Miten usein teillä siivotaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatso
  • Aloitettu Aloitettu
yksi tuttu asuu sillai että en usko että se on koskaan siivonnu. hyi saatana että se kämppä oli saastainen, pölykoiria jokapaikka täynnä, käytettyjä astioita ympäri kämppää jne jne. keittiössä haisi sellaselle että enpä kuvittelis ikinä siellä ruokaa tekeväni. huh.. ei tajua miten joku voi elää sellasessa paskassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo kyllä meilläkin siivotaan kerran viikossa ja sitten useimmin jos tulee vieraita. Itse en kyllä siivoisi mutta kun muijalla on astma niin on pakko joka viikko muuten se kuolee sinne :thumbs: ohhooh ei niin hyvä läppä... :D

metalman sanoi:
yksi tuttu asuu sillai että en usko että se on koskaan siivonnu. hyi saatana että se kämppä oli saastainen, pölykoiria jokapaikka täynnä, käytettyjä astioita ympäri kämppää jne jne. keittiössä haisi sellaselle että enpä kuvittelis ikinä siellä ruokaa tekeväni. huh.. ei tajua miten joku voi elää sellasessa paskassa.

Mulla oli kanssa yks kaveri sillon kun se asu kotona ja sen porukat oli jossain matkalla niin se kävi suihkussa kusella(mutta ei se siellä käynyt suihkussa) ja kaikki "paska" oli lattialla kun niiden porukat tuli kotiin niin jo oli porukoilla ihmettelemistä että onko täällä joku eläin asunut vai miksi täällä on tämän näköistä.... :rock: ite en kyllä ikinä pystyisi asumaan semmoisessa... :urjo:
Mutta onneksi nyt kun se muutti omaan kämppään niin se on huomannut että sen tyä ei tulekaan ketään siivomaan niin on pojalla hiukan hygienia muuttunut onneksi... :eek:

Pari-kolme kertaa viikossa tulee imuroitua, ja päivittäin pientä pölyjen pyyhkimistä ja järjestelyä.
Isompi siivous sitten kerran parissa viikossa.

Kerran tai kahdesti (miten nyt sattuu) viikossa imuroidaan ja samalla sen imurin harja suuttimella pahimmat pölyt hyllyistä pois. Emäntä tiskaa silloin kun on tarve. Vessanpesu noin joka toinen viikko siten että kaikki ylimääräinen pois ja sitten suihkupullolla pesuainetta kaikkialle ja sitten suihkulla huuhdonta. Perusteelisempi siivous eli matot ulos jne. tapahtuu aika harvoin(joka toinen kuukausi??). Peti vaatteiden tuuletus vain talvisin silloin tällöin, kesällä ei varmaan mitään hyötyä kun siitepölyä niin paljon. Ikkunat kerran vuodessa.
Miten pirussa osa porukkaa jaksaa nuohota joka päivä asuntoaan? Mä lähden siitä että kun siististi asuu niin ei tarvii aina siivota. Ja kun tavarat pitää järjestyksessä niin ei tarvii järjestellä. Muuten musta kirjahylly on aika hyvä mittari siivoukselle, kun siihen voi pölyyn kirjoittaa niin silloin luuttu kouraan.
Naapurin akka nuohoaa joka ja ei ole päivää että eikö jotain mattoa/peitettä tms. pieksä tuolla mattotelineellä, ja siinä välissä se sitten viellä käy aina lenkillä. Aivan sairasta touhua.

Itse muuten olen joskus aina ottanut tuon imuroinnin sellaises pikku lämmitelys ennen treeniä.

Pientä siistimistä rätillä/rikkaimurilla jne jatkuvasti, kerran viikkoon kunnon siivous .
Matot lähtee ulos harvemmin, ja ikkunat pestään pari kertaa vuodessa, sisäpinta tosin tulee pyyhittyä useammin kun on pikku-ukon kädenjälkiä täynnä jatkuvasti.

Edit: mun mielestä tosiaan perussiisti eläminen pitää paikat jo itsessään siistinä, eli tapoihin kuuluu lakaista/rikkaimuroida ne murut pöydältä/lattialta aterian jälkeen, pyyhkäistä se kahvitahra keittiötasolta ja ylipäätään laittaa kaikki käytetyt tavarat käytön jälkeen paikoilleen.

Silloin tuollainen viikon välein tehty perussiivous pitää paikat hyvinkin siistinä.

On tullut katsottua muutama jakso tuota englantilaista Vaimot vaihtoon sarjaa ja siinä on pistänyt silmään että joissain talouksissa siivotaan JOKA päivä, siis imurointi + pölyt. Luulisi että koti on asumista varten eikä mikään asuntomessu kohde... noh, meillä menee siivous noin viikon välein, mites muilla?

oon asunu englannis perheessä 3 viikkoa. Ei siellä sisällä hirveen paskasta oo, mutta kun ne kävelee ulkokengät jalassa sisällä ni onhan siellä ne kokolattia matot aika likasia. Siellä tosiaan "äiti" imuroi joka aamu (ehkä myös illalla en oo varma), jos ei imurois ni kyllä olis paskasta.

Himassa imuroin n.1 kerran viikossa ja astiat tulee pestyy joka kerta ku täytyy syödä, ei oo ku yks lautanen ja pari lasii.

Kerran viikossa mies imuroi + useimmiten moppaa käytävät, eteisen, keittiön ja vessan. Mattoja meillä tomutetaan ulkona äärimmäisen harvoin, ovat sikamaisen isoja ja painavia. Rikkaimuri on ahkerassa käytössä. Keittiön pöytätasot saisi pyyhkiä useamminkin, jostain syystä koko ajan on jotain protskujauhoja pöydällä...
Minäkin pyrin n. kerran viikossa pyyhkimään pölyt sekä pesemään vessan. Ikkunat pestään kerran vuodessa. Satunnaisesti isompia urakoita, kuten lastenhuoneen kaikkien lelujen lajittelu ja järjestäminen, kirjahyllyjen tyhjentäminen ja pölyttäminen tai keittiön kaappien pesu sisäpuolelta. Kristallit ja koriste-esineet ovat vitriinissä lasin takana, eivät onneksi pölyty paljon.
Miksi muuten vessa pitäisi pestä joka päivä?

Nyt tulee imuroitua kämppä noin kerran kuussa. Tietenkin myös silloin, jos vieraita on tulossa. Keittiötä nyt joutuu siistimään ja astioita tiskaamaan vähän useammankin kerran viikossa. Suursiivous ehkä kerran/pari vuodessa (jos jaksaa).

Seurustellesssa tuli siivottua kämppä jopa kerran viikossa, ettei nainen luule/huomaa ihan porsaaksi. Näin sinkkuillessa ei niin väliä, kunhan itse viihty, eikä ihan paskaan huku. :hyper:

Niin ja siivoushulluille tiedoksi, ettei liika siisteyskään ole välttämättä hyvästä. Itse olen hyvä esimerkki siitä, miten äippä oli siivoushullu, kun olin pentu ja nyt on kaikken maailman allergiat ja heinänuhat.

Mutsi siivosi kämpän rätillä katosta lattiaan päivittäin, eikä varmasti ollut pölyä missään. Lääkärithän nykyään epäilevät liikaa hygieniaa syyksi allergioihin länsimaissa, ja esim. perheissä, joissa on lemmikkejä lasten ollessa pieniä esiintyy vähemmän allergioita.

2 aikuisen, 2 nuoren ja kissan taloudessa tulee siivottua kunnolla suunnilleen joka toinen viikko. Muihin "pikkusiivouksiin" en sitten osallistukaan.

Kotoa kun löytyy vaimon lisäksi 2 koiraa ja 1 kissa niin kerran viikossa on perusteellinen imurointi, pölyjen pyyhkiminen, lattioitten luuttuaminen ja mattojen puistelu. On se mukavampi asua siistissä kämpässä.

Zener sanoi:
Niin ja siivoushulluille tiedoksi, ettei liika siisteyskään ole välttämättä hyvästä. Itse olen hyvä esimerkki siitä, miten äippä oli siivoushullu, kun olin pentu ja nyt on kaikken maailman allergiat ja heinänuhat.

Mutsi siivosi kämpän rätillä katosta lattiaan päivittäin, eikä varmasti ollut pölyä missään. Lääkärithän nykyään epäilevät liikaa hygieniaa syyksi allergioihin länsimaissa, ja esim. perheissä, joissa on lemmikkejä lasten ollessa pieniä esiintyy vähemmän allergioita.

Miten ton nyt ottaa. Kysehän on käsittäkseni siis ettei pitäisi käyttää jotain antibakteerisia pesuaineita. Meijjän mutsi (tylsistynyt pitkäaikaistyötön kun on aina ollut...) siivosi ja siivoaa joka päivä ihan kunnolla eikä kummallakaan, minulla eikä siskollani ole yhtään mitään allergioita tai muita vaivoja... :rolleyes: (meillä tosin noita elukoitakin oli/on)

Juuri odottelen jännityksellä, millaista kommenttia äidiltäni tulee illalla. Se nimittäin lähti kaupungille ja yllättäen pyysi mun kämpän avaimia että pääsee jossain välissä vähän huilaamaan ja keitteleen kahvia. En kehdannut kieltääkään, varotin vaan että ei oo ihan siisteimmässä mahdollisessa kunnossa. Kesän alussa vaihtui kämppis ja muuton jäljiltä on aika sotku, mitä ei ole tullut siivottua kun en kesällä kämpälläni asustele enkä ole kuvitellut kenenkään muunkaan siellä käyvän. Kovin mielellään ei tuossa kunnossa olevaa kämppää kellekään esittelisi.

Tuosta varmaan voikin päätellä, etten ole erityinen siivouksen ystävä. Tiskit kyllä pesen joka ilta. Imurointia ehkä kerran kahdessa viikossa, moppausta harvemmin. Maton hakkaan samalla kun imuroin. Kun ei ole edes lemmikkejä sotkemassa, ei kovin paljon siivottavaa ole.

Yritän jaksaa kerran viikossa. Joskus kahden viikon välein. Tiskiä ei sentään kasaannu, ei nimittäin astioitakaan ole nimeksikään. :D

Tarvittaessa. Tarve ei ole kovin usein.

Voisi vaikka hankkia semmoisen robottimurin pörräämään ympäriinsä kun on itse poissa. Nehän kai nykyään osaa mennä telakointiasemalle kun tarvii tyhjennystä tai lisää virtasta. Maksaa vain rutosti.

Fatso sanoi:
On tullut katsottua muutama jakso tuota englantilaista Vaimot vaihtoon sarjaa ja siinä on pistänyt silmään että joissain talouksissa siivotaan JOKA päivä, siis imurointi + pölyt. Luulisi että koti on asumista varten eikä mikään asuntomessu kohde... noh, meillä menee siivous noin viikon välein, mites muilla?

Meillä siivotaan silloin kuin jotakuta sattuu häiritsemään villakoirat yms. epäjärjestys. Se siivoaa joka jaksaa/viitsii, ja jos on kiireinen ja stressaava tilanne duunissa kummallakin niin saattaa mennä useampikin viikko siivoamatta. Lakanat vaihdetaan viikon - kahden välein, mulle kuuluu pyykinpesu ja avokille tiskaaminen. Loput jaetaan edellämainitun kaavan mukaan. Onneksi kumpikaan ei ole siivousfriikki mut sitten kun aletaan siivoamaan niin siivotaankin kunnolla: tuntitolkulla ja sairaalloisen pikkutarkasti :lol2:

Kotona pitää olla kodikasta ja sen oloista että siellä eletään, liian steriili ja järjestyksessä oleva huusholli on epämukava ja herättää kylmiä väristyksiä. Toki tässäkin taitaa olla melko monta erilaista mielipidettä?

:offtopic: Toi kyseinen sarja on ollut meillä "ei saatana VOI olla totta" -päivittelyjen aihe, mutta kaipa brittilä on sitten sen verran vanhanaikainen yhteiskunta että noi jutut pitää paikkansa. Ja tietty yleistämme kaiken mitä töllöstä näkyy koskemaan koko kansakuntaa ;)

PF-boi sanoi:
Mulla oli kanssa yks kaveri sillon kun se asu kotona ja sen porukat oli jossain matkalla niin se kävi suihkussa kusella(mutta ei se siellä käynyt suihkussa) ja kaikki "paska" oli lattialla kun niiden porukat tuli kotiin niin jo oli porukoilla ihmettelemistä että onko täällä joku eläin asunut vai miksi täällä on tämän näköistä.... :rock: ite en kyllä ikinä pystyisi asumaan semmoisessa... :urjo:
Mutta onneksi nyt kun se muutti omaan kämppään niin se on huomannut että sen tyä ei tulekaan ketään siivomaan niin on pojalla hiukan hygienia muuttunut onneksi... :eek:

Joo en ole siivousfriikki mut ei hyi helvetti yäk yäk yäk millaisia tyyppejä on... :eek: Tollasta silkkaa sikailua en ymmärrä vaikka huushollin ei ihan putsplank tarvitsekaan olla 24/7. Ja vielä omassa/vanhempien kotona. Oliko suihkuun kusemisella jokin motiivi (esim wc-pönttöfobia) vai oliko kyse ihan vaan kengännumeron kokoisesta äo:sta?

metalman sanoi:
Vastustuskyky paranee.

Missukka sanoi:
Miten ton nyt ottaa. Kysehän on käsittäkseni siis ettei pitäisi käyttää jotain antibakteerisia pesuaineita. Meijjän mutsi (tylsistynyt pitkäaikaistyötön kun on aina ollut...) siivosi ja siivoaa joka päivä ihan kunnolla eikä kummallakaan, minulla eikä siskollani ole yhtään mitään allergioita tai muita vaivoja... :rolleyes: (meillä tosin noita elukoitakin oli/on)

No joo..tietenkään yksittäisistä tapauksista ei voi päätellä mitään.

Varmasti on sotkusia perheitä, joissa on allergisia lapsia, ja siistejä lemmikittömiä, joissa ei ole allergisia.

Lähinnä kait kyse on siitä, että jos omistaa allergiaan altistavat geenit, niin ylisiisti ympäristö voi puhkaista allergian esim. pienellä lapsella, jolla on vielä kehittyvä immuunijärjestelmä. Jos allergiataipumusta ei ole, niin sitten on ihan sama, miten asuu ja elää.

Allergiathan kai nykytietämyksen mukaan johtuu siitä, että immuunijärjestelmällä on liian vähän todellisia hommia. Kun ei ole tarpeeksi loisia ja pöpöjä, niin alkaa sotilaita (=valkosoluja jne..) pitkästyttämään. Sitten kun havaitaan joku elimistölle vieras mutta täysin vaaraton tunkeilija (esim. koivun siitepölyhiukkanen), niin pistetään täysi rähinä päälle, ja ammutaan tykillä kärpästä ihan turhan takia. Taistelusta ei kuitenkaan ole mitään hyötyä, vaan todellisuudessa elimistö hyökkää itse itseään vastaan. :)

Imurointi ja tiskit kerran viikossa. Jos oikein laiskottaa niin sitten ei siivota. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom