Miten syödä terveellisesti mahdollisimman helposti ja vaivattomasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Jos laktoosi aiheuttaa oireita (=turvotusta), ne alkaa mun kokemuksen mukaan tulla viimestään muutaman tunnin sisään laktoosipitosen ruuan syömisestä, joskus jo alle tunnissa, ja voi jatkua max vuorokauden.

Jos laktoosi aiheuttaa oireita (=turvotusta), ne alkaa mun kokemuksen mukaan tulla viimestään muutaman tunnin sisään laktoosipitosen ruuan syömisestä, joskus jo alle tunnissa, ja voi jatkua max vuorokauden.
Juuri näin tapahtui. Ja aivan hirrrveät päästöt:confused:

25 minuuttia meni tänään, kun tein parin päivän setin kanaa tomaatti-kookoskastikkeessa, keitin riisit ja pilkoin kaveriksi nipun rehuja. Samalla kuuntelin musiikkia ja chattasin facebookissa muutaman kaverin kanssa. Ei oo vaikeeta :)

25 minuuttia meni tänään, kun tein parin päivän setin kanaa tomaatti-kookoskastikkeessa, keitin riisit ja pilkoin kaveriksi nipun rehuja. Samalla kuuntelin musiikkia ja chattasin facebookissa muutaman kaverin kanssa. Ei oo vaikeeta :)
Mutku mulla saattaa koska tahansa kiivetä punttia ylös kitisevä muksuo_O Ja ruokaa saa oikeasti tehdä aika hemmetillisen satsin, mikäli sitä neljä ihmistä syö useamman päivän. Mutta olen skarpannut kaiken kaikkiaan, vaikka tänään puolet söivät Hesessä ja puolet makkaraa:D

Tulee tosta muksusta ihan mieleen yläasteen kamala köksänmaikka joka hoki aina "naisten pitää osata tehdä ruoka niin että yksi käsi on koko ajan puhtaana kun lasta pitää hoitaa välillä". :eek: Päätin silloin että ei saakeli, mukulaa ei tule. :D

Laktoosivamma mullakin on. Välillä sietää Skyriä, välillä ei. Yleensä syön Rainbown vähälaktoosista rahkaa (tummansiniset tekstit, se vaaleansinisillä teksteillä on normia, ihan liian monta kertaa oon mennyt sekaisin näissä) ja Rainbown vähälaktoosista raejuustoa. Mä olen myös superlaiska tekemään ruokaa, siksi omat syömiset onkin usein mallia salaattia+kanaa+riisikakkuja/gluteenitonta leipää jos mies ei ole kokkailemassa mulle. Olen huomannut että helpommin tulee haettua ruokaa kaistalta jos ei ole himassa aineksia valmiina, eli jääkaapissa pitää aina olla vähintään salaattiainekset ja kananmunia, että saa sen ruuan duunattua nopeasti silloinkin kun on jo kiukkunälkä.

Oletko muuten huomannut aiheuttaako tuo kuivattu inkivääri turvotusta myös? Tiedän ihmisiä jotka saavat mahakipuja ja turvotuksia ainakin inkiväärikapseleista, itselläkin tulee oireita jos otan ne tyhjään mahaan. Mä kiroan kun mun maha ei näköjään siedä enää CLA:ta, pitänee laittaa paketti eteenpäin... Akuuttiin mahan kiukkuiluun (turvotus, närästys) ym auttaa muuten piihappogeeli rauhoittamaan tilannetta. Vedän välillä itse kuurina pullollisen, maksaa reilu kympin ja kestää just sen about kuukauden kuurin verran. Pitäis taas käydä hakemassa pullo kun on tullut syötyä miten sattuu ja maha ei oikein arvosta. o_O

Kaiken kaikkiaan itsestä huolehtiminen on tietysti sitä työläämpää, mitä enemmän aikaa ja energiaa menee muistakin huolehtimiseen... Siksi mua aina kiinnostaa, onko naisella lapsia, jos näen jonkun oikein timmin ja hyvännäköisen tapauksen jossain.
Jos ei ole, en ole kade:D
perjantaina tein gluteenitonta proteiinipitsaa yhdellä kädellä, lapsi sylissä toisella kädelläo_O onnistuihan se niinkin. Ja tuli muuten hyvää pitsaa!

Varmaan se inkiväärikin turvottaa, en olekaan syönyt sitä enää. Olen myöskin vähentänyt kahvinjuontia yli puolella eli kahteen mukiin päivässä ja lopettanut kokonaan alkoholinkäytön kotona. Tavoitteena parantaa etenkin unenlaatua ja sitä kautta vireystasoja.

Hei, gluteenittoman proteiinipizzan pohjan ohje tänne jakoon, jooko?! :p Pizza on niiiin nam, mutta en osaa itse tehdä (minkäänlaista onnistunutta) pohjaa, joten tulee ihan liian usein haettua Kotipizzan gluteeniton joka ei ole kyllä mikään terveyspommi...

Hei, gluteenittoman proteiinipizzan pohjan ohje tänne jakoon, jooko?! :p Pizza on niiiin nam, mutta en osaa itse tehdä (minkäänlaista onnistunutta) pohjaa, joten tulee ihan liian usein haettua Kotipizzan gluteeniton joka ei ole kyllä mikään terveyspommi...
Yhteen pellilliseen tulee 3 munaa vatkattuna, purkki rahkaa, n. 2dl gluteenittomia jauhoja, 1tl leivinjauhetta, loraus öljyä (oliivi/auringonkukka...) vähän suolaa. En ole suhteista ihan varma kun teen mutulla... Mutta taikinan pitäisi olla löysää, kun levittää pellille ja sitä pitää hieman kypsentää uunissa jotta kiinteytyy ja antaa jäähtyä ennen kuin levittää tomaattipyreen.

Omaan silmään nuo Mopsin päivän syömiset vaikuttaa melkoisen niukalta. Ja ehkä samasta syystä sitä turvotustakin tulee? Minulla ainakin käy niin, että jos tulee joinakin päivinä syötyä tavallista vähemmän, herkistyy vatsa heti ja alkaa oireilla. Sitten taas kun syö kunnolla ja säännöllisesti kunnon aterioita, ei mitään oireita ole.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Omaan silmään nuo Mopsin päivän syömiset vaikuttaa melkoisen niukalta. Ja ehkä samasta syystä sitä turvotustakin tulee? Minulla ainakin käy niin, että jos tulee joinakin päivinä syötyä tavallista vähemmän, herkistyy vatsa heti ja alkaa oireilla. Sitten taas kun syö kunnolla ja säännöllisesti kunnon aterioita, ei mitään oireita ole.
Välillä voi olla sekin syynä, että syön liian pieniä määriä liian usein, mutta kun tässä elämäntilanteessa en ole osannut organisoida syömisiäni paremmin ja joka tapauksessa hotkin kaiken...nyt töissä kyllä saan syödä rauhassa ja turvotuskin on vähentynyt, paitsi kuukautisiin liittyvä. Stressi on myös aivan selvä turvottaja, etenkin kun liittyy olennaisesti hotkimiseen.

Nyt on taas meininki semmosta ettei ole mitään järkeä tässä mun syömishommassa:(
Huomisesta alkaen on viikko aikaa olla ruodussa ennen pihtimittausta niin ehkä saan itseni kuriin. Voi helvetin 16.

Mullakin oli tässä vielä muutama kuukausi sitten syömiset todella hukassa. Olen töissä kaupassa ja nyt kerron salaisuuden, mutta meillä saa syödä hävikkiin meneviä elintarvikkeita, ja mitä minä tässä tapauksessa söin, eineksiä :oops: jotenkin ennen työvuoroa tuntui vaan vaikealta se ajatus, että mun pitäisi tehdä jotain eväitä töihin kun "onhan siellä aina nyt jotain". Ja, tuloksena syömiset aivan hunningolla ja olo tosi huono. Nyt sitten elämän alkaessa taas selkeentyä (salikin aloitettu tauon jälkeen), jotenkin en tiedä mikä napsahdus päässä tapahtui, on yhtäkkiä syömisten suunnittelu todella helppoa. Surautan jossain vaiheessa päivää aina smoothien, jossa turkkilaista jugurttia, kermaa, marjoja, spiruliinaa ja chiaa ja juon sen sitten jossain vaiheessa. Lisäksi olen rakastunut salaattiannoksiin, joita piristävät pähkinä, juustot ja johon kuuluu aina kunnolla öljyä. Sitten vielä jotain lämmintä (ei aina, jos ei olekaan nälkä). Minulla ei ole lapsia ja omat syömisratkaisuni olisivat varmasti paljon suuremman tuskan takana, jos olisi, mutta se mitä tässä yritän sanoa :D .. on että jokin muuttui mun ajattelussa ja yhtäkkiä se ei olekaan vaivalloista. Motivaatio vai mikä, mutta saman asian kuormittavuus kevenee jos sen päässään jotenkin jäsentelee positiiviseksi jutuksi. Motivaatio on kyl pelottavan vahva voima, esim. kun bongasin et naapurissa asuu yksi hyvännäköinen hiihtäjäpoitsu, niin aina lähdin käyttämään koiraa ilolla niihin aikoihin kun hän päivätyöstään palasi :D

Ps. toi itsensä kurittaminen ajatuksena on mun mielestä ikävämpi kuin se, että ajattelet, että kehosi pitää sinusta todella paljon huolta, esim. korjaa haavat itse, valkosolut hyökkää pöpöjen kimppuun, kuume nujertaa myös pöpöjä ja välillä vaan väsyttää, koska pitää levätä. Niin eikö tota mahtavaa kokonaisuutta voisi arvostaa ja ajatella, että ruokit sitä niin, mikä sille on hyväksi. Ruoka on polttoaine ja siitä pitää nauttia, eikä ajatella kiusaavansa itseään. :) menipäs lässyks :D

En mä sillä tavalla tosissani kurita, pakko vain hillitä luontaista löperöyttä ja yleistä laiskuutta jotenkin;)

Joo, joku roti oltava aina ;) miten on tää viikko mennyt?

Nonni, hienoo! Mä myös tykkään sellasesta vertauksesta (puhuttaessa että jos päivän syömiset on mennyt penkin alle, niin millään ei ole enää mitään väliä), että "jos lattialle putoaa yksi kananmuna, on se aivan eri asia, jos harmistuksen johdosta pudotat ne loputkin siitä kennosta". Eli, kurssia korjaamaan vaan rohkeasti :) ja täälläkin flunssa ärsyttävästi ilmottelee itsestään, kuitenkaan kunnolla iskemättä! Puolikuntoisena on perseestä olla. Lomalla hyvä sairastaa.

Mulla on viime aikoina ollut ongelmaa välipalojen yms. pikkuaterioiden kanssa. Ei muka ehi tai jaksa tehdä mitään, ja sitten ruokailuvälit venyy ja/tai pitää turvautua johonkin epäterveellisiin ratkaisuihin. Asiaa ei helpota se, että esim. leipä (tai siis kaikki missä on gluteenia) ja pähkinät ja monet hedelmät on pois laskuista allergioiden takia... :( Hyviä neuvoja anyone?

Mulla on viime aikoina ollut ongelmaa välipalojen yms. pikkuaterioiden kanssa. Ei muka ehi tai jaksa tehdä mitään, ja sitten ruokailuvälit venyy ja/tai pitää turvautua johonkin epäterveellisiin ratkaisuihin. Asiaa ei helpota se, että esim. leipä (tai siis kaikki missä on gluteenia) ja pähkinät ja monet hedelmät on pois laskuista allergioiden takia... :( Hyviä neuvoja anyone?

Mitä hedelmiä pystyt syömään? Mulla tuli mieleen ainakin riisikakut. Mysliä johonkin rasiaan ja vaikka sellainen hylamaitotetra mukaan. Säilyy lämpimässä. Raejuustokin jonkun tunnin säilyy varmaan lämpimässäkin. Protskupatukat välillä...

Mitä hedelmiä pystyt syömään? Mulla tuli mieleen ainakin riisikakut. Mysliä johonkin rasiaan ja vaikka sellainen hylamaitotetra mukaan. Säilyy lämpimässä. Raejuustokin jonkun tunnin säilyy varmaan lämpimässäkin. Protskupatukat välillä...
Banaania, appelsiineja yms. sitrushedelmiä, ananasta, jotakin meloneja, kookosta, ööö... nyt ei tule muita varmasti turvallisia mieleen ainakaan lähikaupan valikoimasta. Mysli + maito voisi jopa olla ihan hyvä idea, jos löydän hyvää mysliä. Proteiinipatukoissa on useimmissa jotain, mikä ei käy. o_O

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom