Miten tunnustit itsellesi että olet lihonut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frida
  • Aloitettu Aloitettu
Gillyanne taisi joskus kertoa vinkin, että läskit nähdäkseen voi mennä seisomaan alasti peilin eteen ja pomppia. Läskit velloo, lihakset ei. :P

Kamala vinkki. Ei vellonu, kokeilin... Eli ihan niin paljoa sitä löysää ei taida olla. Pientä ruokahalun heikentämistä silti kaivattaisiin. Nytkin on ihan sairas nälkä

Tosin liikun tosi paljon: työmatka pyörällä yhteensä tunti, koiran kanssa pari kolme tuntia kävelyä joka päivä, 4 kertaa viikossa juoksu ja pari tunnin salitreeniä. Että kai sitä kuluttaakin. Luulen, että olisin laihempi jos jättäisi vain ne herkut vähemmälle - tai edes kerran viikkoon. Nykyään voin syödä esimerkiksi ison sipsipussillisen 3 kertaa viikossa. Ja siihen alle noutoaterian kiinalaisesta ja jälkkäriksi ison levyn Fazerin sinistä. :urjo: Sairasta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa siltä että vedät paskaa napaasi minkä kerkeät. Sorry rehellisyyteni.

Katsopa noita ravintojuttuja tuolta ravinto-osiolta ja löydä terveellisesti syömisen riemu.

miksi pitäisi mitään "tunnustaa"? diettaaminen on helppoa vaikka anorektisen laihaksi asti. Jos ei ole tarkasti vahtinut syömistään eikä liikkunut paljon, niin todennäköisesti jotain on kertynyt.

Kuulostaa siltä että vedät paskaa napaasi minkä kerkeät. Sorry rehellisyyteni.

Katsopa noita ravintojuttuja tuolta ravinto-osiolta ja löydä terveellisesti syömisen riemu.

No joo... tiedän miten ja jopa osaan syödä terveellisesti. Repsahdus vain on päässyt tapahtumaan.:down:

No joo... tiedän miten ja jopa osaan syödä terveellisesti. Repsahdus vain on päässyt tapahtumaan.
Mulla kävi noin armeijassa, ei vain kiinnostanut enää syödä terveellisesti, oli vaan paljon helpompaa syödä just sitä mitä teki mieli (munkkia, sipsii, karkkii jne).
Sitten alkoi vaan yhtäkkiä vituttamaan se törkeys, kun oli aina ennen näkyny koko sixpäkki.
Enää en päästä itteeni bulkillakaan siihen kuntoon, ettei se näkyis.

Luulen, että olisin laihempi jos jättäisi vain ne herkut vähemmälle - tai edes kerran viikkoon. Nykyään voin syödä esimerkiksi ison sipsipussillisen 3 kertaa viikossa. Ja siihen alle noutoaterian kiinalaisesta ja jälkkäriksi ison levyn Fazerin sinistä. :urjo: Sairasta?

Oho. Ja silti pysyt normaalipainoisena (164/56 kerroit olevasi). Kuinka kauan olet jo herkutellut noin? Liikunnan määrästä huolimatta ihmettelen. :eek:

Liity VIPiksi, ota itsestäsi kuvat, kerro taustasi ja sano että haluat palautetta siitä oletko lihaksikas vai läski niin alkaa tulemaan mielipidettä. ;)

Ja ihan vakavasti ottaen kuvat sen kertovat parhaiten, eli jos löytyy edes joku vanhempi kuva jossa on vähissä pukeissa, niin koittaa pukeutua samalla tavalla ja ottaa uudet kuvat ja verrata niitä keskenään.

Ihminen on kyllä mestari valehtelemaan itselleen, niin hyvässä kuin pahassakin.

Onhan se ikävä todeta, että hups, painan enemmän kuin koskaan :(

Lihaksikkuudesta sen verran, että on aika paljon katsojasta kiinni, mitä pitää lihaksikkaana ja mitä ei.

"Hei vähäks toi on lihaksikas!"
"Ai kuka, en mä nää täällä ketään lihaksikasta."
"No toi just sun nenän edessä, toi jolla on tumma tukka ja sininen paita!"
"AI TOI?!"

Kutsuntatarkastuksessa: 82kg
Alokastarkastuksessa: 83kg
Lopputarkastuksessa: 73kg
1½ vuotta sitten: 112kg
Nyky paino: 85kg ja laskee...

Pituutta löytyy 184cm

Jooh, ei kyllä enää passaa antaa mahan kasvaa. Hitaasti on paino tippunut mutta eipäs sitten nousekkaan takaisin kun on vähän pysyvämpi tuo ruokavalion muutos, liikuntaa en kyllä ole lisännyt lainkaan. Lähinnä vähä hiilihydraattisella ruokavaliolla mennään. :)

EDIT: Niinhän se on että se housujen nappien kertoma karu kieli puhuu totta, vanhoista housuista saa nykyään tehdä vaikka purjeet veneeseen, kalliiksi vaan meinaa tulla kun joutuu koko vaatekaapin uusimaan. :|

Inttiin mennessä paino 64kg ja olin elämäni kunnossa, siis aerobisesti en salilla treenaakkaan massan hakuisesti.

Intistä pois tullessa 71kg ja meinas henki lähteä ekoissa kunnon nyrkkeilytreeneissä. :)

Ei enää vanhat farkuista ym. housuista menneet napit kiinnit!

Gillyanne taisi joskus kertoa vinkin, että läskit nähdäkseen voi mennä seisomaan alasti peilin eteen ja pomppia. Läskit velloo, lihakset ei. :P

Muahaha, vanha kunnon laihialaisten rasvaprosenttimittaus, että tämänkin vielä joku muistaa :D

En kyllä allekirjoittaisi sitä, että syömisiään pitäisi vahtia tosi tarkasti, jos mielii lihomiselta välttyä. Ihan omasta kokemuksesta nimittäin tiedän, että perusterveelliset ja liikunnalliset elämäntavat ajavat ihan saman asian, kuin lähes neuroottisuuteen menevä tarkkailu. (Kokemusta on nimittäin siitäkin.) Iivili huutelee tuolta taustalta, että ne terveelliset elämäntavat ja fiksut valinnat, myös syömisen suhteen, pitäisi saada automaattisiksi toimintatavoiksi, ja olen siitä ihan samaa mieltä.

Ex-mode Sakkeuksen vanha neuvo - 80-90% fiksua, siistiä ja terveellistä elämää ja loput 10-20% herkuttelua, rentoilua ja juhlintaakin - on edelleen pätevä ohjenuora kelle tahansa. :thumbs:

2002 tammikuussa olin about 125 kg ja 2002 elokuussa 82 kg. Pientä eroa olin sivusilmällä huomaavinani ;-))
Nyt on taas about 120 kg ja alaspäin tarkotus mennä ja myös pysyä siellä, muuten kutsuu alakerran herra ennen aikaisesti --> kroppa ei kestä liiallista kikkailua painon kanssa!

Tunnustus hoituu esim. katselemalla itseään peilistä tai jos housut kasvaa yht'äkkiä 10 numeroa, niin voi sanoa itsellensä: "Olet läski sika!" ;-))

Kyllä ne farkut kertoo. Vyötärön kasvua ei voi selitellä edes lihaksen kertymisellä, joskin sitäkin joskus kokeilin "kun oon tehnyt SJMV:ta niin paljon että varmaan kasvaneet alaselän lihat". Yeah, right.

Amen, housut kertovat totuuden. Joku vuosi sitten harrastin enemmän juoksemista. Piti ostaa uudet pökät kun eivät vanhat tahtoneet pysyä päällä. No sitten juokseminen jäi. Nykyään nuo housut kiristävät reisistä ja sepalukseen jää 5cm rako. E mene kiinni. Jos vyöllä vetää paketin kasaan, niin soljen päälle roikahtaa mahaa :D Mutta sitäkään ei voi tehdä kun kiristää liikaa ja pierettää.

Ennen juoksemista hankitut vaatteet sopivat taas päälle. Tosin niistäkin osa alkaa jo kiristää :( Peilin edessä huomaa myös, että kun vatsaa pitkin vetelee sormella niin siitä lähtee pieniä aaltoja sivuille :lol:

Juu en toki joka päivä/viikko herkuttele noin. Sipseillä ja noutoruualla ja silleen. Mutta sanotaanko että liian monta kertaa viikossa ratkean johonkin herkkuun. Plus että sen lisäksi syön valtavat määrät oikeaa ruokaa (ihan terveellistä kyllä). Liikun niin paljon, että siksi kai paino pysyy jotenkin hallinnassa - tuntuu vain, että kaikki sonta, jonka syön, näkyy suoraan ihon veltostumisena ja ihrakerroksen paksuuntumisena, vaikkakin vähäisenä.

Timba79kö se sanoi että ihminen on mestari valehtelemaan itselleen. Ja niinhän se juuri on. Jos housut puristaa reisistä, ajattelen että taas on tullut vedettyä kyykkyä liian isoilla painoilla tai fillaroitua ylämäkiä... Vyötärö ei ole kyllä paksuunutunut, mutta tässä viime kesän aikana ensimmäisen kerran eloni aikana havaitsin itselläni sellaista jenkkakahvan alkua. Ja sitä kun ei ole aikaisemmin ollut, ikinä!

Itse huomasin asian kun rupesi shortseissa aukeamaan shortsien vyö ( sellainen sisään rakennettu) aina maven loppu ojennuksessa....:nolo: :nolo: :nolo: Sitä enne piti jo vähän vetää sisään ennen kuin sai sali shortsit jalkaan. Toinen mikä toimi hyvänä vyötärön mittanauhana oli nostovyö, mikä ainakin itsellä on sen verran järeä ettei veny. Koska itse en omista vaakaa enkä mittanauhaa enkä pahemmin ihaile itseäni peilistä niin seurailen enemmän arkipäivän hommia --> Hengästyy enemmän kun kävelee 4 kerrosta rappusia ym. :D

Viimeisen 1,5 vuoden aikana olen laiminlyönyt aerobista treeniäni.. tosin puntti jatkuvasti jollain tavalla mukana. Tajusin kaiken aikaa että läskin määrä lisääntyi, eikä asiaan auta se totuus että 40 kybät on melkein lasissa. Oikeastaan herättävin kokemus tapahtui työmatkalla, tulin suihkusta ja pysähdyin katsomaan hieman pyöristynyttä ruhoani hotellihuoneen isosta peilistä.. ja ajattelin "ei vittu, näytän tyypilliseltä nelikymppiseltä". Jollain tavalla olen aina halveksinut ihon alla olevaa ihraa. Nuorempana olin aina sikakireässä kunnossa, sukat pystyi pesemään pyykkilaudalla. Nyt pyykkilaudan tilalle tuli oikea pesurumpu.. Ok, tämän heräämisen jälkeen päätin että haluan vielä kerran nähdä vatsapalani. Nyt viimeinen kuukausi vedetty aerobista, lähinnä lenkkeilyä ja nyrkkeilysäkkiä. Lukuisten hikilitrojen jälkeen on vatsapalojen ääriviivat alkaneet vähän hahmottumaan, etenkin ylävatsasta. Syömistä en ole juurikaan muuttanut, iltaoluet jääneet pois (paitsi vkl:na). Rasva on lähtenyt oikeasti helpon tuntuisesti, nautin lenkkeilystä ja aerobisesta. Kestäis vaan vammautunut nilkka, ym. vanhat sotavammat.

Rasva on lähtenyt oikeasti helpon tuntuisesti, nautin lenkkeilystä ja aerobisesta.

Hyvä veijo esso. Samaa suunnittelen minäkin - salia vähemmäksi ja aerobista enemmän. Ja samat ajatukset: olen aina karsastanut "niitä naisia" joilla kroppa plösähtää ja he antavat sen plösähtää. Kohta olen itse samassa kunnossa.

No luultavasti korostan liikaa läskejäni tässä keskustelussa - olen varmaan useimpien silmään laiha ja timmi. Mutta kun itse sen parhaiten tietää, mihin vertaa... ennen olin laihempi ja timmimpi. Enkä ole mitään lapsia pyöräytellyt joten sen piikkin ei voi pistää.

Treenasin vuosi sitten vielä maratonille ja silloin tuli juostua jopa 80 km viikossa. Silloinkin söin mitä sattuu mutta pysyin laihana. Nyt juokseminen on vähentynyt eli km-määrä viikossa on jotain... 30. Pakkohan sen jossain on näkyä.

Paljonkohan muuten sellainan rauhallinen kävely polttaa? Koiran kanssa on pakko joka päivä ulkoilla, mutta se on sellaista rauhallista tallustelua parisen tuntia... Sen jälkeen helposti kotisohva kutsuu, koska kyllä se kävelykin väsyttää. Mistäköhän sais energiaa vielä sen jälkeen lähteä juoksemaan tunniksi? Viime aikoina energiat olleet vähissä.

Mähän tunnustan lihoneeni harva se päivä eikä tee edes tiukkaa. :D Joskus ne kuoritaan kuitenkin pois eikä sitten lipsuta ruokavaliosta. Jos ruokailu on tietoisesti vapaata ja löysää, silloin ei auta valittelu jos kertyy liikakiloja. Jos tästä tulee ongelma, sitten kiristellään sekä ruokavaliota että kroppaa.

No luultavasti korostan liikaa läskejäni tässä keskustelussa - olen varmaan useimpien silmään laiha ja timmi. Mutta kun itse sen parhaiten tietää, mihin vertaa... ennen olin laihempi ja timmimpi. Enkä ole mitään lapsia pyöräytellyt joten sen piikkin ei voi pistää.
Tuota harhaa on varmasti itsellenäkin.. Mentiin kerran työkavereitten kanssa saunomaan ja siinä puoliajatuksissani mussutin "helvatti ku sitä on päässy lihomaan.." Työkaveri sano että "haista paska.. hyvässä kunnossahan sie oot". Luulen että aika monella meistä on se harha, että "nyt on lihat lähtenyt" tai "olen onneton läski" vaikka joku urheilematon tyyppi katsoo sinua ihan eri silmällä kuin sinä itse. Sitä on niin itsekriittinen.. johtuu varmaan lapsuuden traumoista :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom