Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuri näin tapahtui. Ja aivan hirrrveät päästötJos laktoosi aiheuttaa oireita (=turvotusta), ne alkaa mun kokemuksen mukaan tulla viimestään muutaman tunnin sisään laktoosipitosen ruuan syömisestä, joskus jo alle tunnissa, ja voi jatkua max vuorokauden.
Mutku mulla saattaa koska tahansa kiivetä punttia ylös kitisevä muksuo_O Ja ruokaa saa oikeasti tehdä aika hemmetillisen satsin, mikäli sitä neljä ihmistä syö useamman päivän. Mutta olen skarpannut kaiken kaikkiaan, vaikka tänään puolet söivät Hesessä ja puolet makkaraa:D25 minuuttia meni tänään, kun tein parin päivän setin kanaa tomaatti-kookoskastikkeessa, keitin riisit ja pilkoin kaveriksi nipun rehuja. Samalla kuuntelin musiikkia ja chattasin facebookissa muutaman kaverin kanssa. Ei oo vaikeeta![]()
Yhteen pellilliseen tulee 3 munaa vatkattuna, purkki rahkaa, n. 2dl gluteenittomia jauhoja, 1tl leivinjauhetta, loraus öljyä (oliivi/auringonkukka...) vähän suolaa. En ole suhteista ihan varma kun teen mutulla... Mutta taikinan pitäisi olla löysää, kun levittää pellille ja sitä pitää hieman kypsentää uunissa jotta kiinteytyy ja antaa jäähtyä ennen kuin levittää tomaattipyreen.Hei, gluteenittoman proteiinipizzan pohjan ohje tänne jakoon, jooko?! :p Pizza on niiiin nam, mutta en osaa itse tehdä (minkäänlaista onnistunutta) pohjaa, joten tulee ihan liian usein haettua Kotipizzan gluteeniton joka ei ole kyllä mikään terveyspommi...
Välillä voi olla sekin syynä, että syön liian pieniä määriä liian usein, mutta kun tässä elämäntilanteessa en ole osannut organisoida syömisiäni paremmin ja joka tapauksessa hotkin kaiken...nyt töissä kyllä saan syödä rauhassa ja turvotuskin on vähentynyt, paitsi kuukautisiin liittyvä. Stressi on myös aivan selvä turvottaja, etenkin kun liittyy olennaisesti hotkimiseen.Omaan silmään nuo Mopsin päivän syömiset vaikuttaa melkoisen niukalta. Ja ehkä samasta syystä sitä turvotustakin tulee? Minulla ainakin käy niin, että jos tulee joinakin päivinä syötyä tavallista vähemmän, herkistyy vatsa heti ja alkaa oireilla. Sitten taas kun syö kunnolla ja säännöllisesti kunnon aterioita, ei mitään oireita ole.
Paremmin kyllä, tosin olen ollut flunssassa ja eilen työmatkalla baarissa (4 annosta) mutta pahin pöhö on onneksi taas poissa.Joo, joku roti oltava aina ;) miten on tää viikko mennyt?
Mulla on viime aikoina ollut ongelmaa välipalojen yms. pikkuaterioiden kanssa. Ei muka ehi tai jaksa tehdä mitään, ja sitten ruokailuvälit venyy ja/tai pitää turvautua johonkin epäterveellisiin ratkaisuihin. Asiaa ei helpota se, että esim. leipä (tai siis kaikki missä on gluteenia) ja pähkinät ja monet hedelmät on pois laskuista allergioiden takia... :( Hyviä neuvoja anyone?
Banaania, appelsiineja yms. sitrushedelmiä, ananasta, jotakin meloneja, kookosta, ööö... nyt ei tule muita varmasti turvallisia mieleen ainakaan lähikaupan valikoimasta. Mysli + maito voisi jopa olla ihan hyvä idea, jos löydän hyvää mysliä. Proteiinipatukoissa on useimmissa jotain, mikä ei käy. o_OMitä hedelmiä pystyt syömään? Mulla tuli mieleen ainakin riisikakut. Mysliä johonkin rasiaan ja vaikka sellainen hylamaitotetra mukaan. Säilyy lämpimässä. Raejuustokin jonkun tunnin säilyy varmaan lämpimässäkin. Protskupatukat välillä...