Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Korolle korkoa. Nainen ymmärtänyt asian vähän väärin.En tiedä onko oikea topic mutta laitanpa kuitenkin.
Kävin autohuollossa jokunen aika sitten ja kassalla oli nuorehko nainen, huoliteltu ja hienot merkkivaatteet päällä. Autona oli joku uusi mersu.
Asiakaspalvelija kun kertoi huollon summaksi 120e niin nainen vain tokaisi että hänellä on collector tili, laita sinne.
Eikös collector ole joku korkeakorkoinen luotontarjoaja? Miten nykypäivänä uudella mersulla ajavalla henkilöllä ei voi olla 120e maksaa samoin tein? Vai huvikseenko hän halusi nimenomaan sinne luottotililleen(vai mikä onkaan) lisää rahaa jotta voi maksaa koron päälle korkoa?
Ihmettelen sitä miten joillain ei voi olla tilillä yhtään puskuria vaikka käyvät töissä. Oma vaimokin tavatessamme oli tälläinen mutta kun olen raha-asioista häntä opettanut niin vuosien mittaan hänenkin tilille on kertynyt 1500-2000e puskuria. Toki säästöt vielä erikseen
En ensin lukenut spoileria mutta tykkään silti! Ihan vain, koska on usein sellainen ilmapiiri, että jos ei pihistele, elää muka velaksi tms. Ihan kuin vain pihistelemällä saisi sukanvarteen, ja mm. lisäravinteet on pahasta, mutta esim. kaljoittelu ei ole vastaavanlaista tuhlaamista.Joten kuten.
Voi kun tuo pitäisi paikkansa, kun on monta tiliä ja veivaa rahjoja sisäisesti edes-takaisin, niin tuo laskee samat rahat moneen kertaan
Täytyy kyllä lisätä, että oikeasti tarvitsen hyvin vähän mutta jos jotain koen tarvitsevani, ei halvin ole se mitä ensisijaisesti lähden hakemaan.´mitä nyt satun mielestäni tarvitsemaan
Aivan. Joskus pari heppua halusi jenkeissä selvittää mitä yhteistä on miljonääreillä ja lähtivät etsimään haastateltavia. Katselivat luksusautojen ja -kellojen ostajista jne., mutta kävi ilmi, että oikeasti nämä elivät kädestä suuhun. Miljonäärit löytyivät muualta. Lopputulema taisi olla, että autot, kellot ja talot ovat lähinnä keskituloisten statussymboleita, kun taas oikeasti varakkailla ihmisillä ei ole mitään tarvetta yrittää todistella kenellekään mitään ja voivat siksi, ja toki myös järkevyyssyistä, ajaa sen autonsa loppuun.Ei ole kummaa tuo. Välillä tulee varakkaan oloista asiakasta vastaan ja laskusta puhuttaessa kysellään pidempää maksuaikaa, "kun nyt on vähän kaikkea ollut".
Juu, kyllä mulla oikeastikin riittää:En ensin lukenut spoileria mutta tykkään silti! Ihan vain, koska on usein sellainen ilmapiiri, että jos ei pihistele, elää muka velaksi tms. Ihan kuin vain pihistelemällä saisi sukanvarteen, ja mm. lisäravinteet on pahasta, mutta esim. kaljoittelu ei ole vastaavanlaista tuhlaamista.
Pöh.
Itse ostan heraa ja muuta turhuutta mutta mukavuuksia, mitä nyt satun mielestäni tarvitsemaan ilman suurempia hintalappujen katselemisia ja silti jää rahaa joka vuosi viisinumeroisen summan edestä sijoituksiin tai vaihtoehtoisesti johonkin muuhun käyttökohteeseen. Ihan siis omaa rahaa, koska erilliset rahat, varat ja velat, jos niitä olisi.
Toi on todella vähän, miten noin pienellä pystyy oikeasti elämään?227 e / kk on 12 kk keskiarvo ässkauppaan kahdella immisellä. Sis. ruoka ja päivittäistarvike. Suurin osa sieltä, litlistä keskimäärin ehkä 10 e kuukaudessa.
Ei ole paljon ei. Ja nyt ei edes tule pahemmin sapuskoitua pihalla.
Jaa a. Perus kotiruokaa kahdesti päivässä. Välipaloja ei ole kummallakaan. Aamupala/iltapala koostuu puurosta, marjoista, leivästä munalla ja jugusta.Toi on todella vähän, miten noin pienellä pystyy oikeasti elämään?
Itselläkin varmaan ne lihat suurin kuluerä, otan kyllä jos sopivaa sattuu olemaan -30% mutta en varsinaisesti etsi niitä.Jaa a. Perus kotiruokaa kahdesti päivässä. Välipaloja ei ole kummallakaan. Aamupala/iltapala koostuu puurosta, marjoista, leivästä munalla ja jugusta.
Marjat itse poimittuja. Lihoista ja kalasta lähes kaikki on -60% iltamyynnistä.
Lohta tai muuta kalaa menee ainakin kerran viikossa uuniin, josta syö pari päivää.
Jugurtti tölkissä maustamatonta ja rahkat ehrmannia jos joskus syö. Joskus ehkä skyrriä. Kasviksia menee pakasteena ja tuorreena joka aterialla.
Lisukkeena lihan kylkeen yleensä keitetään perunaa, porkkanaa ja punajuuria.
Juur söin jauhelihakastiketta, perunoita ja porkkanaa. Kylkeen pinaattia, tomaattia ja itse tehtyä valkosipuli-salaatinkastiketta. Sekä tietenkin lasi maitoa.
Luulen että homman salaisuus on:
-60% lihat
-Itse poimitut marjat
-Ei välipaloja
-Perus kotiruokaa
Itse en osta ikinä -30% lihoja. Täyteen hintaan tai sit -60%. Periaate, että en maksa vain vähän alennettua. Yleensä käyn kaupassa illasta, niin äkkiä siinä kävelee lihaosaston läpi ja vilkasee mikä tilanne. Jos hyvä, niin voi lähtee helposti vaikka viisi lohifilettä ja kanaa monta kiloa. Tavarat pakkaseen ja sieltä käyttöön, kun tarve.Itselläkin varmaan ne lihat suurin kuluerä, otan kyllä jos sopivaa sattuu olemaan -30% mutta en varsinaisesti etsi niitä.
Mulla menee varmaan noihin pakastevihanneksiin se pari euroa päivässä, ne ei ihan ilmaisia ole.
Muuten toi ruoka on kanssa melko lailla ihan perus kotiruokaa mutta tuntuu että haen jokapäivä sen 20 euron kauppakassin.
Pitääpä vilkaista, löytyykö luettavaksi.Kirja: The Millionaire Next Door.
Mulla toi kirja jätti vähän sellasen rahaa rahan takia ihannoivan kuvan. Tokihan ne rikkaat käyttivät sitten jälkeläisiinsä sitä rahaa, mutta se rahahan ei niin varsinaisesti mitään auta jos sitä ei koskaan osaa käyttää. Nuukasti eläminen on elämäntapa, enkä oikein muista sellaista kohtaa kirjasta, jossa kukaan haastatelluista olisi varsinaisesti vaihtanut vapaalle sen suhteen. Tottakai omaisuus on turvaverkko monen varalle, mutta itse olen miettinyt juuri tasapainoa säästämisen ja kuluttamisen välillä. Tällä hetkellä se käytännössä näyttäytyy niin, että panostan melko paljon ruokaan, koska kalliita kiinnostuksen kohteita ei ole ja hyvä, laadukas ruoka nostaa elämänlaatuani.Täytyy kyllä lisätä, että oikeasti tarvitsen hyvin vähän mutta jos jotain koen tarvitsevani, ei halvin ole se mitä ensisijaisesti lähden hakemaan.
Aivan. Joskus pari heppua halusi jenkeissä selvittää mitä yhteistä on miljonääreillä ja lähtivät etsimään haastateltavia. Katselivat luksusautojen ja -kellojen ostajista jne., mutta kävi ilmi, että oikeasti nämä elivät kädestä suuhun. Miljonäärit löytyivät muualta. Lopputulema taisi olla, että autot, kellot ja talot ovat lähinnä keskituloisten statussymboleita, kun taas oikeasti varakkailla ihmisillä ei ole mitään tarvetta yrittää todistella kenellekään mitään ja voivat siksi, ja toki myös järkevyyssyistä, ajaa sen autonsa loppuun.
Kirja: The Millionaire Next Door.
(edit. Kuten kirjan nimikin antaa ymmärtää, tässä kontekstissa puhuttiin siis ns. taviksista, ei urheilun supertähdistä, joiden sopimukset ovat tähtitieteellisiä. Toki, onhan siitäkin kirjoitettu, ettei heilläkään aina pysy hallussa se rahan käsitys peliuran jälkeen, koska sitä on aina niin loputtomasti ollut.)
Tää oli mulle täysin uus juttuLihoista ja kalasta lähes kaikki on -60% iltamyynnistä.
Siitä on vuosia aikaa kun kuuntelin tuon kirjan jollain työreissulla, kovin tarkat eivät muistikuvat ole.Tottakai omaisuus on turvaverkko monen varalle, mutta itse olen miettinyt juuri tasapainoa säästämisen ja kuluttamisen välillä. Tällä hetkellä se käytännössä näyttäytyy niin, että panostan melko paljon ruokaan, koska kalliita kiinnostuksen kohteita ei ole ja hyvä, laadukas ruoka nostaa elämänlaatuani.
Suomessahan on tavallista, että ne tuloihin nähden suhteettoman kalliit autot ostetaan lainalla, vaikka ennestään on satoja tuhansia lainaa asunnosta. Sen jälkeen sitten eletään köyhä arkea, mutta mitäpä väliä, kun pihalla on Mersu, jonka arvo laskee hemmetin nopeasti. Luotonantaja kiittää.En tiedä onko oikea topic mutta laitanpa kuitenkin.
Kävin autohuollossa jokunen aika sitten ja kassalla oli nuorehko nainen, huoliteltu ja hienot merkkivaatteet päällä. Autona oli joku uusi mersu.
Asiakaspalvelija kun kertoi huollon summaksi 120e niin nainen vain tokaisi että hänellä on collector tili, laita sinne.
Eikös collector ole joku korkeakorkoinen luotontarjoaja? Miten nykypäivänä uudella mersulla ajavalla henkilöllä ei voi olla 120e maksaa samoin tein? Vai huvikseenko hän halusi nimenomaan sinne luottotililleen(vai mikä onkaan) lisää rahaa jotta voi maksaa koron päälle korkoa?
Ihmettelen sitä miten joillain ei voi olla tilillä yhtään puskuria vaikka käyvät töissä. Oma vaimokin tavatessamme oli tälläinen mutta kun olen raha-asioista häntä opettanut niin vuosien mittaan hänenkin tilille on kertynyt 1500-2000e puskuria. Toki säästöt vielä erikseen
Nuo illan tuplahalvennukset on yksi harvoja tapoja ostaa kohtuuhintaista evästä Suomessa. Itsekin käytin niitä ahkerasti Suomessa hengaillessani. Mulle kalapitoisen vesistön rannalla asuminen olisi tosi iso säästö, kun kaupassa kala maksaa, eikä lemuavat alennuskalat oikein houkuttele.Jaa a. Perus kotiruokaa kahdesti päivässä. Välipaloja ei ole kummallakaan. Aamupala/iltapala koostuu puurosta, marjoista, leivästä munalla ja jugusta.
Marjat itse poimittuja. Lihoista ja kalasta lähes kaikki on -60% iltamyynnistä.
Lohta tai muuta kalaa menee ainakin kerran viikossa uuniin, josta syö pari päivää.
Jugurtti tölkissä maustamatonta ja rahkat ehrmannia jos joskus syö. Joskus ehkä skyrriä. Kasviksia menee pakasteena ja tuorreena joka aterialla.
Lisukkeena lihan kylkeen yleensä keitetään perunaa, porkkanaa ja punajuuria.
Juur söin jauhelihakastiketta, perunoita ja porkkanaa. Kylkeen pinaattia, tomaattia ja itse tehtyä valkosipuli-salaatinkastiketta. Sekä tietenkin lasi maitoa.
Luulen että homman salaisuus on:
-60% lihat
-Itse poimitut marjat
-Ei välipaloja
-Perus kotiruokaa
Suomessahan on tavallista, että ne tuloihin nähden suhteettoman kalliit autot ostetaan lainalla, vaikka ennestään on satoja tuhansia lainaa asunnosta. Sen jälkeen sitten eletään köyhä arkea, mutta mitäpä väliä, kun pihalla on Mersu, jonka arvo laskee hemmetin nopeasti. Luotonantaja kiittää.