Miten vietät joulua?

Me lähdemme avomiehen kanssa joulunviettoon aatonaaton iltana, kun mies pääsee töistä. Olemme molemmat samalta paikkakunnalta kotoisin, matkaa 300 km, mutta taittuu nopsasti ajellen omalla autolla. :haart: (kahdestaan ajeleminen on jo sekin nautinto) Aatonaattona varmaan väsäilemme ruokia valmiiksi ja laitamme kinkun uuniin, pidetään kunnon kinkunvalvojaiset joko mun vanhemmilla tai avopuolison vanhemmilla (matkaa 1,5km paikasta toiseen, joten voidaan olla missä milloinkin), aattoaamuna syödään vain vähän aamupalaa ja paljon suklaata :D lastenohjelmat kuuluu asiaan, mutta ajelemme myös varmasti kavereiden luona ja olemme ulkona jos on lunta (huom huom herra siellä ylhäällä!). Kelin salliessa myös hautausmaalla tehdään kynttiläkierros, kummisedälle, mummille, papalle, vaarille ja ehkä muillekin...Aattopäivänä syömme kahden-kolmen maissa jouluaterian miehen perheen kanssa ja siirrymme sitten illaksi meille. Meillä syödään jouluateria noin klo 17-18 ja se syödäänkin sitten pitkään ja hartaasti saman pöydän ympärillä. :haart: Ruokailun jälkeen maistellaan suklaata, kahvia ja konjakkia ja sitten availlaan kuusen alla nököttävät lahjat. Avataan kaikki vuorotellen, jotta nähdään, kuka mitäkin saa (lapsena kun meni kaikki ihan ohi kun apinanraivolla lensi paperit...).
Ilta menee sitten mahan vieressä köllötellessä ja telkkaria katsellessa, ehkä joululahjoja testaillessakin.

Joulupäivänä tavataan mummut ja papat ja syödään jälleen. Illalla mennään paikalliseen baariin, jossa näkeekin kaikki kaverit, joita ei pitkään aikaan ole nähnyt!Loppujoulu on aika epävirallinen, tehdään vähän mitä sattuu.

Ja tänä vuonna sokerina pohjalla lähdemme 28. päivä aamulla kohti Tamperetta ja Milanoa, jossa meneekin reippaasti uuden vuoden yli :dance2:

Jos kävisin vielä töissä, hankkiutuisin varmaan duuniin jouluaatoksi. Se olis jotenkin kivaa ja tunnelmallista.

Meidän perheessä on aina vietetty perinteinen joulu joko perheen kesken tai sitten parin sukulaisen kanssa. Erityisesti mieleen on jäänyt se joulu, kun oli kauhea myrsky ja meni sähköt (asuttiin aika syrjäseudulla), joten syötiin ja avattiin lahjat sitten kynttilänvalossa :haart: Se oli tosi kivaa.

Tänä jouluna ei ole mitään tietoa, missä ja millä porukalla vietetään joulua. Vaihtoehtoja ovat maaseutukoti, kaupunkiasunto tai vuokramökki (tms). Maaseutukoti on iskän hallinnassa eikä oikeastaan kukaan haluaisi olla siellä aattoa, kun taas äiti ei halua isän tietävän missä kaupunkiasunto edes sijaitsee (joo :jahas:). Vuokramökki olisi paras vaihtoehto, mutta siitäkään ei tiedä että tulisiko isä silloin sinne ja miten kaikki järjestettäisiin. Perhetilanne on lievästi sanottuna monimutkainen tällä hetkellä...

Mulla ei kyllä periaatteessa ole mitään väliä missä ollaan, haluaisin vaan että koko perhe on koossa. Joulu on kyllä vittumaista aikaa.

Ei oo sitte yhtään jouluolo tänä vuonna. En muista oliko viime jouluna lunta, mutta tämä joulu tuntuu ainakin ihan ei-joululta ilman valkoista pihaa. Joulukuustakaan meillä ei vielä oo missään, pipareita ei oo leivottu eikä leivota, joten en oo tänä vuonna osannut koko juhlaa oikein edes odottaa. Perheen ja toisen puolen isovanhempien kanssa joulua varmaankin vietetään meillä kotona: syödään, avataan ne muutamat lahjat ja se siitä.

meillä perinteisesti vietetään kotona vanhempien kanssa ja joka toinen vuosi mumma ja paappa tule myös meille, tänä vuonna ei.

aamulla tottakai mennään saunaan ja sitten syödään jouluruoka. itse en pidä oikein jouluruoasta :D

lahjat laitetaan joulukuusen alle, ja joskus illalla avataan ne ja sitten se ilta/yö menee wii:tä pelaillessa (haha, hyvä kun tiedän mitä saan lahjaksi :D)

koko stoori

Rupesi hymyilyttämään tämä Alyssan vuodatus. No onneksi en ole ainoa jonka perhe hieman... dysfunctional. Itse pakenen tänä vuonna joulua äidin puolen sukulaisten luo, en jaksa katsoa jos faija rupeaa taas aattona dokaamaan. Kaikki hienot lahjat ja notkuvat pöydät ovat jotenkin yhtä tyhjän kanssa jos jouluna ei ole joulutunnelmaa.

Perheen ja sukulaisten parissa. Pienimuotoinen joulukokkailu ja -leipominen ovat kivaa puuhastelua. Joulussa tärkeää on rauhoittuminen. Uskonnollista merkitystä joululla ei minulle ole. Joulustressi ja joulun ikävä liitännäinen eli armoton kuluttaminen eivät ole mieleeni. Joululahjoja olen ostanut niille, joille oikeasti haluan antaa jotain hyödyllistä. Kas, ostin kaikki joululahjat ekokaupasta :D Vielä on muutama lahja ostamatta.

Aamulla ajan äiskän luo syömään riisipuuroa, käydään varmaan kävelyllä, ja illemmalla syödään vatsa isoksi, sitten suuntaamme sukulaisille kahville, ja sitten haudalla käynti pimeässä ja videovuokraamon kautta kotiin äidin luokse. Makaamme sohvalla, mässytämme ja katsomme leffoja:haart:

Meillä joulu on aina ollu ihan perheen kesken ja ehkä muutama sukulainen mukana. Aattona on yleensä käyty hautausmaalla ja sen jälkeen syöty jouluateria et ihan semmonen perus joulu. :D

Haluaisin skipata koko joulun. Mieluiten viettäisin sen omassa rauhassa (yksin suklaan ja viinin kanssa leffoista, kynttilöistä ja hiljaisuudesta nauttien), mutta koska asiat pitää tehdä kuten aina ennenkin, taidan joutua vanhempieni luokse. Yritin kauniisti ilmaisten jo mainita vanhemmilleni, että tänä jouluna en ehkä menekään alkukotiin, johon vastaukseksi sain naaman mutristelua ja "eihän joulu ole mitään ellet tule". Ahdistaa, sillä en halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta en myöskään halua itse ahdistua väkinäisellä yhdessäololla. En ole kovin läheinen perheeni kanssa ja yhteiset juhlapäivälliset sun muut aikaansaavat suurta kiusaantuneisuutta ja halua vetää pää täyteen tai vaihtoehtoisesti vaikka ranteet auki. Ja se kaikki vain siksi, että niin nyt sattumalta kuuluu tehdä. Joulu ei edes merkitse minulle tai vanhemmilleni mitään muuta kuin ylensyöntiä ja muutamaa lahjaa, joten miksi hemmetissä siitä pitää tehdä tällainen stressin aihe?

Haluaisin skipata koko joulun. Mieluiten viettäisin sen omassa rauhassa (yksin suklaan ja viinin kanssa leffoista, kynttilöistä ja hiljaisuudesta nauttien), mutta koska asiat pitää tehdä kuten aina ennenkin, taidan joutua vanhempieni luokse.

Sä oot 26-vuotias, joten mä sanoisin että jos oikeesti on noin kauheeta lähteä, jää kotiin. Ei kaikkia voi miellyttää. Mä odotan sitä päivää, kun voin itse jäädä omaa kotiin, mutta oon sen verran isin tyttö, että toistaiseksi se ei ole mahdollista. Ja ihan kivaa meillä kyllä kahdestaan aina on...

Sä oot 26-vuotias, joten mä sanoisin että jos oikeesti on noin kauheeta lähteä, jää kotiin. Ei kaikkia voi miellyttää. Mä odotan sitä päivää, kun voin itse jäädä omaa kotiin, mutta oon sen verran isin tyttö, että toistaiseksi se ei ole mahdollista. Ja ihan kivaa meillä kyllä kahdestaan aina on...

Oikeassa olet siinä, ettei kaikkia voi miellyttää.
Mutta. On se silti ikävää aiheuttaa ilmiselvä pettymys toimimalla itsekkäästi, oli sitten 26 tai kuinka vanha tahansa. Ehkäpä tässä vielä ehtii kehittämään itselleen joulumielen tai saamaan aikaan sopuratkaisun. Voi kun saisikin sellaisen lapsena olleen joulufiiliksen!

Lapsuuden joulut... Niitä on ikävä <3 Mutta jospa tänä vuonna joulu olisi jo hieman parempi kun muutamana edellisenä vuonna..

Mie olen kans aivan mielissään joulusta. :joulu3:
Lähetään tänäkin jouluna poikaystäväni vanhempien luokse joulunviettoon. :haart:
Se kruunaa kyllä koko joulun. Oi, nyt jo vesikielellä oottaa ihania jouluruokia...

Oikeassa olet siinä, ettei kaikkia voi miellyttää.
Mutta. On se silti ikävää aiheuttaa ilmiselvä pettymys toimimalla itsekkäästi, oli sitten 26 tai kuinka vanha tahansa.

Jos kyse on lasten ja vanhempien välisestä asiasta, miksi lasten pitää aina antaa periksi ja olla vanhemmille mieliksi tai muuten heidät leimataan itsekkäiksi? Ehkä vanhemmillakin olisi joskus syytä katsoa peiliin, jos lapset eivät viihdy heidän seurassaan.

Mä oon joka ikinen joulu ollu kotona perheen kesken. Nyt sit sattuu jouluaatolle iltavuoro töissä, ja kotia matkaa useempi sata km. Itku taitaa päästä. Noh, tuon iltavuoron jälk on onneks sit vapaata.

Dojolla varmaan normaalireenit ja sen jälkeen jotain safkaa.

Leffa ja nukkumaan. Oisko mitään?

Ois kiva semmonen pikakelaus tän koko jouluhässäkän yli, ihan unbelievaballs että voi olla vuodenaika joka ressaa vaikka oisit sokkona mykkänä kuurona tynnyrissä kalliolla erämaassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom