miten sitä oikein saa syötyä tarpeeks

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ljm
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

ljm

Moi

Oon nyt melkein vuoden käyny salilla, ja ekan kolmen kuukauden aikana tuli 5kg lisää lihaa, mut sen jälkeen ei o noussu ei sitten millään. En tiedä sitten onko sillä vaikutusta mutta tuon ekan 3kk tein tommosia 16 toiston pitusia sarjoja ja koko kropan kerralla joka toinen päivä, sittemmin siirryin 2-jakoseen, 3-jakoseen ja lopulta 4-jakoseen kerran viikossa treeniin. Treenipainot on kyllä noussu ilosesti mutta oon ihan kynäniska :(

Tässä mitä yleensä syön:

aamupala:
Yleensä iso lautasellinen bran flakeseita maidon kanssa ja lasi tuoremehua.
Nyt siirryin tämmöseen: 4* ruispala + vaihteleva kinkkusiivu + polar 15,
tuoremehua, kaakaota, keitetty kananmuna, tomaatti. Tuon määrän kiskominen vasta heränneenä vaan tökkii kun ei ole oikein vielä nälkä eikä vatsa ota vastaan. Illalla saman setin vetää helposti.

lounas:
Koululla halpaa mutta hyvää opiskelijaruokaa, eli jotain lihaa ja kastiketta, riisiä tai perunaa tjsp, salaatit maidot ja leivät.

päivällinen:
yritän käydä koululla syömässä päivällisenkin, mestat on auki 11-17 mutta yleensä ei läheskään aina ehdi omien aikataulujen takia kuin yhden aterian vetää koululla.

palautusjuoma: salin jälkeen, 40g hiilaria, 20g protskua, vitamiinit

iltapala: sama kuin tuo tukevampi versio aamupalastani eli ruispalat jne

Oon 70kg ja 173cm, eli aika tikku :( Läskiä ei oo juurikaan.

Millä tuota safkaa nyt sais tarpeeks ilman että tarvis kokoajan olla vaan syömässä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pistäppä tonne vaikka pari protskupaukkua a´ 30 grammaa, niin saat vähän enemmän rakennusainetta... Ne vois sitten vetästä noin niinku väli ja iltapalana, siis lisäksi...

Niin kuin Net Virgin neuvoi tosiaan, mutta ennemmin siirtäisin ne proteiinipaukut aamu- ja iltapalaan. Eli jotain lisäprotskua, raejuustoa, tonnikalaa tai rahkaa. Aamulla rahka ainankin uppoaa helposti, eikä tarvitse väkisin sisään tunkea.

Niin ja sitten rasvaa, vaikka nyt rypsiöljyä pari ruokalusikallista per päivä, niin alkaa olemaan paino kohta eri lukemissa. :thumbs:

Itse tein joskus niin, että söin terveellisesti, mutta söin paljon ja treenasin. Periaatteessa pari kertaa viikossa minulla oli nälkä.

Ota nyt ainakin aamupalan ja lounaan, sekä lounaan ja päivällisen välissä välipalat. Kokeile aamulla vetää vaikka puuroa leivän sijaan jos meinaa tökkiä. Mulla uppoo puuro paremmin ja eipä kauan kestä, kun mikron kautta pistää. Aamulla olis myös hyvä jos saisit sen n. 30g proteiinia, joten jos et jaksa niitä munia vetää montaa niin imase proteiinidrinksu.
Eiköhän sitä massaa rupea tulemaan, kun vaan koitat syödä vaikka väkisin enemmän. :thumbs:

Päivällisen ja iltapalan väliin voisit laittaa vielä yhden ruokailun esim. jotain nopeaa, kuten nuudelit tonnikala ja raejuusto kombo. Ja sitä proteiini drinksua isolla käellä joka väliin jos vaan lompakko antaa myöten. Rahka on kans halpaa ja sitä syö mielellään esim. töllöä katellessa.

Zone-sarja -42%
tseif sanoi:
Ota nyt ainakin aamupalan ja lounaan, sekä lounaan ja päivällisen välissä välipalat. Kokeile aamulla vetää vaikka puuroa leivän sijaan jos meinaa tökkiä. Mulla uppoo puuro paremmin ja eipä kauan kestä, kun mikron kautta pistää. Aamulla olis myös hyvä jos saisit sen n. 30g proteiinia, joten jos et jaksa niitä munia vetää montaa niin imase proteiinidrinksu.
Eiköhän sitä massaa rupea tulemaan, kun vaan koitat syödä vaikka väkisin enemmän. :thumbs:

Ja pikkusen kun lorauttaa vielä rypsäriä sinne aamupuuron sekaan niin tulee kaloreita helposti lisää ja pysyy nälkäkin aamulla paremmin kurissa.

Mun mielestä Tomin ohje on aika hyvä. Pyrkii syömään 3h välein. Joka aterialla päälle 30g protskua. Vähän nyt kattoo ettei vedä mitään rasvassa keitettyjä maltopaakkuja. Ite oon pyrkiny noudattamaan tota ja ihan hyvin tuntuu toimineen.

Riittävästikkö ruokaa?

Tässä kans toinen aloittelija samoilla ongelmilla:

Pistin joskus threadin pystyyn samasta aiheesta ja saamani palautteen pohjalta korjailin ruokailujani ao. suuntaan:

Aamu:
Purkki maitorahkaa mansikkahillolla, reissumies kinkulla, juustolla tomaattia ja / tai kurkkua, tuoremehua

Lounas: Työpaikkaruokalan murkinat

Välipala töissä: Saarioisten pizza (vain sen 500kalorin vuoksi... ;) )

Himaan päästyä: Natures Bestin protskupirtelö (n. 35g proteiinia)

Päivällinen: Perus kotiruokaa

Iltapala sisältää yleensä joitakin seuraavista: banaania, leipää, rahkaa ym.

Treenipäivinä toi protsku menee palautusjuomana (mitta protskua ja pari mitallista maltoa)

Olen nyt käyny säännöllisesti tammikuu alusta 3xviikko punttiksella, mutta paino senku junnaa 65kg:ssa!

Seuraavaksi protsku aineeksi tilasin N-Largea... kattelin arvoja ja tulin siihen tulokseen että se vois olla ihan hyvää tavaraa! :D

Niin ja sitten rasvaa, vaikka nyt rypsiöljyä pari ruokalusikallista per päivä, niin alkaa olemaan paino kohta eri lukemissa.

Siis jos sitä esim. 2 -4 rkl päivässä nykäsee niin paljos siitä tota kaloria mahtaa kerääntyä? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nsa sanoi:
Siis jos sitä esim. 2 -4 rkl päivässä nykäsee niin paljos siitä tota kaloria mahtaa kerääntyä? :D

Kahdesta normaalikokoisesta ruokalusikallisesta (5g) noin 90kcal ja neljästä 180kcal.

ljp sanoi:
Kahdesta normaalikokoisesta ruokalusikallisesta (5g) noin 90kcal ja neljästä 180kcal.

Ootko mittaillut? mulla on sellanen mielikuva, että 'normaali' tai keskiverto ruokalusikka (ei siis ruokalusikkamitta 15ml) vetäisi lähemmäs 10g öljyä.

Tulokseen tosiaan pitää ottaa huomioon lusikan koko ja kaippa niissä öljyissäkin on pieniä eroja?

edit. mittauksia

Mulla on nyt paino noussut sopivasti ja taitaa olla vielä vähillä läskeillä, kun päkki erottuu paremmin. Vuoden alusta jonkun 3-4kg. Syön aamulla pari leipää ja rahkaa, koulussa klo 10-12 lounas. Jos koulu kestää pitempään, käyn syömässä jotain sämpylää tai muuta pientä jossain välissä. Kotona joka tapauksessa pari sataa grammaa jauhelihaa tai kanaa ja siihen lisäksi kuivapainolta joku 100g riisiä tai makaronia. Ennen aerobisempaa treeniä syön yleensä leipää ja ennen punttitreeniä koitan olla pari tuntia syömättä. Punttitreenin jälkeen otan palautusjuoman ja kellonajasta riippuen joudun välillä syömään tuon toisen sapuskan vasta treenin jälkeen. Sitten vielä iltapalalla tonnikalaa ja rypsäriä. Kaloreita kertyy ihan sopivasti ja nälkä ei yleensä yllätä.

Eli. Jos ei ole punttitreeniä pärjään hyvin ilman lisäravinteita ja proteiinia tulee päivän mittaan 150-190g, joka on n.65kg kaverille sopivasti. Kalorit pyörivät välillä 2900-3400 kcal.

Jakob sanoi:
Ootko mittaillut? mulla on sellanen mielikuva, että 'normaali' tai keskiverto ruokalusikka (ei siis ruokalusikkamitta 15ml) vetäisi lähemmäs 10g öljyä.

Tulokseen tosiaan pitää ottaa huomioon lusikan koko ja kaippa niissä öljyissäkin on pieniä eroja?

edit. mittauksia

Riippuu tosiaan ruokalusikasta :) Mun oma henk.koht. ruokalusikka vetää tuon 5g, jos oikein yrittää niin saa 7g (olen mitannut). Jos ei omista vaakaa niin kannattaa sitten ottaa mitalla.

Kävin nyt sitten ostaan muutaman purkin rahkaa ja raejuustoo kaupasta kokeiluun. Rahka (valion) on kyl yksinään nii pahaa että jotain siihen on pakko lisätä. Kokeilin pistää pari desiä mustikoita purkilliseen rahkaa ja ei se siltikää kovin hyvää ollu, lisäsin vajaan ruokalusikkamitallisen sokeria ja sit siitä tuli vähä liiankin makeeta. Vähä vähempi sokeria ois ollu bueno.

Kultasulan rypsiöljyä on ruoanlaittoon ollu jo ennestään, ja sitä kun kokeilin nii menee kyl sellasenaan kun ei se maistu oikein miltään.

ljm sanoi:
Kävin nyt sitten ostaan muutaman purkin rahkaa ja raejuustoo kaupasta kokeiluun. Rahka (valion) on kyl yksinään nii pahaa että jotain siihen on pakko lisätä.

Siitä tulee ihan hyvää, jos siihen sekoittaa joukkoon jogurttia. Tuossahan on tietysti hiilareita, mutta itse syön tuollaisen aamuisin. Kyllästyin hieman tuohon jogurttiin, ja tuntui myös hieman siltä, että se pistäisi mahan välillä vellomaan. Kokeilin laittaa sitten tuolta jostain löytyneiden ohjeiden mukaan sekaan hiukan Fun Lightia ja totesin, että siitä tulee ihan tajuttoman hyvää. Jotkut suositteli kaakaotakin joukkooon, mutta ainakaan minulle tuo maku ei oikein kelvannut. Ehkä en laittanut tarpeeksi kaakaota joukkoon.

nsa sanoi:
Olen nyt käyny säännöllisesti tammikuu alusta 3xviikko punttiksella, mutta paino senku junnaa 65kg:ssa!

Seuraavaksi protsku aineeksi tilasin N-Largea... kattelin arvoja ja tulin siihen tulokseen että se vois olla ihan hyvää tavaraa! :D

Juu, kyllähän tuo varmaan Ok tavaraa on, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että lisäravinteet on lisäravinteita.. Eli ei noilla ihmeitä aikaan saa, se massa tulee juuri siitä hyvin suunnitellusta ruokavaliosta ja nuo lisäravinteet vaan vähän paikkailee ruokavalion puutteita.

Itse en käytä muita lisäravinteita kuin palautusjuomaa (AminoResearchin LeanMass tai sitten Reco2) ja sitten "välillä" kreatiinia ja ihan hyvin oon pärjäilly. Välillä tosin tulee vedettyä jokerina mukaan protskudrinkki, jos ei päivän aikana ole kerennyt syödä tarpeeksi, mutta pääosin yritän ruokavalion vaihtelulla vaikuttaa painon nousuun/läskin määrään.. :)

Iltaisin olen ottanut maitopurkin koneen viereen, ja se tyhjenee hyvin vaikka pakkista selaillen.

eli 33grammaa proteiinia yötä varten.

ojuni sanoi:
Iltaisin olen ottanut maitopurkin koneen viereen, ja se tyhjenee hyvin vaikka pakkista selaillen.

eli 33grammaa proteiinia yötä varten.

Huomaa, että saat siitä sitten noin 460kcaloria...

Back
Ylös Bottom