Miten suoritatte sarjanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sleep-O
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitenkä porukka suorittaa sarjansa? Tällä tarkoitan lähinnä hauis/ojentaja sarjoja, mutta muitakin sarjoja?

A) Suora sarja loppuun asti=raudat liikkuu koko ajan.

B) Suoraa sarjaa ja lopussa toistojen välillä hieman lepoa että pääsee tavoitteeseen.

C) jokin muu?

ja jotain kommenttia miksi näin?

Itse tein ensin B tyylillä jolloin sai isommat raudat liikkeelle, mutta siirryin A:tyyliin, paremman tuntuman takia.

C) Suora sarja jossa jätän loppuun muutaman toiston varastoon (modified repetition method). Miksi näin? Riittänee kun sanon, että treenaan voimanostotreeniä.

Rapavalas sanoi:
Kyllä se on toi vaihtoehto A millä minä hauikset ja ojentajat treenaan..

Niinpä... itellä pitäis saada käsiin kokoa ja tällä tyylillä oon treenannu nyt pari viikkoa.

Kaikissa liikkeissä 3x10 samoilla painoilla ja lyhyet palautukset. Kun kymppi menee hyvin kolme kertaa niin lisään rautaa jne. Kesällä aletaan hifistely muuttuvilla painoilla ja metodeilla...nyt perussettiä Ja lihaksien kasvuun hyvä pohja.

Eli jos haluaa kasvattaa lihasta (rinta, hauis, ojentaja...) niin vetää kymmenen toiston sarjoja ja lisää rautaa jos 3x10 jälkeen jää vielä kykyä useampiin toistoihin per sarja varastoon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
luumu sanoi:
Eli jos haluaa kasvattaa lihasta (rinta, hauis, ojentaja...) niin vetää kymmenen toiston sarjoja ja lisää rautaa jos 3x10 jälkeen jää vielä kykyä useampiin toistoihin per sarja varastoon?

Tällainen on mun metodi tällä hetkellä. En kuitenkaan lisää rautaa yltiömäisesti vaikka varaa olisikin sillä liikkeiden pitää olla puhtaita kuten myös tuntuman lihaksessa mahdollisimman hyvä. Tällaisella viikko-ohjelmalla mennään:

MA: Reidet ja pohkeet
TI: Lepo ja venyttely
KE: Rinta ja hauis
TO: Lepo ja venyttely
PE: Olkapäät, ojentajat ja forkut
LA: Lepo ja venyttely
SU: Selkä

Vatsat teen fiiliksen mukaan, kuitenkin minimissään pari kertaa viikossa. Palautuminen on toiminut ja tulosta tullut :thumbs:

Jos haluaisi lähinnä voimaa ja massa on jopa haitaksi, niin mimmoisia toistomääriä suosittelisitte ja millä tyylillä? Vaikka esmerkki lihaksena hauis.

Kiipijä sanoi:
Jos haluaisi lähinnä voimaa ja massa on jopa haitaksi, niin mimmoisia toistomääriä suosittelisitte ja millä tyylillä? Vaikka esmerkki lihaksena hauis.

Ei varmaan yli 6 toiston kannata ikinä mennä jos pelkästään voimaa haluaa.

Kiipijä sanoi:

Kyllä silloin pitää keskittyä lyhyiin sarjoihin pitkillä tehdyn lämmittelyn jälkeen. Toinen juttu on suoritusnopeus jolla voiman kehitystä voi oleellisesti parantaa. Siis "jarrutusvaihe" hitaasti ja täysillä takas. Siinä sitä periaatetta, joka käy aikalailla kaikkiin liikkeisiin. Vain nopeat elävät :D

janne321 sanoi:
B) Suoraa sarjaa ja lopussa toistojen välillä hieman lepoa että pääsee tavoitteeseen.

Kyllä mä ainakin valitsen ton B:n. Totta ihmeessä mä hengittelen sarjojen parilla vikalla toistolla pikkasen enemmän, että saan runtattua ne viimesetkin toistot, jotka ei muuten tulis. Mun viimeset puuskutukset jää aina kuitenkin alle viiden sekunnin. Tämä ei siis siksi, että pääsisi tavoitteeseen, vaan pääsisi tavoitteen ylitse ;)

Liikkeistä!

teettekös esim jos on hauis - selkä päivä
niin hauis hauis hauis selkä selkä selkä
vaiko vuorotellen hauis selkä hauis selkä hauis selkä
Mikä siis tässä asiassa yleinen käytäntö?
Itse teen vuorotellen, kannattaako?

wääp sanoi:
teettekös esim jos on hauis - selkä päivä
niin hauis hauis hauis selkä selkä selkä
vaiko vuorotellen hauis selkä hauis selkä hauis selkä
Mikä siis tässä asiassa yleinen käytäntö?
Itse teen vuorotellen, kannattaako?

Ehdottomasti vuorotellen parempi jos vedät kovaa treeniä. Jos vedät hauikset ihan pumppiin ennen selkätreeniä niin varmasti selkätreeni kärsii. Toinen juttu on tietysti jos haluat erityisesti kehittää jompaa kumpaa, jopa toisen kustannuksella, niin tee se ensin.
Kyllä selkä/hauis parissa tekisin kuitenkin selän kokonaan ensin ja hommaisin sillä hyvän pumpin ennen hauistreeniä. Ns. etukäteisväsytys..
Vaihtelu on kuitenkin tärkeää tässäkin. Se kannattaa muistaa..

sam68 sanoi:
Kyllä selkä/hauis parissa tekisin kuitenkin selän kokonaan ensin ja hommaisin sillä hyvän pumpin ennen hauistreeniä. Ns. etukäteisväsytys..
Vaihtelu on kuitenkin tärkeää tässäkin. Se kannattaa muistaa..

Näin minäkin teksin jos treenaisin selän ja hauiksen samana päivänä, tuntuu jotenkin järjettömältä tehdä muuten. Korkeintaan vaihteluna silloin tällöin vaikka jotain supereita...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom