Miten treenata?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja a.m
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

a.m

Eli oon aloittelija näissä hommissa, käyty on salilla vaan ehkä 1,5 vuotta ilman tarkkoja ohjelmia sun muita. Ongelmani on seuraava:
Tähän asti olen treenannut joka sarjan TÄYSILLÄ ja näin ollen pudottanut painoja. Eli esim. penkissä (kun nyt sitä viimeksi tein) teen seuraavasti:
1.sarja 54kg 15 toistoa (rankin sarjoista)
2.sarja 50kg 13 toistoa (kevein sarjoista)
3.sarja 46kg 16 toistoa (kahen edellisen väliltä)
4.sarja lopussa kun olin muita tehnyt (pystyjä...) tein loppusarjan 42kg 13 toisto
Ihmiset väittävät että tuo treenaustyyli kuuluu johonkin erikoistyyleihin ja sitä ei pitäs käyttää kokoajan, koska lihas ei kasva. Pitääkö paikkansa vai voinko huoleti jatkaa samalla tavalla?
Jos en niin mitä tyylejä on?
Ite oon ainakin selailessani huommannut ns.volyymitreenin
Eli tarkottaako tuo että teen seuraavasti
1.sarja 38kg 15 toistoa (helppoa kuin heinän teko)
2.sarja 42kg 15 toistoa (helppoa vieläkin)
3.sarja 46kg 15 toistoa (alkaa jo tuntua)
4.sarja 50kg 15 toistoa (nyt on paha)
5.sarja 54kg ?? toistoa (menee mitä menee)

eihän tollasessa ole mun mielestä mitään järkee kun vasta 1 tai 2 viimestä sarjaa tuntuu jossain!!!
Eli tosiaan haluaisin teiltä treenityylejä esiin?
PS. En sitten tee alle 13 toiston sarjoja, koska pitäs vielä vähäsen kasvaakin pituutta (niitä <12 toiston sarjoja ehkä sit kesällä)
Pienillä painoilla tehtävät liikkeet kuten vipunostot voi kai tehdä samalla painolla vaikka 3*niin paljo ku lähtee,että ei niitte kans tarvii kikkailla?

miken 2x6 search toimii varmasti.. syö ja lepää myös..
Näin pelkistettynä vastaus tuohon, menen ottamaan nokoset ;D ->

Moni voimailija ei ikunaan tee yhtään sarjaa loppuun asti, on silti iso ja lihaksikas, ja vetää penkistä 300 kiloa.

Esim. monet baltialaiset voimanostajat tekevät harvoin loppuun asti ja ovat kropaltaan parhaimman näköisiä.

, eikä ainakaan enempää kun yksi sar loppuun asti.

edit: just niin vittu, älä toimi saatanan paska! En jaksa vastata uudestaan, pienennä toistoja elä tee tappiin asti siinä se pähkinänkuoressa.

Pääasiassa on 2 perustapaa tehdä sarjat:

1. tapa
Pidetään treenipaino vakiona, toistomäärät muuttuu jaksamisen mukaan, koska samalla painolla ei voi tehdä kahta kovaa samanlaista sarjaa(poislukien aloittelijat ainankin). Esim. aloitusviestin penkki
80kg 15 toistoa
80kg 14 toistoa
80kg 13 toistoa

2. tapa
Pidetään toistot vakiona, treenipainot muuttuu niin, että toistot pysyy vakiona.
80kg 15 toistoa
78kg 15 toistoa
75kg 15 toistoa

3. tapa sitten taas olisi tehdä toistot ja painot fiiliksen mukaan, niin kuin sinä, eikä tuo minun mielestäni ole mikään huono tapa.

Näistä tosin käytetyin tapa taitaa olla tapa 1 käsittääkseni.

nyrkkeilijä sanoi:
mitä ne jakosuudet ja 3*15 tarkottaa?

jakosuus = moneenko osaan kroppa on jaettu treenikierrossa? eli toisin sanoen kuinka monta kertaa joudut käymään salilla että kaikki kehosi lihakset ovat treenatut kertaalleen.

3*15 meinaa 3sarjaa joissa jokaisessa 15toistoa.

Miksei täällä kukaan kysele ohjelmaa kulmasoutuun? Ite veivaan YHDEN kovan ja toisen vähän kevyemmän sarjan sitä penkkiä viikossa (ideana jos vaikka tavoite 4*100kg niinku nyt niin teen 3*100kg ja viimesen toiston kohdalla arvioin nouseeko se, mielummin jätän tekemättä. Toinen sarja vaikka 6*95kg, jolla saan tissit pumppiin ja siinä se. Ohjelmana on 2 jakonen). Silti homma kehittyy. Mistä johtuu? En ylitreenaa. Ei oo mitään järkeä viedä jokaista sarjaa loppuun asti ja pistää hermostoa huutamaan leipää. Sitäpaitsi isot olkapäät on nätimmät mitä isot tissit.

Se maaginen 100kg paukkuu rikki aika nopsaan kunhan saa jotain järkeä hommaan

EDIT: vuorottelen rintatreenissä esmes penkki-vinopenkki-penkki käsipainoilla ja taas alusta. Ainoastaan penkissä harrastan tota kikkailua

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kride sanoi:
Pääasiassa on 2 perustapaa tehdä sarjat:

1. tapa
Pidetään treenipaino vakiona, toistomäärät muuttuu jaksamisen mukaan, koska samalla painolla ei voi tehdä kahta kovaa samanlaista sarjaa(poislukien aloittelijat ainankin). Esim. aloitusviestin penkki
80kg 15 toistoa
80kg 14 toistoa
80kg 13 toistoa

2. tapa
Pidetään toistot vakiona, treenipainot muuttuu niin, että toistot pysyy vakiona.
80kg 15 toistoa
78kg 15 toistoa
75kg 15 toistoa

3. tapa sitten taas olisi tehdä toistot ja painot fiiliksen mukaan, niin kuin sinä, eikä tuo minun mielestäni ole mikään huono tapa.

Näistä tosin käytetyin tapa taitaa olla tapa 1 käsittääkseni.

Niin ja unohdat tavan 4
10*100kg
10*100kg
10*100kg

Tällä tavallakin voi trenata, juurikin niin että jokaista sarjaa ei vedetä loppuun.

Måpålta myös hyvää asiaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom