Miten syödä terveellisesti mahdollisimman helposti ja vaivattomasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Banaania, appelsiineja yms. sitrushedelmiä, ananasta, jotakin meloneja, kookosta, ööö... nyt ei tule muita varmasti turvallisia mieleen ainakaan lähikaupan valikoimasta. Mysli + maito voisi jopa olla ihan hyvä idea, jos löydän hyvää mysliä. Proteiinipatukoissa on useimmissa jotain, mikä ei käy. o_O
Ootko kokeillu tommosia Ekokaupoissa myytäviä raaka/välipala/prodepatukoita? Noista löytynee puhtaista raaka-aineista ilman esm. gluteenia/maitoa/vehnää valmistettuja versioita- monissa tosin on sitten pähkinöitä, jos nää aiheuttaa ongelmia.. Mutta luulis että tommosista vois olla satunnaisesti iloa jos jotain helppoa ja suht terveellistä välipalaa etsii.

Ootko kokeillu tommosia Ekokaupoissa myytäviä raaka/välipala/prodepatukoita? Noista löytynee puhtaista raaka-aineista ilman esm. gluteenia/maitoa/vehnää valmistettuja versioita- monissa tosin on sitten pähkinöitä, jos nää aiheuttaa ongelmia.. Mutta luulis että tommosista vois olla satunnaisesti iloa jos jotain helppoa ja suht terveellistä välipalaa etsii.
Mä syön niitä aika usein, useimmat ovat makuuni liian makeita (kun tarkoitus ei ole syödä herkkua niin makeaa ei tee mieli) ja tosi kalliita. Mutta silti.

Banaania, appelsiineja yms. sitrushedelmiä, ananasta, jotakin meloneja, kookosta, ööö... nyt ei tule muita varmasti turvallisia mieleen ainakaan lähikaupan valikoimasta. Mysli + maito voisi jopa olla ihan hyvä idea, jos löydän hyvää mysliä. Proteiinipatukoissa on useimmissa jotain, mikä ei käy. o_O

Mä joskus hätävarana syön kaurahiutaleita joita liotan maidossa, eiks se oo aika myslin korvike? :D

Mä joskus hätävarana syön kaurahiutaleita joita liotan maidossa, eiks se oo aika myslin korvike? :D
Täähän on IHAN PARASTA! Muutenkin olen jostain syystä aina tykännyt ihan hillittömästi just kaurapuurosta, mutta menee ne ryynit keittämättäkin alas.

Mulla on uusi hätäruoka: munavoi. Keitetty muna, jonka päälle voikasa. Toimii, jos munat on valmiiksi keitetty. Nyt ei ole. Kävin kertaluontoisessa ravintovalmennuksessakin tilittämässä tätä sekoiluani. Jännästi valmentaja aavisti, että puuro on mulle nou-nou :D
Huomaako kukaan muu sellaista, että stressaantuneena ei meinaa millään jaksaa tai viitsiä pureskella kasviksia, jolloin niiden käyttö vähenee? Smoothieitakaan ei voi jatkuvasti olla tekemässä, koska lapsi pelkää blenderin pörinää. Vainpitäisiköhän se vain karaistaa siihen?

Mulla on uusi hätäruoka: munavoi. Keitetty muna, jonka päälle voikasa. Toimii, jos munat on valmiiksi keitetty. Nyt ei ole. Kävin kertaluontoisessa ravintovalmennuksessakin tilittämässä tätä sekoiluani. Jännästi valmentaja aavisti, että puuro on mulle nou-nou :D
Huomaako kukaan muu sellaista, että stressaantuneena ei meinaa millään jaksaa tai viitsiä pureskella kasviksia, jolloin niiden käyttö vähenee? Smoothieitakaan ei voi jatkuvasti olla tekemässä, koska lapsi pelkää blenderin pörinää. Vainpitäisiköhän se vain karaistaa siihen?

Mulla taas herkkuna muussattu muna ja raejuusto :D vähän vaikka kurkkua ja tomaattii sekaan ni hyvä huikopala.

kaurahiutaleita, vettä ja caseinia sekasi. Jäkiksee 20min. Ja woila! PreWOateria done :P

Tuli mieleen tuosta rahkasta että jos haluat vielä kokeilla rahkan syömistä niin kokeile Lidlin Quark 4,3% tai sitten 500g purkki 0,3%. Mulla tuli aina Ehrmannista ja Valion ja kaikkien muidenkin rahkoista aivan hirveät vatsanväänteet. Tää Lidlin rahka ei taas ole toistaiseksi aiheuttanut yhtään mitään :)

Mulla ainakin raat kaurahiutaleet alkaa pierettää sen verran, että ei yleensä viitsi mitään tuorepuuroja harrastaa, vaikka ne muuten oliskin käteviä. Se jos vetää blenderissä sileäksi ja antaa turvota yön yli auttaa vähän, mutta on jo aika työlästä...

Mopsi, mä ainakin stressaantuneena kaipaan a) tuttua ja turvallista, b) mahdollisimman helppotekoista ja c) enegiapitoista ruokaa. Eli jotkut salaatit sun muut on aika out.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
jos syön salaattia, siinä on todella paljon öljyä ja proteiinin lähdettä (kalaa/kanaa), juustoa ja pähkinöitä. Huomenna olen päättänyt tehdä gluteenitonta pastavuokaa ison satsin johon tulee pari pakettia koskenlaskijaa ja paljon valkosipulia ja tomaattimurskaa ja pari pakettia luomunaudanlihaa. Päälle emmentalraastetta. Sitten ei tarvitse viikonlopun aikana miettiä lämpimän ruuan metsästystä.

Tänään on sitten taas mennyt sokeria ja pari olutta, nukuin niin vähän että on ollut pakko boostata o_O

Mutta sou not kun uskon rasvaprosenttini tippuvan tälläkin systeemillä alle kymppiin kun vain saisin edes yleensä nukkua ja treenattua täysillä edes sen pari kertaa viikossa jatkuvasti ilman tällaisia parin viikon flunssataukoja kuten nyt on ollut.

Oikean ruoan korvaamisessa karkilla on aika selvä syy-yhteys jatkuviin flunssiin ;)
En mä korvaa karkilla ruokaa - ne tulevat siihen päälle...eikä kovin isoista määristä puhuta. Eiköhän suora syy-yhteys ole lapsi päiväkodissa! Tosin kyllä niitä tauteja töissäkin kiertää ja paras olisi jättää karkit syömättä. Pyrin sentään valitsemaan vain sellaisia, joissa ei ole keinotekoisia väri- ja makuaineita!

Kiits, handlaan toki. Sain kyllä lisää motivaatiota siitä mittauksesta - kisakunto olis kai rasvojen osalta muutaman prossan päässä tälläkin sekodieetillä:oujee:

En tiedä onkohan täällä omaa ketjua, mutta case matkailu, ihan mahdotonta toi syömisasia :( vaeltamassa patikkaruoka on trangialla tehtävää pastaa eikä rasvankaan kuljettaminen oikeen onnistunut, jotta sitä olisi nokareen voinut laittaa omaan kuppiin mukaan. Huoltsikat, pienemmät ainakin tarjoavat joko Kotipizzaa, Heseä tai Sibyllaa. Ravintoarvot on jo yök, mutta se maku! Hyi. Kun on tottunut syömään tietyllä lailla, tuoreista ja prosessoimattomista raaka-aineista valmistettua ruokaa, niin tuo huoltsikkaruoka on aika kamalaa.

mä oon ratkassu matkailupulman sillä et etsin netistä lounaspaikkoja, ne voittaa yleensä mennentullen huoltsikat :) usein on mukana myös porkkanoita, riisikakkuja, hiutaleita yms mihin nappaan huoltsikalta kaveriks rahkaa tai raejuustoa,leikkeleitä tai jos on ite tehtyi leipiä ni sämpylän tai patongin.
vaeltamassa on itellä aina vähän nihkee olo ku en tykkää eineksistä mut nötkötti ja mummonmuussi menee hujauksessa ja ihan hyvin sellasellaki jaksaa. ei pidä ottaa liikaa ressiä :)

Nötkötti, tosiaan, pistetään korvantaakse! Peruna on vähän no-no.. Ja joo, noita reissuja tulee harvemmin mullekin ja ihana paluu arkeen on tapahtunut :) vaikka oli rauta vähän raskasta tänään :confused:

Nyt päätin oikeasti lopettaa toistaiseksi kokonaan sokeristen herkkujen napostelun ja alkoholin tissuttelun ainakin kotona. Koitan asennoitua niin, että itsekurin toteutumisesta saatu mielihyvä on suurempi ja kestävämpi kuin em. tuotteista tuleva.

Ongelma: nyt kun olen päättänyt luopua karkista ja viinistä toistaiseksi, millä palkitsen itseni illalla, kun olen selviytynyt jälkeen yhdestä päivästä perheenäitinä? :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom