Minusta porukka, ja varsinkin naiset, vouhottavat kauheasti sen painon kanssa. Ei 55 kg painava nainen ole lihava, ellei ole sitten joku alle 150 cm pitkä. Varsinkin jos on punttaillut, niin se puntari ei kerro totuutta, vaan peili. Toi ulkonäköihanne on vain markkinamiesten keksintö, kun haluavat myydä tietynlaisia vaatteita ja laihdutushuuhaata. Jos on terve ja mielestään hyvän näköinen, niin miksi vitussa pitäisi uskoa jotain rahanahnetta saatanan kätyriä televisiomainoksessa?
Aihe 1a: Jeps, puhumattakaan siitä että jostain kumman syystä naisten kai odotetaan olevan jatkuvasti ruokavaliolla ja tarkkailevan linjojaan, ja sitten jos ostaa sen yhden Runebergin leivoksen, niin tuntee rikkoneensa koko naissukukunnan kirjoittamatonta lakia nro 1 vastaan.
Aihe 1b:Muistan kun opiskeluaikana kahviossa todella sorjat ja liikunnalliset opiskelijatytöt hymyilivät ja sanoivat kauhean häpeissään ja anteeksi pyytävän näköisinä, että mulla tosi terveellinen lounas...kun lounaan päälle vetivät jälkkäriksi yhden Mars-patukan.
Siinä sivussa meikä tunki kolmatta possumunkkia naamaan, ja kysyi että mihhä?
Aihe2: se mua huvittaa aina ihan kybällä, että jengi sanoo että korvaa suklaa jollakin muulla makealla, niin kuin jugurtilla tai marjakeitolla....vittu että korvaa hyvin, jos on vähänkään suklaanhimo.
Tai ota karkin sijaan pähkinöitä.
Vähän sama kuin sanoisi hemmetinmoisessa puutteessa ja panetuksessa elävälle kaverille, että korvaa seksi maisemamaalauksella.
Tai alkoholistille että korvaa tuo kossu kuule porkkanamehulla.
Ihan kuin kyse olisi siitä, että tarvii kaloreita, ja päättää että helpoiten niitä saa sipseistä ja perkele kunnolla saakin.
Se on kyllä totta mitä joku aiemmin sanoi, että itsestä se hinku laihtumiseen on lähdettävä:
on löydettävä joku syy siihen, että vaikka nyt kuinka tekee mieli makiaa/suolaista, ja vaikka olen näille himoille periksi antanut, niin nyt on aika lopettaa.
Ja vaikka ratkeaisi, niin annettava se anteeksi ja jatkettava yrittämistä edelleen.
Ja jotenkin sisäistettävä sekin ajatus, että jos on ratkeillut säännönmukaisesti ja pidempään, niin se vararenkaan hävittäminen vie kans aikaa.