Miten syödä intissä ettei kuihdu täysin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Redalert
  • Aloitettu Aloitettu
Jep, eli ensi maanantaina (7.7.08) on aika lähteä inttiin. Olen kuullut aika paljon juttua siitä miten kaikki laihtuvat armeijassa ja voimat katoavat. Itse ajattelin ottaa mukaan protskua ja maltoa mukaan ja syödä niitä aina välillä. Mutta mikä olisi oikea määrä syödä näitä jauhoja päivässä? Ja kannattaako vetää kreatiinia?
Painoa mulla on n.95kg ja rasvaakin löytyy. Siitä ei ole haittaa, jos rasva palaa, mutta lihakset haluisin säilyttää. Eli miten teen? Kannattaako muuten ruokailun yhteydessä juoda mahdollisimman paljon maitoa, jotta saisi vähän ylimääräistä protskua?
Treenin ajattelin vaihtaa yksijakoiseen. Kelasin, että olisi hyvä tehdä massaliikkeitä (arskan kutonen), kun tuskin hirveän usein sinne salille sitten ehtii/jaksaa mennä. Miltä kuulostaa?
Kaikki hyvät neuvot tervetulleita, kiitos !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei kyllä pääse laihtumaan, jos omaa ruokahaluja. Nimittän sapuskasta siellä ei tule pulaa.
Aterioita on 3 pakollista plus 1 vapaaehtoinen iltapala päivässä ja jokaisella aterialla saa aikarajan puitteissa latoa sapuskaa naamaan niinpaljon kuin sielu sietää.
Leireilläkin huolto toimii hyvin ja ruokaa saa sen 4 ateriaa päivässä vatsansa täyteen.
Lisäksi tulee ne kaikki munkit ja muut herkut, joita tulee syötyä suruunsa.

Itse lihosin 10 kiloa. Ihan itsestään ja ruokahaluistaan kiinni kuinka painon käy, koska Puolustusvoimat ei ainakaan kenenkään syömisiä rajoita.

Itsekkin lihosin tuon 10 kiloa armeijassa vietetyn vuoden aikana. Kaikista paras oli kun taisi mennä useampi kuukaus ennen kuin sain selville, että ne ruokalassa käytetyt mukit olivat puolen litran kuppeja. Tuli aina vedettyä aterialla 2 mukillista maitoa.

No ei kyllä pääse laihtumaan, jos omaa ruokahaluja. Nimittän sapuskasta siellä ei tule pulaa.
Aterioita on 3 pakollista plus 1 vapaaehtoinen iltapala päivässä ja jokaisella aterialla saa aikarajan puitteissa latoa sapuskaa naamaan niinpaljon kuin sielu sietää.
Leireilläkin huolto toimii hyvin ja ruokaa saa sen 4 ateriaa päivässä vatsansa täyteen.

Itse lihosin 10 kiloa. Ihan itsestään ja ruokahaluistaan kiinni kuinka painon käy, koska Puolustusvoimat ei ainakaan kenenkään syömisiä rajoita.

hahaha! riippuu varmaan palveluspaikasta, mutta meillä oli esim. leireillä välillä 10 tuntii, et ei saanu safkaa. kusi koko systeemi täysin välillä. ja kassulla ollessa noista 3 ateriasta usein ateriamääräkin oli rajoitettu.. kannattaa pitää omia eväitä mukana, jos haluu edes jossain määrin massaa säilyttää.

hahaha! riippuu varmaan palveluspaikasta, mutta meillä oli esim. leireillä välillä 10 tuntii, et ei saanu safkaa. kusi koko systeemi täysin välillä.

Välillä vai säännöllisesti?
Se on jämpti ettei leirillä joka ikinen päivä tietyllä kellonlyömällä ole lämmin ruoka edessä kuten kasarmilla. Mutta kertaakaan ei kyllä kokonaan aterioita missattu, vaikka saattoihin vähän tehtävissä venyä ja ruokailupaikalla odotti vähän jäähtyneet ruokatonkat.
Pari kertaa viikossa sai iltapalaksi leirillä sen leivän ja mehukeiton lisäksi vielä pari makkaraa mieheen, joita sai sitten grillailla kipinävahdissa kun itselle sopi.
Ja tietenkin sissimuonapakkauksia jaettiin, kun ei ollut muuta ruokaa tiedossa.

ja kassulla ollessa noista 3 ateriasta usein ateriamääräkin oli rajoitettu.. kannattaa pitää omia eväitä mukana, jos haluu edes jossain määrin massaa säilyttää.

Miten rajoitettu? Siis teitä kiellettiin santsaamasta?
Ainoa rajoitus ruokaillessa mitä muistan oli joskus harvoin poikkeusherkkujen kohdalla (esim. pizza ja hyvät jälkkärit). Mutta lisukkeita, maitoa ja leipää sai silloinkin nauttia mielinmäärin. Kuitenkin kaikki jokapäiväiset perusruoat kuten makaroonilaatikot, pastat, keitot, potut ja kastikkeet sunmuut oli käytettävissä rajoittamattomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja

Mulla vaan on ongelmana se, että olen aika hidas syömään ja jos tungen vatsani täyteen ruokaa nopeassa ajassa, niin todella helposti meinaa lentää laatat, varsinkin jos olen väsynyt :urjo: Jos sielä intissä on kauhea kiire syödä, niin sitten olen kyllä ongelmissa.. :curs:
No kuinkas paljon kannattaa vetää niitä lisäravinteita sielä intissä? Kannattaako maltoa ja protskua vetää yhtä paljon, ja entä kreatiini, kannattaako käyttää..?

juot joka aterialla n. litran maitoa ja sit syöt muuten paljon, niin tulee jo 150g protskua about ja sit vaikka illalla palkkari tai pizzaa :D, niin siinähän se yli 2g protskua/painokilo saahaan ja energiaakin varmasti tarpeaksi, mutta tosiaan pitää syödä ja paljon. Itse söin vaikka kuinka, niin silti laihduin ensimmäisen puolen vuoden aikana -13kg.

Maitoo vaan vitusti naamariin ruokailuissa. Se taitaa olla se mistä helpoiten tuolla saa prodea. Elä turhaan mieti tota lihojen ja voimien lähtöä. Ite sain puolessa vuodessa lihat takaisin ja voimat nouseen jopa yli sen mitä ne oli ennen inttiä.

Todellakin on pulaa sapuskasta intissä. Eihän 3 kunnon ateriaa ja muutama leipä illalla riitä mihinkään.

Ruokaa tuli mätettyä kaksin käsin niin paljon ku ehti, mut aterioiden välit on 5-6 tuntia ni ei se riitä mihinkään. Ite tuli p-kaudella melkein päivittäin otettua aamupalan ja lounaan välillä hera ja illalla ennen nukkumaan menoa toinen. Sotkun herkkujakin tuli maisteltua. Silti p-kauden aikana paino putos yli 5kg.

Aukissa tilanne meillä sitten helpottu ku oli jääkaappi viereisessä taukotuvassa johon sai sitten tuotua omaa ruokaa. Todellakin kannattaa ottaa vaan niin paljon kaikkee ruokaa ja jauhoja mitä vaan pystyy.

Miten rajoitettu? Siis teitä kiellettiin santsaamasta?
Ainoa rajoitus ruokaillessa mitä muistan oli joskus harvoin poikkeusherkkujen kohdalla (esim. pizza ja hyvät jälkkärit). Mutta lisukkeita, maitoa ja leipää sai silloinkin nauttia mielinmäärin. Kuitenkin kaikki jokapäiväiset perusruoat kuten makaroonilaatikot, pastat, keitot, potut ja kastikkeet sunmuut oli käytettävissä rajoittamattomasti.[/QUOTE]

juuh no leireillä nyt ei yleensä ylimäärästä ruokaa jääny ja santiksen mukesissa ei saanu santsata. leivät oli yleensä 2 per nuppi ja lisukkeitaki & leikkeleitä vähä katottiin kans, et ei vaa ota liikaa :down:
mut joo, maitoo saa ja kannattaa juoda paljon

Suosittelen maustettuja tonnikalasäilykkeitä kaappiin ja rinkkaan. Curry on hyvää!

Itse oon varautanu inttiin 3 pönikällä kaseiinia ja 2 purkilla heraa (siis ekoihin lomiin saakka:D). Suunitelmana on, että joka aamu, kun lähetään tuvasta kikkailemaan, niin otan 2-5 pientä nyssykkää taskuun tai vaikka ahteriin jemmaan, jotka sisältää sen pikkuannoksen prodea. Sitten esim. kusitauoilla vaikka ilman sheikkeriä suoraan minigrip-pussista jauhot suuhun ja pieni kulaus vettä päälle:D. + Vois yrittää olla koko vuoden syömättä yhtäkään munkkia sodessa;).

Mutta ei tosta kataboliasta kannata stressaa. Kyllä sitä ehtii elämässä treenaamaan, ja mitä nyt muut intissä olleet kaverit ovat kuihtuneet, niin samat lihat + ehkä jopa enemmänkin ovat tulleet 1-2kk kuluttua takasin intin päättymisestä!

Meillä ainakin leireillä kusi kans tuo ruokapuoli aika pahasti.. helposti meni se 10 tuntia safkojen välissä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom