimii, siitä on netti pullollaan tutkimuksia. On vielä halpaakin. Glutamiini itselläni melkein tärkeämpi mömmö kuin kreatiini, palautuu nopeammin ja sairastuu harvemmin kun on glutamiinia koneessa. Harmi vain, että glutamiini on suhteellisen kallista.

Re: Re: Mitkä ovat hyviä lisäravinteita?

Originally posted by Hulkki
Kreatiini toimii, siitä on netti pullollaan tutkimuksia. On vielä halpaakin. Glutamiini itselläni melkein tärkeämpi mömmö kuin kreatiini, palautuu nopeammin ja sairastuu harvemmin kun on glutamiinia koneessa. Harmi vain, että glutamiini on suhteellisen kallista.

Ainiin tuosta glutamiinista pitikin jo aiemmin kirjoittaa. Eli kun sattui purkki loppumaan, ja ajattelin olla ilman glutamiinia. No heti ensimmäisellä viikolla kun olin ilman glutamiinia niin tuntui varsinkin jalkatreenit paljon pidempään lihaksissa kuin aiemmin, ja noin viikon päästä glutamiinin lopettamisesta tuli pientä flunssanpoikasta,:confused: Tiedä sitten totuutta, mutta mä menin lisäravinnekaupan kautta kotiin :thumbs:

Mitäs ratkaisevaa eroa on glutamiinilla ja L-glutamiinilla? Tavan protskujauheissakin kun on ihan tuntuvat määrät glutamiinia, esim. FAST Protein 95 sisältää glutamiinia 22% kokonaispainosta. Tuo tieto on peräisin Bodaus 8/98 FASTin mainoksesta.

Tästä ollaan montaa mieltä, mutta ihan absoluuttisesti välttämätöntä lisäravinnetta ei liene ole olemassakaan. Jos rahasta tekisi tiukkaa ja vain tärkeimmät pitäisi valita, niin ostaisin kilotolkulla (tulee paljousalennuksia) halpisheraa ja pari isoo purkkia Multi-Tabseja (niitä pari päivässä) tai ehkä Vitamaxia, ei muuta. Seuraavaksi sitten kreaa ja maltoa, jotka eivät myöskään kovin kalliiksi tule.

Eikös proteiinijauhoissa ole lähinnä glutamiinihappoa? Ei taida olla ihan sama asia kuin l-glutamiini.

Originally posted by PattiPete
Mitäs ratkaisevaa eroa on glutamiinilla ja L-glutamiinilla? Tavan protskujauheissakin kun on ihan tuntuvat määrät glutamiinia, esim. FAST Protein 95 sisältää glutamiinia 22% kokonaispainosta. Tuo tieto on peräisin Bodaus 8/98 FASTin mainoksesta.

Search. Tästä riittää juttua aiemminkin.
Eli ainoastaan lyhyesti: glutamiinilla hyvin usein tarkoitetaan glutamiinihappoa.
L-glutamiini on taas se, jota tässä tarkoitetaan ja jota kannattaa ostaa jos glutamiinia ostat.

L-glutamiinista muuten omakin kokemus:

olen käyttänyt sitä pitkään ja tauoitta, "varmuuden vuoksi".
Nyt olen ollut n. 5-6 vkoa ilman tarkoituksellisesti ja pikku hiljaa alkaa huomaamaan eron palautumisessa: lihakset kipeytyvät enemmän ja kipu jatkuu pidempään.
Ero ei ole karmaisevan suuri, mutta selkeästi havaittava, muiden muuttujien ollessa tänä aikana ehdottoman ennallaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom