Miten syödä terveellisesti mahdollisimman helposti ja vaivattomasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Koiralle voi antaa namin kun se tekee tempun oikein, ihmiselle pitäisi riittää tieto siitä, että palkinto ilmestyy peiliin kun jaksaa olla kärsivällinen ja tehdä asioita oikein ;)

Ehkä ongelmani on sitten se, että olen jo riittävän tyytyväinen ulkonäkööni kun sen muokkaaminen ei enää riitä motivoimaan mihinkään kärvistelyyn:p
Mutta kyllä nyt toistaiseksi pidän nämä päätökset, jos vaikka vireystason nousua olisi odotettavissa edes sitten...

Eikös siinä mennä vähän pakarat edellä puuhun jos tehdään päätös ensin ja aletaan keksiä sille perusteluita sen jälkeen? :D
Ehkä se perustelu oli/on se, että onhan sitä itsestään selvästi parempi ihminen, jos ei napostele karkkia ja tissuttele viiniä?! :D:rolleyes:

Jos toi perustelu ei riitä sulle motivaattoriksi, niin mikset tissuttelisi viiniä silloin kun huvittaa? :D:p
No niinpä. Ehkä koitan siis uskotella itselleni että about lasi viiniä päivässä hidastaisi rasvaprosentin tippumista vielä lisää (enhän kuitenkaan ns. kisakireä nyt vielä ole) vaikka en kyllä usko sillä olevan mitään vaikutusta asiaan....

Ens torstaina ostan 1,5l pussin luomuviiniä kuukaudeksi. Se kuuluu mun imagoon :rock:

(Ja jos se lasillinen tekee elämästä vähänkin siedettävämpää kuten tekee niin kippis vaan. Ugh.)

Löysinpä tämän ketjun varmaan ihan niinko kreivin aikaan, minulla pysyi ayömiset kurissa kun pt oli olan takana kurkkimassa. Sitten jouduin työttömäksi ja alkuun kaikki meni niinkö tanssi, syömiset ja treenit kulki. Mutta kun taloussyistä piti laittaa pt-soppari hyllylle, meinasin ja sorruinki siihen että aloin soveltamaan dieetti-ohjeita.
Nyt kun oma olo ja peili näytti totuuden, laitoin stopin itelleni ja tein näistä alla olevista "kirjallisen" sopimuksen itteni kanssa eli:
Jääkaapin oveen päivän ruokavalio jossa näkyy kaikki aamupalasta iltapalaan ja mitä kulloinki saa syödä. Mulla on siinä jokaisella aterialla pari esimerkkiruokaa.
Sitten, teen 2 päiväksi omat lounaani valmiiksi. Tämä siksi etten sorru kotona syömään yksin mitä sattuu. Aamupalan, päivällisen ja iltapalan teen kun perhe on koossa. Suunnittelen kauppalistan tähän "rytmiin".
Juon vettä, juon vettä ja juon vettä. Laitan aamulla täyden kannun vettä keittiön pöydälle ja illalla sen pitää olla tyhjä. Monesti kuvittelin että mulla on nälkä mutta sepä olikin janoa vainen.
Minä olen todennu että mulla pitää olla tiukat, kirjalliset ohjeet ja kun oon visuaalinen eläin niin mulla pitää olla näkösillä esim.ruokaohjeet että niitä tulee noudatettua. Olen ladannu puhelimeen päivän ruokalistan jos olen reissussa tms.
Opettelemalla ja erehdyksen kautta oppii mutta samalla pitää muistaa olla itelle sen verran armollinen ettei ihan ruoski itteään vastoinkäymisten tullessa. Karkkihiirenä mulla ei esim toimi vapaasyöntipäivä aina joten olen joskus tehny sitte niin että ruoan jälkeen nappaan pari palaa oikein tummaa suklaata, loppuu ne himarit siihen.
Tsemppiä kaikille meille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom