Miten sais jenkkakahvat pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rjaak
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minua on jo vuosien ajan vaivannut nk. jenkkakahvat vaikka en ole mitenkään edes ylipainoinen. Tällä hetkellä 182cm/80kg. Armeija-aikoina vielä 75kg ja silloinkin ne olivat. Selitys varmaan löytyy löysähköistä vatsalihaksista, mutta miten treenaisin vatsoja, että sais juuri ne kahvat lähtemään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Rjaak sanoi:
Minua on jo vuosien ajan vaivannut nk. jenkkakahvat vaikka en ole mitenkään edes ylipainoinen. Tällä hetkellä 182cm/80kg. Armeija-aikoina vielä 75kg ja silloinkin ne olivat. Selitys varmaan löytyy löysähköistä vatsalihaksista, mutta miten treenaisin vatsoja, että sais juuri ne kahvat lähtemään.

Kahvat lähtee, kun rasva lähtee. Se missä järjestyksessä ne rasvat lähtee riippuu geeneistä. Jos kahvat lähtee viimesenä, niin sitten pitää polttaa rasvat muualta ensin pois. Eli rasvaa ei voi polttaa paikallisesti (tämän lauseen voisi jo patentoida).

Allekirjoittaneella yritys myöskin noista kahvoista eroon. Kivinen on tie!

vilho_kanuuna sanoi:
Kahvat lähtee, kun rasva lähtee. Se missä järjestyksessä ne rasvat lähtee riippuu geeneistä. Jos kahvat lähtee viimesenä, niin sitten pitää polttaa rasvat muualta ensin pois. Eli rasvaa ei voi polttaa paikallisesti (tämän lauseen voisi jo patentoida).

Allekirjoittaneella yritys myöskin noista kahvoista eroon. Kivinen on tie!

Sama toiminta menossa myös täällä! Mitat 178/74 ja rasvaprosentti oli pari kk sitten karvan alle 13. Aloitin dieetin viikko sitten ja nyt haluaisinkin kuulla mielipiteitä onko näissä lukemissa mitään järkeä eli onko noiden jenkkakahvojen hävittämisestä toiveita. Joten nyt dataa pöytään:

-Salitreeniä on harrastettu 3krt/vko ja sen lisäksi 3krt aamuaerobista joka koostuu kuntopyörän polkemisesta ~30-40min. Yksi lepopäivä viikossa lienee paikallaan, jottei homma mene yliyrittämiseksi?

-Ruokailua harrastetaan säännöllisesti about 5 kertaa päivässä ja ravintopäiväkirjaa on pidetty.

-Ote ravintopäiväkirjasta eli yhden päivän ruokailu:

Klo 9:30 aamupala: Kaurapuuroa veteen keitettynä (hiutaleita 1,5dl), 2dl vähäkalorista mustikkakeittoa, purkillinen tonnikalaa, kuppi kahvia, pari lasia omenamehua, ruokalusikallinen kylmäpuristettua rypsiöljyä

Klo 11:30-12:45 salitreeni 60min & kuntopyörä 15min: palautusjuoma (50g protskua / 30g hiilareita)

klo 14:00 lounas: Kaurapastaa 75g + 200 naudan vähärasvaista jauhelihaa

Klo 17 välipala: Tonnikalapurkki + ruokalusikallinen rypsiöljyä

Klo 21 iltapala: Protskudrinksu (kaseiini 30g + maustettua protskua 10g)

Proteiineja: 231.84 g
Hiilihydraatteja: 169.16 g
Rasvoja: 62.03 g
Energiaa: 2134.17 kcal

Jakauma vielä edellämainittujen kesken: p43/hh31/r26

Tuossa näyttää olevan nyt noita protskuja ehka hieman liikaa? Mutta juu, muutosehdoituksia/parannuksia ja kaikenlaisia kommentteja kaipaillaan, koska kokeilen vasta ensimmäistä kertaa dieettiä

:offtopic:
Itse olin ennen sali harrastusta todella tukevassa kunnossa, rasva% jotain 23-25 ja paino päälle 105/pituus 190cm. Nyt rasvat pihtien kanssa (analoginen ja digitaalinen/ 3piste ja 7piste mittauksin) ja sitten semmosen automaattisen mittarin, siis jota pidetään kädet suorana kropan edessä, mukaan rasvat 14.5-15% paino nyt 94.5. Mutta mahan kohdalla ei yksikään vatsalihas ole tullut esiin ja jenkkakahvatkin löytyy. Eli onko vain niin etä joudun vetämään rasvat alle 10%:tin että jotain voisi näkyä? Muilla kokemuksia asiasta?

Optimus sanoi:
:offtopic:
Itse olin ennen sali harrastusta todella tukevassa kunnossa, rasva% jotain 23-25 ja paino päälle 105/pituus 190cm. Nyt rasvat pihtien kanssa (analoginen ja digitaalinen/ 3piste ja 7piste mittauksin) ja sitten semmosen automaattisen mittarin, siis jota pidetään kädet suorana kropan edessä, mukaan rasvat 14.5-15% paino nyt 94.5. Mutta mahan kohdalla ei yksikään vatsalihas ole tullut esiin ja jenkkakahvatkin löytyy. Eli onko vain niin etä joudun vetämään rasvat alle 10%:tin että jotain voisi näkyä? Muilla kokemuksia asiasta?

Kyllä ne pienet jenkkakahvat löytyy vaikka six pack näkyisi todella hyvin. Rasvaprosentin pitää laskea hyvin alas, että ne kahvat lähtevät kokonaan pois ainakin minun tapauksessa.

Jos ei vielä vatsalihakset näy, niin on vielä aika monta prosenttia matkaa kahvojen hävittämiseen. :whip:

cuscus sanoi:
Kyllä ne pienet jenkkakahvat löytyy vaikka six pack näkyisi todella hyvin. Rasvaprosentin pitää laskea hyvin alas, että ne kahvat lähtevät kokonaan pois ainakin minun tapauksessa.

Jos ei vielä vatsalihakset näy, niin on vielä aika monta prosenttia matkaa kahvojen hävittämiseen. :whip:

No hiljaa hyvä tulee, rasvat laskee koko ajan ja tavote olis kesän jälkeen olla siinä 90kilon tuntumassa "näillä lihoilla".

Maaggeli sanoi:
Kannattaa jättää mehut pois aamupalalta ne on kuitenki nopeita hiilareita kaikki tyynni.

OK. Entäs miltä tuo ruokailupuoli näyttää noin muutoin? Onko esim. protskut & hiilarit balanssissa?

Siis jenkkakahvat ovat juuri nuo varsinkin nopeasti laihduttajilla ne lantion vierellä olevat läskimakkarat ? Tällä hetkellä näen kyllä niin punaista noiden kanssa että nappaanpa tuosta wanhan kunnon armeijan kurssipuukon ja... tai sitten vedän porkkanoita kuukauden ?

Noh, huomenna taas tunniksi uimaan..

cuscus sanoi:

Valitettavaa mutta totta... :curs: Alkaa toi sikspäkki jo erottumaan ihan mukavasti, mutta ne pienet kahvat on ja pysyy tossa kyljissä...no vielä ois kolme viikkoo tarkotus dietillä olle, joten saa nähdä häviävätkö yhtään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Valitettavaa mutta totta... :curs: Alkaa toi sikspäkki jo erottumaan ihan mukavasti, mutta ne pienet kahvat on ja pysyy tossa kyljissä...no vielä ois kolme viikkoo tarkotus dietillä olle, joten saa nähdä häviävätkö yhtään.

Ootko btw käynny mittauttamassa rasva%:tin? Paljon on dietin aikana laskenu?

Kyllä tuntuu itelläkin siltä, että muualta kyllä lähtee mutta jenkat on ja pysyy. Jospa se kaikki rasva vain siirtyy muualta sinne jenkkoihin..Joskus tuntuu, että noista pääsee vasta krematoriossa eroon! Siellä se rasva sitte palaa.

6 vko hiittiä takana. Oon syönyt aika lailla kulutuksen verran, kaikki makeat jätetty kokonaan pois ja vaalea leipäkin melkein kokonaan pois. Muutenkin viisaasti tullut syötyä, etenkin iltasin ei hiilareita! Aamupaino 107 kg-->101 kg. Vyötäröstä lähtenyt 5 cm navan kohdalta. Muutenkin näyttää jo jotenkin kireemmältä, myös pakaroista lähtenyt laardia. Rauhallinen tahti ollut, eli kilo per vko ja lihastappiot ei ainakaan suuret ole olleet. Ei vaan se päkki erotu kuin hitusen ylävatsasta ja pienet kahvat on edelleen. On ne vaan niin rumat, että on pakko painaa hamaan loppuun, että saa ne pois. Tietyllä tavalla tää dieettauskin on erittäin hienoa ja antoisaa, kun tulosta tulee :kippis1:

Optimus sanoi:
Ootko btw käynny mittauttamassa rasva%:tin? Paljon on dietin aikana laskenu?

Mittautin joskus joulukuun puolivälissä ja oli n. 21, sitten tais olla maaliskuulla kun kävin ja silloin oli n. 15 ja nyt pitäs olla jo lähempänä 10%, enskuun puolivälissä ois taas mittaus ja sitten näkee et mikä on tuomio.

jenkkakahvat saa pois rasvaimulla tallinnassa, tohtori Peep Creepin, vai mikä hemmetti se olikaan, vastaanotolla jonkun hotellin takahuoneessa... muistan lukeneeni tällaisesta plastiikkakirurgiasta joskus netissä.

mutta siis: plastiikkakirurgialla ne lähtevät ilman rasvaprosentin hengenvaarallista pudottamista.

Timba79 sanoi:
Mittautin joskus joulukuun puolivälissä ja oli n. 21, sitten tais olla maaliskuulla kun kävin ja silloin oli n. 15 ja nyt pitäs olla jo lähempänä 10%, enskuun puolivälissä ois taas mittaus ja sitten näkee et mikä on tuomio.

Hyvää kehitystä on tullu miehellä. :thumbs: Itelläni nyt 14% ja helmikuussa oli 20, mutta dietti on vasta kestänyt pari kuukautta jonka aikana toi rasva% on laskenu tonne 14:sta.

Optimus sanoi:
Hyvää kehitystä on tullu miehellä. :thumbs: Itelläni nyt 14% ja helmikuussa oli 20, mutta dietti on vasta kestänyt pari kuukautta jonka aikana toi rasva% on laskenu tonne 14:sta.

Oon mä ihan tyytyväinen, tää oli kuitenkin mun eka dietti ja olin tossa huhtikuun ihan hyvillä plussakaloreilla, että ei sentään mitään 5kk diettiputkea ole ollut. Ihan mukava nyt nähdä että pystyyko tolla kaloreiden syklityssysteemillä pitämään rasvat suht alhasena ja kasvattamaan palaa, ei viittis enää päästää rasvoja yli 15 missään vaiheessa, on niin vittumaisen pitkä tie tulla sieltä alas.

Timba79 sanoi:
Oon mä ihan tyytyväinen, tää oli kuitenkin mun eka dietti ja olin tossa huhtikuun ihan hyvillä plussakaloreilla, että ei sentään mitään 5kk diettiputkea ole ollut. Ihan mukava nyt nähdä että pystyyko tolla kaloreiden syklityssysteemillä pitämään rasvat suht alhasena ja kasvattamaan palaa, ei viittis enää päästää rasvoja yli 15 missään vaiheessa, on niin vittumaisen pitkä tie tulla sieltä alas.

Ootko tehny tuota syklityshommaa +- 300 kaloria vai miten?

rautasydän sanoi:
Kyllä tuntuu itelläkin siltä, että muualta kyllä lähtee mutta jenkat on ja pysyy. Jospa se kaikki rasva vain siirtyy muualta sinne jenkkoihin..Joskus tuntuu, että noista pääsee vasta krematoriossa eroon! Siellä se rasva sitte palaa.

Sama vika rahikaisella. Pari kuukautta (low carb) dieettiä takana ja paino tippunut 5 kiloa, mutta tuntuu että jenkkakahvaosastolla ei mitään uutta. Ylempi kvartetti vatsapaloista erottuu hyvin ja yläkropan lihaserottuvuus on parantunut (jalat yhtä surkeat kuin ennenkin, mutta siellä ei sitä rasvaakaan ole yhtään).
Lihasta tulee ja menee, mutta jenkkakahvat ovat pysyvä ilmiö - masentavaa :itku:

Zone-sarja -42%
Sama homma itsellä, varsinkin alaselässä huomaa moiset kun pistelee kalsarit jalkaan, eikä näy päkki täysin. rasvat 12%, eli pitänee tiputtaa vielä jokunen yksikkö.

Back
Ylös Bottom