Miten vietät joulua?

Tämä joulu meneekin mulla töissä ollessa. Aattoiltana kymmeneen asti ja seuraavana aamuna takaisin tulo. Meillä ei firma koskaan lepää kun olen hätäkeskuksessa töissä. Katsotaan malttavatko ihmiset rahoittua edes aatoksi.
Taidan kuitenkin normaalisti poiketen varata töihin mukaan levyn fazerin sinistä ja kisskiss-karkkeja, jotka on mun ehdotottomia suosikkeja.

Vanhempia tulee varmasti ikävä, mutta ensi vuonna sitten. Aijon kuitenkin ennen aaton vuoroa keitellä kotona riisipuuroa ja katsoa telkkaria koiran kanssa.
Äidin kanssa tehtiin päätös että joulukinkkuperinne loppuu, ihan yksittäisen ihmisen kannanottona. Paljon muita ihania ruokia äiti on aina jouluna laittanut, mutta tänä jouluna täytyy kokkailla jotakin hyvää itse.

Olen kyllästynyt sukulaisten nurkumiseen, en pysty päättämään mihin menisin jouluksi joten feidaan kaikki tasapuolisesti ja lähden reissuun. Viime joulu meni tyttökaverin kanssa Pariisissa ja tänä jouluna lähdetään Tallinnaan makaamaan hotelliin ja syömään muiden tekemiä ruokia.

Tämä tyttö viettää joulun rauhallisesti vanhempien luona. Ohjelmassa nukkumista, ulkoilua, syömistä ja hömppäkirjan lukemista. Ihanaa vaan rentoutua ja rauhoittua! :) En malta odottaa!

Joululahjoja ostin vain yhden, kummitytölleni. Muiden kanssa on sopimus että ei osteta. En ymmärrä ihmisten hirveää lahjarumbaa ja stressiä, joulu on kuitenkin alunperin uskonnollinen juhla. Miksi ostaa turhaa krääsää sadoilla euroilla kun läheisiään voi muistaa muutenkin?

Meille tulee perus lapsiperheen joulu; autoillaan ympäri Etelä-Suomea sukuloimassa ja syödään itsemme ähkyyn herkkuja. Ihanaa päästä kerrankin muiden valmistamia sapuskoja syömään. Nam!

Joulu ! En ikinä kyllästy siihen ja sen odottamiseen. Jaksan kuunnella joululauluja jo lokakuussa ja alkaa miettimään mitä sitä syödään. Joulu on rauhoittumisen aikaa yleensä rankan ja pimeän joulun jälkeen. Parempaa ruokaa (paljon kaloja, yleensä kalkkuna tänä vuonna ekaa kertaa itse tehty kinkku, ei laatikoita), shampanjaa ja hyvää suklaata. Lasten iloa ja riemua, lastenohjelmia, joulupuuroa ja sauna.

Olen kyllästynyt sukulaisten nurkumiseen, en pysty päättämään mihin menisin jouluksi joten feidaan kaikki tasapuolisesti ja lähden reissuun. Viime joulu meni tyttökaverin kanssa Pariisissa ja tänä jouluna lähdetään Tallinnaan makaamaan hotelliin ja syömään muiden tekemiä ruokia.
Asennetta! Arvostan! :worship:

En ymmärrä ihmisten hirveää lahjarumbaa ja stressiä, joulu on kuitenkin alunperin uskonnollinen juhla. Miksi ostaa turhaa krääsää sadoilla euroilla kun läheisiään voi muistaa muutenkin?

Täysin samaa mieltä! :)

Varasin kanssa matkan pariksi päiväksi Frankfurttiin, sain halvalla. Parempi siellä hotellin porealtaassa ja syömässä valmiiksi laitettuja ruokia, kuin kuunnella sukulaisten tappelua rahasta joulupöydässä. Todellista rauhaa ja lomaa.

pohjoseen joulupvänä,pitkästä aikaa perheen seurassa:haart: kaks edellistä joulua onkin tullut vietettyä töissä ja kaksin avokin kanssa ilman erikoisempia joulufiiliksiä.

Kotona vietän perheen ja serkkuperheen kanssa, mummolla käyn varmaankin tapanina
ja näin. Tykkään kamalasti leipoa kaikenlaista, joten kyllä piparit, tortut, laatikot, kakut
ja muut tulee itse tehtyä. Nautin hyvästä ruuasta ja joulun rauhasta kun ei
ole kiire mihinkään :)

Itse aion viettaa joulua kotosalla, vanhempien kanssa(asumme saman katon alla) ja haaveilla etta ex-poikakaveri ja voidaan sanoa tuleva :-)), paasee takaisin mokiltaan, toisella kaupungilla.. 2viikkoa pitaa kestaa :-( Yritan valtella joulunamuja ja syoda terveellisesti ettei rasva kertyy. Niin on, kylla ma pystyn siihen :-) Yrittaako kukaan muu valtella kaikkea ''vaarallista''??

Rakastan perinteistä joulua :haart:

Joululaulut, koristelut, perinneruoat, lahjat, kynttilä, koko helahoito pitää olla! Ja Lumiukko tietenkin! Olen aina rakastanut joulua enkä koskaan väsy siihen. Menen viettämään joulua kotiin vanhempien luo ja siellä olen joulun aina viettänyt. Meillä joulu menee aina samoilla rutiineilla, mutta se ei haittaa. Kotona on ihana joulu, koska äitini tykkää laittaa koko talon kauniiksi ja ruoat viimeisen päälle :thumbs: Siksi varmaan joulusta on tullut ylipäätänsä niin ihana juhla. Veikkaisin, että joskus tulevaisuudessa minusta tulee ihan samanlainen äiti. Laitan lapsille parhaan mahdollisen joulun.

Ja Stephanythesille voin sanoa, että jouluna vedetään niin paljon kaikkea epäterveellistä kuin vain jaksaa! Ähkyyn asti! Jouluna en todellankaan mieti mitään ruoan tervellisyyttä! Ei jaksa niuhottaa. Vaikka pari kiloa lisää tulisikin niin entä sitten? Ne lähtee sitten viimeistään kesällä pois. Näin ainakin mulle aina käy.

Yritan valtella joulunamuja ja syoda terveellisesti ettei rasva kertyy. Niin on, kylla ma pystyn siihen :-) Yrittaako kukaan muu valtella kaikkea ''vaarallista''??
No ei :D! Itse en ole koskaan vielä onnistunut hankkimaan näitä kuuluisia 'joulukiloja' vaikka olen joka joulu syönyt mitä haluan. Uskon että ne oikeat (sitä itseään olevat) joulukilot tulevat vasta jos jouluruokia on alkanut syöpötellä 1) jo kuun alusta TAI 2) jos joulun vietto venyy ja venyy tyyliin Tammikuun loppuun :rolleyes:.

Tämä on toinen joulu elämässäni, jota en vietä perinteisesti perheen kanssa, isovanhempien luona. Syynä erimielisyydet siskoni kanssa. Mutta uskon että ihan kiva joulu tulossa silti! Vaihtelu virkistää :).

Mää oon taas yksin kotosalla, tai en yksin kun pienten pörröisten kanien kanssa. Pyysin tarkoituksella itselleni jouluksi töitä niin voin niihin vedoten olla menemättä muiden luo joulunviettoon. Muutama ystäväni on lähes kauhuissaan kun he eivät voi kuvitellakaan "yksinäistä" joulua. Pääsen aamulla töistä, lämmitelen saunan, luen hyvää kirjaa ja sit alankin jo nukkumaan. Todennäköisesti "yöunilta" herätessä jouluaatto on jo ohi.
Minua on kysytty siskojeni sekä muutaman ystävän luo, mutta haluan olla kotona enkä kyllä jaksaisi yövuoron jälkeen lasten riehuntaa.

Mä olisin tosi tosi tosi kovasti jouluihmisiä, mutta tämä joulu menee nyt kyllä päin helvettiä. Mä en tänä jouluna lähde vanhempieni luokse lappiin, kuten olisi ollut normaalisti tapana, kun halusin viettää joulua omassa kodissa (nyt kun kerta saatiin koti laitettua, muutto oli siis ja kaikkea) poikaystävän kanssa. No mitäs sit? Oma yhteinen koti saatiin vihdoin laitettua kyllä, mutta joulunvietto menee ihan vituiksi.
Poikaystävä lähtee sukuloimaan ja tulee kyllä illaksi takaisin, MUTTA! mä en pääse nauttiiin mistään joulujutuista. En jouluruoasta, en yhtään yhtään mistään jouluun liittyvistä jutuista, vaikka olisin kovasti halunnut. Mitä mä itelleni jouluruokaa tekemään, kun ukko veljineen syö jo muualla?
Eikä se oo vaan tuo jouluruoka, vaan se, että mut on jätetty niin ulkopuoliseksi kaikesta kuin olla ja voi. Ei pelkästään joulusta.

Mut mä oon tomera tyttö ja keksin itelleni jouluksi jotain! Katon varmaan serranon perheitä, käyn koiran kaa pitkällä lenkillä ja juon tonkallisen viiniä.

Poikaystävä lähtee sukuloimaan ja tulee kyllä illaksi takaisin, MUTTA! mä en pääse nauttiiin mistään joulujutuista. En jouluruoasta, en yhtään yhtään mistään jouluun liittyvistä jutuista, vaikka olisin kovasti halunnut. Mitä mä itelleni jouluruokaa tekemään, kun ukko veljineen syö jo muualla?
Eikä se oo vaan tuo jouluruoka, vaan se, että mut on jätetty niin ulkopuoliseksi kaikesta kuin olla ja voi. Ei pelkästään joulusta.

Mut mä oon tomera tyttö ja keksin itelleni jouluksi jotain! Katon varmaan serranon perheitä, käyn koiran kaa pitkällä lenkillä ja juon tonkallisen viiniä.

Etkös sä voi sitten lähteä mukaan sinne sukuloimaan ja valmiiseen pöytään maistelemaan jouluherkkuja? :)

Etkös sä voi sitten lähteä mukaan sinne sukuloimaan ja valmiiseen pöytään maistelemaan jouluherkkuja? :)
no siinähän se vitsi piilee miksi koen, että mut jätetään ulkopuoliseksi, kun mua ei haluta mukaan..:(
En siis saa lähteä.

Höh :( No onpas kurjasti tehty sitten, jos et kuitenkaan omien vanhempienkaan luokse pääse lähtemään. Jouluna on kyllä tosi kurjaa olla yksinään.. Onneksi sulla on kummiskin koiruli siellä seurana :)
Meillä on suvun joulusyömingeissä melkeinpä aina siskon ja serkkujen ym. tyttö- ja poikaystävät mukana, tai ainakin ne jotka haluavat tulla mukaan :)

Meillä menee joulu suurimmaks osaks kotona perheen kanssa. Aamulla käydään mummon luona joulupuurolla ja siitä sitten kotiin syömään jouluruokaa ja availee lahjoja ja sen semmosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom