Miten tunnustit itsellesi että olet lihonut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frida
  • Aloitettu Aloitettu
Niin siinäpä se kysymys. Olen itse salakavalasti nostanut painoani kymmenen vuoden aikana noin 7 - 9 kiloa. Parikymppisenä painoin alle 50 kg ja nyt päivästä riippuen 56 - 58 kg. Mielestäni se on lihasta... Housut kiristää reisistä ja takamuksesta... lihaksetko siellä pullistelee?

Olen aina ollut sellainen, että olen voinut syödä mitä vaan lihomatta. Liikun paljon ja käyn salilla - saan myös aika helposti lihasmassaa (naiseksi). Mutta miten sitä osaisi itseään peilistä katsoa sillä silmällä, ettei aina yrittäisi selittää kaikkea itselleen parhain päin. Tuntuu, että olen tosiaankin sokea sille, miltä näytän. En _tiedä_ olenko lihonut vai vaan saanut lihasmassaa. Syön paljon, myös rasvaa ja sokeria. Harrastan pitkänmatkanjuoksua ja salia siihen vain tueksi, eikä ainakaan vielä kertynyt yli(?)paino ole haitannut juoksemista.

Vatsaa pitää nykyään vetää sisään koko ajan... välttelen napapaitoja. Tuntuu, että viisi vuotta sitten saatoin pukeutua niihinkin.

Vai ikäkö se on joka roikkuu?

Mistä tiedän, ovatko paksuuntuneet reiteni lihasta vai läskiä? Kumpaakin?

Pitäisi varmaan lopettaa sipsien mussutus. Ja juosta enemmän. :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyllä sen voi aika helposti huomata. Lihasta voi jännittää, läskiä ei. Naisilla se läskikin taitaa kertyä tonne reisien ja pakaroiden seudulle helposti.

No kyllä sen voi aika helposti huomata. Lihasta voi jännittää, läskiä ei. Naisilla se läskikin taitaa kertyä tonne reisien ja pakaroiden seudulle helposti.

Noo... mä kyllä voin jännittää sen massan :hyper: ihan helposti, ts. ainakin reisissä se mahtanee sitten olla lihasta. En vaan tajua miks ihmeessä treeni (pari kertaa viikossa salilla + pyöräilyä ja juoksua) kasvattaa noita reisiä noin hempetisti. Ei ole kiva kun jalat on kuin tolpat.

Ja mitä ihmettä tolle vatsanseudulle tekisi? Vatslihakset kyllä löytyy, mutta ne on valitettavasti hautautumassa jonkun lihasta pehmeämmän höttösen alle. Yöksis.

Onko täällä muita "aina laihoina olleita" jotka kolmenkympin kynnyksellä ovatkin hoksanneet, että kiloja kertyykin?

Kutsuntatarkastuksessa: 75kg
Alokastarkastuksessa: 80kg
Lopputarkastuksessa: 95kg
Viime jouluja: 115kg
Nyky paino: 100kg

Olin armeijassa vuonna -95. Siitä lähtien paino on noussut suhteellisen vakaasti. Yllättävintä olikin se, että intin aikana paino nousi 15kg, kun monille käy juuri päinvastoin.

Viime jouluna ostin hieman paremman puvun ja sopivaa ei meinannut löytyä millään. Siinä sitä ihmeteltiin kun istuvuus oli aina jostakin kohdasta vähän huono, varsinkin takin halkio jäi kaikissa takeissa hieman auki. Ostin kuitenkin parhaiten istuvan puvun. Kotiin tultuani menin vaa'alle ja yllätykseni huomasin painon olevan "hieman" enemmän kuin ajattelin. Kävin vielä lääkärintarkastuksessakin ja siellä huomattiin kohonnutta kolesterolia yms.. Tämä herätti muuttamaan elämäntapoja. Nyt puku istuu todella hyvin, mutta ensi jouluna taitaa olla uuden puvun osto edessä kun tavoite on tiputtaa vielä 15kg.

Naisten on pääsääntöisesti todella vaikea saada vatsalihaksia näkymään. Jos olet katsonut esim. futaajien tai juoksijoiden jalkoja, niin olet varmaan huomannut että kyllähän niistä kokoa löytyy. Kyllä ne lihakset kasvaa muutenkin kuin salitreenillä.
PS. Lihaksikkaat & paksut reidet on sexyt.

PS. Lihaksikkaat & paksut reidet on sexyt.

Kiitti Janne22:)

Vaatteiden pienentyminen kaapissa vain ketuttaa. Etenkin niiden housujen. Muutamat hyvät (kalliit merkkihousut) on pitänyt periyttää eteenpäin, koska kun ei mahdu ei mahdu.

En vaan mitenkään haluais liittyä siihen enemmistöön, joka kerryttää 10 kg per vuosikymmen.

Kutsuntatarkastuksessa: 75kg
Alokastarkastuksessa: 80kg
Lopputarkastuksessa: 95kg
Viime jouluja: 115kg
Nyky paino: 100kg

Kutsuntatarkastuksessa: 70 kg
Alokastarkastuksessa: 80 kg
AUK:n aikana: 69 kg
Lopputarkastuksessa: 73 kg
Viime jouluna: 86 (?) kg
Nyt: 88 kg

Kovasti heittelee.

Vaaka, peili ja treenipainot kertovat sen aika hyvin. Yksi päivä sitten vaan tuli se piste että piti alkaa pudottelemaan pikkuhiljaa.

eihä se pakko oo syyä sitä kokonaista pussia sitä karkkia.. ostaa tilalle vaikka pähkinöitä tai tekee rahka-mustikka-banaani + 2rkl sokeria kompon :kuola:

mulla ainaki se vie sen makean himon eikä oo mitää paska ruokaa:worship:

No mistäs sait siihen potkun? Rakastan syömistä...

Mun salainen ase on tällä dietillä ollut vähärasvainen fetajuusto & tomaatit. Voisin syödä vaikka koko päivän pelkkää fetaa ja tomaatteja! Ihmiskeho&mieli on siitä jännä, että se tottuu vähempään ruokaan. Ennen diettiä sattoi mennä melkein 4000kcal päivässä ja nyt menee noin 2000-2500. Syön toki muutakin kuin tomaattia ja fetaa. esim. Rahka&seiti on aika ahkerassa käytössä (olen nyt pikkuhiljaa valmistautunut opiskelijaelämään ja kurjuuden maximointiin). Aamupaino on tippunut 2kk aikana nyt kahdeksan kiloa. 80kg -- > 72kg.

Kutsuntatarkastuksessa: 70 kg
Alokastarkastuksessa: 80 kg
AUK:n aikana: 69 kg
Lopputarkastuksessa: 73 kg
Viime jouluna: 86 (?) kg
Nyt: 88 kg

Kovasti heittelee.

Kutsuntatarkastuksessa: 65 kg, vuonna 98
Alokastarkastuksessa: 67 kg, vuonna 00
Koulutuskaudella aikana: 69 kg
Lopputarkastuksessa: 59 kg
Koulun käymisen aikaan: 77 (?) kg vuonna 02
Nyt: 83 kg

Ja muka lihaksena tullu, niin kai..valkosta lihasta maksimissaa :D

Oikeassahan olette. Syömisen suhteen. Usein vaan kerään itselleni sellaisen meganälän, että sitä ei mikään muu tyydytä kuin agressiivinen kierros lähikaupan sipsihyllyllä ja sen jälkeen armoton mättö.

Itsekuri, minne se katosi?

Oikeassahan olette. Syömisen suhteen. Usein vaan kerään itselleni sellaisen meganälän, että sitä ei mikään muu tyydytä kuin agressiivinen kierros lähikaupan sipsihyllyllä ja sen jälkeen armoton mättö.

Itsekuri, minne se katosi?

Muutaman mega-aterian sijasta voisit syödä päivän aikana useamman pienen aterian. Keräilee erilaisista aineksista kivan monipuolisen aterian. Itse teen usein niin, että teen safkat edellisenä iltana ja syön sen pitkin päivää pienemmissä osissa. Ei tule kiusausta mennä kauppaan ostamaan jotain nopeaa ja epäterveellistä.
Kesällä on kiva syödä paljon kasviksia(kotimaisia&halpoja,, nam). Ne pitävät yllättävän hyvin nälkää, vaikka sisältävät kovin vähän energiaa.

Pakkohan se on siinä vaiheessa tunnustaa, kun housut eivät enää mahdu jalkaan ja vyötärö on muisto vain.
Itse painoin ennen kahden lapsen synnyttämistä 51kg (olen 173cm) ja nykyinen paino vaihtelee 58-61kg välillä. Vanhat vaatteet olen joutunut laittamaan kierrätykseen.
Salilla en tee prässissä tai mavessa läheskään yhtä hyviä tuloksia kuin ennen lasten syntymää, muissa taas tulokset ovat nousseet. Vatsalihakset ovat huonossa kunnossa ja motivaatio niiden rääkkäämiseen aika nollissa. Mutta kai täältä sinnillä vielä noustaan:whip: Vaakaa en pahemmin enää tuijottele, peilistähän tuon kaiken ylimääräisen näkee:itku:

No mistäs sait siihen potkun? Rakastan syömistä...
Älä anna sen nälän tulla. Syö pieniä annoksia usein. Älä missään nimessä mene nälkäisenä kauppaan. Syö jotain pientä ennen kauppaan menoa.

Pakkohan se on siinä vaiheessa tunnustaa, kun housut eivät enää mahdu jalkaan ja vyötärö on muisto vain.
Itse painoin ennen kahden lapsen synnyttämistä 51kg (olen 173cm) ja nykyinen paino vaihtelee 58-61kg välillä.

Jestas että olet kevyt! Pituuteni on 164 cm ja silti painan melkein saman kuin sinä. Tai siis keskimäärin sen 56 kg. Ole tosi timmissä kunnossa mielestäni ainakin tuon painon suhteen, vaikkei se mikään indeksi tietenkään olekaan.

Minulla vyötärö löytyy, mutta jonkin verran löllää siihen on kertynyt... yöksis.

Ja mitä syömiseen tulee: on liian helppo selittää itselleen, että mässäilen vielä tämän illan, huomenna alkaa uusi elämä... Etenkin jos olen yksin illan (mies jossain), ratkean syömään surutta. Sosiaalinen paine=laiheliinimiehen läsnäolo saa olemaan mässäilemättä kyllä...

Frida, kai sitä on niin hölmö, että muistelee kuntoaan 5 vuoden takaa, vaikka painoindeksin mukaan on näissäkin mitoissa ihan normaalipainoinen. Ja toisaalta taas en välitä tippaakaan mitä vaaka näyttää, kun haluaisin lisää lihasta ja vähemmän rasvaa. Eli peilihän sen paremmin sitten näyttää, mistä se kroppa muodostuu.
Mä tykkään tavallisesta kotiruoasta vähän turhan paljon ja voisin syödä kuin hevonen. Kerran viikossa annan sitten itselleni luvan syödä herkkujakin, lähinnä lakua tai jätskiä.

Gillyanne taisi joskus kertoa vinkin, että läskit nähdäkseen voi mennä seisomaan alasti peilin eteen ja pomppia. Läskit velloo, lihakset ei. :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom