Miten tunnustit itsellesi että olet lihonut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frida
  • Aloitettu Aloitettu
Luulen että aika monella meistä on se harha, että "nyt on lihat lähtenyt" tai "olen onneton läski" vaikka joku urheilematon tyyppi katsoo sinua ihan eri silmällä kuin sinä itse. :

Juu totta, urheilemattomien työtovereiden tms. mielestä olen aivan huippuatleetti. Tietäisivätpä vain... Perhana kun rupesikin ottamaan päähän tämä oma lössähdyssuuntaus...

Ok, tänään menen lenkille taas, vaikka tekisi mieli syödä. Sen jälkeen syön, mutta terveellistä.:rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitä omaa "tilaansa" on aika hankala nähdä, jos ei ole minkäänlaista kokemusta itsestään eri kunnoissa. Tällä tarkoitan siis sitä, että ei ole esimerkiksi koskaan kiristänyt itseään alle kympin rasvoihin (miehillä). Siitä omasta rasvaprosentista saattaa olla melkoisen optimistinen luulo, ennenkuin jossain vaiheessa putoaa maan pinnalle. Rasvaa kun tahtoo olla aina vähintään se 5kg enemmän, mitä oli tarkoitus pudottaa alunperin.

Sitten kun on itselläkin kokemusta siitä, miten oma kroppa muuttuu kun kiristetään esimerkiksi 20% -> 8%, niin pystyy huomattavasti paremmin sanomaan jo muidenkin rungoista, että missä mennään. Miksipä tätä "näkemystä" ei voisi saada jonkun muunkin kropasta, kuin omastaan. Oman näkee kuitenkin joka päivä peilistä, ehkä siitä kuitenkin helpommin näkemys muodostuu...

Olen aika vahvasti sitä mieltä, että jos todellakin haluaa hyvään kuntoon, niin se motivaatio pitää löytyä itsestään. Sitä ei pidä hakea muilta tyyliin "kertokaa nyt miks mun pitäis polttaa 10kg rasvaa pois?". Jos sitä ei itse halua täysillä, niin ei se ole silloin kestävä päätös. Se on se palava halu ja intohimo joka nostaa äijän klo 5.00 -20 asteen pakkasella aamulenkille (ja ehkä pieni ripaus masokismia on myös joukossa :nolo: ). Halun lisäksi tarvitaan vielä hyvät ohjeet, joita esimerkiksi tämäkin palsta on pullollaan (varsinkin vanhemmat postit).

edit: Vyö on tosiaan ehkä yksi parhaista tavoista arvioida läskin kertymistä/palamista. Näin ainakin omakohtaisen kokemuksen perusteella. Kun ottaa painoa 1kg/vko, niin saa olla kyllä vyötä löysäilemässä vähän väliä. Maltillisemmalla tahdilla taas huomattavasti harvemmin.

"Olet juuri siinä kunnossa, kuin haluat olla" :whip:

Miten tämä sitten liittyy mihinkään? En tiedä, kunhan avauduin :D

Viimeksi muokattu:
Kesä on tehnyt tehtävänsä täälläkin. Se herkuttelu on nyt alkanut näkymään kun toukokuussa näkyi vielä hieman palikoita niin eipä näy enää kun häivähdys silloin kun on maha tyhjänä ja juuri treenattu ja tohon päälle sopiva valaistus + jännitys. :D Täytyis siis täälläkin taas hiukka siistiä ruokavaliota. Toisaalta, miinuskaloreilla ei voi kasvaakaan joten...

Vielä tuosta läskinpoltosta: omalla kohdalla se rasvan palaminen on ikäänkuin sivutuote. Voi olla vaikea motivoitua, jos aerobisen treenin kokee vastenmieliseksi ja ainoa syy liikkumiselle on rasvan poltto. Kestävyyden ja yleiskunnon nousu on hieno juttu.. jaksaa paljon paremmin vaikkapa työhommat ja arjen sydeemit. Ja kun vielä nauttii lenkkeilystä ja liikkumisesta, niin ei yhtään paha homma.

Minusta porukka, ja varsinkin naiset, vouhottavat kauheasti sen painon kanssa. Ei 55 kg painava nainen ole lihava, ellei ole sitten joku alle 150 cm pitkä. Varsinkin jos on punttaillut, niin se puntari ei kerro totuutta, vaan peili. Toi ulkonäköihanne on vain markkinamiesten keksintö, kun haluavat myydä tietynlaisia vaatteita ja laihdutushuuhaata. Jos on terve ja mielestään hyvän näköinen, niin miksi vitussa pitäisi uskoa jotain rahanahnetta saatanan kätyriä televisiomainoksessa?

Minusta porukka, ja varsinkin naiset, vouhottavat kauheasti sen painon kanssa. Ei 55 kg painava nainen ole lihava, ellei ole sitten joku alle 150 cm pitkä. Varsinkin jos on punttaillut, niin se puntari ei kerro totuutta, vaan peili. Toi ulkonäköihanne on vain markkinamiesten keksintö, kun haluavat myydä tietynlaisia vaatteita ja laihdutushuuhaata. Jos on terve ja mielestään hyvän näköinen, niin miksi vitussa pitäisi uskoa jotain rahanahnetta saatanan kätyriä televisiomainoksessa?

Aihe 1a: Jeps, puhumattakaan siitä että jostain kumman syystä naisten kai odotetaan olevan jatkuvasti ruokavaliolla ja tarkkailevan linjojaan, ja sitten jos ostaa sen yhden Runebergin leivoksen, niin tuntee rikkoneensa koko naissukukunnan kirjoittamatonta lakia nro 1 vastaan.

Aihe 1b:Muistan kun opiskeluaikana kahviossa todella sorjat ja liikunnalliset opiskelijatytöt hymyilivät ja sanoivat kauhean häpeissään ja anteeksi pyytävän näköisinä, että mulla tosi terveellinen lounas...kun lounaan päälle vetivät jälkkäriksi yhden Mars-patukan.

Siinä sivussa meikä tunki kolmatta possumunkkia naamaan, ja kysyi että mihhä?

Aihe2: se mua huvittaa aina ihan kybällä, että jengi sanoo että korvaa suklaa jollakin muulla makealla, niin kuin jugurtilla tai marjakeitolla....vittu että korvaa hyvin, jos on vähänkään suklaanhimo.
Tai ota karkin sijaan pähkinöitä.

Vähän sama kuin sanoisi hemmetinmoisessa puutteessa ja panetuksessa elävälle kaverille, että korvaa seksi maisemamaalauksella.

Tai alkoholistille että korvaa tuo kossu kuule porkkanamehulla.

Ihan kuin kyse olisi siitä, että tarvii kaloreita, ja päättää että helpoiten niitä saa sipseistä ja perkele kunnolla saakin.

Se on kyllä totta mitä joku aiemmin sanoi, että itsestä se hinku laihtumiseen on lähdettävä:
on löydettävä joku syy siihen, että vaikka nyt kuinka tekee mieli makiaa/suolaista, ja vaikka olen näille himoille periksi antanut, niin nyt on aika lopettaa.
Ja vaikka ratkeaisi, niin annettava se anteeksi ja jatkettava yrittämistä edelleen.
Ja jotenkin sisäistettävä sekin ajatus, että jos on ratkeillut säännönmukaisesti ja pidempään, niin se vararenkaan hävittäminen vie kans aikaa.

Minä mitään myönnä. Kiloakaan ei ole ylimääräistä.

2002/62kg --> 2006/92kg

On lihomista ja on kasvamista. Usein molempia tapahtuu samaan aikaan.

Olin lähtees ulos ja manasin et kun vaatteet oli pesun jäljiltä tiukat..Ei se siitä johtunutkaan vaan siitä että tämän akan elämän tyyli oli repsahtanut ja se näkyi..ja huom!!siis 9 kuukautta ja 10 kiloa plussa..Onneks ne on nyt pois..

Aika reilulla bulkilla oltu reilu 5kk. 16kg tullut lisää painoa(91-107). Tulokset jatkuvassa nousussa, mutta rupeaa toi peilikuva jo hieman irvistämään :evil: kun sinne kurkkaa, vaikka reenattu on 4-5krt joka viikko + aerobiset ja matsi päälle.
Kunhan kausi loppuu, niin alkaa 3 ja puolen kuukauden dietti. Takaraivossa jyystää pelko, että kaikki saavutetut voimat katoaa kun ruvetaan diettaamaan. :curs:

Eli kyllä tuo peiliin katsomalla selvisi, että nyt on lihottu. :rock:

Gillyanne taisi joskus kertoa vinkin, että läskit nähdäkseen voi mennä seisomaan alasti peilin eteen ja pomppia. Läskit velloo, lihakset ei. :P

Hyppiessä kai pitää jännittä lihaksia? Kyllähän esim. rintalihakset velloo jos niitä ei jännitä...

Pakkiksella täysin aliarvostettu mittanauha on paras kertomaan onko lihonnut. Jos vuoden aikana paino nousee määrän X, niin paha siitä on mennä sanomaan, kuinka paljon läskiä on tullut lisää. Mittanauha kehiin ja vyötärönympärys sillä selville. Jos vyötärönympärys on kasvanut, on läskiä tullut lisää ja päinvastoin. Peilistä sitä on turha yrittää nähdä, kun se vuotta nuorempi tyyppi ei seiso siinä vieressä. Ennen-jälkeen -kuvat on jo paljon parempi juttu, mutta siinäkin pitäisi olla valaistus, rusketus, asennot sun muut vakioita. Silloinkin näkemys on aina subjektiivinen.

Pulinat pois ja mittaamaan, sanoi Tatu Vanhanen.

Ruoka ei ole ikinä maistunut niin paljon, että olisin lihonnut. Mielummin olen syönyt itselleni hyvä olon kuin ylensyönyt itseni ähkyksi. Kun tuota painoa kuitenkin olisi hyvä saada lisää puntin vuoksi, olen vetänyt väkisin sapuskaa enemmän kuin mitä maistuu. Aamiaisen syömiseen menee kolme varttia. :) Tiedä sitten johtuuko kolkuttelevasta 30 vuoden iästä vai nykyisestä istumaduunista, mutta paino on alkanut tarttumaan.
Ei sitä tarvinnut itselleen "tunnustaa". Huomasihan sen kun vatsa ja perse turposi. Viime kesänä ostetut löysähköt farkut on kireitä reisistä.
Mutta hyvä näin, painoahan tässä on haettukin. 8 kg vielä ja pidetään siinä.
Syön kyllä äärimmäisen terveellisesti, enkä saa juurikaan nautintoa syömisestä. Se on mulle vaan sellanen toimitus mikä on hoidettava. Eli ei kiinnosta herkut. En juo limua, syö sipsejä, karkkeja tms.
Toisaalta olen hedonisti ja tykkään kokeillen nautiskella makuelämyksistä. Viime vkonloppuna sain maistaakseni hirveä ja sorsaa ensimmäistä kertaa. :kuola:

Ja tämä pätee sitten yhtälailla miehiin ja lihaksiin. Vasta hetki sitten täältä luin ettei 172/75 mies voi olla lihaksikas edes parin prosentin rasvoilla.

Naisilla jostain syystä siis "ihaillaan" sitä pientä painoa ja miehen taas pitäisi painaa sen 100 kg jotta saisi yhtään sitä kuuluisaa "rispektiä".

Paskat noista, peili sen kertoo onko läski vai ei, ei mitkään mitat ja kilot.

Ja ihminen todellakin valehtelee itselleen helvetin hyvin. Olipa sitten kyse siitä peilikuvasta tai vaikka edellisen treenin painoista. Jos ei ole jostain mistä tarkastaa niin siitä mennään mistä aita on matalin! Poikkeuksiakin toki on, että ei nyt takerruta niihin.

Naisilla jostain syystä siis "ihaillaan" sitä pientä painoa ja miehen taas pitäisi painaa sen 100 kg jotta saisi yhtään sitä kuuluisaa "rispektiä".

Paskat noista, peili sen kertoo onko läski vai ei, ei mitkään mitat ja kilot.

Nyt on kyllä sitä kuuluisaa siguainesta tarjolla, kerrassaan erinomainen kiteytys Timbalta. :thumbs:

No jooh... viikonloppuna tuli käytyä rannalla pitkästä aikaa. Jos muihin itseäni vertaan, kehtaan olla bikineissä julkisella paikalla.

Muuten heti kun tässä (reilun viikon verran) olen jättänyt sonnan syömisen sikseen, kroppakin tuntuu timmimmältä. Eipä se kai totta voi olla, että mitenkään laihtuisin olisin viikon aikana, mutta ainakin se paisuminen tuntui hävinneen. Nestettä?

Ja joka tapauksessa kiloja on lähtenyt 2,5.:rock:

Nyt on kyllä sitä kuuluisaa siguainesta tarjolla, kerrassaan erinomainen kiteytys Timbalta. :thumbs:

Kiitokset palautteesta. Mua ihan oikeasti suomeksi sanottuna vituttaa kun jatkuvasti saa lukea tyyliin näin: "sun mitat on 185/90, ei sulla ole mitään järkeä alkaa dieetille". Just tänään viimeksi vastaavaan kommenttii laitoin että sitä läskiä mahtuu takuulla tuollaisiin mittoihin jos urheilutaustaa ja sitäkautta lihasta ei kropassa ole!

Itse olen painanut 175 pituisena 93 kiloa ja olin silloin LÄSKI! Kuvat löytyy kuvaosiolta, nyt on painoa n. 10 kiloa vähemmän ja lihasta joku kilo enemmän kuin tuolloin enkä voi itseäni tiukaksi sanoa missään kohtaa. Tosin senverran on kuntoa että kehtaa ilman paitaa rannalla olla, että näin.

Muuten heti kun tässä (reilun viikon verran) olen jättänyt sonnan syömisen sikseen, kroppakin tuntuu timmimmältä. Eipä se kai totta voi olla, että mitenkään laihtuisin olisin viikon aikana, mutta ainakin se paisuminen tuntui hävinneen. Nestettä?

Psyykkistä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom