Mites mimmit lämmittelee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zelda
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Iten täytyy panostaa tohon lämmittelyyn. Eka kuntopyörää, juoksumattoa tai krossaria vartti ja sitte erityisesti ennen penkkiä tai kyykkyjä lämppärisarjat. Ei tuu muuten touhusta mitään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan ekana teen vatsoja niin kauan että lämpiin:jahas: . Ennen sarjaa venyttelen hieman ja vähintään yhden sarjan ilman painoja tai pienillä painoilla. Jos tulee kylmä välillä teen vatsoja myös sarjojen välillä:D, (kesällä ei ole sitä ongelmaa yleensä).Kuntopyörää tai muuta poljen vasta treenin päätteeksi jos jaksan/ viitsin. Ei kandee matkii koska ei varmaan mee bodauoppien mukaisesti mutta kukin taaplaa tyylillään ja pääasia on että itselle toimii :) . (Itse haen ennenkaikkea hyvää fiilistä enkä pyri kilpailumielessä kasvattamaan lihaksia / voimia.)

Kuljen salille melkein aina kävellen tai pyörällä, joten mitään aerobista lämmittelyä en tarvitse. Pyörittelen käsiä, teen kevyttä tankojumppaa ja esim. kiertäjäkalvosimia tms., treenistä riippuen, ja toki hyvät lämmittelysarjat ennen (ainakin) ekaa treeniliikettä, tämäkin vähän treenistä riippuen.

Minäkin menen salille aina kävellen tai pyörällä mutta teen siltikin kevyen alkuverran ennen varsinaista treeniä.
Usein ohjelmaan kuuluu 5-10 minuuttia pyöräilyä, keppijumppaa käsille, niskalle ja hartialle :) ja kevyet venyttelyt. Näin kroppa vetryy ja lämpeytyy mukavasti!

- -
Pyörällä salille 10-15min, kävellen 25-30. Bussia en käytä. - -

Nyt täytyy tehdä jotenkin niin, että salimatkan jälkeen vetäsee jonkun drinksun, että jaksaa tehdä treenin kunnolla.

Mulla on kanssa salille sellanen n. 10 minuutin polkupyörämatka. Se riittää alkulämpäksi.

Eka sarjat pyrin tekemään pienemmillä painoilla ja n. 15-20 toistolla vähän saadakseni itseäni käyntiin. Teen muutenkin yleensä aina nousevaa sarjaa eli nostan painoa joka sarjaan, joten toi lämppä vähän hukkuu sinne. Tankoliikkeissä teen lämpän poikkeuksetta ekaksi pelkällä tangolla.

Hippa: Teen sillai, että teen hiukan runsaamman palkkarin ja juon siitä hiukan alle puolet just ennen kuin lähden polkemaan salille. Sitten poljettuani salilta kotiin juon loppupalkkarin. On toiminut mulla hyvin, etenkin, kun koskaan ei ole ihan varmaa, kuinka kauan edellisestä ruokailusta on kulunut. Palkkarin suhteita ja kokoa muuntelemalla saan sen korvattua, jos on ollut huonot syömiset. (Tietty pitää sit juoda se etupalkkari vaikka puoli tuntia ennen, jos siitä pitää tehdä runsaampi. Muuten tulee vahingossa :urjo: , kun polkasee oikein ilolla salille. :) )

Laiskahan sitä on lämmittelemään, varsinkaan pyörää/crossia ei tule tehtyä juurikaan koskaan enää nykyisellään. Salillekkin kun on matkaa runsaat parikymmentä metriä, niin eipä siinäkään juuri lämpiä, mutta hyvät venyttelyt ennen treeniä ja tarpeeksi lämmittelysarjoja, kuuluvat ohjelmistoon aina. Sarjojen välillä tulee myös tehtyä kevyttä venyttelyä vähän treenattavasta lihasryhmästä riippuen ja hieronnan olen ajatellut ottaa ihan säännöllisesti ohjelmistoon.

Usein menen pyörällä salille (noin 20min), joten se riittää alkulämmittelyksi. Salilla sitten venyttelen ja teen lämppäri sarjat. Jos en mene pyörällä niin sitten kävelen tai juoksen juoksumatolla 10-15min ja venyttelen.

Kuljen salille melkein aina kävellen tai pyörällä, joten mitään aerobista lämmittelyä en tarvitse.

Sama täällä. Hyvin on riittänyt tuo salimatkalla lämmittelyyn. Talvipakkasilla jos autolla menen salille, niin sit tulee lämmiteltyä crosstrainerilla tai juoksumatolla.

N. 10 minuttia spinningpyörää, kävelymattoa tms. hiluvitkuvin vehjettä. Pienet venyttelyt koko kroppaan (tai ainakin harjoiteltaviin lihaksiin) ja pienillä painoilla muutamat lämmittelyt ennen varsinaisia sarjoja.

Treenin lopuksi pienet venyttelyt. Joskus saatan jäädä tekemään kunnon venyttelyt esim. jaloille jos oon tehnyt yläkroppaa jne.

2 kertaa viikossa teen treenin jälkeisen aerobisen n. 30 min.

Minäkin olen tosi laiska lämmittelemään. Välillä jaksan polkea kuntopyörää muutaman minuutin, yleensä pyörittelen käsiä, teen keppijumppaa ja venyttelen kevyesti ennen treeniä. Eilen ainakin liian kevyt lämmittely kostautui. Rintalihas kramppasi ja oli lopputreenin hirmu kipeä. En uskaltanut sitten vetää treeniäkään kunnolla läpi :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laiskiainen ilmoittautuu. Lämmitteluun kuuluu lähinnä laiskaa pyörittelyä kepillä, ylätaljaa ja kyykkäilyä. Joskus saatan pari minuuttia hurruuttaa CossTrainerilla. Lämppärisarjoja sitten tulee tehtyä jollain kympin nostoilla. Koko kropan lämmittelen tällä puutteellisella tekniikallani aina, koska olen sen verran kuullut ja kokenut "kauhujuttuja" siitä, miten on milloin mikäkin asiaan kuulumaton paikka hajonnut jonkin muun paikan treenipäivänä (ihQ lause...). Itselläni revähti etureisi olkapääpäivänä, aivan varmasti olisi voinut tämänkin haaverin välttää, jos olisi viitsinyt niitä koipiakin vähän lämmitellä :jahas:

Taas yksi lusmuilija paljastaa itsensä. Kait se on niin, että jokin paikka pitää ensin hajottaa että tajuaa lämmittelyn ja venyttelyn tarpeellisuuden.

Minä kuittaan aerobiset lämmittelyt, monien muiden tapaan, yleensä sillä että poljen pyörällä salille, matkaa ei tosin ole kuin ehkä alle puoli kilometriä. Salilla teen ainakin yhden lämmittelysarjan per liike ja lämmittelyn jälkeen venyttelen pikaisesti rasitettavat lihakset. Joskus myös sarjojen välissä. Käyn lisäksi kerran viikossa venyttelytunnilla, sillä muuten en saisi koskaan kunnolla venyteltyä.

Poljen pyörällä salille, matkaa on joku 5 kilsaa ja siihen menee aikaa noin 15 min, joten mun mielestä käy lämmittelystä. Talvellakin monesti kävelen, kun ei ole autoa ja meiltä ei mene sinne suoraa bussiakaan.

Saa luvan riittää lämmittelyiksi. Tosin kyllä talvella teen stepperiä tai crosstarineria tai juoksen matolla, koska silloin jää muutoin toi aerobinen liikunta niin vähäiseksi. Ei tuu liikuttua samoin kuin kesällä, tarkoitan tällä pyöräilyä, lenkkeilyä, uintia ja kävelyä paikasta toiseen. Paitsi jonkun verran yritän kavellä talvellakin:whip:

Minäkin lämmittelen 10-15min polkemalla salille reippaahkosti tai jos en polje niin sitten matolla tai pyörällä tai crossarilla sama aika. En yhtään enempää pysty lämppäämään, muuten venyy treenikin sikapitkäksi kun haluaa tehdä tiukan puntinkin.. Kevyet sarjat ekoissa liikkeissä lämmöksi ja pienet venyttelyt niin kulkee punttireeni ihan hyvin.

Aika laiska lämmittelijä olen minäkin. Keväällä/kesällä kuljen pyörällä salille enkä lämmittele erikseen ollenkaan. Syksyllä/talvella tulee sotkettua 10 minsaa kuntopyörällä, enempää en sitä tylsyyttä jaksa. Pari viikkoa sitten koin ahaa elämyksen ja tein tuttavuutta soutulaitteen kanssa ja ihastuin. Mukavaa vaihtelua siihen polkemiseen.

Ma olen treadmilllover eli jos tilaa ois ni yksi ois kotona. Joten lammittelen juoksemalla 15min josta ekat minsat reippaasti kavellen eli lammittelen lammittelyyn. ;) Matkaa taittuu about 3 kilsaa. Sit treeni ja peraan toiset 15min mut nyt menee juosten ja matkaa tulee enemman. Joskus kavelen vaan mut ylamakeen samaisella koneella. Salille meen autolla vaikka matkaa on VAIN tasan maili. Paitsi jos meen sinne paivalla, koska siella ei oo parkkia autolle ennen viitta. Pimeella on semmosia kohtia matkalla minne en halua menna.

Lämmittely? Mitä se on?

Syyllisyydestä teen yleensä jollain aerobisella laitteella "tehokkaan" viiden tai kuuden minuutin lämmittelysession. Vastus ei ole huikea. :rolleyes:

Sitten venyttelen eli roikottelen itseäni hetken puolapuista ja ravistelen jalkoja ja selkää.

Seuraavaksi menen leikkimään painoilla. Teen kohteena olevalle lihasryhmälle kaksi lämppäsarjaa. Ekan suht pienillä painoilla (esim. penaa pelkällä tangolla), toisen joku max-70%. Sen jälkeen alan tehdä töitä oikeasti.

Yleensä huristelen 10min kuntopyörällä, keppijumppaan niin et yläkroppa lämpiää ja sit nopeet venyttelyt päälle, jos jaksan.

Treenin loppuun viel yleensä poljen kuntopyötää 10-15min ja venyttelen.

Zone-sarja -42%
Mä poljen kuntopyörällä, tamppaan crossarilla tai soudan 10-15min alkuun. Sit ei muutako hommiin ku alkaa hiki irtoomaan. :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom