Eli oon aloittelija näissä hommissa, käyty on salilla vaan ehkä 1,5 vuotta ilman tarkkoja ohjelmia sun muita. Ongelmani on seuraava:
Tähän asti olen treenannut joka sarjan TÄYSILLÄ ja näin ollen pudottanut painoja. Eli esim. penkissä (kun nyt sitä viimeksi tein) teen seuraavasti:
1.sarja 54kg 15 toistoa (rankin sarjoista)
2.sarja 50kg 13 toistoa (kevein sarjoista)
3.sarja 46kg 16 toistoa (kahen edellisen väliltä)
4.sarja lopussa kun olin muita tehnyt (pystyjä...) tein loppusarjan 42kg 13 toisto
Ihmiset väittävät että tuo treenaustyyli kuuluu johonkin erikoistyyleihin ja sitä ei pitäs käyttää kokoajan, koska lihas ei kasva. Pitääkö paikkansa vai voinko huoleti jatkaa samalla tavalla?
Jos en niin mitä tyylejä on?
Ite oon ainakin selailessani huommannut ns.volyymitreenin
Eli tarkottaako tuo että teen seuraavasti
1.sarja 38kg 15 toistoa (helppoa kuin heinän teko)
2.sarja 42kg 15 toistoa (helppoa vieläkin)
3.sarja 46kg 15 toistoa (alkaa jo tuntua)
4.sarja 50kg 15 toistoa (nyt on paha)
5.sarja 54kg ?? toistoa (menee mitä menee)
eihän tollasessa ole mun mielestä mitään järkee kun vasta 1 tai 2 viimestä sarjaa tuntuu jossain!!!
Eli tosiaan haluaisin teiltä treenityylejä esiin?
PS. En sitten tee alle 13 toiston sarjoja, koska pitäs vielä vähäsen kasvaakin pituutta (niitä <12 toiston sarjoja ehkä sit kesällä)
Pienillä painoilla tehtävät liikkeet kuten vipunostot voi kai tehdä samalla painolla vaikka 3*niin paljo ku lähtee,että ei niitte kans tarvii kikkailla?
Tähän asti olen treenannut joka sarjan TÄYSILLÄ ja näin ollen pudottanut painoja. Eli esim. penkissä (kun nyt sitä viimeksi tein) teen seuraavasti:
1.sarja 54kg 15 toistoa (rankin sarjoista)
2.sarja 50kg 13 toistoa (kevein sarjoista)
3.sarja 46kg 16 toistoa (kahen edellisen väliltä)
4.sarja lopussa kun olin muita tehnyt (pystyjä...) tein loppusarjan 42kg 13 toisto
Ihmiset väittävät että tuo treenaustyyli kuuluu johonkin erikoistyyleihin ja sitä ei pitäs käyttää kokoajan, koska lihas ei kasva. Pitääkö paikkansa vai voinko huoleti jatkaa samalla tavalla?
Jos en niin mitä tyylejä on?
Ite oon ainakin selailessani huommannut ns.volyymitreenin
Eli tarkottaako tuo että teen seuraavasti
1.sarja 38kg 15 toistoa (helppoa kuin heinän teko)
2.sarja 42kg 15 toistoa (helppoa vieläkin)
3.sarja 46kg 15 toistoa (alkaa jo tuntua)
4.sarja 50kg 15 toistoa (nyt on paha)
5.sarja 54kg ?? toistoa (menee mitä menee)
eihän tollasessa ole mun mielestä mitään järkee kun vasta 1 tai 2 viimestä sarjaa tuntuu jossain!!!
Eli tosiaan haluaisin teiltä treenityylejä esiin?
PS. En sitten tee alle 13 toiston sarjoja, koska pitäs vielä vähäsen kasvaakin pituutta (niitä <12 toiston sarjoja ehkä sit kesällä)
Pienillä painoilla tehtävät liikkeet kuten vipunostot voi kai tehdä samalla painolla vaikka 3*niin paljo ku lähtee,että ei niitte kans tarvii kikkailla?